Crk'o putni kompjuter od gasa !?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KKK
    CBC Član
    • 16.09.2005
    • 68
    • Beograd

    Crk'o putni kompjuter od gasa !?!

    Vozilo: Grand Cherokee 5.2 V8 1997.
    Gasni sistem: Lamda sistem sa emulatorima dizni.

    Uvod:
    Ugradio sam gas u firmi "Jugogas" (ovo mi je 4. auto koji tamo radim) bez većih problema početna prosečna potrošnja je bila 26 l gasa, posle reklamacije i ponovnog štelovanja ona je spala na normalnih 17-18 l (prosek).
    Vozio sam tako 6-7000 km bez većih problema, osim povremenih knedli na gasu pri polasku i još redjih detonacija (2-3 puta mesečno) u gradskoj kreni-stani vožnji.
    To mi nije previše smetalo, mada sam bio svestan štete koja detonacija može da napravi, ipak sam odlučio da svratim do servisa i to reklamiram i da mi opet preštaluju plin i malo povećaju smesu.
    Posle tog 2. servisa nastaje noćna mora.
    Potrošnja drastičmo skače na oko 50 l po 100 km, vraćam se besan posle 2 dana i oni ponovo rade štelovanje. Ovog puta je nešto bolje ali potrošnja ide do 30 l i centrala počinje da zeza prebacuje nekontrolisano plin-benzin, opet se vraćam u servis posle ispražnjenje boce, ponovo šteluju opet potrošnja ide na 40-50 l. Opet se vraćam i opet šteluju. Potošnja 25 l na otvorenom.
    Na putu van grada mi u jednom momentu počinje da curi multiventil (ja vozim na benzin jer mi je jeftinije) nisam u BG i u mogućnosti da odem do servisa.
    Posle puta, pogadjate, pravac servis. Menjaju multi ventile (onaj ka motoru i onaj za punjenje jer oba puštaju) i ponovo šteluju gas, kao ovog puta nema šanse da bude loše.
    Krećem na put ka Nišu autoputem brizna 130-140km/h, plina mi nestaje pre Batočine. Smakao je 74 l na 160 km što dovodi do prosečne potrošnje od 46.25 l/100 km.
    Zovem ja servis, upućujem im "čestitke i pozdrave" vrlo pogrdnim rečnikom i najavljujem svoj dolazak. Ostatak puta nastavljam vožnjim isključivo na benzin. Problema nema potrošnja benzina oko 13-14 l. Posle 200-300 km stižem na odredište.
    Sutradan ujutro, krećem dalje ali auto neće da pali. Na centali u kabini ne gori ni jedna dioda. Posle mukutrpnog šlepanja do prve garaže, dajem se u dijagnostiku sa velikom pomoći ekipe koja je putovala sa mnom. Dolaze i neki elekričari (elektorničari) povadjeno pola instalacije u traganju za prekidom. Posle dva dana dolazi i stručnjak za alarm ... Dijagnoza poznata još prvog dana, ne dobija pobudu na bobinu.
    Stavljam drugi kompjuter i auto pali k'o mina i ja se vraćam u BG posle nedelju dana i sa gomilom troškova.
    Od plinske instalacije, koliko samo mogli da primetimo, samo jedna žica (koja "skida" obrtaje) sa bobine ide ka centrali i nema druge veze sa postojećom instalacijom.
    Zakazao sam skidanje uredjaja i vraćanje novaca, što su oni prihvatili ali posle dva dana su promeni mišljenje, kao to je nemoguće moraju oni to još jednom da provere. Za potrošnju sam siguran, umem da računam, za crkavanje kompjutera nisam 100 %, mada sam čuo od servisera da postoje ti slučajevi (ja sam im treći po redu).
    Sutra ujutro idem u "Jugogas" na obračun.
    Da li je moguće i pod kojim uslovima da plinska instalacija utiče na crkavanje kompjutera ?

    P.S. Molim vas samo bez komentara "tako ti i treba kad nisi išao kod Rašića ili Dore" cenu neiskustva sam već platio. Drugo sa predhodnim automobilima nisam imao nikakvih problema, pa nije bilo razloga da ne ugradjujem plin u "Jugogasu".
    http://www.srbija4x4.net
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    'Ebote. Nisi nam ni rekao odakle si. Sta ocekujes kao odgovor?
    Nije "privacy" ono sto ti mislis bar ne na ovom ovde forumu.
    KKK? Ima crnaca i u Srbiji? Otkad? Koliko?
    Salim se ja malo. Imas samo malo cudan stil pisanja kao da se bavis politikom. Toliko price a nista nisi rekao. Mozda to ipak tako treba.
    Provereno kvalitetni serviseri za gas sa ovog foruma znaju zasto ti se to sve desava. Obrati se njima umesto da kudis lose servise. Mislim, nema smisla. Ne resavas svoj problem na takav nacin. Znamo mi svi da gas u Srbiji ugradjuje svako ko to zeli i kako hoce. Ti sa tako velikim motorom bi to posebno trebao da znas jer ces (svoje) greske vise (i brze) osetiti po dzepu nego oni sa "normalnim" motorima. Da, da, TI si kriv sto si i pored ovolikog pisanija na forumu ipak "pametovao" i otisao u pogresan servis Veruj mi da se ja sto nisam majstor za gas osecam jednostavno glupo kad procitam ovako nesto sto si napisao iako nije ni moj auto niti me briga. Zamisli onda kako je ljudima koji mesecima, ma ne bre, godinama vec pisu a ja ne znam ni sam kome. Cudni smo mi malo? Zar ne mislis?
    Napisi nam bar kolika je bila cena u Jugogasu i koja je bila ugradjena oprema posto iz teksta cak i ja kao laik primecujem da su ugradjivali djubre od ventila. Koliko si ustedeo? Nisu Ivan i Dora krivi sto imaju vece cene a jos manje sto NECE da ugradjuju skart po cenu da ne budu bas najkonkurentniji na trzistu. Kad nesto radis pitaj samo koliko kostaju ruke i bice ti odmah sve jasno. Odavno si sa nama na forumu. Cudi me da si sebi dozvolio takav luksuz da ti se desavaju banalni propusti.

    Comment

    • KKK
      CBC Član
      • 16.09.2005
      • 68
      • Beograd

      #3
      Ako je bitno iz Beograda sam, kao moj otac, deda je Zemunac, kao i pradeda a čukundeda je došao u ove krajeve iz Elzasa (pokrajne izmedju Francuske i Nemacke http://hr.wikipedia.org/wiki/Elzas ), muško, belac i ne mrzim crnce.
      Cenu sam već pomenuo ranije, 585 evra.

      Da li je moguće i pod kojim uslovima da plinska instalacija utiče na crkavanje kompjutera ?
      http://www.srbija4x4.net

      Comment

      • ale944
        CBC Senator XXL
        • 20.03.2006
        • 1457
        • Beograd

        #4
        a bre dranix, pa KKK su i turbochargeri, ne mora da znaci da covek nosi beli carsav na glavi i spaljuje crnce na lomacama

        Propisno ugradjena gasna instalacija NE SME da izazove crkavanje bilo kog drugog dela na automobilu pa ni kompjutera.

        Sad, ukoliko je nesto pogresno odradjeno (sa stanovista elektroinstalacija vezanih za rad lpg) moguce je da je to ostetilo komp, ali toliko ima mogucnosti da se napravi sra*nje da ti niko ne moze reci e pogledaj da nisu to i to vezali tako i tako. mozda postoje neke tipicne greske koje ce eventualno izneti gas majstori, ali mogucnosti za glupost su zaista neogrnicene.
        a mozda je i koincidencija, da je komp crko jer se jednostavno smorio od zivota... ovo je slucaj za serloka holmsa
        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Salim se ja, naravno. Nisam mislio nista licno. Zao mi je da se tako nesto desilo nekom od vec starih clanova foruma. Normalno ne bi trebalo da plinska instalacija izazove crkavanje "kompjutera" ali neki ljudi (majstori) imaju talenta da naprave ko zna kakve nemoguce greske. Bas bi me cudilo da jos uvek neko radi posteno i sa paznjom svoj posao. Pomalo je opasno sto je taj auto neevropski pa ima i malo "egzoticne" cene delova. To je razlog vise da se apsolutno vodi racuna da se ne pogresi. Nisam bas neki skeptik ali bi zaista bila veoma cudna koincidencija da "bas sada" crkne. Moguce jeste da se desi slucajno. Ali.... Bas bi bilo zanimljivo cuti sta ce reci nasi drugari majstori za gas.
          Sto se tice onog da je auto trosio skoro DUPLO gasa to je tek za dublju analizu. Stvarno treba imati talenta pa naterati motor da potrosi 50 litara gasa. Ugradnja gasa u vozila sama po sebi podrazumeva adaptaciju a ne modifikaciju sistema za gorivo. To znaci da ne sme da se ugrozi ni na kakav nacin ispravno funkcionisanje benzinskog dela.
          KKK. Kazes da si i ranije ugradjivao gas u druge automobile i da nije bilo problema. U redu je to. Ne znam zasto, ali bi se kladio da ni jedan od tih automobila nije imao ni blizu tako veliki motor kao ovaj sada. Razlika iako izgleda sve isto moze biti ogromna i da NIKADA ne "proradi" normalno (optimalno). Bilo je pisanja o tome vec. Nemoj da te cudi ako cujes da neki servisi za gas jos nikada nisu upotrebili cev od tanka do reduktora od 8mm nego samo onu od 6mm iako ugradjuju gas u svaki auto koji im dodje. Ne prozivam nikoga vec skrecem paznju na sasvim normalne stvari.
          Ale944. Sto se tice KKK znam na sta se mislilo samo me je neodoljivo podsetilo na Klan a da vam ne pisem sta znaci skracenica "CCC" u Belgiji (ako jos ima zivih). Pu, pu.

          Comment

          • KKK
            CBC Član
            • 16.09.2005
            • 68
            • Beograd

            #6
            Ja sam tehničko lice i znam da iza svakog "IF" ima neko "THEN" i da se stvari uglavnom ne dešavaju same od sebe.
            Od većine "majstora" koje srećemo širom ovih prostora ne očekujem neku veliku pomoć zato svoju muku i iznosim ovde, medju svojima. Možda nenormalna potrošnja plina pred crkavanje komputera nemaju veze jedno s drugim, ali teško je to prihvatiti.
            I ako je za mene već kasno, ako postoji neka veza voleo bih da znam koja je. Možda će to iskustvo biti korisno za neki drugi auto ili za nekog drugog čitaoca foruma.
            http://www.srbija4x4.net

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              #7
              Vjerojatno neces biti u mogucnosti da potpuno rekonstruiras situaciju i dokazes sebi i drugima sto se desilo. Previse ruku je bilo umjesano.
              Skidali ste instalaciju u medjuvremenu.

              Redosljed dogadjaja upucuje na pogresku instalatera plina. Potrosnja, otkazivanje rada, kompjuter. Previse podudarnosti na jednom mjestu.

              Comment

              • zeljan
                CBC Član
                • 02.06.2005
                • 64
                • palic

                #8
                mislim da su se stvari suprotno odvijale ,prvo je poceo da crkava benzinski racunar ,otud i tolika potrosnja,pa je na kraju zveknuo skroz,
                ne poznajem ljude iz jugogasa ,da neko ne misli da ih stitim
                potpis nije po pravilima foruma

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #9
                  slazem se sa @Zeljanom ... dosta si ti presao {relativno} od ugradnje gasa..kako ti sam kazes 6 - 7000 km ... da je u startu nesto lose bilo nebi ga ni onda nastelovali na 17 litara potrosnju.
                  mozda je crkavanje multiventila koecidencija..a da ti je ovo svo zezanje sa gasom izazvao komp. mozda!... ali onda bi trebao da te manje vise zezao i na benzinu.... sto rece neko zovite sherloka holmsa....
                  poenta je ovih prvih 6-7000km bez problema..., to zbunjuje ...
                  da ti nije crko reduktor-isparivac...mislim stvarno ogromna potrosnja...a mozda i negde curi gas....
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Dajem ruku u torbu da se prekidač vabi "Pronto" a da je MV Emegas.
                    Dajem ruku u torbu da nije istina da su "oni" majstori imali više takvih kompjutera na zameni jerbo su crkli od plina...
                    Da ne podelim baš sve ruke, neka slika bi jako dobrodošla da se lakše utvrdi sistem montaže.

                    Obrtaji se uzimaju sa kompjutera ako baš mora inače ne vidim što bi se to radilo (nekad mora).
                    Kompjuter može da crkne i kad se mrko pogleda a da ne crkne kad padne sa sprata.
                    Što reče Valent mnogi ih je nestručnih čačkao lpa je teško posle nekog nabediti.

                    Lambda kontrola se vezuje na lambda sondu, ne znam čija je stavljena.
                    Pogrešno naštelovana smeša izaziva raspad sistema i komp može da ode u safe mod a nekad i toliko da se uzjoguni da se smatra mrtvim.

                    To se opet kosi sa potrošnjom od 50 L a na benzin ide lepo, ako ej u safe modu i na benzin ne ide nikako ili jedva. Očigledno je da je nešto sa instalacijom crklo. Ono curenje MV-a sugeriše na Emegas a uz njega obično ide i adekvatna žbrlj oprema...

                    Da li bobina preko loše centrale može da šikne 40K u kompjuter preko žice za merenje obrtaja, teško, ali ko zna.

                    Uglavnom, majstori kod kojih si bio (silom prilika) će biti još uvereniji da su u pravu da je plin štetan, ti ćeš biti od sad pa u buduće antiprotivan plinu a možda jeste ili nije kriv.
                    Uglavnom eksplicitan odgovor da li je plin slejbo kompjuter je teško dati da bi imao argument za upotrebu bejzbolke.
                    Sranja se dešavaju, možda je crko sam od sebe, mada sam ja skeptik po tom pitanju, ne crkavaju baš tako lako....
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #11
                      Da upadnem dok ne dodje KKK.
                      MV jeste Emegas i opet je Emegas. Isparivac Landi, onaj veliki. Pretpostavljam za jake motore.
                      Ugradnja deluje ok, moze i bolje. Sto se hardvera tice moze se smatrati ok. Odakle je uzet signal i kako iskljucuju benzin, ne znam.
                      Inace covek sada ne mrzi plin, samo ga zanima da li je kompjuter mogao da crkne zbog nestrucne ugradnje. Cini mi se da nikada nece saznati .


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        Konkretno. Kompjuter je mogao da crke ako je buffer (okidach dizni) ostao u vazduhu (bez opeterecenja). To je otprilike isto kao kad iskljucis zvucnik iz pojacala snage dok radi a ono nema zastitu.
                        Meni se ovde ipak cini da je u pitanju poverenje. Kad se u neciju (servis) kompetenciju veruje onda nema potrebe ni da se sumnja. Ipak. Nije ni svaki auto isti niti jedan isti covek zna sve. Naravno da ne treba mrzeti gas ili ljude u servisu ako nesto podje po zlu jer se greske najcesce desavaju kad neko misli da zna a bas u tom slucaju je "malo" drugacije. Ne vredi, ipak su ovo samo spekulacije jer nema konkretne analize posto je cela skalamerija razbucana.

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          KKK > čukundeda je razlog sto ti se sve ovo desilo
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • fantastik
                            CBC Senator XXL
                            • 28.07.2005
                            • 417
                            • Novi Sad

                            #14
                            treba obratititi paznju i da je auto iz 1997 god. sto govori da je i komp mogao da rikne bez da je uticao gas

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              posle bitke lako je biti general, neko rece...

                              ja sam uhvatio gazdu Jugogasa u kradji odnosno ugradnji laznih falsifikovanih delova opreme, imao uzasno iskustvo i o tome napisao ovde na forumu, kao i napravio prijavu u AMSS -CMV gde su napravljene fotografije i ostalo potrebno za utvrdjivanje cinjenicnog stanja.

                              jednom recju, ja bih bezao sto dalje od Jugogasa i da mi poklone ugradnju LPG tamo ne bih prihvatio.

                              sve sto se dogodilo po meni se moralo i dogoditi s obzirom na nacin na koji se tamo radi(lo) na osnovu licnog uvida.

                              o poslovnom moralu necu da trosim reci, da smo pravno uredjena zemlja gazda bi imao smestaj o trosku drzave..

                              resenje, ako mozes pokusaj da izvuces novac pa u pravi servis, ako ne progutaj finansijsku knedlu i potpuno nova instalacija.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X