Ventili i LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CannoN
    CBC Senator XXL
    • 15.09.2007
    • 485
    • Beograd

    Ventili i LPG

    Da li bi radi efikasnosti motora na LPG bio koristan drugaciji "set-up" ventila u odnosu na standard za dati model?
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Naravno. Uslovno receno.
    Ima vise faktora zasto se to radi ili ne a isto vazi za pretpaljenje.
    Industrija preporucuje da sve ostane isto kao za benzin.
    Pitanje je bilo u vezi efikasnosti posto LPG ima znatno visi oktanski broj od benzina a recimo CNG tek ima visok broj.
    Ne znam zasto ustvari ovo pitanje u vezi ventila kad je vecina sa hidraulicnim podizacima ali evo da kazem nesto za one koji se klasicno podesavaju.
    Sve bi bilo divno kad ne bi postojala opasnost da izgore izduvni ventili ali ima i glava gde sicevi nisu otvrdnuti pa to isto nije dobro za gas ali ni za eksperimentisanje.
    Evo sta se preporucuje ako se vozi skljucivo na gas cak i tada kad su svi hardverski uslovi idealni.
    Pomeranje pretpaljenja ali zato skracivanje duracije svih ventila. Za ISTU vrednost.
    Sta to ustvari znaci?
    Kod usinih da ce biti siromasnija smesa a kod izduvnih da ce DUZE lezati u sicu zatvoreni i time imati vise vremena da se hlade posto je smanjivanjem goriva povecana temperatura plamena u cilindrima pa postoji povecan rizik za propadanje siceva i gorenje ventila.
    Da ja sada ne bi to vise elaborirao zakljucak zasto kazu da se nista ne dira je jasan.
    Ja licno sam to radio na Suziki Swiftu ali nisam primetio nikakvu pozitivnu razliku. Sa pomerenim paljenjem je auto isao malo bolje ali posle kad sam prestelovao ventile sve se varatilo na isto kao da je originalni seting za benzin. U potrosnji isto. Zanemarivo i u litrima i u parama pa nije za pricu.
    Postoji ovde jedno veliko AKO. Pod pretpostavkom da se auto ISKLJUCIVO vozi po gradu i ako je vozac potpuno svestan kako vozi i sta radi (da ima limiter broja obrtaja u svojoj glavi) moze se komotno pomeriti bilo sta na motoru za takav rezim voznje bez eventualnih stetnih posledica gledajuci dugorocnije. Znaci, toplije svecice za jedan broj, ventili, i paljenje za cak i 50% od normalnog (za Swift je to 6 pre GMT a ja sam vozio na 9-10). Probao sam motor u svim mogucim rezimima i nikada nisam cuo nista nalik na detonacije. Zapravo to i jeste najvaznije i ide se do njih pa se onda smanji rizik i to bi bio maksimum mada fabrike imaju dosta konzervativno podesavanje zbog, opet ponavljam gorenja ventila u jakim rezimima voznje itd.
    Limit je temperatura plamena u datom rezimu motora u u skladu sa tim i povecana emisija hidrokarbona.
    Reci nam bar za koji si tacno motor to pitao.
    To je najbitnije jer najvise zavisi od tehnologije siceva i ventila.
    Principi su jedno a na terenu moze biti sasvim drugacije, tako da...
    Nikada potrosnja nije u skladu sa tehnikom ili zastitom okoline. Sve je jednostavno kompromis kao i vecina stvari u zivotu. Pitanje je samo sta je najprioritetnije od svega.

    Comment

    • CannoN
      CBC Senator XXL
      • 15.09.2007
      • 485
      • Beograd

      #3
      Motor je 1360ccm, TU3S. Pug 205XS.
      85ks na 6400rpm sa brutalno kratkim prenosima zbog kojh je cesto u visokim obrtajima. Masa auta oko 800kg.

      Paljenje je elektronsko. 8 ventila.

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #4
        http://peugeot205xs.co.uk/

        Comment

        • CannoN
          CBC Senator XXL
          • 15.09.2007
          • 485
          • Beograd

          #5
          Znam site. Svasta sam saznao o njemu(autu) preko neta i drugacije. Pitanje koje sam postavio moze da se aplicira na bilo koji auto sa klasicnim ventilima.

          Meni je nekako logicno da usisni ventili budu slobodniji(veci zazor) dok rade na LPG. Posto je duze otvoren usisni ventil primi vise smese posto je konstantno prisutna u usisnoj grani. Eksplozija je time masivnija. Mozda bi imalo negativnog efekta na detonacije u usisu ako uredjaj nije u najboljem stanju.
          Izduvne nikako ne bih "skracivao" ni u kojoj varijanti.

          Comment

          • ABARTH
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2006
            • 364
            • Vršac,Banat,Vojvodin
            • SKALA 65

            #6
            Originally posted by CannoN

            Meni je nekako logicno da usisni ventili budu slobodniji(veci zazor) dok rade na LPG. Posto je duze otvoren usisni ventil primi vise smese ........
            Izduvne nikako ne bih "skracivao" ni u kojoj varijanti.
            slobodniji ventil(veci zazor) ...."Krace je otvoren ventil" ! ali je to dobro zbog zaptivanja ventila,kompresije,i u ovom slucaju (LPG) bolje hladjenje ventila! Ventil se hladi naleganjem(dodirivanjem) na sediste ventila u glavi motora.

            Comment

            • CannoN
              CBC Senator XXL
              • 15.09.2007
              • 485
              • Beograd

              #7
              Verujem da aluminijumska glava tu ima prednosti zbog vece radne temperature. Kod mene je ceo motor aluminijumski.

              U pravu si Abarth:

              Sta mislis da li bi se dobilo na efikasnosti sa duze otvorenim usisnim ventilima(zanemari hladjenje)?

              Comment

              • ABARTH
                CBC Senator XXL
                • 19.07.2006
                • 364
                • Vršac,Banat,Vojvodin
                • SKALA 65

                #8
                ........

                Comment

                • CannoN
                  CBC Senator XXL
                  • 15.09.2007
                  • 485
                  • Beograd

                  #9
                  Sta?

                  Prekid u vezi?

                  Comment

                  • gorky
                    CBC Senator XXL
                    • 08.06.2007
                    • 860
                    • Vojvodina,Kikinda

                    #10
                    ventilima se prilikom livenja dodaju kalijumove soli,ta legura ima sposobnost brzog primanja i brzog predavanja temperature,površina sedišta ima veze,kako je rekao abarth,ali zazor skoro pa ništa.bez obzira na vrstu goriva potreban je tačan zazor,mada bolje da ljulja nego da žulja naročito na gasu zbog nešto više temperature

                    Comment

                    Working...
                    X