oce gasi nece gasi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • npetar
    CBC Član
    • 21.08.2006
    • 98
    • Beograd

    oce gasi nece gasi

    Evo o cemu se radi. Zakazao za danas u servisu zamenu filteru za plin i zamenu T racve (vrlo malo curi voda). Na licu mesta sam video da je crevo za plin od isparicavaca do karburatora na spoju sa isparivacem naprslo pa je najpre zamenjeno to crevo. Filter posle 22000km izgleda kao nov pa nije zamenjen. Medjutim, posto je sve vraceno na svoje mesto, krenem kuci i po navici na 50m od parkinga u voznji prebacim na benzin (uvek auto ostavljam na benzin). Dosada je pri prebacivanju uvek motor secnuo, jerbo, prekine se u momentu dovod plina pa mu treba 1sek da povuce benzin. Ali sada se to nije desilo! Na parkingu, na leru, prekinem dovod benzina i uredno, posle praznjenja karburatora, prebacim na plin. Zatim sam stavio prekidac u neutralni polozaj i nije ugasio vec motor i dalje radi! Gas i pravac servis. Tamo kraj radnog vremena i majstor koji je radio na mom autu, prebaci prekidac u neutralni polozaj i posle dosta turiraranja auto se ugasi (kao da je sve vreme radio na benzin pri cemu je potrebno par min da se karburator isprazni). Kaze: "Vidis da ipak prekida dovod plina samo mu treba malo vremena i sad ce ti biti lakse da prebacis na benzin jer nema seckanja". Kao sve je normalno. Posto je bio kraj radnog vremena, nisam mogao da "cimam" majstora vec sam se vratio kuci. Auto radi normalno, nema nikakvih promena osim gore pomenute stvari.
    O cemu se radi? Video sam da je jos prvi put u servisu odvrtao ventil na crevu koje je zamenjeno (taj ventil, metalno-sive boje, sluzi za kolicinu plina a na isparivacu je imbus sraf za stelovanje lera). Da nije sada veca kolicina plina u crevu pa mu treba vremena da ga potrosi?

    Hvala na odogovoru unapred.
    Poz!

    p.s.
    E da, sada kada prebacim prekidac na plin cuje se pored skljocanja ventila i cudan zvuk "trrrrrrrr" a zvuk dolazi iz prekidaca (Tamona K-5). Ranije to nije bio slucaj. Uredjaj je inace vakuumski Landirenzo.
    Dacia Logan 1.5dci, Opel Corsa A 1.2...Korsidzon ide kao zmaj
  • speedplus
    RIP Bio nam je drug!
    • 15.01.2007
    • 2419
    • LAZAREVAC

    #2
    Može se lako desiti da je prilikom sklapanja plinskog ventila majstor okrenuo centralni stubi? naopako,ako se radi o elektroventilu MED

    Comment

    • npetar
      CBC Član
      • 21.08.2006
      • 98
      • Beograd

      #3
      Ako je u pitanju to sto si rekao, da li su posledice ovo sto se meni desava?
      Inace ono "trrrrr" se cuje samo na 1 sek u trenutku kada prebacim na plin (prvo se cuje da skljoc EV-a i cim se upali lampica na prekidacu "trrrr"). Zakazao sam servis za narednu subotu (T-racva nije zamenjena jer je motor bio vreo), da li da idem ranije u servis ili ?
      Dacia Logan 1.5dci, Opel Corsa A 1.2...Korsidzon ide kao zmaj

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Ne znam baš kako radi taj prekida? ali treba da se ugasi posle sekund dva najviše. I meni deluje da ventil ne zatvara dobro.
        Kad motor radi na plinu skini jednu žicu sa ventila gasa i gledaj za koliko ?e se ugasiti.
        Proveri i slavinu na benzinskom ventilu, možda je neko slu?ajno pomerio pa ide stalno pomalo benzina...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • *IvanT*
          CBC Senator XXL
          • 30.01.2005
          • 3234
          • Srbija, Beograd, Kara

          #5
          E da, sada kada prebacim prekidac na plin cuje se pored skljocanja ventila i cudan zvuk "trrrrrrrr" a zvuk dolazi iz prekidaca (Tamona K-5). Ranije to nije bio slucaj. Uredjaj je inace vakuumski Landirenzo.
          Treba proveriti ovo gore navedeno, a cudan zvuk iz prekidaca, uglavnom dolazi zbog loseg kontakta sa masom (minusom) prekidaca. U servis na vreme i proveriti instalaciju.
          http://www.lovatogas.co.rs

          Comment

          • npetar
            CBC Član
            • 21.08.2006
            • 98
            • Beograd

            #6
            Hvala ljudi na odgovorima. A sta je sa onim ventilom na crevu koje vodi gas od isparivaca do karburatora? Taj ventil je zavrnut do kraja (yavrnuo ga majstor u servisu) i danas na parkingu probao da ga odvrnem i nista se ne desava. Inace, kada sam pitao majstora zasto se cuje ono trrrrr odgovorio mi je da je jednostavno motor stao na taj "zub", odnosno da je toreakcija od impulsa. Zatim sam ugasio motor i ponovo upalio pri cemu opet culo trrrrr a on je odgovorio da nista ne brinem, sve je kao normalno. Probau kasnije najpre da zavrnem ventil na multiventilu a potom i da skinem zicu sa EV-a pa cu javiti posle koliko vremena je motor stao. Jednostavno, moj zakljucak je da se mnogo nekvalitetni delovi ugradjuju i bas sam ljut zbog toga (najpre sam imao problema sa Landirenzo prekidacima, zatim su mi stavili Tamona K-5; za 20000km popustila su creva, T-racva od plastike...). Iako se vozim jeftinije, nekako mi je skroz mrzak TNG
            Kako se proverava slavina na EV-u za benzin?
            Pozdrav!
            Dacia Logan 1.5dci, Opel Corsa A 1.2...Korsidzon ide kao zmaj

            Comment

            • npetar
              CBC Član
              • 21.08.2006
              • 98
              • Beograd

              #7
              Uhhhh
              Evo probao sam sledece i sad sam skroz zbunjen.
              Kad skinem jednu zicu sa EV-a za plin, ugasi se motor posle par minuta. Kad zavrnem ventil na multiventilu nece uopste da se ugasi! E sad, posto ne znam sada da li mi auto radi na plin ili benzin, s obzirom na novonastalu situaciju, zakljucujem, tj. pretpostavljam da auto sve vreme radi na benzin.
              Ali evo sta sam jos primetio: sa EV-a za plin ide jedna zica sa minusa koja nije nigde prikacena! Znaci da je serviser zaboravio na nju! Posmatrajuci sliku mog auta od pre godinu dana kada sam ugradio plin http://www.fotorola.com/uploads/1c1f27de8a.jpg , vidim da je ta zica bila prikacena na sraf kojim se EV vezuje na karoseriju (sa desne strane EV-a vidi se zastitna guma plave boje oko buksne). Kada sam povezao zicu na masu, tj. karoseriju, vise nije bilo onoga "trrrrrrrr" ali sada motor nece da upali. Kada otkacim zicu sa mase, cuje se "trrrrr" i motor pali (ali ne znam da li pali na plin ili na benzin!). Dok motor radi, prebacivanje prekidaca levo-desno vise puta, ne dovodi ni do kakvih promena, motor sve vreme radi ok. Jedino kada ostavim u neutralni polozaj treba mu par minuta da se ugasi (sada sam jos vise ubedjen da motor zapravo sve vreme radi na benzin i kada prebacim iz neutralnog polozaja na plin da on zapravo povuce ponovo benzin).
              Sta predlazete? Voljan sam u toku dana da sve isprobam a sutra ujutru idem u servis da malo popricamo. Stvarno su ispali neozbiljni!

              p.s.
              Nasao sam tu slavinu na EV-u za benzin. Skroz je povucena polugica u jednu stranu. Cemu inace sluzi ta polugica?

              Poz!
              Dacia Logan 1.5dci, Opel Corsa A 1.2...Korsidzon ide kao zmaj

              Comment

              • burca
                CBC Član
                • 22.12.2005
                • 90
                • Beograd

                #8
                Meni nije jasno kako ne znas na koji ti energent auto trenutno radi.To je bar prosto,isparenja (miris) koja idu kroz auspuh su jako karakteristicna za plin,a jako za bezolovni ili super..ako ne znas kako mirise plin tu je upaljac!

                Comment

                • npetar
                  CBC Član
                  • 21.08.2006
                  • 98
                  • Beograd

                  #9
                  Brb. Mirisah ja nego kad si nervozan i nemas nekoga ko ce da ti pomogne a sve isprobavas sam, pritom nisi majstor vec cist amater, tada jednostavno nemas strpljenja da stalno izlazis i mirises itd.

                  Nego, najpre da se zahvalim Dori na pomoci telefonom. Iako je nedelja, covek me je saslusao i imao veliku volju da pomogne. Doro, hvala!

                  Drugo, problem sam resio, doduse ne direktno na osnovu Dorine pomoci ali svaka pomoc od vas svih je bila dobrodosla jer sam konacno naucio kako sve funkcionise.

                  Prva stvar, problem koji sam sasvim slucajno uocio, da zica sa minusa EV-a za plin nije nakacena na masu. Kada zakacim tu zicu na masu, nema vise "trrrrrrrr" ali tada motor nije hteo da pali u polozaju prekidaca na plin. Kada bih otkacio zicu sa mase, motor bi palio uz vec cuveno "trrrrr" zvuka sa prekidaca. Druga stvar, pomislio sam da je osigurac na instalaciji crkao ali nije. Treca stvar, posle dosta nerviranja, nekako mi je pala napamet ideja oko onog ventila na crevu koje sam menjao (crevo sa isparivaca do karburatora). Taj ventil je naime bio skroz zatvoren a ja nisam znao da li treba da bude tako ili ne. Kako sam otvorio taj ventil , plin je pokuljao i ostalo je samo da podesim protok plina. Na uvo sam podesavao i kasnije u voznji ispalo je da sam donekle podesio (nisam bas sasvim zadovoljan u odnosu kako je bilo ranije, ali resicu i to, znam da ima negde tema oko 2-2.5 kruga odvrtanja, procitacu ponovo). I sada sam sasvim siguran da trosi plin jer kada zatvorim ventil na multiventilu, posle 10-ak sek se motor ugasi.

                  Da saberem sve...Jednostavno ne mogu da verujem da majstor u ovlascenom servisu napravi ovoliko propusta.
                  Najpre zaboravio zicu da nakaci za masu, a zatim zavrnut ventil na crevu, verovatno kada je menjao crevo zavrnuo taj ventil i posle zaboravio da odvrne. I jos mi kaze da je sve u redu, da sada nece biti seckanja pri prebacivanju i da prekidac tandrce zbog impulsa koji dobija. Pretpostavljam da je svesno znao da nesto nije u redu ali da nije hteo da ispadne da ne zna, pa je napricao sve i svasta.

                  Pozdrav svima i hvala jos jednom!

                  p.s.
                  Naucio sam jos, tnx to Dora, da na EV-u za benzin postoji polugica koja kada se aktivira, u slucaju prekida instalacije za plin, propusta stalno benzin.
                  Dacia Logan 1.5dci, Opel Corsa A 1.2...Korsidzon ide kao zmaj

                  Comment

                  Working...
                  X