Problem sa gasenjem u voznji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sloba
    CBC Član
    • 11.07.2005
    • 25
    • Novi Sad
    • Opel Ascona 1.8i

    Problem sa gasenjem u voznji

    Ovako...

    Burazer ima Ford Escort 1.3 iz 82. godine, karburator. Plin mu je ugradio Velickovic iz Petrovaradina (daleko od dobrog ugradjivanja). Imao je naravno stalno nekih problema, no to se otklanjalo u hodu.
    Sada ima sledeci problem...auto mu ujutro upali iz prve i sve je ok dok ne predje 2-3 km a onda se samo ugasi. Jedva ga upali, krene malo, opet se ugasi...malo na benzin, malo na plin i nekako se dovuce do posla. Bio je kod 4-5 majstora, izmenjali su sve zivo i mrtvo i opet nista i svi su zbunjeni.
    Promenio je bobinu, kablove, svecice, kapu...opet isto. Interesantno je sto se isto ponasa i na benzinu i na gasu...ALI...pre par dana je pronasao caku...kada vozi i auto krene da se gasi, pritisne par puta onaj taster za ustrcavanje plina i auto se ne ugasi vec nastavi normalno. I tako uvek. E sad, kakve to veze moze da ima, pitam ja vas? Tim tasterom se deluje na membranu koliko ja znam, a da li on ima neke veze sa ventilima za gas i benzin? I sta je ovde problem uopste?
    - Znate li vi ko je Abarth? Šta je to frizirani motor? Šta su to polirani kanali u glavi? Bregasta u glavi? Prednji diskovi...svećice sa platinskim elektrodama...magnezijumske felne?
    - Priznajem da sam zbunjen...
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #2
    sumnjam na isparivac...to jest njegovu membranu...kad se zagreje da zeza auto.
    skini mixer ili zatvori diznu(sta vec imas) i vozi ga na benzin.
    takodje skini crevo sa el.ventila za benzin i direktno ga povezi na karb( znaci napravi da bude sve kao da nemas ugradjen gas ) pa probaj..ako ide normalno na benzin onda je do isparivaca najverovatnije.
    opcija DVA je da ti ustvari posle izvesnog vremena ostajes bez struje na EL.ventilu za gas,a bogami i na el ventilu za benzin.Pa kad se to desi ti onda zatvaranje el.ventila gasa(koje je nesto prouzrokovalo) nadoknadis ubacivanjem gasa preko "gas-sauka" i onda se to sastavi pa opet tako u krug.Proveri "mesto" odakle uzimas +12 volti za el ventil gasa i benzina,pa probaj da promenis mesto....znaci ako ti je sad uzeto sa bombine,a ti ga uzmi ( +12 volti) sa nekog drugog mesta: sirene,svetala...itd.,proveri koliko su stvarno ispravni el.ventil gasa , beznina .
    Probaj opciju DVA prvo...lakse je za uraditi.
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Znači da nema dovoljno plina, da je filter za gas ili vazduh prljav.
      Koji je uredjaj...
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment


      • #4
        Prosto neverovatno da na istom autu imam isti problem. Ako te ne mrzi pogledaj temu od pre neki dan (kada se sada nisam slogirao). U pocetku sam mogao nekako da upalim auto kada se ugasi a sada je to nocna mora. Pre neki dan verglao sam dok se nije ispraznio akumulator (10 min) i kada sam ga povezao preko kablova upali kao mina. Vozim ga 200 metara i opet tras ugasi se i vise nisam mogao da ga upalim ni preko kablova. Dok sam verglao skinem crevo za benzin sa karburatora i pumpa radi odnosno benzin dolazi do karburatora. Ocigledno ima neki prekid struje koji ne mogu da pronadjem. Elektro ventili mislim da su ispravni (zatvara benzin kada je na nultom polozaju ili gasu, a ventil za gas se cuje da klikce). Izludecu od ovoga jer je auto veoma nepouzdan, nikad neznam kada ce da stane, moze da predje 100 km i da se ne ugasi a moze i posle 200 metara da ponovo da blokira. A i kod majstora mi se ne ide jer znam da kada odem on ce da radi normalno i kada izadjem iz radionice ima da stane posle 5 minuta.

        Comment

        • ABARTH
          CBC Senator XXL
          • 19.07.2006
          • 364
          • Vršac,Banat,Vojvodin
          • SKALA 65

          #5
          samo sam primetio...

          Slobo ,taj Ford Escort 1.3 iz 82. godine da nema otkud platine i kondenzator? ,kažeš da se i na benzinu i na plinu ponaša isto i dali stvarno na špulnama dobija +12 volti?

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            BRC ima manu da nekad usled prljavštine pušta više gasa (dosta više) nego što treba. Gašenje polse nekoliko minuta ili kilometara sugeriše da se uredjaj nije dobro zagrejao pa se smrzava polako. Ovo naročito ako pomaže neutralni položaj pa onda upali, ima više gasa.

            Druga stran ono "tras" gašenje je obično posledica struje, ili nestane na bobini ili neki ventil izgubi struju. Pošto većina majstora stvlja masu pod šraf ventila treba to pogledati. Iz tog razloga ja uvek vučem masu sa akumulatora direktno.

            Sad baš ne znam sve te Eksorte napamet ali oni obično imaju jedan T razdelnik za benzin koji je kalibrisan prečnikom cevi da deo ide u karburator a deo ide u rezervoar nazad. Stavljanjem ventila na taj vod za karburator povećava se otpor pa se desi da većina goriva od pumpe ode nazad u rezervoar umesto u karburator. To otežava paljenje.

            Zbog konstrukcije kućišta filtera većina eskorta ima previše vazduha i obavezno je zapušiti toplu stranu a ponekad i smanjiti hladnu stranu. Kuda uzimaju vazduh nije mi jasno ali rade Vrlo su osetljivi po ovom pitanju pa je to uvek problem za rad i primanje gasa u startu.
            Ako se sve ne odradi kako treba i dobro našteluje prave problem.

            Struja im takodje nije jača strana pa bobina može osetno da smanji napon i baca slabu varnicu. Rotor i kapa su isto za proveru. Špulne od gasnog uredjaja prave nekad opterećenje, kod njih i Suze naročito, zato se stavi rele za napajanje špulni koji ide direktno na + akumulator a bobina ga samo okida.

            Eto ukratko... Uglavnom preporuka je servis jer nije jednostavno objasniti i ovako detektovati kvar pošto je puno faktora u opticaju.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment


            • #7
              Doro, prvo izvini sto te smaram, znam da si mi rekao da idem kod majstora ali prvo bih da razmotrim sve opcije pa to na kraju. Usput molio bih članove foruma koji znaju nekog dobrog autoelektricara u BG za preporuku na PM (ali da se po obicaju ne mršti kada vidi gas).
              Znaci svi sa kojima sam pricao ubedjuju me da je crkao komutator, sada zanima me da li je to moguce pošto sam danas probao da kada verglam vidim da li baca varnicu sa kabla izmedju bobine i razvodne kape i ne baca uopšte. Meni to pre ukazuje na bobinu ili prekid struje pre bobine, pošto se komutator nalazi u razvodniku odnosno posle toga.
              Rotor, kapa i svećice su skoro menjani. Konkretno pitanje je da li majstor (ili još bolje ja) može voltmetrom da proveri napon koji dolazi i odlazi sa bobine i jedno pitanje za koje me je sramota ali šta su to špulne gasnog uredjaja?

              Comment

              • ABARTH
                CBC Senator XXL
                • 19.07.2006
                • 364
                • Vršac,Banat,Vojvodin
                • SKALA 65

                #8
                ŠPULNA ....imaš je na gasnom ventilu i na benzinskomventilu a ima je i na uredjaju ako je elktronac ili ako je vakumski za karburator za hladan start motora.tamo gde su ti prikljucene po dve zice + i - naventilu to ti je spulna .(elektromagnetni ventil u ovom slucaju)

                eto taj crni elektricni deo sa dva kontakta + i -

                Ako je riknuo komutator nema varnice!!! ali zna da posle nekog vremena kada se ohladi proradi ili nekada ne.Bobina obicno oslabi pa baca slabu varnicu kad je dobra ona je jaka ,plava mozes da varis sanjom
                najbolje kada bi imao da zemenis deo po deo posto sam popravljas ,pa probas kako se ponasa.
                Ako je ispravan hal senzor u razvodniku,onda mozes da ugradis i yugov komutator negde na karoseriji a ako treba i bobinu

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Špulna (kotur) je namotaj žice elektro magnetnog ventila, solenoid....
                  Kad ne baca varnicu u većini slučajeva je stvarno komutator ali ne mora da bude.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • ale944
                    CBC Senator XXL
                    • 20.03.2006
                    • 1457
                    • Beograd

                    #10
                    posto je komutator u razvodniku, ja sumnjam na njega, oni mnogo cesce crkavaju od temperature
                    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                    Comment


                    • #11
                      Evo da se zahvalim svima na odgovorima, i da kazem šta je na kraju bilo zbog drugih učesnika foruma. Danas sam zamenio komutator i zasada auto radi lepo, nije se gasio (doduše nisam ga vozio nešto mnogo, 20 km ali do majstora mi je pravio probleme a od njega nije). Nadam se da sam ovim rešio problem!

                      Comment

                      • gorchilo
                        CBC Član
                        • 26.05.2007
                        • 52
                        • bg

                        #12
                        Pozdrav svim članovima Cannonballa, oživljavam ovu staru temu jer upravo prolazim kroz identičnu krizu. Ne mogu da kažem ?kvar? jer majstori umesto da reše problem sve više ga prenose na mene uz predloge tipa ?uzmeš mokru krpu pa onda...?, što je donekle i logično za ?jeftinu soluciju?, ?teraj tako?, tj. mator auto. U pitanju je Sierra 1.6 CL (karb) iz '88. sa novim Lovato plinom, simptomi su identični gore opisanim: kad se zagreje ugasi se na na slabom gasu (na semaforu) i neće da upali dok se ne ohladi.

                        Majstor je zamenio bobinu ali se problem i dalje ispoljava, sa dve razlike: 1. sad se možda dešava ređe (ali kad se desi isti je princip kao pre), 2. mogu da vozim normalno na plin, dok pre zamene bobine nije uopšte hteo da prebaci tj. povuče na plin. Ovo drugo bi moglo da se objasni time što je, po majstorovim rečima, stara bobina bacala slabu varnicu nedovoljnu da upali plin.

                        Kad se sa novom bobinom (tačnije opet nekom polovnom) opet desilo da motor neće da upali, tada se videlo da ne baca varnicu uopšte (majstor video). Ok, sad treba da probamo sa novim komutatorom, pa se to odužilo itd., uglavnom napisaću i ja ishod za koji dan, ali do tad imam neka pitanja. I inače sam ovakav auto sa jednostavnim "školskim" motorom kupio da bih se postepeno tehnički edukovao, te bih bio jako zahvalan da mi neko ukratko odgovori na ponešto od sledećih pitanja, ne mora sve. Majstori kao što rekoh nisu raspoloženi ni da otklone kvar a kamoli da mi nešto objašnjavaju.

                        1.Može li bobina teoretski da ispoljava taj simptom, da čas ne radi uopšte (kad je topla) čas da radi normalno, i da je pri tom uzrok u njoj? Danas kad mi se opet desilo da ne htede da upali (van grada, u skladu s Marfijem), ja sam po savetu majstora za par minuta ohladio bobinu i onda je upalio momentalno. Pa se mislim da nije ipak do bobine, tj. da ni ova druga ne valja. A možda se slučajno ohladilo još nešto..
                        2.Šta je to komutator paljenja? Okvirno razumem sistem paljenja, znam šta je bobina, razvodna kapa.. ali ne baš detaljno, koja žica je na šta povezana, može li se to objasniti u nekoliko rečenica? Neki su mi u razgovoru pominjali da problem može biti i u nekoj špulni, jel se tu misli (gore je neko pominjao) na kontakte na električnim ventilima za gorivo ili ima još nekih špulni?
                        3.Može li zbog lošeg komutatora da strada bobina?
                        4.Da li mi preporučujete kupovinu novih delova ili polovnih? (Ja sam totalni sam početnik u vezi automobila pa ne zamerite na tako prostom pitanju.) Zatim da li kupiti ?skuplji nemački? ili ?jeftiniji engleski? deo (konkretno npr. komutator 4200 din spram 3000 din)? Meni je ?jeftina solucija? nužna u smislu da nemam para za noviji auto ali kad se radi o održavanju ne volim krpljenje selotejpom i naravno da ne volim česte kvarove.
                        5.Kako se ?gleda varnica?, tj. koji kabl mogu da iščupam, kako ga držim, šta treba da vidim? Koliko su opasne te hiljade volti s obzirom na to da jačina struje nije velika? Hteo bih da samostalno uporedim performanse stare i nove bobine, i naučim da gledam varnicu

                        Ko pita ne skita, izvinite zbog ogromnog teksta, pozdrav svima i hvala!

                        Comment

                        Working...
                        X