Lepo ti je čovek rekao, skineš to kruto plastično crevo koje ide na masku od filtera i umesto njega staviš fleksibilno crevo koje okreneš prema dole, levo, desno ili bilo gde samo ne prema napred (prema masci).
Crevo možeš naći u autoradnjama ili iskoristiti bilo koje crevo sličnog prečnika koje može da se savija a da prečnik ostane isti, da ne smeta usisu.
Elem, problem je sledeci:
Sada kad je hladno, regularno pali na benzin, ali nece ravnomerno da radi na plin sve dok skroz ne postigne radnu temperaturu. Ako na isparivacu okrenem sraf za stelovanje za puna dva kruga, lepo radi sve dok ne dodje na radnu temperaturu, a tada ne radi ravnomerno, jer radi na recimo 600 obrtaja.
Prvo sam mislio da je to zbog verovatno pogresnog odnosa propan-butan, pa da nece da isparava dovoljno dok se skroz ne zagreje, ali ovo je vec drugi rezervoar koji trosim, pa pretpostavljam da nije do plina.
Znaci, problem je sto ako ga nastelujem da radi dobro kad je vruc, ne radi dobro dok se skroz ne zagreje, i obrnuto.
Zasto?
Problem se pojavio otprilike pre nedelju dana, do tada je funkcionisalo odlicno, filter plina je menjan skoro, auto nepromenjeno trosi.
Postoji SAMO JEDAN ISPRAVAN polozaj za ler gas odn. za osetljivost membrane. Dzabe se mucis samo. Problem trazi na drugom mestu.
Mozda je ulje u isparivacu ili nesto sto se naglo desilo kao sto je prljav gas ili losa mesavina itd.
Da je do zime ne bi isao pri velikom gasu kad najvise pada pritisak u sistemu, ovako.....
Hteo sam da kazem da nisi trebao da diras sraf za ler gas nikako.
Postoji vise polozaja srafa gde se dobija dobar ler ali je samo jedan pravi.
Tim srafom se ne podesava samo ler gas vec i osetljivost membrane ustvari. Moguce da je gas los (previse butana) i da teze isparava kad je motor hladan. Tu leka nema osim da je vise propana ili ce se resiti kad otopli.
Moze takodje biti problema kod vece zime i kad bi vozio brzo a pritisak padne skroz pa nema dovoljno gasa.
Nisi napisao na koju stranu okreneš dva kruga, ja mislim da ima viška i da zavrćeš dok je hladan. Ako je tako nema leka a ni udrugom slučaju, plin je ovih dana očajan. Dobio sam neku grejalicu za reklamu u radionici, kad stavim novu bocu radi 5 minuta otprilike dok ne potroši propan pa se ugasi. Posle 5 minuta opet radi i tako u krug dok se boca malo ne zagreje....
Da, u tom smeru zavrćeš. Problem sa hladnim isparivačem je da ima viška goriva jer ne stigne dobro da ispari ap ipak idenešto i tečnosti, stno ali ide. To je previše za motor pa zato radi kako radi, kad se ugreje ono što si zavrnuo fali pa jopet ispočetka.
Znači dok je hladan fali mu vazduha da bi napravio smešu sa tim viškom, plina...
Ja rekoh. Ne crkni magarce do zelene trave.
Sad pod hitno u zagrejanu garazu na malo duze pa polako dok jos nije zagudelo.
Sta mislis sta ce da bude sa butanom na -10°C napolju kad se smrzava jos mnogo ranije (oko nule)?
Ocigledno da neko tamo veoma ozbiljno nije normalan.
ajd jos malo da pisem, mozda neko i pogodi sta se desava sa ovim mojim autom..
pre svega da napomenem, auto super radi na benzinu, kao i obicno, mirno, fino, tiho, stabilno. Na plinu brljavi na leru, inace vuce uobicajeno dobro, bez problema postize visoke obrtaje, lepo vuce, ali ler ga zeza...
narocito je bilo lose dok je hladan, tad radi na leru, ali grozno.
Kad se skroz zagreje, radio je dobro, ali sada ni to nije bas uvek idealno: primetio sam da skroz ugrejan npr, kad ga vozim polako, radi na leru kako treba, opadaju obrtaji lepo, bez poskakivanja...i onda ga nagazim malo, od semofora do semafora, i kad zakocim, on malo promeni ler, poskoci, padne, pocne da radi na 600 obrtaja, a ponekad se i normalno ponasa.
Jos jedno zapazanje: kad je hladan, a radi na gas, usporavam i ne diram kocnicu ni gas, auto skoro staje, ali nastavlja ipak da se krece vrlo lagano ravnomerno, iako je delovalo u trenutku da ce da se ugasi. Kad stabilizuje tu sporu brzinu, ja zakocim i gle cuda, radi normalno i relativno stabilno i hladan.
Plin sigurno nije u pitanju, potrosio sam tri rezervoara sipana na razlicitim pumpama ( a drugim kolima ne smeta taj isti plin). Probao sam da ispustim ulje iz isparivaca, ali bukvalno nije nista izaslo. IAC ventil je cist.
Da li je moguce da je nekako iznutra zaprljan isparivac na onom mestu gde se fino podesavaju membrane da rade na leru? Ja ne znam vise na sta da sumnjam osim isparivaca.
Da napomenem, od samog pocetka auto je trosio malo vise plina nego sto sam ocekivao, ali to je najmanji problem, ne sekira me previse, nego to samo pisem kao dodatnu informaciju za resavanje problema.
Comment