imam jedno pitanje:koliko treba da bude temperatura motora u normalnoj voznji?do 80km/h(yugo)
malo sam dirao pretpaljenje pa me to zanima.(mislim da se vise greje)
Ventilator na Yugu se ukljucuje na ~92 C,a normalna temperatura rada motora je malko veca nego na 1/2 kazaljke za temp. znaci negde ~ 90 C...Bar tako pise u knjizi
Ma zbog pomeranja paljenja da ti prokuva na -10, nemoguce!!!! Koliko si ga vozio dugo i kojom brzinom? Koje je bilo opterecenje u vozilu? Na koje gorivo?
Ovako da krenem iz pocetka...
sve je pocelo kad sam namestao pretpaljenje,i ventile kod mastora.
sve je bilo super namesteno.odmah sam osetio razliku.
na benzinu je radio ko sat a na plinu brljavio.
trzanje na leru,ponekad se i ugasio,...(kao da preskoci varnica na svecici)
zanimalo me na kolko su stepeni namestili pretpaljenje,
pa sam skinuo r.kapu ,kao lampicu koristim ispitivac,
gurnuo auto da zasvetli lampica tj pali smesu u 1 cilindru
i pogledam na plastiku za zarezima.
znaci prema knizi ima 1)10stepeni,2)5stepeni,3)0 stepeni!!!
meni je bilo namesteno na 0 stepeni.a treba na 10??
onda sam se ja pravio pametan pa sam vratio na 10 step.
otprilike zato sto mi fale prva dva zareza na plastici
kao da je neko namerno skinuo.i nista opet isto.
samo sto je poceo da povremeno trza na benzinu.
u subotu sam ga cackao,citao sam da treba pomeriti
u levu stranu,kao da se dobije ranije paljenje ja sam ga u desnu
i smanji zazor na svecicama(bosh) 0.6 kad sam okrenuo ravodnik
nisam imao problem oko primanja gasa kao pre.(naglo pritiskanje pedale)
a smanjenjem zazora na svecicama nema vise detonacija.
Sto se tice termostata,kupi sam ga u julu a nikako da ga zamenim
i tada sam imao problema.nekad se zagreje nekad ne ...
danas cu ga zameniti.ventilator se pali,menjao sam nov prekidac.
i jos nesto sam procitao da treba zatvoriti dovod toplog
vazduha u filter.a ja sam ga skroz otvorio(sto za gas nevalja)
ZA Eon-a:70km\h,nas dvojica,oko 17 kilometara.
Deki je negde pisao o ovome. On ima podeseno pretpaljenje kako treba za gas. Ako je normalno 10 stepeni pre stavi da bude 11 ili 12 komotno ako mislis da se vozis na gas stalno a narocito ako je to pretezno po gradu. Ovo uradi tek kad sve drugo bude perfektno i sacekaj malo da otopli. Takodje se cuvaj nisko oktanskog benzina ako ti je pretpaljenje ranije nego standardno pa cak i ako je standardno niko zivi ne moze da garantuje oktansku vrednost benzina a za gas je ona zagarantovano preko 100 pa 12 stepeni moze vise nego komotno. Ja sam vozio uspesno Suzuki Swift na oko 9-10 stepeni a treba normalno 6. Isao je ko lud na gas a nije detonirao ni sa 95 benzinom. Sto se tice obrisane oznake mozes da napravis i sam novu koju privremeno pricvrstis dok ne podesis mada se vidi to i od oka
Kupi NGK kod Cubike, kaži za koji it motor treba pa će ti dati a paljenje namesti na 10 stepeni. Neznam zašto ne odeš kod nekog mehaničara ili električara. Ovako ćeš napraviti štetu koliko vidim.
Comment