lovato, ler gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lovato, ler gas

    Pri podešavanju "ler gasa" na lovato isparivaču, da nebih kvario "ler gas" na benzinu, vijkom za podešavanje "ler gasa" na isparivaču sam podesio broj obrtaja na leru. To jest, nisam kao što se preporučuje, vijkom na isparivaču podesio maksimalan broj obrtaja, a na karburatoru podesio željeni broj, nego ga malo zavrnuo i dobio željeni broj obrtaja. Na šta bi moglo uticati takvo (pogrešno) podešavanje. Ja za sada ne vidim neke ne željene pojave. Auto dobro pali, ide onako kako sam ga ja podesio ventilom za smješu (potrošnju), na crijevu ka karburatoru (našao sam neki kompromis između snage i potrošnje.
  • dekideki
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2005
    • 1914
    • Beograd

    #2
    Kod sistema za podesavanje prostog gas uredjaja sraf na isparivacu i slavina na crevu se ni u jednoj kombinaciji ne koriste prvenstveno za podesavanje broja obrtaja, vec za smeshu na leru (zatvoren leptir) i smeshu u otvorenom leptiru (respektivno). srafom na karbu koji pomera leptir (ler gas) se podesi ler gas na kraju podesavanja ova prva dva na gasu i - bas te briga za benzin!
    da citiram Doru:
    "ne postoji takva stvar kao sto je savrsen karburator"

    poz.

    P.S. sve si nam rekao nista nisi o kolima (motor), i sistemu za gas (mesac ili ubusena dizna, itd...)
    .

    Comment


    • #3
      Auto je Golf 1 (1100 cm3, 37 kW). Karburator je od Yuga , IPM, jednogrli, ubušena dizna za plin. Nešto mi bilo žao raštelovati rad na benzinu. Stvarno radi idealno na benzinu, i na plinu naravno, iako mu plin nisam podesio baš po propisu. Prošle zime je i na -20 stepeni bez problema palio na plin.

      Comment

      • dekideki
        CBC Senator XXL
        • 26.07.2005
        • 1914
        • Beograd

        #4
        ako si osiromasio smeshu, dobices vishu temperaturu na dugim iscrpljujucim uzbrdicama. ako si je preobogatio, trosice ti previse, a lose reagovati na pun otvor leptira (patos pedala). poenta nije nastelovati kompromisno spram benzina, vec naci kompromisan odnos gorivo/vazduh (smeshu) koji je na usisnoj grani.
        e, sad. ako ti i dalje hoces da napravis "idealan karburator"... ja uspeo, aj mozda ces i ti! ma, nista na sluh i isprobavanje dok ne odes u pravi servis pa na osnovu izduva podese gas, odnosno nista od takvog podesavanja dok ne probas auto kako se ponasa u voznji...
        i, ponovo, sve ovo BEZ OBZIRA na to kako se ponasa na benzin... ODVOJENO se podesavaju sistemi bez uporedjivanja. razlicito gorivo, razlicita reakcija na istim rezimima ekspoatacije...

        poz.
        .

        Comment

        • Dren
          CBC Senator XXL
          • 24.08.2005
          • 1068
          • Sarajevo

          #5
          Da se "nakalemim" i ja sa svojim podpitanjem koje je tematski vezano za ovu temu, uz manje razlike...

          Auto je Skoda Felicia 1.3LX, karburator, 76.000 km... BRC je kompletan sistem (sa mjesacem na karburatoru), osim STAKO toro-boce... Ugradjen prije cca. godinu dana, ili malo manje... U medjuvremenu, na 10.000 od ugradnje plina, ociscen filter gasa ( ustvari malo plasticno sito...), i to je bilo prije cca. 3.500 km...

          Najbolje podesavanje smjese su u servisu napravili od "trece srece", cim su kupili lambda-sondu za vanjsku montazu na otvor auspuha ( prije toga je "odokativnim" stelovanjem jednom bila prebogata smjesa, a drugi put presiromasna...)... Nastelovana je da na 3.000 o/min. bude optimalna ( po LED diodi na uredjaju)... Ispod je bogatija, preko siromasnija, ako sam ja dobro shvatio...?

          U zadnjih mjesec-dva, primijetio sam da mi se ler-gas na plinu, kod zagrijanog motora, spusti toliko da pocne da se pali lampica za punjenje akumulatora na tabli... Znaci na granici gasenja... Uvijek palim na benzin (osim kad zaboravim, ali to je rijetko), i na benzinu je u svim rezimima ler-gas stabilno iznad granice gasenja, tj. na oko 800-850 o/min. Na plinu pada i do 400-500 o/min. ali samo kod zagrijanog motora (pretpostavljam da je kod hladnog saug zasluzan za vise obrtaje)... Tako da se pomazem tehnikom prsti-peta u svakodnevnoj voznji, ali pocinje da me nervira... Jos kada ubjedjujem zenu da i ona vozi na plin, a prsti-peta joj nisu ni na kraj pameti, rizikujem corbu od jezika...

          E sad, nista od podesavanja nisam dirao od posjete servisu, jedino je moguce da je zracni filter zreo ili blizu zrelosti za zamjenu, jer koliko me pamcenje sluzi, uskoro ce biti 10.000 km na ovome...

          Da li solo zracni filter u pred-zacepljenom stanju moze toliko uticati na to ?

          Jos sam primijetio da kada npr. stojim na semaforu, i "napumpam" kocnicu 3-4 puta, makar i njezno, obrtaji "skoce" na propisanih 800-850 o/min. u trajanju od par sekundi...?

          Kako da istjeram gremline ? Moze li se nekim sarafom na isparivacu to malo "podici", jer ne bih da diram saraf na crijevu za smjesu, koji mi daje najbolji (dosad) odnos performansi i potrosnje ? Ako treba i slikacu instalaciju i isparivac da mi zaokruzite sta treba da okrenem...

          Unaprijed hvala...

          Comment

          • Heinz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 1027
            • Beograd, Voždovac
            • Avensis 2.0 D4D

            #6
            Filter za vazduh je 300 dinara u BG, to ti je najsigurnije da probaš.

            A mene zanima (ista Škoda) sledeće : Podešavana je smeša posle ugradnje gasa, i do sada mi troši prosečno (na 7000 km) 11.1 litar. Ono što me "brine" je garav auspuh. Da li to mora tako? Ili je možda malkice bogatija smeša? Potrošnja ulja je mala, recimo 300 grama na 1000 km.
            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

            Comment

            • nikolapanic
              CBC Senator XXL
              • 16.10.2005
              • 657
              • Petrovac

              #7
              Drugar ima fiestu 1.4 ili 1.5 i ima lovato uredjaj bez emulatora i nema karburator.Potrosnja po gradu 13,5l.Kaze on mnogo.Kazem ja da malo zavrne sraf na crevu ali klinac,on zavijen skroz.Sta da se radi?
              Samo te slusam i pitam se dokle ces?

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                #8
                nek proveri kakav mu je filter za vazduh,po potrebi stavi nov kvalitetan(meni je samo promena filtera vazduha smanjila potrosnju za 1 do 1,5 litra gasa na 100km po gradu) bez ikakvih drugih podesavanja.
                nek proveri dali mu je hladna strana u**** skroz otvorena(da mu nije neki DR-MR majstor delimicno zatvarao hladnu stranu u**** " da bi moga o da nasteluje lera gas" )
                takodje da zatvori toplu stranu u**** vazduha skroz.
                provera stanj svecica i zazora( zazor da bude u granicama za gas dobar ,znaci otprilike od 0.6 do 0.8mm , sto manje to bolje u razumnim granicama) i da ih zameni sa NGK po portrebi i mogucnostima.
                moze da proba da proveri ,da slucajno nema negde blago curenje gasa...oce i to da poveca "potrosnju ".
                neka ga onda zadavi na srafu za stelovanje..pa nek proba polako da popusta dok nenadje neku meru da mu auto ide zadovoljavajuce...(malo slabije nego na benzin..naprimer)

                eto .. to bih ja probao ...
                ima nekih auta , nevezAno za marku..cak i ako nije velika kubikaza..koji nece ispod 12 litara naprimer... ako sve ovo prover i namesti i ako mu trosi po strogom GRADU 12 litara ... to mu je tu negde otprilike... nemoze bas u litar da ga nabode ... =]
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • ABARTH
                  CBC Senator XXL
                  • 19.07.2006
                  • 364
                  • Vršac,Banat,Vojvodin
                  • SKALA 65

                  #9
                  Originally posted by leozimi
                  Auto je Golf 1 (1100 cm3, 37 kW). Karburator je od Yuga , IPM, jednogrli, ubušena dizna za plin. Nešto mi bilo žao raštelovati rad na benzinu. Stvarno radi idealno na benzinu, i na plinu naravno, iako mu plin nisam podesio baš po propisu. Prošle zime je i na -20 stepeni bez problema palio na plin.

                  Hajde i ja da kazem par reci,i ako mogu pomoci.
                  kod rada auta na plin,vezano za ler gas i za snagu motora,bitan je odnos vazduha i plina.probaj da dok auto radi u leru,rukom polako zatvaras otvor na kucistu filtera za vazduh gde ga uvlaci.posto vidim da je to malo nakalemljeno,karburator od keca itd....Mozda ti falsira negde oko kucista gume....pa motor dobija preveliku kolicinu vazduha.mozda trebas smanjiti otvor na kucistu filtera mozes za probu namotati obicnu izolir traku.Obicno trba na stel srafu onda smannjiti plin i naravno podesiti ler gas na samom uredjaju.to ti govorim iz mog trogodisnjeg iskustva.
                  pozdrav

                  Comment

                  • nikolapanic
                    CBC Senator XXL
                    • 16.10.2005
                    • 657
                    • Petrovac

                    #10
                    Na gore pomenutoj fiesti,nastelovan ler na isparivacu,i zavijen sraf(za imbus kljuc) da se smanji smesa a potrosnja na otvorenom oko 12l.Nesto nije u redu i treba mi informacija kako da pomognem drugu.
                    Samo te slusam i pitam se dokle ces?

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Prevideo sam onu tvoju poruku o skroz zavrnutom štel šrafu na crevu.
                      nek promeni slavinu, one bugarske imaju šiljat šraf i ne zatvaraju dobro. Može skroz da se zavrne a opet je previše.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      Working...
                      X