Pozdrav svima!
Uh, ovako. Auto je Renault 19 TSE, benzin + gas. Jeste star i dosta je presao (vizuelno nije za otpad), ali navikao sam na njega, pa...
Koji je moj problem?
Prvo, ne mogu da ga upalim na plinu, moram prvo na benzin, pa posle par minuta prebacim na plin, povucem saug (sasvim malo) i vozim.
Drugo, auto dalje ide sasvim ok, i kad se zagreje takodje. Medjutim, kad stanem negde 10-ak minuta, upalim ga na plinu da nastavim voznju i naizgled je sve ok. I sad pocinju muke: prilikom prebacivanja iz nize u visu brzinu (prva u drugu, redje druga u trecu), nesto se desi i auto se ugasi kao sveca. Sklonim se u stranu (vec sam se izvestio za ove situacije), upalim auto (i dalje na plinu, hoce da upali), ali cim pipnem gas, ugasi se. Ako nastavim sa tim pokusajima, na kraju vise nece ni da upali na plinu. Zato ga prebacim na benz i nastavim voznju; posle par minuta vratim opet na plin i ide kao da sam ga tek upalio (dobro). I tako ide neko vreme, do sledeceg zaustavljanja/kretanja iz mesta; onda ponovo benz i sve tako u krug.
Vezano za struju, proverio sam svecice, ok su, kablovi takodje. Gledana razvodna kapa/ruka, takodje ok. Bobina promenjena nedavno (crkla stara), i to je ok. Sumnjao sam na prebacivac benzin/plin i to sam zamenio. Ventili za plin su novi (na boci i kod motora). Nije mi jasno sta bi jos moglo biti oko struje.
E sad, ima jos. Znam da mi karburator nije bas ok (dizne za benz su produvale, nigde naci), zato ga i malo vozim na benz. Ali mi je neko rekao da bez obzira, plin bi trebao da radi, ako je karb citav. Istini za volju, nesto ne uspevam da ugasim auto poklapanjem u**** vazduha rukom. Moguce da ima fals vazduh, i to cu istraziti.
Finalno pitanje je: ZASTO se motor onako ugasi (ko sveca); zbog struje, ili zbog karba/u****? I zasto posle neke pauze/stanke?
Dok nisam promenio bobinu, bilo je i problema u voznji na otvorenom: trzao je na oko 2000 obrtaja. Sa ovom (polovnom) bobinom tog problema vise nema.
Zivce pogubih vise oko auta, bio kod raznih majstora (Banja Luka i Prijedor), slezu ramenima.
Svaka pomoc dobrodosla, dobri ljudi, i hvala unapred!
Pozz
Rajko
Uh, ovako. Auto je Renault 19 TSE, benzin + gas. Jeste star i dosta je presao (vizuelno nije za otpad), ali navikao sam na njega, pa...
Koji je moj problem?
Prvo, ne mogu da ga upalim na plinu, moram prvo na benzin, pa posle par minuta prebacim na plin, povucem saug (sasvim malo) i vozim.
Drugo, auto dalje ide sasvim ok, i kad se zagreje takodje. Medjutim, kad stanem negde 10-ak minuta, upalim ga na plinu da nastavim voznju i naizgled je sve ok. I sad pocinju muke: prilikom prebacivanja iz nize u visu brzinu (prva u drugu, redje druga u trecu), nesto se desi i auto se ugasi kao sveca. Sklonim se u stranu (vec sam se izvestio za ove situacije), upalim auto (i dalje na plinu, hoce da upali), ali cim pipnem gas, ugasi se. Ako nastavim sa tim pokusajima, na kraju vise nece ni da upali na plinu. Zato ga prebacim na benz i nastavim voznju; posle par minuta vratim opet na plin i ide kao da sam ga tek upalio (dobro). I tako ide neko vreme, do sledeceg zaustavljanja/kretanja iz mesta; onda ponovo benz i sve tako u krug.
Vezano za struju, proverio sam svecice, ok su, kablovi takodje. Gledana razvodna kapa/ruka, takodje ok. Bobina promenjena nedavno (crkla stara), i to je ok. Sumnjao sam na prebacivac benzin/plin i to sam zamenio. Ventili za plin su novi (na boci i kod motora). Nije mi jasno sta bi jos moglo biti oko struje.
E sad, ima jos. Znam da mi karburator nije bas ok (dizne za benz su produvale, nigde naci), zato ga i malo vozim na benz. Ali mi je neko rekao da bez obzira, plin bi trebao da radi, ako je karb citav. Istini za volju, nesto ne uspevam da ugasim auto poklapanjem u**** vazduha rukom. Moguce da ima fals vazduh, i to cu istraziti.
Finalno pitanje je: ZASTO se motor onako ugasi (ko sveca); zbog struje, ili zbog karba/u****? I zasto posle neke pauze/stanke?
Dok nisam promenio bobinu, bilo je i problema u voznji na otvorenom: trzao je na oko 2000 obrtaja. Sa ovom (polovnom) bobinom tog problema vise nema.
Zivce pogubih vise oko auta, bio kod raznih majstora (Banja Luka i Prijedor), slezu ramenima.
Svaka pomoc dobrodosla, dobri ljudi, i hvala unapred!
Pozz
Rajko
Comment