Vakumski korektor paljenja i plin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mveseli
    CBC Član
    • 03.05.2007
    • 13
    • Zarkovo, Cukarica, Beograd

    Vakumski korektor paljenja i plin?

    Interesuje me sledece.
    Kako se ponasa auto kada je paljenje nastelovano na kasnije?

    Drugo, kako se kasno paljenje odrazava na rad na plinu?

    Ovo pitam iz razloga sto mislim da mi je paljenje podeseno na kasnije, i da za benzin se i ne odrazava toliko, a mislim da mi katastrofalno utice na plin(pogotovo ler posle gasa).

    Inace zaintrigiralo me, kada sam skinuo crevce vakumskog korektora (koje ide od karab ka kapi), i auto mnogo bolje radi na plin od tada?

    Da li je moguce da mi je paljenje suvise kasno, pa da ga jos vakumski korektor zakasnjuje, pa to na plinu pravi problema(posto za plin valjda valja da je ranije)
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Vakumski korektor pomera razvodnik na ranije, tako da ti to nije problem. Pre će biti da je neodgovarajućča smeša pa mu prija kad dobije falš vazduh na to crevo koje skineš.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • mveseli
      CBC Član
      • 03.05.2007
      • 13
      • Zarkovo, Cukarica, Beograd

      #3
      pa palo mi je to na pamet, ali crevce vuce vakum samo sa jednog grla, a karba ima 2x2grla, znaci 4 u****. Jednio da bas za taj cilindar mu to malo vakuma popravlja rad.....sto mi je malo nemoguce...

      A jel zna neko da mi navede kako se ponasa auto koji ima kasnije paljenje, a kako za ranije
      moji simptomi su:
      - mnogo bolje vuce u vecim brzinama i vecim obrtajima, a na malim je slab, i uzbrdo je slab
      - slabo se greje (sto opet moze da bude i do termostata)
      - pali iz malo duzeg verglanja i gas do poda (ovo vazi za benzin)
      - pucka iz auspuha narocito kad se koci motorom
      - i naravno sva moguca stelovanja sam probao. I nemogu da ga nastelujem da dobro ide i da na leru ne ispadne iz takta i ugasi se.

      inace svecice, filter, kablovi su relativno novi. menjani pre ugradnje plina

      Comment

      • mveseli
        CBC Član
        • 03.05.2007
        • 13
        • Zarkovo, Cukarica, Beograd

        #4
        a da jos davno mi je neko kad mi je merio oko akumulatora .... rekao da regler izgleda nesto zeza, dal gubi negde 1v ili tako nesto. Jel moze to da bude uzrok svih problema

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Sta regler gubi? Nejasno je to skroz.
          Ako su ti svetla ok prilikom voznje ili na 2000 odrtaja ili vise mozda ti je samo akumulator los.
          To NEMA veze sa tvojim simptomima.
          Da li je tako bilo uvek (posle ugradnje gasa) ili je nastalo vremenom i da li se desilo naglo ili postepeno?
          Kako to mislis da ti je paljenje pomereno na kasnije? Na osnovu cega to mislis? Zar je tesko to proveriti?
          Pitas nas kao da mi to mozemo da znamo ovako napamet.
          Osnovna je stvar odnosno pretpostavka da NISTA nije dirano od fabrickog podesavanja. Razvodnik se ne pomera sam od sebe.
          Verovatno je problem kao sto Dora kaze ali je tvoj auto zreo za majstora pa tek onda da krenes sa cinjenicama a ne sa pretpostavkama.
          Takva vrsta usluge sto tebi treba uglavnom nije skupa i resava se za pola sata ili brze.
          Znaci, prvo kontrola struje (paljenja) stroboskopom pa tek onda sve ostalo posto ne znas tacno kakvo je stanje. Pa pregled kablova i svecica (zazor i stanje).
          Posle tek nastupa majstor za gas.
          Nemoj racunati da tvoj auto treba da popravlja majstor za gas umesto mehanicara. To normalno NIJE njihov posao cak i ako znaju sta je problem.
          Inace, sa paljenjem pomerenim MALO kasnije motor lakse pali ako ti to uopste bas nesto znaci da znas.
          Rad motora na leru NEMA ama bas nikakve veze sa regulatorom paljenja jer taj u tom momentu nema nikakvu funkciju. Efekat se tek pokazuje sa povecanjem turaze a tebi auto ide "dobro" pri visokim obrtajima. Jel si tako rekao?


          Poruku izmenio: *IvanT*

          Comment

          • mveseli
            CBC Član
            • 03.05.2007
            • 13
            • Zarkovo, Cukarica, Beograd

            #6
            Ovako da krenem od reglera.
            Za regler mi je jedan majstor jos ranije rekao da izgleda da malo zeza....posto se oko toga nerazumem nemogu da vam prenesem tacno...posto sam vec i zaboravio pa nemogu da citiram.
            Inace akumulator je nov.
            Posle sam bio kod elektricara i on je malo gledao merio itd..., i rekao kao da moze ovako da se tera, pa ako mi zimi bude pravilo problema da moze da se servisira (alanaser regler ili sta vec..).
            Sto sam ja razumeo da je skoro pa u redu i da nemora da se dira...Inace simptomi su da oce da skilji lampica(za akumulator) ponekad, i recimo kad rade brisaci, i naravno kad se upali auto tek onda svertli dok ne dam malo jaci gas a posle se ugasi.

            E sad auto je da kazem dobro isao, ali opet cini mi se da na manjim brzinama i obratajima nije to to. Mada nikada ranije nisam imao 33ojku pa nisam ni mogao da uporedim.

            Dalje...
            onda sam ugradio plin kod Ivana (Rasica). Pa se uspostavilo da tesko pali o lako se gasi na leru...Pa onda smo bili kod nekog Ivanov-og prijatelja koji je expert za karbove, da prvo on to nasteluje pa onda da Ivan nasteluje plin. I tako je i bilo (stim sto su karbovi bili poprilicno nastelovani pre toga). Inace u medju tajmu pred ovo drugo stelovanje, namerno sam promenio filter, svecice i kablove....da posle nebi morao ponovo da cimam Ivana. Posle ovog stelovanja je kao bilo ok, mada i dalje mi je potrosnja i rad motora bio cudan.

            Onda sam dalje primetio da su neka creva od povratne sprege za uljane pare bila pukla. Pa kada sam uzeo sa time da se bakcem, ucinilo mi se da mnogo duva na cepu za dolivanje ulja, pa sam izveo iberlauf., reko mozda mu previse nabija uljanih para pa nema dovoljano kisenoika.... A ostalo sam zatvorio, da ne vuce falsh vazduhe na 4 creva koja idu u cilindre. Posle sam u vise navrata pokusvao da to ustelujem, ali nikako nisam mogao da dobijem zadovoljavajuci odziv, i stabilan ler. (potrosnja me vise ni neinteresuje za sada). Pomislio sam da je produvao pa da je to problem, ali onda dam otisao na merenje kompresije i bila je redom 11,12,13,14. A majstor mi je reko da je ok(malo se razlikuje, ali nije strasbi), al nije motor otisao...

            Na kraju sam posle svega i stalnog prestelavanja (napominjem da nikada nisam dirao sraf na crevu do karba, posto mi je Ivan to rekao da nediram) , izvukao crevce za korektor paljenja i dobio bolje rezuktate....

            E sad posto verujem da je Ivan svoj deo posla vezano za opremu i ugradnju (inace Landuirenzo) odradio korektno. Posceo sam da sumnjam da postoji neki feler na autu, pa posto sam primetio promene posle skida nja crevca za vakum. Sumnja je pala na paljenje.

            A prepostavka mi je bila da je mozda paljenje bilo malo podeseno na kasnije na benzinu, pa da kad je dosao plin(koji trazi ranije paljenje) da je mozda to uzrocnik.
            Inace nisam ni mislio da majstor za plin treba da mi popravlja auto. Zato volim sam da cackam, i hocu da dodjem do nekih zakljucaka. Zato i raspolazem sa pretpostavkama a ne sa cinjenjicama.

            Nadam se da cete sada i vi da nastupite sa nekim pretpostvkama, posto napamet (bez fizickog kontakta sa kolima)tesko da mozete da znate 100% sta je, a ja cu da isprobavam , cackam analiziram i javjam rezultate. I onda kad neko naidje na ovaj post kasnije moci ce da nadje mozda slicnosti sa svojim problemom.
            Ili sam ja pogresno doziveo ovaj forum.
            Nadam se samo da necu opet da popijem kritiku, posto samo pokusavam da provalim gde je gremlin u mom autu

            Samo nemojte da me saljete kod majstora. Kao sto neko ovde rece. sigurno da nisam znao da bi mi "odlazak kod majstora" resio problem, pa sam se obratio forumu....

            Comment

            • mveseli
              CBC Član
              • 03.05.2007
              • 13
              • Zarkovo, Cukarica, Beograd

              #7
              A da zaboravih, inace sam primetio da postoje oprecna misljenja da li vakum crevce pomera pajlenje na ranije ili kasnije.... pa onda moze da bude i da mi je mnogo ranije, pa jos kad ga vakum pomera jos na ranije da bude previse rano...... Sad vec nagadjam, ali zato me Dorin odogvor nije zadovoljio , i interesovali su me simptomi ranijeg i kasnijeg paljenja.
              U sl sluc, hvala svakome ko da neku informaciju

              Comment

              • gorky
                CBC Senator XXL
                • 08.06.2007
                • 860
                • Vojvodina,Kikinda

                #8
                gde to postoje oprečna mišljenja,svaki majstor ovde zna da vakumski korektor pomera paljenje na ranije naravno,ako u jednačini imaš više od tri nepoznate idi do najbližeg majstora,nemoj zamarati moždane vijuge pitanjima zašto i kako jer ti nakon nekoliko odgovora ništa više neće biti jasno

                Comment

                • mveseli
                  CBC Član
                  • 03.05.2007
                  • 13
                  • Zarkovo, Cukarica, Beograd

                  #9
                  pa ja neznam dal svaki majstor ovde to zna, ali vidim da su se ljudi u ove dve teme na ovom forumu poprilicno izdiskutovali na tu temu i da su dosli do zakljucka da zavisi od mesta povezivanja vakima.....

                  http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... t=vakumski

                  http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... 836#404836

                  Samo se nadam da nece diskusija opet da krene u pravcu dal je na ranije ili na kasnije

                  Comment

                  • mveseli
                    CBC Član
                    • 03.05.2007
                    • 13
                    • Zarkovo, Cukarica, Beograd

                    #10
                    Vidim da je Ivan boldovao:

                    "Nemoj racunati da tvoj auto treba da popravlja majstor za gas umesto mehanicara. To normalno NIJE njihov posao cak i ako znaju sta je problem. "

                    Slazem se sa izjavom u potpunosti. Zato i pokusavam da dodjem do ideje gde je problem na kolima. A ne da kazem "PLIN MI JE SJEB.. AUTO", ili neku slicnu stupidariju....

                    Ali vidim da me vi ovde naribaste.

                    Nista necu onda vise da postujem, ako vas gusim i smaram. Pogresno ste protumacili moju znatizelju ... a mozda sam se i ja lose izrazio, i pogresno postavio pitanje.

                    Comment

                    • *IvanT*
                      CBC Senator XXL
                      • 30.01.2005
                      • 3234
                      • Srbija, Beograd, Kara

                      #11
                      Pobogu, nije boldovano zbog tebe, to je uopšteno, čak je i na početnoj strani autogasa kao jedna dobra izjava. Žao mi je ako si pogrešno razumeo i izvini ako je tako. Da nema volje za odgovorima u temi, nebi ih ni bilo.

                      Koliko se ja sećam, na Alfam kao tvojim korektor pomera paljenje unapred, tako da situacija sa raskačenim korektorom govori da paljenje može da bude raštelovano poprilično, s obzirom da imaš bolje rezultate na taj način.
                      Pregledaj paljenje...

                      BTW

                      Rezultat merenja kompresije se meni nesviđa, jer je u pitanju solidna razlika između 1 i 4 cilindra
                      http://www.lovatogas.co.rs

                      Comment

                      • mveseli
                        CBC Član
                        • 03.05.2007
                        • 13
                        • Zarkovo, Cukarica, Beograd

                        #12
                        Za boldovanje, sori ako si me pogresno razumeo. Nisam nisata lose pomislio, samo sam hteo da se ogradim, i da kazem da se slazem sa tim.

                        Inace tebi mogu samo da se zahvalim sto si imao volju i da resis problem koji nije do tebe, pa si cimao drugoga da mi pogleda karbove....za koje se svi slazemo da su poprilicno zeznuti za stelovanje. (prekrsio si boldovanu recenicu )

                        Sto se tice problema, znaci moguce da je do paljenja, i da je moja sumnja osnovna.
                        Ok hvala javljam se sa rezultataima, kad proverim kod majstora paljenje i kompresju(ponovo).

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Kad si već kod majstora neka pregleda i sam razvodnik da korektorom paljenja. Često ima dosta zazora na osovini rotora i opruge na tegovima (ako ih I+ima) oslabe i onda to sve daje paljenje koje trči levo desno.
                          Isključenjem tog sklopa se dobija statičko paljenje ali je ujednačeno pa zato može motor bolje da radi.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #14
                            Neka probaju onda da li ce biti stabilan na leru bez korektora pa ako jeste onda je jasniji problem.
                            Nije ovo mesto gde neko nikoga riba. Samo bi nam jos to falilo.
                            Pokusavamo da se resi problem na sto jednostavniji i jevtiniji nacin a uz sve to da saznamo sta je ustvari glavni problem.
                            SVAKI majstor bi to morao da resi bez problema. Ta razlika u kompresiji zaista brine ako je previse velika medju razlicitim cilindrima i to bi moglo da bude problem sto lose vuce.
                            Ne zamaraj se time da pretpaljenje za gas treba da bude nesto vece nego za benzin. To nije neophodno a samo je mozda za nijansu bolje sto nije bitno u ovoj prici. To su vec finese a ovde nazalost postoji malo veci problem.

                            Comment

                            • mveseli
                              CBC Član
                              • 03.05.2007
                              • 13
                              • Zarkovo, Cukarica, Beograd

                              #15
                              Neki novi momenti. A gremlini stari....
                              -Bio sam kod majstora za plin, da posle mojih cackanja proba da nasteluje gas kako valja. Covek je stelovao i dobio neke rezultate, da se negasi i da kolko tolko vuce(ali to samo kad je bas dobro zagrejan motor) ali i dalje to nije to, vidi se da motor neardi dobro.
                              Glavni problem je sto mali gas radi stabilno, srednji(koji najvise koristim u voznji) trza i cima, i jaci gas prima extra i ravnomerno.

                              Rekao mi je da mi neko pogleda paljenje. Obisao sam vise elektricara dok nisam nasao onoga ko ima stroboskop i volju da pogleda pod haubu alfe. Covek je premerio stroboskopom (dok je bio na benzinu), i ustanovio da je paljenje dobro, mozda 1-2 stepena ranije, ali da bi to trebalo samo da godi plinu. Provervao(duvao) je u membranu vakumskog korektora pajenja i kaze da je ok.

                              Posle toga, sam uzeo i vratio stare Golden Lodge 25hl cetvorokrake(sknute proslog leta), svecice, i skinuo trenutne NGK BP6...jednokrake.
                              Uspostavilo se da auto mnogo(drasticno) bolje vuce.
                              Ali stari problem sa trzanjem na srednjem gasu je ostao, samo su celokupne performanse porasle.

                              Majstor za plin kada sam mu reko za paljenje, je ponovo pokusao da presteluje, proverio malo instalaciju, da slucajno nemasa pomalo i benzina i da ga to mozda gusi, ali ne. Sve je dobro. Konstatovao je da je to definitivno do struje nesto......plin je uredu

                              E sad sta mi je dalje ciniti....
                              Prvo cu da zamenim kapu, to mi je najjeftinije.
                              Kablove sam probao da vratim stare (skinute proslog leta), ali sa njima jos gore. Inace su champion silikonski i jedni i drugi.
                              Razvodnik sam gledao unutra i nedeluje mi nesto rasklimano ili kao da ima neki luft. Mozda treba neko strucan to da pogleda?

                              Sta jos moze da pravi probleme po tom pitanju....?
                              Svecice? Bobina ?

                              Bilo kakav predlog sta da proverim je dobro dosao. Blizi mi se registracaija, a treba da radim atest za plin. A neznam dal da ga skidam i da zaboravim na plin. Jel kako sad stvri stoje, dodje mi da ga skinem i rasprodam...

                              Inace na benzinu nema tih problema, ili i ako ima jedva su osetni i ne remete voznju.

                              Izvinite sto je ovako opsirno, ali pokusavam da prenesm sto vise inforamcija, kako bi ste imali kompletniju sliku.

                              Comment

                              Working...
                              X