Yugo mi se greje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Yugo mi se greje

    Znam da je ovo vec bilo spominjano ali nigde nisam nasao resenje za mene tako da sada ja pitam.
    Slusajte ljudi ovamo imam veliki problem. Vozim Yugo Tempo 1.1 (novi model, dakle siri hladnjak termostat kao kod floride i ostale razlike od starih modela), '98, 45000 km i vozim ga na gas.
    Od pre mesec dana auto je poceo da mi se ponasa jako cudno. Kada ga vozim on ne kuva vec se kazaljka temperatura podigne na 3/4 skale tj. na pola od sredine i crvene oznake. Posle odredjenog vremena u voznji kazaljka padne na 1/4 skale. Kada stanem ona se namesti na pola skale a kad krenem digne se do 3/4 i cela stvar opet ponovo. Najveci je problem kada se u gradu polako vozi ili ako je puno stani/kreni situacija. Onda se zaustavi na 3/4 i nemrda.
    Prvo na sta sam pomislio bio je termoprekidac ventilatora. Zamenio sam ga i radi. Problem ne nestaje. Onda sam zamenio termodavac. Nista od toga takodje. Pomislio sam da je najverovatnije termostat i zamenio sam i njega (ali ne onu kopiju od teleoptika posto on nepravi vise termostate za nove modele yugica vec original identican od fiat tipa sto svima toplo preporucujem). Problem je jos uvek ostao. Sledece sto mi je palo na pamet je mozda mi je otisao dihtung glave, ali auto mi ne trosi ulje, ne gubi vodu i ne ispusta izduvne gasove u vodu (koristim Castrol ulje). Kada se temperatura popne na onih 3/4 auto mi se ulenji ne vuce ali ne gasi se i nema problema sa radom na leru. Bio sam kod majstora a on kaze sve dok ti se pali ventilator nema cega da se plasis. E k***c da je tako. Bio sam i kod drugih i stalno ista prica. Problem postoji. Neznam kako da ga resim ljudi i pomagajte mi jer sam ocajan. Ne bih da mi crkne auto zbog gluposti i jos glupljih majstora.
    Kako da to sredim????
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    #2
    slicno se ponasa auto kad mu je oslabila vodena pumpa, tj, peraja su se pojela/korodirala, ili se zazor izmedju peraja i kanala poremetio...
    dok vozis po otvorenom, pumpa ima vece obrtaje (u skladu sa obrtajima motora) i plus prirodno hladjenje hladnjaka vazduhom, dok kad stojis u guzvi na leru , puma radi na malim obrtajima i usled smanjenog kapaciteta ne ostvaruje dovoljan protok.

    uradi sledeci test:
    ostavi auto na leru dok se temperatura ne popne i ukljuci ventilator, a onda ga malo isturiraj par puta, pa vidi da li ce da obori temperaturu.
    ukoliko obori, skoro sigurno vodena pumpa je u pitanju.

    takodje protok vode ka hladnjaku je zbog ugradjenog isparivaca malo smanjen, jer deo se vrti kroz isparivac, mada to sa zdravom pumpom i ostalim elementima sistema za hladjenje ne bi smelo da ima uticaja, ali ako je sve pomalo lose , kombinacija manjih nedostataka moze praviti problem.
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

    Comment


    • #3
      A sta ako naturiram auto a meni temperatura skoci? Sta ce onda to da znaci?
      Ja sam inace uradio ono testiranje vodene pumpe, da pre nego sto se ukljuci termostat ukljucim grejanje u kolima na max i gledam dali greje. I greje normalno.
      Hladnjak sam odpisao jer u auto od prvog dana sipam samo antfriz tako da neki uski kanal u hladnjaku nemam jer nije mogao da se stvori kamenac.

      Comment

      • ale944
        CBC Senator XXL
        • 20.03.2006
        • 1457
        • Beograd

        #4
        A sta ako naturiram auto a meni temperatura skoci? Sta ce onda to da znaci?
        znacice da imas gremline u motoru

        salim se, ajde samo uradi kako sam ti predlozio i javo sta se desava da ne sirimo sad temu....

        Ja sam inace uradio ono testiranje vodene pumpe, da pre nego sto se ukljuci termostat ukljucim grejanje u kolima na max i gledam dali greje. I greje normalno.
        pa greje to znaci samo da nemas vazdusnih cepova i da postoji cirkulacija, ali kako da znas da li je dovoljna ili je smanjena ? tesko je to zakljuciti po tome da li jace ili slabije greje u kabini...
        moguce je na pumpi i da oblajzne remenica oko osovine pa i tu da proklizava...to mozes ustanoviti bez skidanja pumpe
        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

        Comment

        • dekideki
          CBC Senator XXL
          • 26.07.2005
          • 1914
          • Beograd

          #5
          ***probao covek na yugo-fan-club, pa ko veli da pita i na CB... a ne zna da nas ima mnogo i tamo i vamo zezam se, slobodno covece, samo napred.

          btw, za ostale sa CB koji nisu pratili prethodne savete koje je redbaron dobio na YFC, evo linka:


          poz.
          .

          Comment

          • ABARTH
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2006
            • 364
            • Vršac,Banat,Vojvodin
            • SKALA 65

            #6
            1.Proveri masu na instrument tabli
            2.probaj zameni satic u instrument tabli za temperaturu
            3.Dali imas protok vode u tankom crevu od hladnjaka do ekspanzione posude
            4.Čep na posudi?!!!!!!
            5.samo za probu otvori kuciste termostata i izbaci termostat ventil,pa probaj dali i onda seta temperatura

            Comment


            • #7
              EVO GA RESENJE

              Ljudi nasao sam kvar. Kada se motor vrti na vecim obrtajima 3000-4000 rpm napon naglo skoci na oko 22 V ako ne ponekad i vise. Tako da eto ga crko regler i to opasno. Igla varala, akumulator mi kuvao i lazno mi se javljalo da mi je auto pregrejan. Mozda se i digla malo temperatura zbog svega toga ako je svecica bacala vecu varnicu ili neznam sta ali uglavnom resena je stvar. Sve je moralo da prodje tako da sam ja odvojio jedan dan i sve poceo lepo sa unumerom i sondom za temp. da ispitujem po kolima dok nisam nasao sta je. A svi majstori kod kojih sam isao ko da su budale. Moj jedini razlog sto idem kod njih je sto ja nemam vremena zbog posla da radim kao sto sam ranije radio oko kola a i nemam uslove za neke vece radove jer zivim u zgradi a sve sto imam jeste parking. U svakom slucaju momci hvala vam svima na savetima. Da odgovorim jos samo dekidekiju. Ovo sam postavio i na yugofunclubu i ovde jer ima vise pametnih glava i najbrze cu doci do resenja. U slucaju da nije bilo moglo da se nadje resenje na tom site-u ovde bi mogao uvek da dobijem neko resenje od nekoga sa drugim kolima, druge marke, pa bi mogao da povucem paralelu i da vidim onda to kod mene na yugicu. Jos jednom vam puno hvala. Sada je svet mnogo lepsi, jer necu morati da razmisljam dali mi je zviznuo dihtung glave.

              Comment

              • nijebitno
                CBC Senator XXL
                • 14.03.2006
                • 629
                • Modrica

                #8
                Super kul

                sto si rijesio problem. Uvijek mi je drago kada se neki problem rijesi, onda ovo pisanije dobija svoj smisao. Pogotovo kada je ovako povoljno rjesenje.

                Bilo bi lijepo da i na yugofanclub das odgovor, da znaju ljudi.

                Inace apelujem na sve koji rijese neki problem koji su ovde izlagali da to i objave, po mogucstvu sto detaljnije. Nemoj sad da me napadnete da glumim moderatora

                PS:Ovdje nisi napisao nista o crkavanju sijalica, kao na YFC forumu
                Difference between man and boys is the price of their toys

                Comment


                • #9
                  Nisam spomenuo sijalice posto sam vec dobio odgovor na yugofunclub-u. A odatle sam dosao i do ovog resenja problema. Svakako cu objaviti ovo resenje i na yugofunclub-u.

                  Comment

                  Working...
                  X