Problem sa detonacijama

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skymobile
    CBC Član
    • 13.08.2005
    • 97
    • Sibir u Srbiji
    • C5 2.0HDi i Ibiza 1.9TDi

    Problem sa detonacijama

    Auto je isao sasvim ok, ali otkad mi ga je vratio prijatelj kod koga je bio nekoliko dana, desava mi se da kad naglo dam gas i malo zagusim motor, nastaju jake detonacije. To se desava kad je motor ispod 2000 obrtaja na ravnom i blagim uzbrdicama, a na vecim uzbrdicama detonacije su kad dam naglo gas, a motor je ispod 2500 obrtaja. Prijatelj kaze da mu je nesto trokirao i da je bio u nekom servisu, Bog zna kojem i da je i on primetio da od tada se desavaju detonacije. Nisam mogao da primetim da je bilo sta pomerano s mesta, sto se tice gasne instalacije. Auto vuce ok, ali detonacije me glavu probise!
    Inace auto je Astra '93 god motor C14SE.
    Bilo kakva pomoc bi dobrodosla
    When things look bad, I just remember that I've got a real big dick and things seem much better...
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Mehaničari obično žele da učine dobro delo pa urade uglavnom sledeće, vrate crevo na topao vazduh ili ukjluče ako je bilo isključeno. Promenjene svećice ili je neko štelbao a nije znao.
    Razlog tvojih detonacija je siromšna smeša. Uzrok može biti svakav, falš vazduh (spalo neko crevce), zapušen filter gasa ili vazduha
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • skymobile
      CBC Član
      • 13.08.2005
      • 97
      • Sibir u Srbiji
      • C5 2.0HDi i Ibiza 1.9TDi

      #3
      Evo ovako Dora,
      Svecice su iste, znaci nisu dirane. Filter vazuha stavljen nov pre nekih 2000 km, a auto nije skidan sa asfalta, a i fiter je cist, skidao sam ga.
      Povecao sam dotok plina, ali mi auto trosi nenormalno, ide za nijansu bolje nego na benz ali normalne gradske voznje mi je potrosio na 55 km(probano nocas, smucilo mi se od voznje) 8.4l plina, sto je katastrofa, jer mi nikad nije prelazila potrosnja 9.5-10 max njakanja po gradu a i detonacije su opet tu, mada redje. Ako zavrnem ventil za pola kruga, ide takodje dobro ali detonacije su ucestalije i to mnogo. Moze li biti da je ler gas stelovan(na isparivacu) pa mi zato pravi probleme?
      Creva su tu, sve stoji, pregledao sam sve jer motor poznajem ko svoj dzep.
      Eh da, primetio sam da mi se oseca plin kad se auto ugreje, ne ukabini vec kad dignem haubu, malo se oseti, a nije ranije? Probao sam sapunicom na spojeve, ali nema nigde da pusta.
      Ajd pomazite, najblizi servis za plin mi je 110km daleko, a ja nisam laik ni po pitanju plina, a motor vez znam kako dise
      When things look bad, I just remember that I've got a real big dick and things seem much better...

      Comment

      • oliver
        CBC Član
        • 18.02.2005
        • 69
        • montenegro

        #4
        ja sam imao problem sa membranom a simptomi su bili povecana potrosnja i osjecao se plin jedino nije bilo detonacija ali je auto slabije vukao. Od kada je majstor zamijenio sve je ok. Neznam ima li to ikakve veze sa tvojim problemom ali je lako provjeriti ako se vec razumijes kad se skine poklopac sa isparivaca ta se membrana vidi.
        ne popravljaj ako nije pokvareno

        Comment

        • oliver
          CBC Član
          • 18.02.2005
          • 69
          • montenegro

          #5
          Evo i diskusije na tu temu. http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=1783
          ne popravljaj ako nije pokvareno

          Comment


          • #6
            Originally posted by skymobile
            Evo ovako Dora,
            Svecice su iste, znaci nisu dirane. Filter vazuha stavljen nov pre nekih 2000 km, a auto nije skidan sa asfalta, a i fiter je cist, skidao sam ga.
            Povecao sam dotok plina, ali mi auto trosi nenormalno, ide za nijansu bolje nego na benz ali normalne gradske voznje mi je potrosio na 55 km(probano nocas, smucilo mi se od voznje) 8.4l plina, sto je katastrofa, jer mi nikad nije prelazila potrosnja 9.5-10 max njakanja po gradu a i detonacije su opet tu, mada redje. Ako zavrnem ventil za pola kruga, ide takodje dobro ali detonacije su ucestalije i to mnogo. Moze li biti da je ler gas stelovan(na isparivacu) pa mi zato pravi probleme?
            Creva su tu, sve stoji, pregledao sam sve jer motor poznajem ko svoj dzep.
            Eh da, primetio sam da mi se oseca plin kad se auto ugreje, ne ukabini vec kad dignem haubu, malo se oseti, a nije ranije? Probao sam sapunicom na spojeve, ali nema nigde da pusta.
            Ajd pomazite, najblizi servis za plin mi je 110km daleko, a ja nisam laik ni po pitanju plina, a motor vez znam kako dise
            Nema to blage veze sa membranom

            I sa sam to isto imao -> I pomogao mi je Dorin savet u nekom davnom-davnom postu: samo promeni/ocisti filter za gas u plinskom ventilu koji je u motornom prostoru. Za lovato je 160 dinara kod nas u NS - ima i jeftinije. Kod nekih drugih proizvodjaca se samo cisti (ako nije papirni), kod lovata ga bolje promeni...

            procedura da ne promrznes ruke od plina:

            1. upali auto / prebaci na plin
            2. zavrni ventil od boce prema motoru da motor potrosi sav plin iz instalacije
            3. kad se auto ugasi oduzmi kontakt i odvrni sraf sto drzi burence na ventilu (sraf i burence su sa donje strane) u motornom prostoru
            4. izvadi pa zameni filter ili makar izduvaj kompresorom
            5. pazi da ne izgubis neku gumicu ili mali magnetic koji skuplja opiljke
            6. sve vrati nazad u obrnutom redosledu i pazi da ne pretegnes onaj sraf zato otprilike probaj da zapamtis koliko jako je u startu bio stegnut pa ga stegni isto toliko
            7. pusti plin na boci (ugasen auto) i proveri spoj(eve) sprejom ili sapunicom
            8. upali auto i VOILA )
            9. jos jednom proveri spojeve, Marfi nikad ne spava

            shaq

            Comment

            • skymobile
              CBC Član
              • 13.08.2005
              • 97
              • Sibir u Srbiji
              • C5 2.0HDi i Ibiza 1.9TDi

              #7
              Nije to to shaq, taj filter je zamenjen, nema ni 1000km. Da napomenem auto je isao ok i ovaj kaze da je poceo nesto da mu trokira na leru i palila se mil lampica, i onda su mu ti "majstori" cackali nesto i sad se desava to sto se desava. Jednom prilikom mi je spalo crevo sa MAP senzora i odmah auto nije radio kako treba, gusio se na leru, trokirao,imalo je i detonacija pod punim gasom i opterecenjem, ali cim sam dosao kuci prikacio ga na diagnostiku i vidim da senzor zeza.Uzrok je bilo crevo. Mozda se i ovom prijatelju desilo isto a ovi nisu znali sta je pa cackali, otkud znam.
              E sad ne znam kako se zove onaj metalni deo, prstenastog oblika, gde ulazi crevo iz isparivaca,izmedju filtera vazduha i usisne grane, jer mi se cini da je on skidan, i vidim da je stavljan silikon malo vise nego sto je ranije bilo...
              When things look bad, I just remember that I've got a real big dick and things seem much better...

              Comment

              • oliver
                CBC Član
                • 18.02.2005
                • 69
                • montenegro

                #8
                Postajem paranoican, niko nije imao kvar slican ovom koji je bio kod mene a taman se ponadah da cu i ja biti nekom od pomoci.
                ne popravljaj ako nije pokvareno

                Comment


                • #9
                  Originally posted by skymobile
                  Nije to to shaq, taj filter je zamenjen, nema ni 1000km. Da napomenem auto je isao ok i ovaj kaze da je poceo nesto da mu trokira na leru i palila se mil lampica, i onda su mu ti "majstori" cackali nesto i sad se desava to sto se desava. Jednom prilikom mi je spalo crevo sa MAP senzora i odmah auto nije radio kako treba, gusio se na leru, trokirao,imalo je i detonacija pod punim gasom i opterecenjem, ali cim sam dosao kuci prikacio ga na diagnostiku i vidim da senzor zeza.Uzrok je bilo crevo. Mozda se i ovom prijatelju desilo isto a ovi nisu znali sta je pa cackali, otkud znam.
                  E sad ne znam kako se zove onaj metalni deo, prstenastog oblika, gde ulazi crevo iz isparivaca,izmedju filtera vazduha i usisne grane, jer mi se cini da je on skidan, i vidim da je stavljan silikon malo vise nego sto je ranije bilo...
                  Nismo razjasnili prvu stvar 100%, mada iz konteksta gde kazes da si malo odvrnuo plin vidim da je u pitanju klasicna varijanta "na sraf" znaci ne loveco ili loveco-pro.

                  Kod klasicne varijante MAP senzor nema puno veze jer prvenstveno govori ECU kakvu smesu da pravi na benzinu, mada moze da pomeri malo i varnicu ali bas toliko da dodje do detonacija ne verujem. Drugu ulogu na plinu nema.

                  Onaj deo sto pitas je mesac ili mixer i bitno je da dobro naleze da tu ne uvlaci auto fals vazduh jer tada je manji vakum i motor ne moze povuci dovoljno plina

                  Ja bih ipak kupio novi filter za 160 dinara i sam ga promenio jer ako ti majstori toliko silikonisu i tako to ko zna da nisu nesto okrenuli oko filtera naopako i sam kazes da je to bilo skoro (1000km)

                  Spadanje creva je uvek posledica detonacija, ne uzrok... mada proveri sve to jos jednom

                  Eto to je moje skromno znanje i drago mi je ako je od neke pomoci

                  PS klasicni mehanicki vakum-metar za usisnu granu bi trebalo da bude jedan od osnovnih alata za proveru njenog zdravlja kod ovakvih stvari pokusaj to da nadjes sve ce odmah biti puno jasnije. Tako to ljudi rade preko, dijagnostika i senzori dolaze na kraju

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by skymobile
                    imalo je i detonacija pod punim gasom i opterecenjem
                    E, da nisam obratio paznju na ovaj deo tvoje poruke pa da dodam

                    osnovno pravilo kod detonacija

                    ako su pri naglom startu (semafori itd.) => uzrok je prljav filter za gas desice se usled samodetonirajuce smese malo plina i puno vazduha bez ikakve varnice !!! kao onaj praskavi gas u rudnicima kada metan explodira sam od sebe ako se nadje u tacno odredjenom odnosu sa vazduhom

                    ako su pri punom gasu => uzrok je struja (kablovi, svecice, kapa, ruka...) jer varnica preskoci na pogresnu svecicu za dati trenutak kad su na tom cilindru usisni ventil(i) otvoren(i) i upali smesu u grani

                    nisam jos cuo da se nekom desila oba simptoma odjednom, mada za sve uvek postoji prvi put

                    izvor = Dora pre par meseci na forumu

                    Comment

                    • *IvanT*
                      CBC Senator XXL
                      • 30.01.2005
                      • 3234
                      • Srbija, Beograd, Kara

                      #11
                      Mislim da si malo izokrenuo stvari:

                      Detonacije koje se javljaju prilikom kretanja sa semafora , na uzbrdici itd. se javljaju usled lose varnise jer je tada motor na velikom opterecenju.
                      Detonacije koje se javljaju "na punonom gas" se javljaju usled nedostatka goriva (u ovom slucaju TNG) i njihov uzrok moze da bude prljav filter, mada ne mora da znaci.
                      Mozda sistem nije dobro nastelovan, neodgovarajuci mixer....
                      http://www.lovatogas.co.rs

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by IvanT
                        Mislim da si malo izokrenuo stvari:
                        Svakako si IvaneT mnogo veci strucnjak od mene i verujem u tvoje misljenje ali meni je bilo sve novo svecice/kablovi/kapa/ruka i imao sam detonacije kad krecem sa semafora i nikad vise

                        Dorino misljenje da je do filtera je bilo tacno pa mozda je to zbog razlicite nadmorske visine Novog Sada i Beograda

                        otkad sam promenio filter (sam) nikad vise detonacije, bar dok ga opet jako ne zaprljam a gledacu da ne dozvolim da mi se to desi

                        Comment

                        • *IvanT*
                          CBC Senator XXL
                          • 30.01.2005
                          • 3234
                          • Srbija, Beograd, Kara

                          #13
                          Nekako podrazumevam da je filter gasa cist, jer to smatram delom obaveznog odrzavanja auta, koji ima pogon na TNG.
                          Otuda i stoji preporuka da se filter menja svakih 10ak hiljada kilometara.

                          Bas zbog toga da se ne dozvoli da bude zaprljan toliko da drasticno smanji protok gasa.

                          BTW
                          probaj da skines jedan kabl sa svecice i naglo krenes sa semafora
                          http://www.lovatogas.co.rs

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            desice se usled samodetonirajuce smese malo plina i puno vazduha bez ikakve varnice
                            ako je tako, znaci samo napravimo mrsavu smesu i povadimo svecice jer nam vise ne trebaju za paljenje smese ?

                            ne bih rekao, bez varnice plin+ vazduh se nikada niti u jednoj mesavini nece samozapaliti niti detonirati.

                            kada bi tako bilo onda bi svaka upotreba plinskog sporeta ili gorionika (kotla) dovodila do samodetonacije i eksplozija a to se ne desava...

                            plin (butan i propan) su tesko zapaljivi gasovi, odnosno varnica (kao dodatna energija) je nuzna za oksidaciju/ sagorevanje.

                            bar su mene tako ucili, ako nisam prespavao na casu
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Originally posted by brick
                              desice se usled samodetonirajuce smese malo plina i puno vazduha bez ikakve varnice
                              ako je tako, znaci samo napravimo mrsavu smesu i povadimo svecice jer nam vise ne trebaju za paljenje smese ?

                              ne bih rekao, bez varnice plin+ vazduh se nikada niti u jednoj mesavini nece samozapaliti niti detonirati.
                              plin (butan i propan) su tesko zapaljivi gasovi, odnosno varnica (kao dodatna energija) je nuzna za oksidaciju/ sagorevanje.

                              bar su mene tako ucili, ako nisam prespavao na casu
                              Nisam znao da dizeli imaju svećice a nafta je još teže zapaljiva. Pošto je plin teško zadržati u šerpi na šporetu, može i sa benzinom, kad dodje do nekih 180 stepeni zapaliće se i bez varnice?? A i oni aerosolni eksplozivi čudno rade ...Nisu ni te škole ko što su nekad bile
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X