Cudna knedla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aladin
    CBC Senator
    • 17.08.2005
    • 223
    • Beograd

    Cudna knedla

    Trudio sam se, casna rec. Opcija "Trazi" pa sam procitao sve o knedlama i knedlicama. Ali ovakvu nisam nasao....
    Elem, auto mi je isao savrseno do pre par dana. Sada mi se desava da kada naglo i malo zustrije hocu da krenem on se udavi, pocne da cima. Jako nezgodno kada se zaboravim pa sa semafora krenem malo brze. Juce sam imao i jednu detonaciju. Ako krenem lagano sve je u redu. Ono sto me zbunjuje je da posle kretanja sve radi savrseno, druga, pun gas- sve OK... treca, pun gas - sve OK.... i tako redom, ne davi se i ne gubi snagu...
    Auto je Citroen BX 16TRS BRC isparivac i mixer u crevu izmedju foltera i karba. (Dora zna kakve smo zahvate radili sa tim mixerom )

    Ajd, dajte savet pre nego sto opet odem u NS da ga udavim...
    Ko prvi devojci - sam u nju upada!
  • vega
    CBC Senator XXL
    • 21.02.2006
    • 324
    • Beograd

    #2
    Za zustrije kretanje je idealna blago bogata smesa, kod tebe kao da fali plina (detonacija)... I meni se malo mrsavija smesa najpre oseti prilikom kretanja i to bas tako kako si opisao (polako sa kvacilom i sve je ok; malo jaci start - krene metar i odma knedla, cimanje...)
    Probaj da odvrnes malo sraf za snagu, dopunis bocu, umiris levu nogu...
    Da li je menjan filter posle kupovine auta?
    ... and then the damn thing gone wild!

    Comment

    • Aladin
      CBC Senator
      • 17.08.2005
      • 223
      • Beograd

      #3
      Nisam menjao filter ali nisam nesto puno ni presao. Treba da vidim kako se na ovom BRc-ovom ventilu menja filter. Dora mi je ustelovao ovaj BRC ko satic iako mu to nije u opisu. Kad nisam mogo da biram Lovato, ovo sam zateko na autu.
      Jeste, sve to lici na siromasnu smesu. Ono sto me cudi je kako se osiromasila pre dva dana a do tada sve bilo savrseno. Takodje mi je cudno to sto vuce uzbrdo sa punim gasom bez problema. Znaci, ******** samo pri zustrom kretanju... A ja sam lak na gasu...
      Dopunicu bocu danas, jes da je pred kraj ali ranije mi nije pravilo problema i odvrnucu sraf za smesu jedno pola kruga, pa cemo videti....
      Ko prvi devojci - sam u nju upada!

      Comment

      • vega
        CBC Senator XXL
        • 21.02.2006
        • 324
        • Beograd

        #4
        Pa veci mu je problem da napravi prvih 5 metara nego da vuce uzbrdo pod punim gasom.
        Sta znam, ta starija kola sa karbovima imaju cutljivu narav, jedan dan leti, drugi onako, treci nikako pa u krug... Nema jadan nikakvu povratnu informaciju sta se zapravo u i oko njega dogadja, nastelovan je u nekim uslovima, vozi se u drugim pa kad mu se potrefe vremenske prilike valja iskoristiti trenutak
        ... and then the damn thing gone wild!

        Comment

        • Aladin
          CBC Senator
          • 17.08.2005
          • 223
          • Beograd

          #5
          U petak kad sam krenuo sa posla na jednom semaforu BUUUM!
          Auto nastavi da radi najnormalnije???, dovucem se do mojih posto stanuju u blizini i otvorim haubu. I imam sta da vidim, kuciste filtera se rascvetalo!
          Probam auto, radi i ide (cak sam imao utisak da je i knedla pri kretanju nestala). Odvezem se tako do drugog kraja grada da uzmem drugo kuciste. Isto vece sam ga zamenio jer sam sutradan ujutru morao do Novog Sada. Odvrnuo sam malo ventil za plin da obogatim smesu i kretao kao da vozim po jajima. Na auto putu sam probao auto, ide bez problema 140 -150 a mogao je i jos....
          Svratio sam do Dore, dumali smo, dumali sta bi moglo da bude. Dora najlogicnije predpostavi da je problem negde sa strujom, razvodnik, bobina ili kablovi....
          Vratim se tako za BG i u nedelju ujutru se dam u akciju, zamenim bobinu, ocistim ruku i kapu koji su inace novi, proverim svecice (ciste i nove) cak sam zamenio i centralni kabal i stavio "Lika sistem".
          Sednem da probam auto, knedla je opet tu! Na jednoj uzbrdici stanem iza autobusa, krenem i....... BUUUUUUM!
          Auto opet nastavi da radi, dovezem se jedno 5-6 kilometara do kuce i ugledam jos jedno puknuto kuciste filtera...
          Izvadim kuciste i pocnem da gledam staro i ovo "novo" rascvetano. Tada sam primetio da se detonacija i na jednom i na drugom desila na istom mestu.
          Elem, kuciste je oblika burenceta i ima dve komore. U oba slucaja je eksplodirala donja! Gornja, veca komora je za sam filter a donja je tankim crevom vezana za iberlauf. Od donje komore ide plasticna cev po sredini vertikalno kroz gornju komoru i zavrsava se na izlasku vazduha iz kucista. Sto ce reci, vazduh slobodno, bez ikakvog filtera ide iz donje komore u usis.
          Prvo kuciste se celo raspalo. Srecom, kod trugog se razletela samo donja komora tako da je komora za filter ostala netaknuta.
          Odem do gvozdjare i kupim dugacak brezon. Od debele i tvrde plastike isecem dva kruga precnika cevi koja spaja komore. Provucem brezon po sredini i stavim plasticne krugove sa obe strane cevi i stegnem srafovima tako da sam komoru sa filterom potpuno izolovao od one donje (koja vise i ne postoji)
          Namontiram sve na auto i gle cuda!? Za svaki slucaj krenem prvo na benzin, auto cupa! Prebacim na plin i uz "Boze pomozi" dam gas.... Svi problemi su nestali!!?? Nema knedle, auto leti!
          Ubio sam se razmisljajuci juce popodne u cemu je kvaka. Nasao sam milion logicnih obrazlozenja kao na primer da se plin skupljao u donjoj komori pa detonirao, da je odatle vukao fals vazduh..... Sve je to u redu, ali kako je isao dva meseca sa obe komore? Nisam pametan......
          Ko prvi devojci - sam u nju upada!

          Comment

          • vega
            CBC Senator XXL
            • 21.02.2006
            • 324
            • Beograd

            #6
            ...cak sam zamenio i centralni kabal i stavio "Lika sistem".
            Kakvi su ostali? Ako probijaju po malo, a blizu jedan drugom ili se dodiruju, varnica preskoci i okine svecicu u zao cas dok je usisni ventil otvoren i ....BUM! Mozda da zamenis i njih, dodju te kao jos jedno kuciste filtera NHF
            Ja bih jos jedanput isproveravao sva vakum crevca, za svaki slucaj... Da nije neko spalo... ili pusta...
            Bezveze je sto ti je sad iberlauf napolju, moj je bio ali sam ga vratio na mesto... malo cesce moram da menjam filter ali bar ne udisem vise onaj sh*t na svakom semaforu kad mi radi grejanje.
            ... and then the damn thing gone wild!

            Comment

            • Aladin
              CBC Senator
              • 17.08.2005
              • 223
              • Beograd

              #7
              Kablovi su dobri, gledao ih jedan po jedan.... pipao rukom i cekao da me zvekne, gledao po mraku da li varnici negde....a idu kroz originalne vodjice pa se ne dodiruju.
              Sto se tice iberlaufa, za sada ne dimi nista pa ne osecam da stinking. On ima dva creva za iberlauf koja idu sa istog mesta. Jedno je to tanje koje sam skinuo i koje ide u donju komoru (koje vise nema) a drugo deblje treba da ide u gornju, na sam filter.
              Sto se tice vakum crevaca nista nisam dirao a proradilo. Doduse, nisam ni imao sta da diram, ovo je neki BRC isparivac koji ne vuce vakum sa usisne grane.
              Ko prvi devojci - sam u nju upada!

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                razlozno si obrazlozio, ali nije bas jasno otkuda bi se nasao plin u toj donjoj komori. gde ti se nalazi mixer ?
                obicno se postavi sto bilize leptiru i obicno ima jedno pola metra od leptira do kucista filtera vazduha. tada su male sanse da se plin iz mixera nasuprot struji kretanja vazduha "popne" uzvodno do kucista filtera dok motor radi.

                da li je kod tebe to drugacije reseno ?

                i da li je cisto/prohodno crevo za uljne pare odnosno ociscen filter ili sta vec ima.

                posto se 2 puta dogodilo na identican nacin iskljucena je slucajnost i verovatno postoji neki razlog a za sada nepoznat u strujanju smese gas i vazduha (siromasne) koja dodje do dna kucista filtera.

                da li se nesto menjalo ispod haube u prethodna 2 meseca, nesto dodavano, pomerano, dirano ??

                malo je cudno da tek tako samo od sebe nesto sto radi postane pokvareno, a jos i da se 2 puta desi detonacija pa da pokusamo da kroz predradnje u zadnja 2 meseca ustanovimo neku pravilnost.

                verovatno je neka glupost, neka sitnica poput spoja creva.
                pade mi na pamet da li si vratio na mesto, lepo slozio, onu gumu koja zaptiva mixer posto je posle prve detonacije mogla da iskoci iz lezista.

                i da li je cev rebrasta od filtera do mixera i leptira apsolutno zaptivena, bez risa.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Aladin
                  CBC Senator
                  • 17.08.2005
                  • 223
                  • Beograd

                  #9
                  Kuciste filtera je oblika burenceta koje stoji vertikalno sa strane u motornom prostoru, negde tridesetak santimetara od karburatora. Samim tim i gumeno crevo izmedju kucista i kape preko karburatora je toliko dugacko. Crevo ide skoro horizontalno. Mixer je na sredini tog creva, u crevu. Dora je to odlicno odradio posto nije bilo mesta da se mixer stavi preko karburatora. Prezadovoljan sam i performansama i potrosnjom.

                  Elem, jedino sto je radjeno na motoru, pre jedno mesec dana, je da je zamenjen dihtung glave i glava i ventili potpuno sredjeni. Naime, bio sam primetio da pravi "majonez" na cepu za ulje i u crevima od iberlaufa pa sam zamenio dihtung. Sada majoneza vise nema.

                  Sada razmisljam, to crevce od ibera koje je islo u tu donju, visenepostojecu komoru, je verovatno bilo zacepljeno od majoneza do jednog trenutka. Kada je podpritisak od u**** "i****o" majonez i ono postalo prohodno verovatno je tuda vukao fals vazduh. Sada kada sam ja fizicki zatvorio vazduh iz donje komore sav usis vazduha ide samo kroz sam filter i sve radi savrseno. To je jedino sto mi pada na pamet. Zvuci logicno?
                  Ko prvi devojci - sam u nju upada!

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    u sistemu iberlaufa nema fals vazduha posto je to zatvoren sistem pa su male sanse da odatle potice problem.

                    ali pomenuo si da su svezi radovi na glavi i ventilima.
                    ako su manuelni ventili da li je vrseno njihovo podesavanje 1.000km nakon ugradnje, mislim na zazor.
                    pri radu na gas je ponasanje motora (kao i moguncost detonacija) osetljivo na preciznu podesenost ventila.

                    ako su automatski (hidro) ventili kod tebe, zaboravi na tu varijantu porekla problema.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • vega
                      CBC Senator XXL
                      • 21.02.2006
                      • 324
                      • Beograd

                      #11
                      Opet cu ja malo o vakum cevcicma Prosli put me nisi razumeo, nisam mislio na vakum isparivaca, nego na ostale cevcice za kojesta (npr. za toplo-hladno klapnu, pomeranje paljenja na razvodniku, pull-down membranu na karbu...) Kad je skidana glava, mozda nije sve lepo vraceno ili su oni gumeni krajevi octeceni, zaboravili da vrate gumu ispod kape na karbu...itd... Kod mene su te cevcice plasticne a na krajevima je komad gumenog ceva fi 3 mm, vremenom su se ti krajevi isteglili i ispucali tako da je vuklo fals vazduha samo tako. Kad bacis pogled deluju ok, prodrmas rukom i sve ti je jasno...
                      Kada je podpritisak od u**** "i****o" majonez i ono postalo prohodno verovatno je tuda vukao fals vazduh.
                      Ako je crevo celo i krajevi dobro nalezu na kuciste sa jedne i pcv sa druge strane nema nikakvog falsa.
                      ... and then the damn thing gone wild!

                      Comment

                      • Aladin
                        CBC Senator
                        • 17.08.2005
                        • 223
                        • Beograd

                        #12
                        Hvala na svim sugestijama. Razmisljam....

                        Kod mene u sistemu iberlaufa moze da bude falsa. Zasto? Pa oba creva za iberlauf idu sa poklopca za sipanje ulja u obliku slova "T", levo i desno. Tanje crevo je bilo utaknuto na tu nesrecnu donju komoru ( i moram priznati da je to bila jedina selnica koja nije dobro drzala na autu.."Iberlauf, boze moj") Deblje crevo je skinuto sa filtera a filter zacepljen na tom mestu. Znaci, kroz tanko crevo pa kroz cep koji je supalj, pa kroz debelo crevo, vazduh slobodno ide!

                        Ventili su nastelovani na fabricke mere pre jedno 700 - 800 km. Nisu hidraulicni. Klapnu sa bimetalom sam odstranio i zatvorio toplu stranu. Crevce sa vakuma na razvodniku nisam proverio ali ni dirao....
                        Ko prvi devojci - sam u nju upada!

                        Comment

                        • Aladin
                          CBC Senator
                          • 17.08.2005
                          • 223
                          • Beograd

                          #13
                          Dora je bio u pravu da problem ima veze sa strujom. I Brick je bio u pravu da je u pitanju neka glupost.....
                          I taman sam hteo da napisem da sam ja majmun ... kad mi kolega koji takodje vozi BX-a kaze da se i njemu desilo da mu eksplodira donja komora kucista. E sad, fora je u tome sto covek uopste nema ugradjen plin?! Znaci da je ta komora konfliktna i da nisam skroz pogresio sto sam je se resio!
                          Ali da se vratim na resenje problema. Posto sam proverio sve sto sam vec pisao mislio sam da je problem resen. Medjutim juce mi auto par puta stucne. Ops!! Nece valjda opet BUM!? Navuko sam strah. Nije nista puklo ali....
                          Dodjem kuci, ostavim motor da radi i otvorim haubu. Krenem jos jednom da gledam sve kablove. U jednom trenutku sam rukom pomerio kablic koji spaja razvodnik sa komutatorom iliti modulom. Auto se ugasio!
                          Na sredini kabla dzek koji spaja tri zice. Kako ga mrdnem auto radi ili ne radi. Eeee, ondak sam sve razbucao i ustanovio da jedna od tri zice gubi kontakt, tj. da se buksna izvukla malo iz plastike dzeka!!! Eureka!!!
                          Sve sam namestio i auto radi normalno. Nadam se da je to konacno resenje problema. Hvala svima na savetima!!
                          Ko prvi devojci - sam u nju upada!

                          Comment

                          Working...
                          X