Problemi sa voznjom na benzin Lancia Dedra 1.8 VVT '98

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikson
    CBC Član
    • 18.01.2006
    • 11
    • Cerak BGD

    Problemi sa voznjom na benzin Lancia Dedra 1.8 VVT '98

    Pre jedno mesec i po dva ugradio sam LOVATO i to onu varijantu gde postoji veza sa lambda sondom, nisam bas neki poznavalac. Od tada sam presao nesto preko 1000 km posto se i nisam bas svakodnevno vozio, ali do juce nisam imao nekih problema u voznji (imam neka pitanja i nedoumice, ali posto sada imam konkretan problem ostavicu to za neku drugu priliku). Tacnije, i na benzin i na plin vozio sam se zadovoljavajuce.

    Sve do juce. Posto sam sa plinom bio na rezervi, a imao sam 2-3 obaveze u razlicitim delovima grada...uh rizikujem da budem preopsiran... odlucih da se vozim na benzin, kazu dobro je povremeno.
    Prve dve relacije sve je bilo OK (ucinilo mi se kao da auto ne prima ravnomerno gas), ali kada sam seo treci put prilikom stajanja na semaforima i sl. ler gas je krenuo da luduje. Znaci krenuo je "pravilno" da osciluje izmedju 500 i 1100 obrtaja, ali auto se ne bi ugasio.
    Kada ponovo krenem sve bi naizgled bilo OK, ali oseca se da izmedju 2-3.000 obrtaja neravnomerno prima gas. Odkad mi se pojavio ovaj problem nisam ga vozio na obrtajima preko 4.000.
    Ponovo sam stao dovoljno da se motor sasvim ohladi i kad sam ponovo krenuo dok je bio hladan nije bilo oscilovanja, ali cim bi automatski saug spustio obrtaje ispod 900-1000 obrtaja problem bi se vratio.
    Malo me je sve skupa iznerviralo (semafori na usponima gde je trebalo dodati malo gasa da se auto ne gusi na 500 obrtaja, a rucna zaledila), ali reko' videcu kako ce se ponasati sutra posto je ler gas u par navrata znao i sam da se stabilizuje.

    Danas sam otisao na posao po uobicajenoj proceduri: par kilometara na benzin na malim obrtajima dok se malo ne zagreje (prekidac fiksiran na benzinu), pa u voznji prebacim na plin. Radi se o relaciji 10-12km. Ali, kad sam se vracao opet ista prica.

    Jos da napomenem da na izduvu OBILATO dimi i danas kad je bilo 4-5 stepeni, a na parkingu pre nego sto sam ugasio auto mislim da sam osetio miris/smrad plina (iz izduva) iako je auto radio na benzin??? Ma nisam ja neki "Stevo Zigon" iz one nase serije, ali plin mi je novo iskustvo...

    Inace jos da napisem i ovo istine radi. Pre ugradnje svecice nisam menjao, kao ni filter vazduha (danas cu sutra cu). Svecice su kupljene po katalogu, mislim da su NGK i presle su 20.000, a filter vazduha nije menjan zadnjih 7-8. Ali, auto pravi probleme u voznji na benzin???
    Zadnjih dana pokazivac temperature u kabini nema sanse da predje 70 stepeni, a grejanje i klima rade normalno.
    Auto je presao 100.000. Ja sam sa njim, za nekih godinu i po, presao 27.000 ...

    E, sad ja ljubazno molim Ivana ili Doru da mi kazu svoje misljenje i da me upute sta mi je raditi. Ici kod nekoga na dijagnostiku (moze preporuka) ili ...
    Planirao sam ja da odem na dijagnostiku vezano za termodavac i termostat, ali gde? Cuo sam za nekog Gorana u Zemunu, ali on ima neki princip narucivanje ponedeljkom u 8.00 i stalno je bila guzva ...

    Nadam se da nece biti prozivke tipa, pa kakve to veze ima sa plinskom instalacijom ...
    Trazio sam po forumu slicne teme, ali ...
    ...e moj Rakicu, ti mislis imas kuku zakacis i vozis!
  • *IvanT*
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2005
    • 3234
    • Srbija, Beograd, Kara

    #2
    E, sad malo o tvom problemu.

    U postu navodis da su se oscilacije lera desavale na benzinu. Da li je isti slucaj i na plinu ili ne?
    Uzrok moze da bude u zaprljanom step motoru minimuma, ili eventualno zapusenim benzinskim injektorima. Naravno dijagnostika je tu da pmogne da se kvar tacno locira.

    Bez obzira na dati problem, svecice obavezno zameni, kablove inace nemas, a nakon zamene filtera vazduha obavezno presteluj smesu plin-vazduh.
    http://www.lovatogas.co.rs

    Comment

    • nikson
      CBC Član
      • 18.01.2006
      • 11
      • Cerak BGD

      #3
      Hvala na dobrodoslici i brzom odgovoru.
      Ispravio sam gresku i posetio prvi link.

      A sto se tice rada na plinu oscilacija u ler gasu nema, ne na nacin koji sam opisao u predhodnom postu. Desava mi se da na plinu ler gas padne na 750 obrtaja i da auto malo nemirnije radi, ali tome nisam pridavao neki znacaj. Na benzinu i inace ler gas je 850, naravno kad je motor zagrejan.

      Ovo sa step motorom (bilo je neke price na forumu) cisti se relativno lako ili grasim? Ali, sta sa zapusenim benzinskim injektorima, kako se oni ciste?
      Koliko li ce to da me kosta
      Menjam svecice i filter vazduha najkasnije u subotu
      ...e moj Rakicu, ti mislis imas kuku zakacis i vozis!

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Ako se ne dešava i na plinu verovatno su dizne ili benzin u pitanju pošto bi ler motor pravio isti problem i na plinu.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • *IvanT*
          CBC Senator XXL
          • 30.01.2005
          • 3234
          • Srbija, Beograd, Kara

          #5
          Ovo sa step motorom (bilo je neke price na forumu) cisti se relativno lako ili grasim? Ali, sta sa zapusenim benzinskim injektorima, kako se oni ciste?
          Koliko li ce to da me kosta
          Menjam svecice i filter vazduha najkasnije u subotu
          Variranje koje imas samo na benzinu, verovatno potice od zaprljanih injektora, mada se u nekim slucajevima kod tog motora desava da uzrok oscilacija ne leru bude lose podesena plinska instalacija.

          Dok auto radi na plinu, benzinski ECU prikupi par losih informacija i kada predjes da vozis na benzin, obtaji na leru krenu da "luduju".

          Ciscenje injektora sa skidanjem (dosta bolja metoda od Wyns-a) je oko 50E, ako se ne varam, a nije na odmet da skines i step motor lera i da ga ocistis. (to mozes i sam)
          http://www.lovatogas.co.rs

          Comment

          • Zmaj KV
            CBC Senator
            • 05.10.2005
            • 202
            • Kraljevo

            #6
            Kao sto rece IvanT, step motor (IAC valave) skini i naprskaj ga sa WD-40 (nece da skodi), a skoro je izvesno da su injektori zaprljani mozda neki aditivi bi mogli da ti pomognu a mozda i ne bi pomogli, najsigurnija stvar je da das injektore na ciscenje (hemijski+ultra zvucno) i to kosta sigurno 15 eura po injektoru sem u slucaju da ih sam skines, cena je tada manja za 5 eura po injektoru i znaci iznosi 10 eura po injektoru.
            Sa alatom UNIOR majstor nije junior!

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #7
              A kadica za ultrazvuk kosta 40 eura u BGD

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #8
                Nije bas 40, ali je 55EU. I bez obzira na to, ta kadica ne moze oprati dizne.
                Cene za pranje dizni su pale i sad je vec od 4 pa do 8EU za provereno ciscenje po skinutoj dizni.
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • nikson
                  CBC Član
                  • 18.01.2006
                  • 11
                  • Cerak BGD

                  #9
                  Problem ipak nisam resio...jos

                  Pozdrav Cannon-ovci!

                  Imao sam ja ideju da se zahvalim i javim kad je problem resen, pa onda lepo kazem sta je bilo i kako je reseno, ali...
                  Hvala na svim odgovorima i sugestijama.

                  Ipak preciznosti i istine radi, a najvise da ja to sa vama podelim, (mozda ce strucniji clanovi foruma imati jos sta da kazu u svetlu novih informacija ) desava se tu jos nesto.

                  Zamenio sam svecice, filter vazduha i filter goriva. Otisao do autocentra Rasic, oni lepo prestelovali smesu plin-vazduh (tu je plinska instalacija i ugradjena - pitao ja za Ivana, ali nije bio tu )
                  Vec sam rekao temperatura ne moze da predje 75 u bilo kom rezimu voznje i sad kad je malo otoplilo, ali nije ni cudo cim postigne temperaturu od 70tak stepeni ventilator se pali (1 brzina) i to se nekako pali gasi...luduje.
                  Gledao ja ... dam gas upali ga, pustim on ga iskljuci, pa ukljuci, iskljuci...jednom recju brljavi. I tada krene i da osciluje ler gas pa se auto ponekad i ugasi ako mu ne dodam malo gasa pa se smiri i ima manje oscilacije +?50 do 100 obrtaja (takve oscilacije ima i na plinu ponekad i mislim da je uvek povezano sa brljavljenjem ventilatora, ali to je relativno retko i podnosljivo (dok nesto ne crkne motor ventilatora npr).

                  E sad reko vreme je za dijagnostiku i odem ja kod Gorana u Zemun on me pita ovo ono pa kako je vezano ovo pa odakle je uzimana struja za ono pa kako je savijano ono ja naravno pojma nemam. Cuje se on sa Rasic servisom i oni se ispricaju i sve se slozili kao jel ovo ovako jeste i sve cool, ali kao nije do toga idemo dalje i kaze ima nekih gresaka (kad je auto spajan na komp? sta je radjeno, a da je davan kontakt? pamcenje kazu ima slonovsko) da obrise, pa ja da vozim par dana i tako.
                  Odem opet i on kaze ne prijavljuje nista i sve je video covek kako se cudno ponasa ventilator, ali davac temperature kaze da je ok (ja sam navijao da bude do njega, naravno), ali kaze treba ispitati dizne i onaj step motor ocistiti itd. tako da evo pisem na ovu temu u nastavcima.

                  Kako sad dizne i step motor imaju veze sa ventilatorom? Uh ta elektronika!

                  Ici cu ja ponovo do Gorana samo da se iskombinujemo

                  I opet sam se raspisao, necu vise ... za ovaj put
                  ...e moj Rakicu, ti mislis imas kuku zakacis i vozis!

                  Comment

                  • Dren
                    CBC Senator XXL
                    • 24.08.2005
                    • 1068
                    • Sarajevo

                    #10
                    Ma samo ti napisi sta je bilo, i kako ste ga napravili ( kad napravite...) !

                    Tema je interesantna, rijetka ( cini mi se ), pa samim tim mozemo svi ponesto nauciti...

                    Uz iskrene zelje za popravkom ostaj...

                    Comment

                    • *IvanT*
                      CBC Senator XXL
                      • 30.01.2005
                      • 3234
                      • Srbija, Beograd, Kara

                      #11
                      Kako sad dizne i step motor imaju veze sa ventilatorom? Uh ta elektronika!
                      Da li se u trenutku paljenja ventilatora, na kontrolnoj tabli upali CHECK lampica (crvena, ima izgled brizgaca)?
                      http://www.lovatogas.co.rs

                      Comment

                      • nikson
                        CBC Član
                        • 18.01.2006
                        • 11
                        • Cerak BGD

                        #12
                        Originally posted by IvanT
                        Da li se u trenutku paljenja ventilatora, na kontrolnoj tabli upali CHECK lampica (crvena, ima izgled brizgaca)?
                        Ne upali nista, pa ni tu lampicu
                        ...e moj Rakicu, ti mislis imas kuku zakacis i vozis!

                        Comment

                        • nikson
                          CBC Član
                          • 18.01.2006
                          • 11
                          • Cerak BGD

                          #13
                          Jest da je proslo ohoho vremena, ali u pitanju je bio...

                          ...los kontakt u elektricnoj instalaciji. Tacnije, kontakt unutar dzeka.

                          Ocisceno, naprskano, vraceno i vise nije pravilo probleme.

                          Kad nema kontakta komp nema informaciju kolika je temperatura, pa sigurnosti radi upali ventilator. Ovaj prekid se desavao na delic sekunde...
                          Culo se jos i 'caktanje' jednog od releja ispod haube, ali radi motor pa niko nije cuo dok nije dosao...

                          Ovo mi nije resio nijedan majstor, vec drugar koji je istina majstor
                          ...e moj Rakicu, ti mislis imas kuku zakacis i vozis!

                          Comment

                          • APOGEE
                            CBC Senator
                            • 01.06.2005
                            • 243
                            • Beograd, Vracar

                            #14
                            Kad smo vec kod ove teme, ako moze jedan odgovor. Ukoliko sam dobro razumeo, nikson u prvom postu navodi da je u pitanju sistem Lovato sa lambda kontrolom a nesto kasnije IvanT kaze:

                            Originally posted by IvanT
                            ..........

                            a nakon zamene filtera vazduha obavezno presteluj smesu plin-vazduh.
                            Interesuje me dakle, dali svaki put kad se menja filter vazduha, mora ponovo da se programira onaj mali komp kod sistema sa lambda kontrolom - Loveco-pro. Predpostavka je da je pri prvom programiranju filter bio nov.
                            Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

                            Comment

                            • *IvanT*
                              CBC Senator XXL
                              • 30.01.2005
                              • 3234
                              • Srbija, Beograd, Kara

                              #15
                              Ako je bio nov kod prvog stelovanja, nije potrebno stelovanje kod sledecih zamena. Gledati da filter vazduha bude istog proizvodjaca, kao i predhodni, jer se desava da kod razlicitih proizvodjaca, gustina filtera bude drasticno razlicita.

                              Kod takvih slucajeva, ne bi bilo lose da se nakon zamene filtera, poseti servis za gas.
                              http://www.lovatogas.co.rs

                              Comment

                              Working...
                              X