Gasi mi se Skoda Felicia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dren
    CBC Senator XXL
    • 24.08.2005
    • 1068
    • Sarajevo

    Gasi mi se Skoda Felicia

    Opet ja...

    Malo me je nasekiralo pa da vidm sa iskusnijim sta da gledam...?

    Auto je Skoda Felicia 1.3 LX, '99, 94.000 km, karburator, sa mjesacem na karburatoru, sistem je BRC karburatorski, toroidna boca...

    Ovako, prekjuce upalim direktno na plin (sto se desava rjedje nego na benzin...), po pravilima, dam kontakt, "spricnem" 3x saug i zvekne od prve... Bio je pri kraju s plinom, ali nisam znao koliko, pa mi se nakon oko kilometar ugasio na semaforu, taman kad se palilo zeleno @#^%$*&^!~ ...
    E tu sam znao da ide problem, jer je onda valjalo "naverglati" benzin, i vec se prepadoh da cu akumulator "izvuci"... Vergla, ali nece da upali... Poslije 4-5 ozbiljnih verglanja i "pupmanja" benzina, upali i odvezem se kuci OK, te ujutro na pumpu i naspem 27.8 litara plina (nominala 35 litara, 80%=28 litara, znaci bio prazan...)...

    Sinoc nakon posla, kisa sastavila iz neba iz zemlje, zahladilo, grad zablokirao, ni helikopter ne bi pomogao, ja opet upalim od prve na plin (kad sam ga gasio bilo mi mrsko cekati 10-ak sekundi da navucem benzin, mada ce neki reci i da sam stipsa...) i krenem... Nakon otprilike iste daljine, i mozda 2-3 minuta vremena od paljenja desi mi se isto, samo ovaj put u koloni, a ne na semaforu, i to otprilike ovako: Radi kao dotad, i otprilike stucne kao da je "progutao knedlu" i da mu zafali plina, te krene kazaljka obrtomjera nadole, te ne stignem to iskompenzirati gasom, i ugasi se... Opet verglanje, nista... Pade mi na pamet da probam sa saugom, i upali... Kako sam se 2 kilometra vozio jos 48 minuta, to mi se otplike isto desilo jos jednom, i dalje mu nisam dao da se gasi, drzao sam ga nogom na oko 1.700/min. i stigao do kuce, malo je reci isfuran... Trebam za ZG, a necu da razmisljam da li ce mi stati... Ugasio sam ga kako treba na benzin.

    Jutros upalim OK na benzin, odvezem zenu na posao, predjem 4-5 km na benzin prije prebacivanja na plin i polako opet na posao... Na pola puta mi se to na semaforu opet desi, ugasi se, iako sam prije toga par puta u voznji probavao da pritisnem kvacilo pri brzini oko 60km/h da vidim hoce li se ugasiti, i nije se gasio, spadnu mu obrtaji na 500/min. ali je jos radio... Opet upalim uz prethodno gasenje svih potrosaca (pri svim tim verglanjima mi se ucinilo da akumulator pocinje posustajati i gubiti kapacitet, pa da mu "pomognem") i dovezem se do posla pazeci na plinsku "turu", prebacim na benzin 2 minuta prije parkiranja, te se parkiram, pustim jos par desetaka sekundi da radi na leru (benzinskom naravno), i nista se ne desava, radi cini mi se OK, na oko 850/min. bez primjetnih varijacija...


    Sta dalje, tj. sta prvo ? Ne tvrdim da je na benzin super, a na plinu da zeza, nego da se ovdje manifestuje ovako kako sam rekao... Mozda je nesto nevaljalo i na benzinu ali mi se nije tu gasio, pa me nije nasekirao... Prvo sam posumnjao na struju, ne znam zasto, jer me plin generalno zaista nije zezao, tj. jako sam sretan korisnik istog... Filter tecne faze ciscen prije oko 9-10.000 km, sve skupa predjeno na plin oko 32.000 km... Kablovi nikad mijenjani, svjecice su mislim isto promijenjene prije oko 10-12.000... Desilo mi se ranije 2x sa vremenskim razmacima od po 1-2 godine, da se komutator elektronskog paljenje "uzjoguni" kada se ugrije, i samo prekine paljenje... Nakon hladjenja je radio dalje, do novog prekida, a onda je nakon zamjene radilo opet OK (do novog kraja zivotnog vijeka tog dijela iz Ceske kucne radinosti...)...

    Ne znam vise sta da pisem, ni sta da pitam...? Pomagajte...
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Proveri nivo te?nosti u sudu za hladjenje motora za po?etak...
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • Dren
      CBC Senator XXL
      • 24.08.2005
      • 1068
      • Sarajevo

      #3
      To sam slucajno prije 3 dana gledao, u granicama je normale, tj. malo iznad minimuma, mada sam prije mora kada je bio malo ispod dosuo destilovane vode do otprilike max. oznake... Sada je opet malo spao nivo, tj. blizi je min. nego max...

      Gdje bih ga mogao gubiti, selne, dihtung cepa ? Nigdje bas ne curi, nego ovako nakon par mjeseci pokoji decilitar...

      Jesi li pomislio na "zaledjivanje" isparivaca kad me ovo pitas ? I ja sam pomislio na to, ali kako se ranije nisam sreta s tim, onda nemam iskustva kako se to manifestuje... Da dospem jos destilovane ?

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Ispariva? treba da ima temperaturu motora, kad staviš prst i malo pritisneš, dobi?eš plik, zato oprezno ispitaj, sve ostalo je "zaledjivanje".

        Kad ti se desi problem, proveri temperaturu ispariva?a.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Dren
          CBC Senator XXL
          • 24.08.2005
          • 1068
          • Sarajevo

          #5
          Vazi, dosad kad god sam otvarao haubu mislim da je iz pravca isparivaca stizala vrucina kao i iz pravca motora... E sad da li sta promijenilo, vidjecemo...

          I prije sam nekada palio na plin, pa mi se nije ovo desavalo... Hmmm... Jos mi se nesto mota po glavi, moze li se tako nesto objasniti samo "smece" plinom ? Da nije nesto tako banalno...?

          Comment

          • gorky
            CBC Senator XXL
            • 08.06.2007
            • 860
            • Vojvodina,Kikinda

            #6
            treba uraditi redovan servis.nije mi jasno kako neko nema naviku redovnog odlaska na servis.moje mušterije dolaze redovno na servis i između nema šta da se viđamo,to je moje pravilo,možda grešim,ali svako ima svoju logiku

            Comment

            • ljube-kugla
              CBC Senator XXL
              • 04.05.2006
              • 1531
              • batajnica

              #7
              to nije velik problem jer se ohladi plin u boci i smanji mu se isparenje,nego to je ostalo verovatno onaj milj i kiseonik koji mesaju sa plinom da bi dobili na kolicini
              ko na nas krene iz mesta je naje&o
              a sto nas je vise,jaci smo

              Comment

              • Dren
                CBC Senator XXL
                • 24.08.2005
                • 1068
                • Sarajevo

                #8
                @gorky

                Redovan servis plina ili auta ? Ma nisam bas neredovan, nego mi se nekad desi da mi se "izvuce" onih 10.000 km, pa se recimo sjetim i odem na npr. 12.000 km... Mada je nekad "nagradim" pa odem i na 9.000 km...


                U medjuvremenu novi razvoj situacije, sinoc provjereno, isparivac je vruc nakon voznje, pa nije to... Ugasim normalno na benzin, i jutros CVRC, nece ni da zavergla... Akumulator je definitivno ispraznjen...

                Danas cu svakako auto na temeljito "pretresanje"...

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Onda proveri i punjenje akumulatora jer je možda slab, da li od silnog verglanja ili od starosti. Možda špulna od gasnog ventila nema dovoljan napon da drži ventil otvoren.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • Dren
                    CBC Senator XXL
                    • 24.08.2005
                    • 1068
                    • Sarajevo

                    #10
                    Provjericu i to svakako, nisam znao da to na ventilu zavisi od napona, ja mislio "digitalno" (1 ili 0...)... Doduse kako sam sada razmislio nakon tvog teksta, ima smisla, ipak je jel'te elektricni...

                    Jos sam nesto zaboravio jutros napisati, juce kada sam se vracao kuci vozio sam solo na benzin i probao da ga malo "jace" tjeram da vidim jel' mi samo uobrazilja da "nesto" ne stima, ili je do plina... I na benzinu zeza, u trecoj brzini na 50 km/h kada pritisnem gas da ubrzavam "strelovito" (ipak je to Felacio... ) na oko 3.000/min. se desi "knedla", stane s ubzavanjem, "stucne" 1-2 puta, pa malo cimne, pa kao nastavi, mada iznad 4.500/min. vise bas i nece da ide... Mislim nije to auto za natjerivanje u te obrtaje, ali sam radi testa morao...

                    Comment

                    • *IvanT*
                      CBC Senator XXL
                      • 30.01.2005
                      • 3234
                      • Srbija, Beograd, Kara

                      #11
                      Varnica i sve vezano za nju. Prekontrolisi i po potrebi zameni. pogotovo te kablove koji nisu menjani nikada i svecice. Razvodnu kapu i ruku skini i ocisti.
                      http://www.lovatogas.co.rs

                      Comment

                      • Dren
                        CBC Senator XXL
                        • 24.08.2005
                        • 1068
                        • Sarajevo

                        #12
                        Hvala, i meni je struja bila najsumnjivija, u medjuvremenu je stavljen nov akumulator, svjecice, za svaki slucaj i onaj mali filtercic benzina, malo su kao "podesavali" i paljenje... U svakom slucaju je mnogo bolje, ide u obrtaje, ne "stuca" kada mu "patosiram" gas...

                        Jos uvijek primjetim na malim obrtajima, kada pustim gas u brzini, da koci motorom, da malo kao "stucka i kucka"... Ne bih rekao da je prije bilo tako, pa pretpostavljam da ima veze sa ovim pomjeranjem paljenja...? Jos jedno pitanje, kako cu znati da li su kablovi za mijenjanje ? Vjerovatno cu i njih svakako zamijeniti jer su oduvijek na autu, ali na koji nacin bih ih mogao provjeriti "naucno" ? Mjerenjem otpora svakog ? Koje vrijednosti bi bile OK, a koje ne valjaju ? Ovo pitanje vise ide u svrhu moje edukacije kao nacitanog laika, nego bilo cega drugog, pa ne stedite... ovcica

                        Savjet, koji ugao paljenja mi savjetujete, cisto za slucaj da ovi moji to ne znaju tacno, nego ga "onako" podesavaju ??? Znaci 90-95% vremena ga na hladno palim benzinom pa prebacujem na plin nakon 1-2 kilometra... Auto je da ponovim Skoda Felicia 1.3 LX, karburator, '99 god., 43 Kw (58 KS)... Kad vec kopaju, dacu im i da filter (sito) tecne faze ociste...

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Što ga pališ hladnog na benzin, bar po ovom vremenu sada?
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • Dren
                            CBC Senator XXL
                            • 24.08.2005
                            • 1068
                            • Sarajevo

                            #14
                            Sto ga palim na benzin ? Pa zar nije preporuceno da se pali hladan na benzin, pa kada se malo ugrije rashladna tekucina prebacivanje na plin/gas...?

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Pro?itaj ovaj link...
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X