Lada, ler gas i secenje usisnika vazduha

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ladaholich
    CBC Član
    • 26.03.2005
    • 24
    • NS

    Lada, ler gas i secenje usisnika vazduha

    Vec sam pisao o iskustvima sa ugradnjom u jednom srednjebackom servisu, doradama koje je vrsio Dora i ostalim prikljucenijama.

    LM, Lada 112, 8v, ugradjen Lovato (pretezno javascript:emoticon('')
    Tuzan ), naknadno ugradjen Loveco. Dobro ide, dosta trosi i od ugradnje gasa (pre 30.000 km) ima nestabilan ler gas. U pocetku se i gasio, posle Dorinog stelovanja skoro nikad, ali je i dalje nestabilan. Kod zaustavljanja (na oba goriva) broj obrtaja padne ispod 700, cesto i do 500 i malo oscilira i onda se stabilizuje na oko 700.

    Tek sam pre neki dan ukapirao da je prilikom ugradnje gasa plasticni dovodnik vazduha (do filtera) presecen negde oko polovine. U odnosu na original je ulazni precnik sada dosta veci (cev je konusna).

    Pitanje: da li je to moguci uzrok nestabilnosti rada na leru? i da li se kod Lade 112, 8v, pri ugradnji gasa redovno pribegava ovoj intervenciji (secenju plasticnog usisnika vazduha)?
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Ne treba da se seče na većini čak ine okrenem cev jer ne smeta. Jako retko se cev mora okrenuti da se ne bi gasila.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • Ladaholich
      CBC Član
      • 26.03.2005
      • 24
      • NS

      #3
      A koliko je verovatno da zbog toga ima nemiran rad na leru i nizi broj obrtaja?

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        To može da utiče kod naglog puštanja gasa da padnu ispod normalnog lera nešto obrtaja ali se posle moraju stabilizovati na normalan ler. Napravi par oscilacija.
        Kod tih lada je jako kritičan ler motor, TPS i merač obrtaja na radilici.
        U svakom slučaju može se smanjiti taj otvor na fabričku meru pa preštelovati i probati kako se ponaša.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Ladaholich
          CBC Član
          • 26.03.2005
          • 24
          • NS

          #5
          Originally posted by Dora
          To može da utiče kod naglog puštanja gasa da padnu ispod normalnog lera nešto obrtaja ali se posle moraju stabilizovati na normalan ler. Napravi par oscilacija.
          Kod tih lada je jako kritičan ler motor, TPS i merač obrtaja na radilici.
          U svakom slučaju može se smanjiti taj otvor na fabričku meru pa preštelovati i probati kako se ponaša.
          Jel mu znamo "Fi"? ili da vatam shubler u ruke pa po parkinzima da vatam Lade i uzimam im meru? javascript:emoticon('')
          Zbunjen

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Znamo Fi, mali je Ne moraš juriti lade i reskirati ciglu u glavu
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • Ladaholich
              CBC Član
              • 26.03.2005
              • 24
              • NS

              #7
              Originally posted by Dora
              Znamo Fi, mali je
              Gresis sinko, bio je mali Fi, sad je kratak i debo

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Eh, niko nije savršen
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Ladaholich
                  CBC Član
                  • 26.03.2005
                  • 24
                  • NS

                  #9
                  Originally posted by Dora
                  Eh, niko nije savršen
                  Kad smo vec u offu (pre je za pumpe za izbegavanje) taman sam hteo da dodjem jer je poceo lose da vuce, odradio par detonacija i gasenja pri polasku prvom sa semafora... Tada se setih da sam (prvi i poslednji put u zivotu) sipao na Impulsu, a i rezervoar je bio pri kraju, napunih na Eurogasu (Uzar) i auto se vratio u normalu (bar za ovih 20-tak kilometara i dve-tri voznje).

                  Dakle, Impuls (kod Jugoalata - NS) out.

                  Comment

                  • Ladaholich
                    CBC Član
                    • 26.03.2005
                    • 24
                    • NS

                    #10
                    Originally posted by Ladaholich

                    Kad smo vec u offu (pre je za pumpe za izbegavanje) taman sam hteo da dodjem jer je poceo lose da vuce, odradio par detonacija i gasenja pri polasku prvom sa semafora... Tada se setih da sam (prvi i poslednji put u zivotu) sipao na Impulsu, a i rezervoar je bio pri kraju, napunih na Eurogasu (Uzar) i auto se vratio u normalu (bar za ovih 20-tak kilometara i dve-tri voznje).
                    Da tema ne ostane nedorecena (kao sto se ponekad dogodi) da ispricam kraj (?) price:

                    LM Suzio Dora usisnik i nastelovao auto, lepo ide i za sada (prema putnom kompjuteru) izgleda da dosta manje trosi. Cak 1 do 2 l manje, ali da ostavim potrosnju na miru dok ne izvozam bar jos par rezervoara.

                    Drugi problem, povremene detonacije, se posle stelovanja proredio, ali nije nestao. Odlucio sam da pokusam da zamenim svecice i uspelo je. Stare (takodje NGK) svecice su naoko bile dobre, ali je ocigledno neka od njih pocela da ispusta plemenitu japansku dusu nakon 10 k km. Vise ne detonira ni uz najstrasnija mucenja i patosiranja pedale.

                    BTW ostavio sam fabricki zazor svecice (nemam spijune). (':x')

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Originally posted by Ladaholich
                      LM Suzio Dora usisnik i nastelovao auto, lepo ide i za sada manje troši....
                      Auto je štelbao mladji majstor, samo radi preciznosti
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        @ Ladaholich

                        E pa kad nemas spijune....

                        Inace. Ako elektrode nisu previse erodirale moze se korigovati zazor. Mogao si da stavis na recimo 0,70mm (cak 0,60) i da vozis dalje. Desilo se da su vremenom svecice troseci se povecale zazor preko kriticne tacke pa nije sigurno palio svaki put, svaki cilindar.
                        Kad se vec skidaju svecice za kontrolu potrebno je ocistiti i keramiku da bude kao nova. Nije to bas tako lako ali moze se acetonom i to cistim ne skidacem laka za nokte koji sadrzi ulja da ne bi doslo do susenja koze prilikom upotrebe. Ovde se aceton kupuje u supermarketu u flasi od litar a tamo su uvek pametovali u vezi toga koliko se secam pa zato skrecem paznju. Znaci, gruba krpica natopljena acetonom i jako svetlo.
                        Naravno, ponekad treba kupiti i nove svecice.

                        Comment

                        • Ladaholich
                          CBC Član
                          • 26.03.2005
                          • 24
                          • NS

                          #13
                          Originally posted by Dora
                          Auto je štelbao mladji majstor, samo radi preciznosti Smesko
                          "Dora & sin Co." A bilo je i razloga da mladji Doroslovac stelba: Lap top napolju, slab kontrast, pa bolje da to pogleda mladje oko


                          Originally posted by dranix

                          E pa kad nemas spijune....
                          E pa za jednog glupavog pravnika je i ovo dosta Kad sam bio mladji i vise prckao oko kola (fica i sl. makine) to smo tako nekako zvali.

                          Originally posted by dranix

                          Inace. Ako elektrode nisu previse erodirale moze se korigovati zazor. Mogao si da stavis na recimo 0,70mm (cak 0,60) i da vozis dalje. Desilo se da su vremenom svecice troseci se povecale zazor preko kriticne tacke pa nije sigurno palio svaki put, svaki cilindar.
                          Stare svecice su i bile sa smanjenim zazorom (zaboravih 0,7 ili 0.8 mm) i radile dobro do skoro. Sada su u gepeku, pa mozda dozive i jedno malo ciscenje i smirglanje, a onda nazad u prichuvu (sto bi rekli zapadno od Pekosa).

                          Originally posted by dranix

                          Kad se vec skidaju svecice za kontrolu potrebno je ocistiti i keramiku da bude kao nova. Nije to bas tako lako ali moze se acetonom i to cistim ne skidacem laka za nokte koji sadrzi ulja da ne bi doslo do susenja koze prilikom upotrebe. Ovde se aceton kupuje u supermarketu u flasi od litar a tamo su uvek pametovali u vezi toga koliko se secam pa zato skrecem paznju. Znaci, gruba krpica natopljena acetonom i jako svetlo.
                          Naravno, ponekad treba kupiti i nove svecice.
                          Glancanje svecica: Jel zbog ladjenja ili da se lakse vide eventualne pukotine, ili?

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #14
                            Dobro pitanje. Ona prljavstina je provodna i visoki napon hoce da curi preko nje. Ja cak i ne dodirujem keramiku golom rukom kad srafim svecice. Jos su plus premazane tankim slojem silikonske masti. Ovo zadnje ne mora ali bi trebalo da je perfektno cista keramika. U tom slucaju si siguran. Ako je zazor ok i izolator cist a i dalje zeza, znaci da se kvar trazi dalje. Kablovi, razvodnik itd.
                            Ako se bilo sta prepusti slucaju ne znas odakle da pocnes. Nije ni tesko ni skupo uraditi nesto sam preventivno. Naravno da sve funkcionise i bez ovolike predostroznosti (sva sreca) ali ovako treba da se radi.
                            Inace ja ne smirglam svecice nikada nego ako treba (a obicno ne treba) malo predjem mesinganom cetkicom.

                            Comment

                            • rascho123
                              CBC Član
                              • 26.01.2007
                              • 30
                              • Dugo Selo, Hrvatska

                              #15
                              Originally posted by Ladaholich
                              Originally posted by Ladaholich

                              Kad smo vec u offu (pre je za pumpe za izbegavanje) taman sam hteo da dodjem jer je poceo lose da vuce, odradio par detonacija i gasenja pri polasku prvom sa semafora... Tada se setih da sam (prvi i poslednji put u zivotu) sipao na Impulsu, a i rezervoar je bio pri kraju, napunih na Eurogasu (Uzar) i auto se vratio u normalu (bar za ovih 20-tak kilometara i dve-tri voznje).
                              Da tema ne ostane nedorecena (kao sto se ponekad dogodi) da ispricam kraj (?) price:

                              LM Suzio Dora usisnik i nastelovao auto, lepo ide i za sada (prema putnom kompjuteru) izgleda da dosta manje trosi. Cak 1 do 2 l manje, ali da ostavim potrosnju na miru dok ne izvozam bar jos par rezervoara.

                              Drugi problem, povremene detonacije, se posle stelovanja proredio, ali nije nestao. Odlucio sam da pokusam da zamenim svecice i uspelo je. Stare (takodje NGK) svecice su naoko bile dobre, ali je ocigledno neka od njih pocela da ispusta plemenitu japansku dusu nakon 10 k km. Vise ne detonira ni uz najstrasnija mucenja i patosiranja pedale.

                              BTW ostavio sam fabricki zazor svecice (nemam spijune). (':x')
                              Pozdrav,

                              Ja takodjer imam Ladu 112, ali je 1.5 16V. Imam ugradjen LandiRenzo Omegas (Multi point injection) i imam isti problem u leru. Naime, ponekad nakon sto pritisnem kvacilo obrtaji padnu vrlo nisko (oko 500-600) pa se onda vrate na 900. To se dogadja i na plinu i na benzinu i samo kada se auto zagrije. Kada sam procitao ovaj clanak isao sam provjeriti to crijevo što dovodi zrak do filtera i cini mi se da nije dirano, jedino što ima jednu rupicu promjera 5mm negdje oko sredine.
                              Da li si ti riješio taj problem sa lerom? Ja zapravo nisam siguran da se auto nije tako ponasao i prije ugradnje plina, pa ne znam da li da uopce trazim gresku Mozda je to kod lade normalno

                              Comment

                              Working...
                              X