Moskvich i autogas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #16
    Slusaj....to sa platinama ..je normalno da povremeno
    (svakih par hiljada km)
    proveris zazor spijunom i stanje platina( da se nisu istrosile).
    Platine ti kostaju oko 200-300 dinara i ima de oces..
    Ugradnja Gasa u Aleko nije nista slozenije nego sto je na obicnom Moskvichu.
    Platine treba da su ti na 0.3mm zazor.

    Pozdrav!
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • brusjr
      CBC Član
      • 12.04.2005
      • 51
      • Hr

      #17
      Platine

      Evo da Vam javim kako je prošla zamjena platina. Nakon poduljeg traženja po katalogu, stvari stoje ovako:
      - original platine za moskvić 1500 sl (novi tip razvodnika, za model 2140, onaj stari, ne aleko) dakako nemaju
      - pašu po obliku od poloneza ( ne znam koji), ali ih također nemaju
      - pašu i od fiata 127, i njih imaju, samo treba dodati žičicu na njih, i to je to.

      Dodao sam žičicu, kontrolirao zazor (0,35 mm, tako barem piše u servisnoj knjizi) upalio i radi kao satić. Sad me zanima ovako, da li je potrebno preštimavati ugao paljenja (predpaljenja) prije ili kasnije, i da li se mijenja zazor kada je plin u pitanju? Vidim da mi je ranije napisano da naštimam zazor na 0,30mm, ja sam po knjizi na 0,35-0,40 mm, da li to ima kakve uloge, i što znači kada su preblizu, a što kada je zazor veći?

      Comment

      • vivicav
        CBC Član
        • 12.04.2005
        • 72
        • Pancevo

        #18
        Ako si samo zamenio platine i nisi korigovao ugao predpaljenja, onda moras kontrolisati i to obavezno. Isto moras ciniti i nakon svakog podesavanja zazora. Prilikom voznje na plin, mozes dati nesto ranije paljenje (3-4 stepena) jer plin ima veci oktanski broj pa je samim tim neosetljiviji na samopaljenje.
        Yeah
        http://img285.imageshack.us/img285/3192/plin0tv.gif

        Comment

        • zoranbg
          CBC Senator XXL
          • 23.03.2005
          • 4098
          • Rooster's Hill , Beog
          • Grande Punto 1.2

          #19
          Dobro je sto si nastelovao po knjizi na 0.35mm.Ja sam ti rekao 0.3mm kao neko vise ili manje opste pravilo u stelovanju( ako nemas orginal podatak,kao sto ti imas iz knjige)
          Izvinjavam se sto nisam napomenuo da je to sto sam ti ja rekao( 0.3mm)
          otprilike...mada nebi osetio ni da si ga stavio na 0.3mm...ali bolje je po knjizi naravno.
          Paljenje nemora da se pomera( steluje ) kada se steluju platine.
          Kada bi UGRADJIVAO razvodnik komplet iz pocetka ( ubacivao telo razvodnika u blok ) onda je redosled ovakav:
          1.Nastelujes platine na propisano ( 0.35mm u tvom slucaju )
          2.Namestis ugao pred paljenja stroboskopskom lampom ( ili rucno,odokativnom metodom)

          U tvom slucaju...NEDIRAJ ( nepomeraj ) razvodnik...

          Mozes eventualno da na zagrejan motor, probas da pomeris razvodnik levo ili desno i tamo gde dobijes vece obrtaje motora i mirniji rad tu ga i fiksiras.
          sraf koji drzi telo razvodnika MINIMALNO otpustis...taman toliko da mozes da pomeris razvodnik rukom...ali da se on sam ne pomera.Inace moze da se desi kad upalis auto da se razvrti razvodnik...(da napravis SRA@#$E )

          U sushtini...nediraj....tebe su zezale platine...sad si namestio i to je OK
          Jer razvodnik se ipak po pravilu steluje stroboskopskom lampom
          ,a za gas je preporuka da je paljenje 2-3 stepena ranije...to ce neki autoelektricar ili bilo koji normalan majstor da ti namesti za 5 min....sto je i najsigurnije.
          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #20
            Mozes eventualno da na zagrejan motor, probas da pomeris razvodnik levo ili desno
            ne mogu tacno da se setim kako izgleda taj razvodnik pa treba proveriti da li ima na sebi spolja mali tockic. taj tockic sluzi da se bez procedure koju je opisao zornabg vrsi fino stelovanje ugla pretpaljenja (+ _ 3 stepean) prostim okretanjem tockica.
            to moze i dok motor radi.
            svrha je podesavanje motora na optimalni rad sa bilo kojim benzinom (vrstom goriva) koji se nadje.

            Lade proizvedne tokom 70tih su to imale, mozda ima i Moskvic slicno.

            ako ima taj tockic, pri voznji na plin pomeriti tockic u smeru + oznake za 2 crtice a vratiti na 0 ili na -1 crticu na benzin.

            samim stelovanjem zazora platina uvek zapravo i menjas /remetis pretpaljenje pa je stoga nuzno da platine uvek podesisi tacno na meru, tih 0,35mm i da ih redovno konstrolises. najkasnije na svakih 5000km se steluju.

            ako se sama 'platina' plocica brzo trosi proveriti i zameniti kondenzator koji se nalazi odmah spolja na razvodniku.

            veci zazor platina= veca energija varnice za svecici (duze se puni bobina vremenski) i motor bolje radi u podrucju visokih obrtaja motora

            manji zazora od fabricke mere, i motor bolje vuce u niziim obrtajima ali preskace, gubi dah preko 3000 obrtaja.


            na platinama obavezno s servisne radove spada i podmzazivanje uljem filca ispod fibera/cekica koji odize platine na svakih 3000-5000km.

            platine se steluju na temperaturi 20-25C a proverava zazor na zagrejanom motoru.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • brusjr
              CBC Član
              • 12.04.2005
              • 51
              • Hr

              #21
              E da Vas pitam opet malo. Čemu služi razdjelnik cijevi od plina? Naime, cijev koja ide od pluća do karburatora se na polovici račva na 2 cijevi, a na toj račvi su 2 šarafa koji mi izgledaju poput 2 ventila. Da li se to treba što štelati?

              To što se račva na 2 cijevi pretpostavljam da je radi karburatora jer je (mislim da se to tako zove) dvogrleni.

              Pošto mi zna zasmrdit ponekad plin kad je motor ugrijan, pretpostavljam da je ventil na račvi koji oskrbljuje 2. grlo previše otvoren, pa me zanima kako da to sredim, jer ne znak kako odrediti od kud smrdi plin. Mirisao sam ventil i pluća, ali ništa.

              Pomagajte da ne odletim prema Mjesecu.

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #22
                Ako je na leru malo bogatioja smeša dešava se da auto ne povuče sav gas pa nešto procuri napolje pa izaziva taj miris. Možeš malo zavrnuti drugo grlo ali bolje da na isparivaču probaš da podesiš ler. Šraf za drugo grlo je onaj na kome nije saug a to ćeš videti kad skineš poklopac filtera.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                Working...
                X