Ford Fiesta XR2i '91

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #16
    da nisam kupio od tebe fiestu, pre neki dan je bila godina kako je vozim
    Ako tvoja XR2i nema klimu - onda definitivno nisi ti... =]

    Da prodam moju XR2i nisam morao ni da izlazim iz Kos. Mitrovice, na cimanja po auto-pijacama nisam ni razmishljao. Toliko je bila ochuvana i skockana da sam imao nekoliko otvorenih ponuda od likova iz grada za kupovinu kad god se odluchim. Sad je vozi jedan lik po KM, vidim je skoro svakog dana, i uvek okrenem glavu za njom...

    Ne znam shta da ti kazhem za taj model... Moja je stigla iz Italije sa urednim papirima a obzirom da je prvi vlasnik bila (navedeno u "targi") izvesna "signorina" Carla Trantini - auto je zaista bio maximalno ochuvan. Klima na tom modelu nije postojala ni kao opcija, a kamoli kao standard, ali je dotichna g-djica naknadno ugradila klimu u Fordovom servisu (za shta sam isto dobio uredne papire). Znachi, dobio sam je u xtra stanju i kao takvu i prodao. Vozio sam je oko 3 godine i prodao vishe nego shto sam je i platio
    Ono shto me uvek nerviralo do bola je problem sa prljanjem dizni. U pochetku sam mislio da je samo do kvaliteta benzina (narochito ovde po KM), ali sam shvatio da nisam bio "usamljeni" primer jer su mi u Ford GAGA servisu gde sam u dva navrata chistio dizne (Wynn's metoda) rekli da im je to slaba tachka. Znachi, problemi u radu na leru, gashenje pri kochenju sa 30-40 na nulu (semafori i sl.), slabije ubrzavanje i sl. signaliziraju na prljave dizne, ochekuj ovo u najboljem sluchaju svakih 13-14 meseci. Reshenje su nove dizne, koje ce se opet pocheti prljati u najboljem sluchaju za par meseci duzhe, jednostavno su konstrukcijski takve, definitivno ne trpe ni najmanje prljav benzin...
    Sem toga, obzirom da je na njoj sve manje-vishe nestandardno u odnosu na klasichnu Fiestu MkIII, imao sam puno problema sa delovima, chak i najbanalnijim prekidachem za elektrichni podizach prozora jer sam morao da preturim 15-20 auto-otpada da naidjem na po neki primerak XR2i. Delovi su za nju skuplji u proseku od "obichne" Fieste chak i duplo, ponekad i vishe... Shta da ti kazhem kad sam dva prednja amortizera (Monroe) platio po 72 evra, svaki... E sad, moj izbor je bio da je dobro odrzhavam i uvek koristim kvalitetne delove i potroshan materijal, mozhe i jeftinije ali ja sam takav po pitanju odrzhavanja automobila... Josh jedna slaba tachka su im "silen" (silent) blokovi koji chesto stradaju zbog "tvrdog" veshanja i amorta. Iz istog razloga zna da se shebe i glava upravljacha ili letva, na shta ce ti signalizirati vibracije volana i blagi otpor pri okretanju.

    Sve ovo ipak zaboravish kad sednesh i pokrenesh auto od 900 kg i 110 KS Znachi, totalan ulichni trkach, "the pocket rocket" koji je neprevazidjen za gradske zahebancije u svojoj klasi. Puno GTI-a me je jurcalo ali uvek bez uspeha, za cimanja do nekih 90-95 km/h (dokle 'ladno stizhe u drugoj brzini) joj nema premca, govorim za auta te klase i tog godishta... Za otvoreni put je takodje milina za vozhnju, uvek dovoljno rezerve snage i dobro uparen menjach pa je xtra elastichna u svakoj brzini, sem pete. Na vecim brzinama je prebuchna zbog loshe izolacije i urlajuceg motora, a veliku udobnost od te klase i takvog modela ne moshesh ni da ochekujesh...
    Moja nije imala ni tachkicu rdje, ali sam video pojedine primerke sa loshom karoserijom, narochito polumeseci i deo oko chepa za dolivanje goriva. Originalne alu-felne su i lepe ali i veoma jake jer sam nekoliko puta pogodio zheshce kratere ali bez posledice... Ali sam zato chesto radio balansiranje i optiku trapova... Preporuchuhjem ti Motulovo ulje, ja sam koristio seriju 6100, polusintetiku, i uvek bio zadovoljan. Motor popije veoma, veoma malo ulja, shto ne verujem da mu je neki plus obzirom na koncepciju, ali to je to... Na to narochito obrati pazhnju, jer ovaj CVH OHC motor nece oprostiti ako ga makar i na kratko ostavish bez dovoljno ulja, i to ne mislim da ostane bez ulja totalno. Dovoljno mu je da neko krace vreme bude ispod minimuma i da "zariba" u totalu, dakle nema apsolutno nikakvu toleranciju shto se nedostatka ulja tiche.
    Znash i sam kako mu je motorni prostor "nabudzen", mala shasija a motor veliki i tezhak (za tu konstrukciju), a obzirom na snagu veliki je pritisak na prednju osovinu. Zato redovno prati stanje trapova i obavezno redovno proveravaj stanje i naduvanost pneumatika. Ako ispuste (ili jedan, josh gore) na kochenju postaje jako nemiran, shto je opasno jer mu ni "fabrichka" stabilnost nije bash najbolja.
    I josh jednu stvar: mozhda je moj sluchaj bio individualan, ali kad sam zamenio akumulator (klasichan Bosch sa celijama) uzeo sam Delphi "maintenance-free", zatvoren, sa zhelatinom koji se ne odrzhava (ne doliva voda). Od tog momenta sam imao zheshce probleme sa elektrikom, nishta nije radilo kao pre pa sam reklamirao akumulator i pod garancijom dobio nov. Ista pricha, napon je bio u redu, alternator punio normalno ali neshta tu nije shtimalo... Na kraju sam stavio neki Silver Horse i sve je opet bilo u redu... Znachi, ne znam da li je ovo problem u celoj seriji tih Delphi akumulatora (mada je na merenju bio OK), ili jednostavno taj auto nije "voleo" takav akumulator - ne znam. Samo, reda radi ti preporuchujem da ako/kad menjash akumulator uzmesh klasichan i tako izbegnesh eventualne probleme koje sam ja imao...

    Eto, to je otprilike to... Ako se setim josh nechega bitnog dopisacu =]

    Pozz
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • Rockwell
      CBC Član
      • 08.05.2006
      • 45
      • Kraljevo

      #17
      Originally posted by overspeed

      Ako tvoja XR2i nema klimu - onda definitivno nisi ti... =]
      pa gde se nabudzi ta klima ! !

      Originally posted by overspeed
      gashenje pri kochenju sa 30-40 na nulu (semafori i sl.)
      e vidis...ovo mi se pre jedno 10tak dana pocelo desavati...ubi me...poludim kad se ovo desi...pitao jednog majstora, a on kaze, motorce ler gasa!

      Originally posted by overspeed
      Josh jedna slaba tachka su im "silen" (silent) blokovi koji chesto stradaju zbog "tvrdog" veshanja i amorta. Iz istog razloga zna da se shebe i glava upravljacha ili letva, na shta ce ti signalizirati vibracije volana i blagi otpor pri okretanju.
      brate, znaci znas je u prste...sve se kod mene isto desava
      sad bas skupljam parice za delove!

      Originally posted by overspeed
      Sve ovo ipak zaboravish kad sednesh i pokrenesh auto od 900 kg i 110 KS
      zbog toga sam je i kupio

      inace pre toga sam vozio fiestu 1.1 '82, brate kako je to luda zujalica za grad, mala, lagana, jeste 1.1 ali na startu kida sve zivo, drzi krivinu nije mi jasno samo kako presla je ja mislim milion ja bio klinac ono, polozio pa mi cale pokloni, a pre toga on je vozio non stop italija-srbija...sad je vozi burazer...znaci, ako sam jednom pogledao dal ima ulja i vode evo gde sam niti smo sta menjali, niti se kvarila, vozena je non stop do daske, burazer prevrtao malo, pokupio par kanti, nekog taksistu ovo ono, ma ono je auto za muzej keve mi...taj auto ne moze stati i . pu pu pu

      pre jedno godinu ispade prilika za xr2i i kad sam probao, strava...kad sam ubacio u trecu i video kako ubrzava...pihh rekoh ja ovo moram imati
      povucen iskustvom sa starijom fiestom reko ovo nema sta da se popravlja, fiesta je to ali nije bas tako ispalo
      daleko je jaca, teza pa se sve brze kvari...za sad nisam nista menjao ali cu sada morati
      nudi mi na otpadu jedan lik servo sistem za upravljanje, 150?...ne znam dal pasuje samo za ovaj model, dal ima mesta i dal se moze nakaciti na motor...onaj na otpadu bi prodao i kevu, nema veze dal odgovara
      moram da pogledam za klimu, nisam imao pojma da to odovara!

      otidjosmo skroz off al ajd sad, ponele nas emocije

      pozdrav

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #18
        Sad ste se lepo ispričali o auto a ako treba i dalje, otvorite temu u odgovarajućem delu foruma
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        Working...
        X