Vozilo: Grand Cherokee 5.2 V8 1997.
Gasni sistem: Lamda sistem sa emulatorima dizni.
Uvod:
Ugradio sam gas u firmi "Jugogas" (ovo mi je 4. auto koji tamo radim) bez većih problema početna prosečna potrošnja je bila 26 l gasa, posle reklamacije i ponovnog štelovanja ona je spala na normalnih 17-18 l (prosek).
Vozio sam tako 6-7000 km bez većih problema, osim povremenih knedli na gasu pri polasku i još redjih detonacija (2-3 puta mesečno) u gradskoj kreni-stani vožnji.
To mi nije previše smetalo, mada sam bio svestan štete koja detonacija može da napravi, ipak sam odlučio da svratim do servisa i to reklamiram i da mi opet preštaluju plin i malo povećaju smesu.
Posle tog 2. servisa nastaje noćna mora.
Potrošnja drastičmo skače na oko 50 l po 100 km, vraćam se besan posle 2 dana i oni ponovo rade štelovanje. Ovog puta je nešto bolje ali potrošnja ide do 30 l i centrala počinje da zeza prebacuje nekontrolisano plin-benzin, opet se vraćam u servis posle ispražnjenje boce, ponovo šteluju opet potrošnja ide na 40-50 l. Opet se vraćam i opet šteluju. Potošnja 25 l na otvorenom.
Na putu van grada mi u jednom momentu počinje da curi multiventil (ja vozim na benzin jer mi je jeftinije) nisam u BG i u mogućnosti da odem do servisa.
Posle puta, pogadjate, pravac servis. Menjaju multi ventile (onaj ka motoru i onaj za punjenje jer oba puštaju) i ponovo šteluju gas, kao ovog puta nema šanse da bude loše.
Krećem na put ka Nišu autoputem brizna 130-140km/h, plina mi nestaje pre Batočine. Smakao je 74 l na 160 km što dovodi do prosečne potrošnje od 46.25 l/100 km.
Zovem ja servis, upućujem im "čestitke i pozdrave" vrlo pogrdnim rečnikom i najavljujem svoj dolazak. Ostatak puta nastavljam vožnjim isključivo na benzin. Problema nema potrošnja benzina oko 13-14 l. Posle 200-300 km stižem na odredište.
Sutradan ujutro, krećem dalje ali auto neće da pali. Na centali u kabini ne gori ni jedna dioda. Posle mukutrpnog šlepanja do prve garaže, dajem se u dijagnostiku sa velikom pomoći ekipe koja je putovala sa mnom. Dolaze i neki elekričari (elektorničari) povadjeno pola instalacije u traganju za prekidom. Posle dva dana dolazi i stručnjak za alarm ... Dijagnoza poznata još prvog dana, ne dobija pobudu na bobinu.
Stavljam drugi kompjuter i auto pali k'o mina i ja se vraćam u BG posle nedelju dana i sa gomilom troškova.
Od plinske instalacije, koliko samo mogli da primetimo, samo jedna žica (koja "skida" obrtaje) sa bobine ide ka centrali i nema druge veze sa postojećom instalacijom.
Zakazao sam skidanje uredjaja i vraćanje novaca, što su oni prihvatili ali posle dva dana su promeni mišljenje, kao to je nemoguće moraju oni to još jednom da provere. Za potrošnju sam siguran, umem da računam, za crkavanje kompjutera nisam 100 %, mada sam čuo od servisera da postoje ti slučajevi (ja sam im treći po redu).
Sutra ujutro idem u "Jugogas" na obračun.
Da li je moguće i pod kojim uslovima da plinska instalacija utiče na crkavanje kompjutera ?
P.S. Molim vas samo bez komentara "tako ti i treba kad nisi išao kod Rašića ili Dore" cenu neiskustva sam već platio. Drugo sa predhodnim automobilima nisam imao nikakvih problema, pa nije bilo razloga da ne ugradjujem plin u "Jugogasu".
Gasni sistem: Lamda sistem sa emulatorima dizni.
Uvod:
Ugradio sam gas u firmi "Jugogas" (ovo mi je 4. auto koji tamo radim) bez većih problema početna prosečna potrošnja je bila 26 l gasa, posle reklamacije i ponovnog štelovanja ona je spala na normalnih 17-18 l (prosek).
Vozio sam tako 6-7000 km bez većih problema, osim povremenih knedli na gasu pri polasku i još redjih detonacija (2-3 puta mesečno) u gradskoj kreni-stani vožnji.
To mi nije previše smetalo, mada sam bio svestan štete koja detonacija može da napravi, ipak sam odlučio da svratim do servisa i to reklamiram i da mi opet preštaluju plin i malo povećaju smesu.
Posle tog 2. servisa nastaje noćna mora.
Potrošnja drastičmo skače na oko 50 l po 100 km, vraćam se besan posle 2 dana i oni ponovo rade štelovanje. Ovog puta je nešto bolje ali potrošnja ide do 30 l i centrala počinje da zeza prebacuje nekontrolisano plin-benzin, opet se vraćam u servis posle ispražnjenje boce, ponovo šteluju opet potrošnja ide na 40-50 l. Opet se vraćam i opet šteluju. Potošnja 25 l na otvorenom.
Na putu van grada mi u jednom momentu počinje da curi multiventil (ja vozim na benzin jer mi je jeftinije) nisam u BG i u mogućnosti da odem do servisa.
Posle puta, pogadjate, pravac servis. Menjaju multi ventile (onaj ka motoru i onaj za punjenje jer oba puštaju) i ponovo šteluju gas, kao ovog puta nema šanse da bude loše.
Krećem na put ka Nišu autoputem brizna 130-140km/h, plina mi nestaje pre Batočine. Smakao je 74 l na 160 km što dovodi do prosečne potrošnje od 46.25 l/100 km.
Zovem ja servis, upućujem im "čestitke i pozdrave" vrlo pogrdnim rečnikom i najavljujem svoj dolazak. Ostatak puta nastavljam vožnjim isključivo na benzin. Problema nema potrošnja benzina oko 13-14 l. Posle 200-300 km stižem na odredište.
Sutradan ujutro, krećem dalje ali auto neće da pali. Na centali u kabini ne gori ni jedna dioda. Posle mukutrpnog šlepanja do prve garaže, dajem se u dijagnostiku sa velikom pomoći ekipe koja je putovala sa mnom. Dolaze i neki elekričari (elektorničari) povadjeno pola instalacije u traganju za prekidom. Posle dva dana dolazi i stručnjak za alarm ... Dijagnoza poznata još prvog dana, ne dobija pobudu na bobinu.
Stavljam drugi kompjuter i auto pali k'o mina i ja se vraćam u BG posle nedelju dana i sa gomilom troškova.
Od plinske instalacije, koliko samo mogli da primetimo, samo jedna žica (koja "skida" obrtaje) sa bobine ide ka centrali i nema druge veze sa postojećom instalacijom.
Zakazao sam skidanje uredjaja i vraćanje novaca, što su oni prihvatili ali posle dva dana su promeni mišljenje, kao to je nemoguće moraju oni to još jednom da provere. Za potrošnju sam siguran, umem da računam, za crkavanje kompjutera nisam 100 %, mada sam čuo od servisera da postoje ti slučajevi (ja sam im treći po redu).
Sutra ujutro idem u "Jugogas" na obračun.
Da li je moguće i pod kojim uslovima da plinska instalacija utiče na crkavanje kompjutera ?
P.S. Molim vas samo bez komentara "tako ti i treba kad nisi išao kod Rašića ili Dore" cenu neiskustva sam već platio. Drugo sa predhodnim automobilima nisam imao nikakvih problema, pa nije bilo razloga da ne ugradjujem plin u "Jugogasu".
Comment