Stelovanje smjese pomocu lamda sonde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nijebitno
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2006
    • 629
    • Modrica

    Stelovanje smjese pomocu lamda sonde

    U pitanju je Kaddet 1.8i 1990. 75KS, u koji je ugradje plin bez lamda kontrole.

    Pitanje je mogu li iskoristiti postojecu lamda sondu(nadam se da je ispravna) za stelovanje LPG smjese, i da li je takvo podesavanje bolje od onog klasicnog na uvce.
    Pozeljna bi bila neka sema sa voltmetrom, ali bih mozda mogao doci i do osciloskopa.
    Difference between man and boys is the price of their toys
  • *IvanT*
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2005
    • 3234
    • Srbija, Beograd, Kara

    #2
    Ukoliko je sonda ispravna, nije ti potrebno nista drugo, osim voltmetra. Smesu ces nastelovati na 3-3.500 rpm, a da vrednost signala lambda sonde bude izmedju 0.45-0.55V.

    Koji je to motor 1.8 sa 75kS? Zar nisu 1.6 motori sa 75 kS?
    http://www.lovatogas.co.rs

    Comment

    • ale944
      CBC Senator XXL
      • 20.03.2006
      • 1457
      • Beograd

      #3
      obrati paznju da signal sa uskopojasnih lambda sondi nije linearan, te da uskom pojasu oko lambda=1 se on krece u navedenim granicama, malo preko ili malo ispod signal mnogo raste ili opada.....tako da bas i nije pouzdano preko nje stelovati "malo bogatiju" ili "malo siromasniju" smesu....moze se lako preterati...
      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

      Comment

      • nijebitno
        CBC Senator XXL
        • 14.03.2006
        • 629
        • Modrica

        #4
        Ma i meni je malo, ali sta da se radi?

        Koji je to motor 1.8 sa 75kS? Zar nisu 1.6 motori sa 75 kS?
        Nemam njegove originalne papire niti knjigu, a tako je uveden u saobracajnu. A mislim da je to i realno, posto ujak ima audi 80 kocka 1.8 sa 90KS i ide mnogo bolje.Vjerovatno je moj neka prigusena verzija.
        Odakle mogu tacno procitati oznaku motora ili nesto slicno, pa da znam tacno koji motor je u pitanju?

        Da li je bolje da ga nastimam na recimo 2500rpm jer ga ja i cale vozimo bas laganica i ne tjeramo ga u obrtaje(rijetko preko 3000)?A trosi mi 10l/100km plina, nesto mi to mnogo, posto ga rijetko vozimo preko 90, ne placaju mi se kazne. Za benzin ne znam tacno, tako da je ovo konstatacija vise odokativna.

        A da mu ugradim voltmetar, pa da uvijek znam kakva je smjesa? I napravim par predefinisanih postavki: grad, selo, autoput. Poluautomatska lamda kontrola
        Difference between man and boys is the price of their toys

        Comment

        • ale944
          CBC Senator XXL
          • 20.03.2006
          • 1457
          • Beograd

          #5
          ...najbolje bi bilo da kontinualno pratis napon sa sonde, pa da tacno znas sta se u kom rezimu voznje desava...voltmetar u kabini i to ti je otprilike to...
          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

          Comment

          • Srdjan
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 2416
            • Bajina Basta/Beograd

            #6
            Ne postoji Opelov 1.8 motor iz 91god a da je 75ks! Moze da bude vise varijanti i one su 90ks, 100ks i 112ks ali nikako 75ks! Barem tako kaze Autodata. Mada su kod nas najvise zastupljeni ovi sa 90ks..
            Lancia Kappa 2.0 20v

            Comment

            • Durango
              CBC Senator XXL
              • 01.02.2006
              • 590
              • Zemun, Srbija

              #7
              Prvih pet karaktera u broju motora cine njegovu oznaku. Dva broja na drugom i trecem mestu oznacavaju kubikazu!
              Na primer: Oznaka C16NZ = 1.600 kubika, C20NE = 2.000 kubika itd.
              MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

              Comment

              • nijebitno
                CBC Senator XXL
                • 14.03.2006
                • 629
                • Modrica

                #8
                A sta je bolje?

                Da li je ova stela preko lamda sonde znacajnije bolja od stelovanja na uvce (ne racunamo Doru cudotvornog)?
                Da li da otkacam lamda sondu od racunara i prikljucujem voltmetar ili samo paralelno da ga prikljucim?Pretpostavljam da je svejedno, ali ko zna bolje neka kaze ili neka zauvijek cuti.

                Da li bi se obicna lamda sonda mogla pretvoriti u "dijagnosticki u uredjaj" tako sto bi se gurnula u neciji auspuh, odpozadi da oprostite

                PS:Tip motora i snagu jos nisam saznao, nisam kuci.
                Difference between man and boys is the price of their toys

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Čim je štela u celom opsegu od 0 do 12000 obrtaja znači da je značajno bolja od štele koja je dobra samo u 3269 obrtaju a u svim ostalima je tu negde.
                  Voltmetar je za razliku od ommetra pasivni uredjaj i ne može naškoditi računaru a ni lambda sondi tako da ne moraš otkačinjati žicu.
                  Ne moraš ni paralelno prikopčavati jer za to moraš znati od one tri žice koja je minus lambda signala a dve su iste boje najmanje.

                  Ono što jeste štetno je merenje lambda sonde ommetrom.

                  Sve što se gurne otpozadi je uvek neki dijagnostički uredjaj pa makar da utvrdi odakle vetar duva, tako da je odgovor potvrdan....
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • nijebitno
                    CBC Senator XXL
                    • 14.03.2006
                    • 629
                    • Modrica

                    #10
                    Ovo sam ja poslao Dori na PM

                    Izvini oprosti, ali mi se cini opet da me nisi skuzio u potpunosti.

                    Moj auto nema lamda kontrolu, ja bih samo da uz pomoc voltmetra i postojece lamda sonde rucno da namjestim smjesu, ili je ipak bolje na moje amatersko uvce i obrtomjer? I cini mi se da moja lamda sonda ima samo dvije zice,ali ne garantujem.

                    A ono sa lamda sondom odpozadi ako, te ne mrzi, kako bi ti konstruisao? Posto ako se ne varam njoj treba neka temperatura za pravilan rad, kako to rijesiti?
                    Difference between man and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • nijebitno
                      CBC Senator XXL
                      • 14.03.2006
                      • 629
                      • Modrica

                      #11
                      A ovo je on odgovorio:

                      Dora veli:

                      Izgleda
                      Sigurno je preciznije sa voltmetrom. Možeš prati na različitim obrtajima kako se ponaša pa najbolje namestiti.
                      Ako ima samo dve žice onda je jedna signal, obično crna a druga grejač.
                      Za otpozadi treba namestiti cev u koji se ubode lambda sonda (parče auspuha) sa gumom, mora dobro da dihtuje da ne vuče falš vazduh.
                      Pošto je daleko od temperature mora obavezno biti sa grejačem, dakle više od 1 žice. Plus sa akumulatora a minus na masu od cevi i to je to.
                      Pazi da ne spojiš plus na signal jer će crći.
                      Eto
                      Difference between man and boys is the price of their toys

                      Comment

                      Working...
                      X