Dileme i trileme/Venturi na BMW-u 520i E28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dejan73
    CBC Član
    • 28.07.2008
    • 18
    • Beograd

    Dileme i trileme/Venturi na BMW-u 520i E28

    Pozdrav svima,
    imam nekoliko problema sa venturi sistemom koji je dugo i lepo radio na pomenutom vozilu. Veoma ekonomično, pouzdano.
    Ugrađen je BRC isparivač i BRC mikser, između kutije filtera i protokomera.
    Rađeni su redovni servisi, menjani filteri, ali je problem nastao kada je došao na red servis isparivača, u pitanju je BRC AT90ECO.
    Savet servisera koji mi je održavao plinski uređaj je bio: "Baci, taj isparivač ne može da se popravlja, čim se otvori, gotovo..."
    To mi je delovalo potpuno nelogično, pa sam kupio membrane 2 kompleta (2 različita proizvođača) i insistirao da odradimo zamenu membrana i čišćenje.
    Posle mnogo pokušaja, rasklapanja i sklapanja, isparivač nije nikada proradio kako treba, nikakvo štelovanje nije pomoglo.
    Ugrađen je odmah nov LOVATO isparivač, nemam pri ruci tačan model (mogu naknadno da napišem ako je važno), znam da je za snagu do 90kW i od tada to više ne funkcioniše kako treba, uopšte.
    Detonacije su relativno česte i žestoke (ranije bukvalno NIKADA), potrošnja povećana (sa oko 13-14 l po gradu, sada je 17-18 l) i generalno sve radi polukilavo uz dosta problema-ler nemiran, pri zaustavljanju, ler padne do 400-450 obrtaja pa se podigne (na benzinu ne), ponekad čak toliko da se "udavi". To više nije to. Provereni su usis, kablovi, svećice, razvodna kapa i ruka, creva, kućište filtera i filter vazduha, filter plina, elektroventili (sva tri), protokomer, i sve to više puta, da nije slučajno negde falš-vazduh... Pokušano štelovanje, ništa...
    Jedna stvar koja je meni čudna, ventil za štelovanje smeše na isparivaču mora da se odvrne... pa baš mnogo da bi uopšte radilo "nekako". Na BRC-u je to bilo oko 1.5-2 kruga... a na LOVATO-u, imam osećaj kad bih ga odvrnuo još dva kruga da bi ispao...

    Molim za pomoć, jer sam u dilemi: da li je ovaj isparivač nedovoljne snage za 95kW motor ili je problem u mikseru, da li je moguće da ne radi kako treba sa LOVATO isparivačem ?
    Kakva su iskustva sa popravkom BRC AT90ECO isparivača, da recimo uzmem ceo set za reparaciju (ne samo membrane) i da sve odradim a LOVATO da eliminišem, ako je možda problem u njemu ?
    Za kraj imam još jedno pitanje. Da li bi se situacija popravila ili je uopšte bolje da se postojeći ili neki drugi (koji?) mešac postavi iza leptira ?

    Hvala unapred,
    svaka pomoć je dobrodošla.
    Last edited by dejan73; 24.04.2016, 00:16.
  • slavko_bgd
    CBC Senator XXL
    • 24.03.2009
    • 771
    • Batajnica
    • Stilo 1.6 16V MW

    #2
    Ako je isparivač nov pretpostavka je da je ispravan. Ne znam koliki je bazni pritisak na BRC AT90 isparivaču ali znam da kada sam menjao Landirenzo sa Lovato isparivačima da je po pravilu trebalo menjati ili prepravljati mikser ili gde je moglo redukovati ulaz vazduha pre miksera. Znam da nov Lovato "elektronac" ima bazni pritisak od 0,50 -0,55bar dok Landirenzo ima 0,7bar i znam da BRC AT90 ima finiji mehanizam radne membrane od Lovata. Dakle, krenuti od miksera. Može se kod strugara napraviti difuzor prečnika manjeg za 2- 3mm sa istim brojem i promerom rupica ili povećati broj i/ili promer rupica u difuzoru za isti prečnik. Difuzor je onaj okrugli prsten upresovan u telo miksera koji na sebi ima rupice za izlaz gasa. Suviše otpušten vijak za podešavanje na isparivaču ukazuje na nedovoljnu osetljivost isparivača za dati mikser (prečnik difuzora i broj*prečnik rupica).
    Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

    Comment

    • dejan73
      CBC Član
      • 28.07.2008
      • 18
      • Beograd

      #3
      Hvala na savetima !
      Moje pretpostavke su se otprilike zasnivale na tome. Drugačija konstrukcija i karakteristike isparivača, samim tim možda i mikser ne odgovara. Mikser je specifičan, nema okrugle otvore (rupice) u difuzoru već su to pravougaoni dugački otvori širine oko 1.5mm (odokativno) i ima ih četiri, tako da pokrivaju veći deo unutrašnjeg obima difuzora, središnji deo. Šta uraditi ?
      Ne znam da li da pokušam da prepravim taj mikser, ili da nabavim neki drugi mikser koji bi bio u redu za LOVATO ili da popravim BRC isparivač ?

      Comment

      • slavko_bgd
        CBC Senator XXL
        • 24.03.2009
        • 771
        • Batajnica
        • Stilo 1.6 16V MW

        #4
        Slika miksera i prečnik difuzora bi značili više od 1000 reči... Po simptomu, možda probati sa blagom restrikcijom vazduha pre miksera?
        Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

        Comment

        • dejan73
          CBC Član
          • 28.07.2008
          • 18
          • Beograd

          #5
          Nema druge već da što pre izmerim prečnik difuzora i stavim par slika miksera... Potrudiću se, što pre...
          Hvala i pozdrav...

          Comment

          Working...
          X