Gasenje motora u pokretu prilikom voznje na plin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rrapaic
    CBC Senator
    • 13.02.2008
    • 225
    • Beograd
    • Fiat Stilo 1.9 JTD

    Gasenje motora u pokretu prilikom voznje na plin

    Pozdrav svima!

    Uh, ovako. Auto je Renault 19 TSE, benzin + gas. Jeste star i dosta je presao (vizuelno nije za otpad), ali navikao sam na njega, pa...

    Koji je moj problem?
    Prvo, ne mogu da ga upalim na plinu, moram prvo na benzin, pa posle par minuta prebacim na plin, povucem saug (sasvim malo) i vozim.
    Drugo, auto dalje ide sasvim ok, i kad se zagreje takodje. Medjutim, kad stanem negde 10-ak minuta, upalim ga na plinu da nastavim voznju i naizgled je sve ok. I sad pocinju muke: prilikom prebacivanja iz nize u visu brzinu (prva u drugu, redje druga u trecu), nesto se desi i auto se ugasi kao sveca. Sklonim se u stranu (vec sam se izvestio za ove situacije), upalim auto (i dalje na plinu, hoce da upali), ali cim pipnem gas, ugasi se. Ako nastavim sa tim pokusajima, na kraju vise nece ni da upali na plinu. Zato ga prebacim na benz i nastavim voznju; posle par minuta vratim opet na plin i ide kao da sam ga tek upalio (dobro). I tako ide neko vreme, do sledeceg zaustavljanja/kretanja iz mesta; onda ponovo benz i sve tako u krug.
    Vezano za struju, proverio sam svecice, ok su, kablovi takodje. Gledana razvodna kapa/ruka, takodje ok. Bobina promenjena nedavno (crkla stara), i to je ok. Sumnjao sam na prebacivac benzin/plin i to sam zamenio. Ventili za plin su novi (na boci i kod motora). Nije mi jasno sta bi jos moglo biti oko struje.
    E sad, ima jos. Znam da mi karburator nije bas ok (dizne za benz su produvale, nigde naci), zato ga i malo vozim na benz. Ali mi je neko rekao da bez obzira, plin bi trebao da radi, ako je karb citav. Istini za volju, nesto ne uspevam da ugasim auto poklapanjem u**** vazduha rukom. Moguce da ima fals vazduh, i to cu istraziti.
    Finalno pitanje je: ZASTO se motor onako ugasi (ko sveca); zbog struje, ili zbog karba/u****? I zasto posle neke pauze/stanke?
    Dok nisam promenio bobinu, bilo je i problema u voznji na otvorenom: trzao je na oko 2000 obrtaja. Sa ovom (polovnom) bobinom tog problema vise nema.
    Zivce pogubih vise oko auta, bio kod raznih majstora (Banja Luka i Prijedor), slezu ramenima.
    Svaka pomoc dobrodosla, dobri ljudi, i hvala unapred!

    Pozz

    Rajko
    Fiat Stilo 1.9 JTD
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Dali si gledao tada kad neće da radi koja je temperatura isparivača?
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • rrapaic
      CBC Senator
      • 13.02.2008
      • 225
      • Beograd
      • Fiat Stilo 1.9 JTD

      #3
      Jesam, vreo je kao i obicno. Nikad mi nije ledio isparivac, ako si to mislio.

      Svasta sam radio u ovih godinu dana, i nikako da resim problem.
      Promenio sam i isparivac (vid ne napisah), sad je Atiker i bogami odlican: veoma se lepo steluje na ler tockicu. Majstor koji ga je stavio (iz BL) uspeo je da ukloni taj sindrom gasenja u radu delimicno, ali je rekao da moram da ga vozim laganije (bez naglog gasa), i da je problem u usisu karb-a (presis). Ali se i dalje gasio auto iz cista mira (kad treba da krenem na semaforu recimo). Isti majstor je stavio i racvu sa 2 ventila na crevo gasa (bila racva sa 1 ventilom). Tad sam prvi put video da se ventili steluju nejednako; to nisam dirao.
      Zvao sam ovdasnji servis (jedan JEDINI u BL) za karb, ali kad su culi da su dizne problem, nece da ga rade. Ali i oni kazu da bi trebalo da plin radi ok, bez obzira na dizne za benz.
      Nego, sad videh na net-u LUDU metodu za utvrdjivanje fals vazduha - zapusis dovod vazuha iz filtera, zatim skines recimo iberlauf crevo, zapalis cigaru i duvas dim u crevo; MORA da pokaze gde ima fals-a (ako ga ima). Vala koliko sam izmrcvaren, probacu i to.

      Pozz (i hvala na interesovanju)
      Fiat Stilo 1.9 JTD

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Falš vazduh se proba sa sprejem koji gori... Karb čistač, start sprej i sl. ili acetilen.. Dok motor radi pošrica se po sumnjivom mestu i ako ima rupa, uvući će gorivo i gušiti motor.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • rrapaic
          CBC Senator
          • 13.02.2008
          • 225
          • Beograd
          • Fiat Stilo 1.9 JTD

          #5
          Eh, to je ono, ne znam koje je sumnjivo mesto.

          Setih se i ovoga: kad prebacujem na benz (posle u voznji manje, skoro nista) u kabini se oseti miris istog. Nista, zamenicu sva ta kratka crevca za benz oko motora.
          Ali mi nikako nije jasno to GASENJE motora u radu. Kad mi je plinadzija iz BL to sredio (uz nov isparivac) ler je bio bas nizak; kapiram da je dooobro odvrnuo vazduh, da bi predupredio presis plina. A zasto sam to dirao? Pa u medjuvremenu sam odradio i karike (generalka) zbog curenja ulja, pa je islo prepodesavanje svega i svacega. Mada sam i ja dobro odvrnuo vazduh, tako da ga hladnog vozim pod saugom (da, imam rucni saug).

          Pozz
          Fiat Stilo 1.9 JTD

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Vidim da si pitao u drugoj temi A to što si pitao me vodi do pitanja tebi, gde ide usis na filter, odakle uzima vazduh? Daj neku sliku motora, položaja isparivača itd..
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • rrapaic
              CBC Senator
              • 13.02.2008
              • 225
              • Beograd
              • Fiat Stilo 1.9 JTD

              #7
              Dora, cim budem u prilici postavicu slike (hbga, posao mi uzme citav dan).

              Nego, citam sta je napisao Regan123 u susednoj temi o 'parafinu u autogasu'. Prekjuce sam pricao s poznanikom, i on me ubedjuje da odem kod autogas majstora da mi zamene onu dugacku bakarnu cevku od rezervoara do plinskog ventila/filtera. Navodno, on je imao isti problem, i na kraju je majstor na njegove oci poceo da cisti (zicom, cime vec) prvih 20-30 cm cevi; nisu verovali sta je pocelo da ispada. Zamenio je citavu cev, i problem resen.
              E sad, meni je u leto 2014. (vec je tad gas zezao) zamenjena boca i jos kojesta zbog reatesta; ali mislim da tu cev nisu menjali. Pitao sam lika vredi li da se cev produva: JOK, samo zamena. Nije covek pametan vise...

              Dora, hvala na pomoci, javim se jos.

              Pozz

              Edit: Pitao si odakle uzima vazduh. Pa imam veliki lonac sa filterom, cevka od njega ide na plasticnu pecurku ispod koje je karburator. U tu pecurku su ubusena dva creva od gasa (dvogrli je karb). A setih se, nedavno sam pokusao da ugusim motor poklapanjem ulaza za vazduh (crevo pre filtera); jok, nista se ne desava...uh.
              Last edited by rrapaic; 27.01.2016, 11:31.
              Fiat Stilo 1.9 JTD

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Pitao sam za prednji deo odakle u****va vazduh, sa maske ili negde drugo... Što se tiče parafina, nije to nafta pa da ima parafina a u svakoj cevi ima taloga na zidovima koji stoji dokle god ga niko ne dira, polako se kruni i završava u filteru. Možeš da promeniš cev, nije neki trošak ali sumnjam da je to tvoj problem jer kad staješ treba najmanje gasa. Zato daj slike.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • rrapaic
                  CBC Senator
                  • 13.02.2008
                  • 225
                  • Beograd
                  • Fiat Stilo 1.9 JTD

                  #9
                  Problem resen, konacno.

                  Dakle, pre par nedelja mi stao auto podaleko van grada (nije hteo ni benz ni plin), i uspeo sam da namolim mog majstora da odemo zajedno kolima na lice mesta. A on kako je uporan, na kraju ga sredio. Dakle, sta je bilo:

                  1) Kapa i ruka (naoko bili ok) - kapa probijala na masu; zamenjeni.
                  2) Skinuli i ocistili senzor radilice - na njemu pronasli sajbnu spalu ko zna odakle i otkad; a senzor je u osnovi magnet...bah.

                  Posle ovoga, auto ide kao da nista nije bilo. A skoro 2 godine sam se patio s problemom ...

                  Pozz dobri ljudi, i hvala na pomoci (i citanju)
                  Fiat Stilo 1.9 JTD

                  Comment

                  Working...
                  X