Ford Fiesta XR2i '91

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockwell
    CBC Član
    • 08.05.2006
    • 45
    • Kraljevo

    Ford Fiesta XR2i '91

    cao,
    razmisljam se o ugradnji lpg u moju fiestu ali nisam siguran koji sistem da pazarim

    nisam neki strucnjak za ovakve sisteme napajanja motora, a cuo sam da postoje dve vrste aparata za moj auto

    ako nisam pogresno razumeo onda je to SA i BEZ lamda kontrole?!?!

    za ovaj SA kazu da je strava ali da navodno nije za gradsku voznju posebno ako se prelazi malo kilometara jer navodno, da bi taj sistem radio potrebno je da auto postigne odredjenu radnu temperaturu sto dovodi da se vise vozi na gorivo nego na gas ali preko tog sistema potrosja je "manja" za 1.5l u odnosu na "obican" sistem

    jos nesto...preko tog "strava" sistema kazu da je moguce nastelovati da recimo do 2500 obrtaja auto bude lenj jer se "zavije ventil" pa tako malo trosi , a ako se popnu obrtaju preko 2500 onda sistem dodaje vise plina i naravno auto postaje zivahniji


    e sad kao sto rekoh ja se ne razumem u to nista...dal majstori to samo pricaju prazne price i loze me nekim podacima ja nemam pojma

    molim vas da mi odgovorite i preporucite koji sistem da ugradim u svoj auto

    da rezimiram...
    auto uglavnom vozim po gradu (Kraljevo) destinacije su par kilometara, ali cesto u toku dana...ima naravno i voznje na "otvorenom" putu

    motor je 1.6i, 8v, 4 dizne

    ne tezim da bude jeftino za ugradnju vec da kasnije bude isplativo i funkcionalno

    pozdrav
  • Dren
    CBC Senator XXL
    • 24.08.2005
    • 1068
    • Sarajevo

    #2
    Koliko ja vidim, tebi bi s obzirom na starost vozila, i metalnu usisnu granu na njemu bio sasvim dovoljan klasicni venturi sistem, sa "Loveco" ili nekim drugim sistemom za "komandovanje" plinom... Moze i bez te "komande", ali hoce zezati i daje losije rezultate...

    Posto pretezno vozis po gradu, mislim da se taj moze nastimati da relativno rano prebacuje na plin sa benzina, na npr. 30 celzijusa, i preko 3.000/min...

    U svakom slucaju je to investicija koja ce ti se sama isplatiti nakon nekih 15.000 km, tako da sto vise cekas, a vozis se, vise gubis...

    Razlike u svakodnevnoj voznji su minimalne, ako se uradi kako treba, a jos je kod mene karburator, koji je "neprecizniji" za nastimati...

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Re: Ford Fiesta XR2i '91

      Originally posted by Rockwell
      e sad kao sto rekoh ja se ne razumem u to nista...dal majstori to samo pricaju prazne price i loze me nekim podacima ja nemam pojma

      molim vas da mi odgovorite i preporucite koji sistem da ugradim u svoj auto
      Ne da te lože nego bacaju cepanice na vatru
      Sasvim je dovoljan sistem bez lambda kontrole obzirom šta želiš da postigneš ugradnjom auta.
      Inače se isplati za maksimalno 7-8 hiljada kilometara. Sekvencijalni sistem se isplati za oko 15000 km. Ako je ono strava, sekvencijalni je tri strave
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • Rockwell
        CBC Član
        • 08.05.2006
        • 45
        • Kraljevo

        #4
        Re: Ford Fiesta XR2i '91

        Originally posted by Dora
        Ne da te lože nego bacaju cepanice na vatru
        hihihihi

        Originally posted by Dora
        Sekvencijalni sistem se isplati za oko 15000 km. Ako je ono strava, sekvencijalni je tri strave
        sta je to sekvencijalni sistem...jel to ono sa lamda kontrolom bla bla...?

        Comment

        • APOGEE
          CBC Senator
          • 01.06.2005
          • 243
          • Beograd, Vracar

          #5
          Moj kolega sa posla, prosle godine hteo da ugradi plin na svoju fiestu, medjutim receno mu da ugradnja nije preporucena za taj motor. Naime, koliko se secam, rec je bila o nekim plasticnim vodjicama ventila ili tako nesto. Ovo, cisto kao upozorenje ukoliko je rec o istoj vrsti motora.
          Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

          Comment

          • Duke
            CBC Senator XXL
            • 16.01.2006
            • 753
            • Urbs Naissus

            #6
            Re: Ford Fiesta XR2i '91

            Originally posted by Rockwell
            sta je to sekvencijalni sistem...jel to ono sa lamBda kontrolom bla bla...?
            Ne, ne odredjuje lambda kontrola sta je sekvencijalni a sta venturi sistem. Lambda kontrola je nesto sto se moze (a ne mora) dodati i na "normalni" tj, venturi sistem, a obavezna je za sekvencijalni. Venturi ti je sistem gde se plin dovodi na jedno mesto u usisnu granu, a sekvencijalni razvodi plin za svaki cilindar posebno, kao sto to rade injectori za benzin, i cena mu je 2-3 puta veca od venturija (ali je, naravno, i bolji!). To je najkrace i najprostije. Ima se tu jos mnogo toga reci, ali pun ti je forum toga, potrazi malo!

            Ovo je samo malo da odmenimo Doru, da se ne pretvori u papigu...
            "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

            Comment

            • Rockwell
              CBC Član
              • 08.05.2006
              • 45
              • Kraljevo

              #7
              aha...lamBda

              dosta toga mi je jasnije ali ajd jos jedno objasnjenje

              da li je venturi sistem ono sto se ugradjuje na vozila sa karburatorom...recimo moj burazer ima ugranjen gas na ford fiestu 1.1 '82

              tj. ajd ovako da ih razlikujem...od servisa do servisa cene se razlikuju ali su tu negde...za "obican" pretpostavljam da se taj sistem zove venturi traze oko 240?, a za neki drugi sistem oko 450?
              e sad posto si rekao da je sekvencijalni sistem 2-3 puta skuplji onda pretpostavljam da to nije taj sistem sto se nudi za 450?...pitanje je onda ... koji je to sistem?

              citam uporedo i forum ali ima toliko toga da me glava zabole, brate ko ovo sve napisa

              ali dobro...ovde pitam ono sto nisam mogao naci ili nisam shvatio jer dosta strucnih termina ima koji meni za sad nisu poznati.

              pozdrav i hvala na odgovorima

              Comment

              • Duke
                CBC Senator XXL
                • 16.01.2006
                • 753
                • Urbs Naissus

                #8
                Hmmm.

                Vidi ovako.

                da li je venturi sistem ono sto se ugradjuje na vozila sa karburatorom...recimo moj burazer ima ugranjen gas na ford fiestu 1.1 '82 ?

                Jeste. To je sistem kod koga se plin od isparivaca/reduktora, jednim crevom sprovodi do karburatora, gde se onda mesha sa vazduhom (ima nekoliko varijanti kako se uvodi u karburator: bushenjem, ugradnjom plocica, cak i direktno kroz grlo karburatora ).

                To isto (venturi) imas za injection sisteme gde se plin dovede do meshaca koji se nalazi tik ispod leptira na usisnoj grani (valjda ima varijanta da se ubaci negde i pre leptira, u plasticno kuciste iza vazdusnog filtera, nisam siguran). Ovo ti vazi za injection sisteme kod (starijih) auta koji imaju metalnu usisnu granu koja moze da izdrzi pojavu eventulne samodetonacije plina u usisnoj grani. U takvoj situaciji ce stradati plastika filtera za vazduh, mozda neke sonde ili davaci, ali ti se nece razleteti usisna grana.

                E, na taj vod plina do karburatora/usisne grane se stavlja lambda kontrolisani elektro ventil. On dobija signal od lambda sonde (slicno kao ECU na injection sistemu) i pravilno dozira dotok plina da bi smesa uvek bila nabliza idealnoj. Auto bolje ide i manje troshi. Moze i bez toga, ali je bolje sa tim.

                Za turbo motore (gde su veliki pritisci u usisnoj grani), kao i injection sisteme novije generacije gde su plasticne usisne grane (koje bi se mogle razleteti ako detonira plin), mora da se stavi takozvani sekvent sistem za ubrizgavanje plina, gde nemas jedan vod do usisne grane, vec onoliko vodova od glavnog razdelnika, koliko imas cilindra na autu. Dovodi se plin ispred svakog usisnog ventila na motoru, na posebne plinske dizne koje se ugradjuju odmah pored benzinskih injectora. Dinamiku ubrizgavanja iz glavnog razdelnika kontrolishe kompjuter, u saradnji sa glavnim ECU-om, i za razliku od venturija, sve ovo zahteva i opremu, i softver i vreme i strucnost da bi bilo napravljeno i proradilo kako treba. Zato kosta dva-tri puta vishe. E, a kad proradi, radi bolje i troshi manje plina (10-15%) od venturi sistema.

                Posto originalni venturi kit, npr. Lovato, kosta oko 200+evra, jasno je da ako ti neko ugradi ORIGINALNI (a ne divcha) italijanski sistem, to ne moze da kosta 230 E. Ako jos hoces i lambda kontrolu, eto ti jos oko plus 100 evra. Tako da za tvoj auto, moras posebno da se dogovoris sa majstorom, ali mi prva cena 250 E, lichi na "divljaka" ili "turchina" bez lambde, a druga na originalnog talijana sa lambdom. Ne hvataj me za rech.

                Doro, ispravi, dodaj ili obrishi ovaj cvrkut vrabaca... =]
                "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                Comment

                • Rockwell
                  CBC Član
                  • 08.05.2006
                  • 45
                  • Kraljevo

                  #9
                  aha...sad mi je sve jasno HVALA!

                  jos samo kad bi znao sta je original, a sta divco

                  brate gde ja zivim, moracu ja za bg izgleda ako hocu da prodjem kvalitetno. pitam majstora sta je to venturi sistem , a on me gleda bledo!

                  posto vidim da je razlika u cenama dosta visoka izmedju venturi i sekvencijalnog sistema, mislim da je venturi bez lambda kontrole najbolje resenje za moj mator auto
                  a ako se pokaze kao nedovoljno uvek moze da se doda lambda el. ventil, koliko sam razumeo *E, na taj vod plina do karburatora/usisne grane se stavlja lambda kontrolisani elektro ventil*.

                  uhh sto me utripova sad za tu ekploziju mozel to nekako da se izbegne

                  Comment

                  • Duke
                    CBC Senator XXL
                    • 16.01.2006
                    • 753
                    • Urbs Naissus

                    #10
                    Ako je sve ugradjeno kako treba, i ako ti je auto ispravan (ne baca ti ranije varnica, ne ostaju otvoreni usisni ventili, ne vozis na plinske pare iz rezervoara [plin puca kad je siromasna smesa]) do eksplozije ne bi trebalo nikad da dodje.

                    Da, lambda kontrola se moze naknadno ugraditi.

                    Gde da ugradish...? Pa, ja sam iz Nisha potegao za Novi Sad, pa ti vidi... =] Na forumu (a i u realnom svetu ) imas dvojicu specijalista za to: Doru i IvanaT. Ivan je u Bg. Prosetaj forumom, pa odluci.

                    Pozdrav.
                    "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Originally posted by Duke
                      100 evra. Tako da za tvoj auto, moras posebno da se dogovoris sa majstorom, ali mi prva cena 250 E, lichi na "divljaka" ili "turchina" bez lambde, a druga na originalnog talijana sa lambdom. Ne hvataj me za rech.

                      Doro, ispravi, dodaj ili obrishi ovaj cvrkut vrabaca... =]
                      Dobro pratiš fabulu radnje samo si omanuo sa onim dva tri puta skuplji sekvent, nije.
                      Kad se stavi sve po šemi što pripada na venturi onda nije ni duplo.Ako se ugradi injection za 250 evra onda džaba pričamo
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • Rockwell
                        CBC Član
                        • 08.05.2006
                        • 45
                        • Kraljevo

                        #12
                        Originally posted by Dora
                        Kad se stavi sve po šemi što pripada na venturi onda nije ni duplo.Ako se ugradi injection za 250 evra onda džaba pričamo
                        Dora, mozes li mi reci koliko kosta ceo venturi sistem "original" za moj auto sa i bez lambda kontrole i koliko treba vremena za ugradnju. Dosao bi i za NS samo da to bude kako treba jer sam u ovdasnje servisere razocaran. Gadjaju sa cenama, pricom ovo ono...ma strasno.

                        Ako ne ovde baci poruku na pm.

                        Jos nesto...da li je moguce na mom autu postaviti mesto rezervnog tocka koji stoji iza zadnje osovine bocu...po nekim merama koje sam dobio ona se uklapa ali ne znam dal to tako moze da radi i dal prolazi atest?

                        hvala svima na opsirnim porukama, dosta toga mi je jasnije posle ove diskusije...nece mene vise "PALITI" neki krelac iz kraja

                        pozdrav

                        Comment

                        • Duke
                          CBC Senator XXL
                          • 16.01.2006
                          • 753
                          • Urbs Naissus

                          #13
                          Originally posted by Dora
                          Dobro pratiš fabulu radnje samo si omanuo sa onim dva tri puta skuplji sekvent, nije.
                          Xex, , da, da..., meni se samo vrti po glavi cena za shestaka...
                          'Ajd sad cu de te pitam nesto na PM.
                          "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                          Comment

                          • overspeed
                            CBC Senator XXL
                            • 24.05.2005
                            • 2779
                            • Kosovska Mitrovica

                            #14
                            @ Rockwell:

                            Pre svega, jesi li ti siguran da imash metalnu usisnu ganu?!

                            Ja sam vozio XR2i, isti takav motor (1,6 8v 110 KS), i nije da tvrdim, vec, ako me secanje dobro sluzhi, mislim da ima plastichnu usisnu granu! Auto sam prodao proshle godine, i tad mi je cela ova pricha oko LPG bila nepoznata, tako da na materijal grane nisam ni obracao pazhnju... Ali, mislim da definitivno ima plastichnu usisnu granu (ako se secam crne boje {a koje bi drugo }).

                            AKo jeste tako, onda zaboravi na venturi... Samo sequent...

                            BTW. Po gradu bi ta Fiesta trebala da ti troshi max. 9 litara, otvoren put ispod 7 (bez divljanja =] ). Ako potroshnja ode preko 10 po gradu - zaprljane su ti dizne, inache slaba tachka XR2i modela, pa zna da pije k'o lud. U tom sluchaju odmah isperi injection sistem (ima u KV servis, mislim da se zove "Golf", ako se dobro secam, koji radi Wynn's metodu), ili u ultra-zvuchnim kadicama. Pricham ti iz lichnog iskustva...

                            A za granu proveri, mislim da greshish...
                            http://www.bmw.tv

                            Comment

                            • Rockwell
                              CBC Član
                              • 08.05.2006
                              • 45
                              • Kraljevo

                              #15
                              da nisam kupio od tebe fiestu, pre neki dan je bila godina kako je vozim

                              nije plasticna, potvrdilo vise majstora, a i ja sam se uverio da je legura kad su pokazali prstom "ovo je usisna grana"

                              koliko si dugo vozio xr2, kakva iskustva imas sa njom...sta se obicno kvari i tako to...posalji mi poruku na pm ako te ne mrzi da ne gusimo ovde.

                              inace oko potrosnje moram da proverim to sto si mi rekao jer po gradu retko kad mogu da spustim na 10l...obicno se vrti 12-15, na otvorenom je 8-10 u zavisnosti od nacina voznje.

                              pozdrav

                              Comment

                              Working...
                              X