plin za analfabetu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miroslavm
    CBC Senator
    • 13.02.2007
    • 208
    • Beograd, Zvezdara

    plin za analfabetu

    Poštovani,
    ne znam da li će mi moderator dopustiti da postavim ovaj topic jer su možda neke teme već bile možda na drugim mestima ,ali ja imam više pitanja, a znam da na forumu ima i majstora a i vozača korisnika plina.
    Vozim vektru b, 1.8 16v ecotec i zadovoljan sam generalno njom. kako mi je zbog posla potrebna sve češće svakodnevno i u gradu i na otvorenom, novčanik mi je već upio mirise sa benzinskih pumpi, koliko ga često otvaram. Čitajući na forumu razne teme zainteresovalo me je više stvari:
    1. Da li je potrebno na autu nešto odraditi pre ugradnje plina? negde sam čitao da treba menjati, tj staviti posebne svećice, kablove ,itd
    2. Može li neko da mi objasni zašto je materijal od koga je sačinjena usisna grana tako presudan za instalaciju( i cenu ), i šta se onda u drugom slučaju dodatno instalira?
    3. Kako će instalacija slagati kompjuter u kolima i uticati na njega?
    4. Kakva će biti potošnja i snaga auta sa ovakvim motorom?
    5. Kako se vadi atest, gde i u kojoj fazi? Možda može i servis to da odradi, ključ u ruke?
    6. Na kraju, ono najbolnije- cena. Znam da dugoročno dobijam, medjutim početno ulaganje mi se čini na gomilu mnogo. čekovi u mojoj banci ne postoje više, kredit takodje ne mogu dobiti jer sam privatnik a sigurno mi niko neće dati na dodješ mi dodjem ti. U jednom o dva najcenjenija servisa za ugradnju sa ovog foruma (da ne reklamiram sad ) ljubazni glas mi je rekao da ima dve vrste uredjaja, jedan talijanski od oko 1000 evra, i drugi od 650, ne sećam se čiji, s tim da je prvi, naravno, bolji. Pitanje za vas sve je kako se kreću cene, da li i dalje italijanski proizvodjači dominiraju ili su ih i ostali već dostigli i kad bih uzeo ovaj jeftiniji da li bih bio miran? Ne bih voleo stalno na podešavanja naknadno posle ugradnje.
    Hvala unapred, ja sam vrteo razne strane ovde, ali sva pitanja sam morao odjednom da postavim.
    Pozdrav
  • alt+64
    CBC Senator XXL
    • 27.02.2006
    • 571
    • bgd

    #2
    Posto ti, realno, niko od majstora nice odgovoriti jer svega toga ima na x mesta, ostaje ti da ja probam , a onda da se nadas da ce bar doci da me isprave ako nesto lupim (a realno ocu)

    1. Ne posebne nego nove ako stare ne valjaju
    2. Ako pukne, a realno moze kadtad, metalna se grohotom nasmeje a plasticna ode u *ic*u *ater**, zajedno sa svim sto je na nju nakaceno
    3. Sa sekventom nikako
    4. Sa sekventom skoro ista
    5a. Kad zavrsis
    5b. Ne
    6. Kazu, bar zvanicno, da je ovaj od 650 ok

    p.s. I ja mislim da stvarno nije u redu da pitas nesto cega vec ima na tolko mesta, al uvek posle 3ceg piva dobijem zelju za ispadanjem pameti, pa eto....

    Comment

    • miroslavm
      CBC Senator
      • 13.02.2007
      • 208
      • Beograd, Zvezdara

      #3
      Originally posted by alt+64
      Posto ti, realno, niko od majstora nice odgovoriti jer svega toga ima na x mesta, ostaje ti da ja probam , a onda da se nadas da ce bar doci da me isprave ako nesto lupim (a realno ocu)

      1. Ne posebne nego nove ako stare ne valjaju
      2. Ako pukne, a realno moze kadtad, metalna se grohotom nasmeje a plasticna ode u *ic*u *ater**, zajedno sa svim sto je na nju nakaceno
      3. Sa sekventom nikako
      4. Sa sekventom skoro ista
      5a. Kad zavrsis
      5b. Ne
      6. Kazu, bar zvanicno, da je ovaj od 650 ok

      p.s. I ja mislim da stvarno nije u redu da pitas nesto cega vec ima na tolko mesta, al uvek posle 3ceg piva dobijem zelju za ispadanjem pameti, pa eto....
      Hvala na odgovoru i strpljenju. Sad potpitanje u vezi metalne i plastične us.grane- da li se ta potencijalna explozija predupredjuje nekom spravom, tj izvedbom instalacije? valjda ljudi ne voze uz muziku čekajući jedno bum?
      Drugo, priznajem da sam trebao da izvrtim sve strane, dosta sam ih i čitao, ali mnogi odgovori su na nivou školovanih mehaničara i inženjera, ja o koncepciji benz.motora i znam ponešto ali o plinu nikako. Zato sam i postavio jedinstveno pitanje. Drago mi je što si rekao da je i ovaj malo jeftiniji uredjaj dobar-i ja verujem, obzirom na reputaciju majstora koji ga ugradjuje

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        Slazhem se sa alt+64 da je o svemu tome vec pisano mnooogo puta, odvoji malo vremena, "srchuj" i saznacesh vishe nego shto si i pozheleo da znash

        Razumem tvoju skepsu i premishljanje oko instalacije jer sam prozhivljavao isto pre dve godine, ali veruj mi da nema potrebe za tim. Javi se u taj servis koji si pomenuo i sve ostalo prepusti njima. Ako ti posavetuju da menjash svecice ili kablove - uradi to odmah, pre ugradnje. Shto se detonacija tiche, i taj jeftiniji sistem je ipak sekvencijalni tako da nema potrebe da se plashish. I ne bi trebalo da budesh sumnjichav u pogledu njegove cene "a propo" kvaliteta jer je i taj sistem 85% italijanski a ostalih 15% - pa i oni su proizvod zemlje chlanice EU (a nije Rumunija i Bugarska i pitanju), tako da... Uostalom, sama chinjenica da iza ugradnje i pouzdanosti u radu stoji renomirani servis sa svojom garancijom dovoljno govori sama za sebe.
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • miroslavm
          CBC Senator
          • 13.02.2007
          • 208
          • Beograd, Zvezdara

          #5
          Još nešto: U postu iznad mog pročitao sam kod vlasnika alfe da mu je servo od kočnice povezan sa granom.Je li to svud tako, i ima li problema s tim? Prvi put čujem da zbog gasa neko ostane bez kočnica?

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Vakuum za servo kocnica obicno pravi usisna grana - ako je u pitanju plasticna grana koja zbog lose odabranog sistema ili ugradnje pukne - nema vakuuma, nema ni kocnice.
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • miroslavm
              CBC Senator
              • 13.02.2007
              • 208
              • Beograd, Zvezdara

              #7
              Dakle tako. Ali to onda nema veze sa sekvencijalnim plinom? On koliko sam shvatio ide mimo grane? Moja je metalna ionako(vektra)

              Comment

              • nijebitno
                CBC Senator XXL
                • 14.03.2006
                • 629
                • Modrica

                #8
                Nazalost nisi dobro shvatio. Posto mi se cini da si neupucen pokusacu da ti malo objasnim, iako sam i ja daleko od nekog velikog znanja.

                Ako se ne varam majstori(sa ovog foruma) ce ti za vectru preporuciti,ili cak insistirati, sekvencijalni sistem. Razlog je valjda sto je kod vectre usisna grana ogromna, a kod klasicnih(vakumskih) sistema je usisna grana puna mjesavine plina i vazduha. Posto je kod vektre ta grana jako velika kada detonira, jako detonira. Sama grana se vjerovatno ipak nece ostetiti jer je metalna, ali uglavnom stradaju neki senzori, uglavnom protokomjer.Auto uglavnom moze da se vozi poslije toga ali stete nisu jeftine. Kod plasticne grane obicno se i ona raspadne pa onda voznje najcesce uopste nema.
                A detonacije se obicno desavaju po marfijevo zakonu.
                Jos jedan problem kod vakumskih sistema i dosta novijih motora je sto se sa tim sistemom nikada ne moze imati kvalitet rada motora kao sa mnogo naprednijim benzinskim sistemom i onda ECU (racunar koji kontrolise motro) stalno biljezi neke greske i pokusava da koriguje rad motora, ali ne moze jer mu je oduzeta glavna stvar, upravljanje ubrizgavanjem. I onda automobili pobrljave na benzinu, a cesto i na plinu.

                Sekvencijalni sistem nije odvojen od usisne grane, ali on ima cetiri posebne dizne(u stvari onoliko dizni koliko ima cilindara) koje su ugradjene u granu u blizini usisnih ventila slicno kao i benzinske. Tim diznama upravlja racunar od plinskog uredjaja na osnovu signala benzinskog racunara,i ako je sistem dobar i dobro ugradjen ECU racunara ne zna da radi na plin. Znaci samo mali dio usisne grane je ispunjen mjesavinom plina i vazduh i to u cetiri odvojena dijela tako da je eventualna detonacija(koja se i ovdje moze javiti) jako slaba i dosta udaljena od svih senzora i ne moze ih ostetiti niti raznijeti usisnu granu cak i ako je plasticna.

                Osim toga prednosti sekvencijalnog ubrizgavanja su jako mali(kazu neprimjetan) pad snage i malo povecanje potrosnje.

                I poslusaj overspeed-a !
                Difference between man and boys is the price of their toys

                Comment

                Working...
                X