Fiat tipo monopoint 53kw.Isparivac landi ec04,difuzor na monopointu,venturi obican.Automobil ima Tps, step motor,senzor temperature rashladne tecnosti,lambda sondu i catalisator.Interesuje me da li je moguce ovaj sistem prepraviti u Lcs i koja je okvirno cena.Auto ide sasvim dobro na plin i nema detonacija i sl. ali bih hteo da ipak dobijem idealnu smesu u svim fazama rada motora.
Prepravka Venturi u Lcs
Collapse
X
-
Da, moguće je dodati LCS na postojeći uređaj. Postoje dva tipa LCS-a: jeftiniji, tzv analogni, koji se vrlo jednostavno instaliraju i podešavaju i skuplji, tzv digitalni, koji su malo zahtevniji za instalaciju i podešavanje(laptop ili tester) ali i pružaju više mogućnosti za različita podešavanja rada motora na tng u različitim režimima. Primera radi, "analogni" kontroleri ne koriste RPM signal (tu funkciju i dalje zadržava prekidač u kabini i to samo radi prelaska na gas) i retko koji koristi TPS signal. Ovi kontroleri podešavaju protok gasa samo na osnovu lambda-signala, neefikasni su u prelaznim režimima i po meni vrlo dobro rade svoj posao u konstantnim režimima rada motora. Po pravilu, odziv aktuatora kod ovih kontrolera je daleko sporiji nego kod digitalnih.
"Digitalni" LCS-ovi mere RPM u svim režimima rada motora i sa povezanim TPS-signalom edukovan instalater sa odgovarajućom opremom može postići mnogo, jer ima na raspolaganju veliki broj strategija koje može upotrebiti. Na primer, jedna od strategija je brzo zatvaranje aktuatora pri kočenju motorom ili naglom otpuštanju pedale gasa na srednjim i višim obrtajima, itd, itd...
Za instaliranje LCS-a prvi preduslov je da je lambda sonda u što je moguće boljem stanju. Ako je taj senzor neispravan ili inertan, u praksi se dešava da motor radi isto ili čak lošije u odnosu na to kako je radio bez LCS-a. Sledeći preduslov je pravilna "uparenost" mešača i isparivača. Kod digitalnih LCS-ova se odmah po prvom prelasku na gas na osnovu brojne vrednosti korekcije položaja aktuatora vidi da li je mešač odgovarajući isparivaču ili ne, kod "analognih" to nije moguće uvideti. Ispravan TPS senzor je poželjan ali nije uvek obavezan za korišćenje. Tačnije, odluku o njegovom povezivanju treba da donese instalater nakon prve probne vožnje.
Ne znam koji su cenovni okviri za bilo koji od navedenih tipova. Ono što je zajedničko za ove sisteme jeste činjenica da svakako mogu obezbediti bolje i pravilnije napajanje motora gasom i da tokom eksploatacije mogu korigovati mehanička odstupanja uređaja koja su normalna i neizbežna.Što se tiče "digitalnih" LCS-kontrolera, u praksi se nailazi na jedan banalan problem: programi za njih su uglavnom pisani za 8-bitne i 16-bitne operativne sisteme, mali broj njih se može instalirati na 32-bitne OS a ne znam ni jedan koji radi na 64-bitnim OS-ima. Instaliranje programa u "compatibility" modu retko kad uspeva.
Razlog ovome je što su LCS digitalni sistemi napušteni pre 10 i više godina i proizvođači nisu razvijali programe za nove platforme. Ovo pišem iz razloga da ti se ne desi da nađeš i kupiš neki ozbiljan LCS a da ga nije moguće podesiti, tako da moja preporuka je da se opredeliš za kupovinu nekog jeftinijeg analognog LCS-a za koji ne treba laptop(tester).Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...
Comment
-
-
-
Originally posted by lomisa View PostMolim ovako pametne da mi vise ne pomazu svojim "savetima".Last edited by speedplus; 06.11.2013, 19:23.
Comment
-
-
LCS je jednaa jako pristojna i poželjna stvarčica. Ipak kontrola rada motora na ovaj način je poželjna, postoji nekoliko preduslova, kao što ti je rečeno podrazumeva se ispravna lambda sonda, poželjno što manja zapremina usisne grane........Cene su dosta različite i malo je problem naći neke, cena Lovato lcs LOV 4EU poslednje generacije je bila oko 75eu, kasnije je izašla još jedna modifikacija sa integrisanim emulatorom dizni, ali ja je nevideh ovde u upotrebi. Dobar je i LANDI, a trenutno mislim da imaš ZAVOLI lcs oko 50 eu, skromnih mogućnosti i ZAVOLI REGAL oko 130 eu, orjentaciono. Dobra stvar, može itekako popeglati i nesavršenost mixera i korigovati potrošnju. Ja sam i na JUGU 55 sa dodatom sondom montirao jedan i bio IZUZETNO zadovoljan.Softver za LOVATO i interfejs imam pa se javi na pp.''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!
Comment
-
-
Originally posted by speedplus View Posts obzirom,da se Gorky potrudio da ti da,možda kratak,ali ispravan odgovor,neznam čemu ovo omalovažavanje.Zbog takvih nastupa,gubi se volja,da se ikome uopšte pomaže i troši dragoceno vreme.Ako si došao da pitaš za pomoć/savet,onda nemoj meriti našu pamet,već mišljenje zadrži za sebe.
Hvala svima koji su mi dali konkretan odgovor - može Lock!!!Last edited by lomisa; 08.11.2013, 18:17.
Comment
-
-
Originally posted by lomisa View PostPa zar forum ne postoji da pomaže ljudima.
Originally posted by lomisa View PostAko si pročitao moje pitanje
Originally posted by lomisa View PostKako neko može i da insinuira i zaključuje šta je idealno, ako ne poznaje stanje vozila.
Sve u svemu,da sam ja na Gorky-jevom mestu,tvoj odgovor: "Molim ovako pametne,da mi više ne pomažu svojim savetima" , bih smatrao uvredom,a ti sad kako hoćeš.
Originally posted by lomisa View Posta ne da ih otkačinje glupim odgovorima.
U suštini,postavio si kratko pitanje,dobio,adekvatan i kratak odgovor i onda,ti koji nemaš ni dva pišanja,na ovom forumu,krećeš da napadaš člana,koji ovde godinama,bezrezervno pomaže svojim savetimaLast edited by speedplus; 08.11.2013, 19:25.
Comment
-
-
Ok ako je tako mislio izvinjavam se i hvala svima na odgovorima i pomoci,posebno ljudima koji su mi pomogli detaljnim odgovorima.A za Lcs znam da mi je potreban i da ne mislim da ga ugradjujem ne bih pitao.U svakom slucaju forum je veoma koristan i ima mnogo dobrih saveta, posebno u oblasti plinskih instalacija.
Comment
-
-
Dok se to ne ugradi,da i ja priupitam nesto u vezi sledeceg:
Originally posted by slavko_bgd View PostDa, moguće je dodati LCS na postojeći uređaj. Postoje dva tipa LCS-a: jeftiniji, tzv analogni, koji se vrlo jednostavno instaliraju i podešavaju i skuplji, tzv digitalni, koji su malo zahtevniji za instalaciju i podešavanje(laptop ili tester) ali i pružaju više mogućnosti za različita podešavanja rada motora na tng u različitim režimima. Primera radi, "analogni" kontroleri ne koriste RPM signal (tu funkciju i dalje zadržava prekidač u kabini i to samo radi prelaska na gas) i retko koji koristi TPS signal. Ovi kontroleri podešavaju protok gasa samo na osnovu lambda-signala, neefikasni su u prelaznim režimima i po meni vrlo dobro rade svoj posao u konstantnim režimima rada motora. Po pravilu, odziv aktuatora kod ovih kontrolera je daleko sporiji nego kod digitalnih.
"Digitalni" LCS-ovi mere RPM u svim režimima rada motora i sa povezanim TPS-signalom edukovan instalater sa odgovarajućom opremom može postići mnogo, jer ima na raspolaganju veliki broj strategija koje može upotrebiti. Na primer, jedna od strategija je brzo zatvaranje aktuatora pri kočenju motorom ili naglom otpuštanju pedale gasa na srednjim i višim obrtajima, itd, itd...
Comment
-
-
Sumnjam da će iko nastaviti sa razvojem LCS-a kad je sekvent pao po ceni na zamalo venturi nekad
LCS sa softvdrom je dobra stvar ako dobro znaš šta i kako da namestiš, prednosti je opisao Slavko da ne ponavljam. Iz iskustva malo ljudi to zna ali baš malo...
"Mehanički" LCS je sasvim ok i svakako deset u glavu za običnu slavinu. Ne treba očekivati spektakularnu uštedu jer je neče biti, slavinom je auto često pridavljen pa troši manje nego što treba ali oštećuje motor. LCS će davati dobru smešu u svim režimima i tako dobiješ bolje izduvne gasove i normalne performanse vozila.
Comment
-
-
Matora je ovo raga da joj ugradjujem sekventJasno mi je da LCS prilagodjava smesu u svim rezimima nego je kvaka da sa slavinom na obrtajima manjim od 2500 imam prebogatu smesu cak i ako samo "milujem" papucicu gasa.Kad kazem prebogatu,mislim na ono da se gas oseca u izduvu,a i pokazivac smese se zalepi na maksimum.Na odrzavanju brzine se signal sa lambde vrti oko 0,5V tako da u tom rezimu ni ne ocekujem ustedu.Znaci,bice dobra i ta analogna
HvalaLast edited by GTX; 09.11.2013, 21:44.
Comment
-
-
Originally posted by Dora View Post"Mehanički" LCS je sasvim ok i svakako deset u glavu za običnu slavinu. Ne treba očekivati spektakularnu uštedu jer je neče biti, slavinom je auto često pridavljen pa troši manje nego što treba ali oštećuje motor. LCS će davati dobru smešu u svim režimima i tako dobiješ bolje izduvne gasove i normalne performanse vozila.''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!
Comment
-
Comment