Laguna 2.0 i FlashLube

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Calimero
    CBC Član
    • 09.07.2007
    • 13
    • Novi Sad

    Laguna 2.0 i FlashLube

    Vozim Lagunu I 1997. godiste, motor je 2.0 8V 84kW, oznaka motora je F3R.
    Nasao sam na par mesta po Internetu da je za ovaj motor potreban FlashLube podmazivac jer se desava da izgore izduvni ventili kada se vozi na plin. Prethodni vlasnik, koji je i ugradio plin i to, nazalost, obican venturi (boca GZWM toro od 45l, Lovato isparivac, neki bezvezni "prebacivac"), je rekao da mu se to desilo jedanput posle nekih 40000km na plinu pa je morao da skida glavu, menja ventil, nosi glavu na ravnanje itd. (mozda sam nesto lupio posto sam prilican laik za motore). Takodje su mi i u dva ovlascena Renault servisa u Novom Sadu u kojima sam bio zbog nekih drugih popravki cim su videli da imam plin isto ovo rekli tj. da mogu da izgore ventili "kao dva i dva".
    E sad, ja sam do pre neki dan vozio na plin (presao sam nekih 10000km na plinu) i iskustva mi bas i nisu preterano pozitivna - posto auto prilicno sporo dize temperaturu (termostat ispravan), vecina mojih kratkih voznji po gradu je na benzin posto se motor ne ugreje dovoljno (a prilicno lose radi na plinu kada nije dovoljno zagrejan - variraju obrtaji, hoce da se ugasi na leru...). Takodje, leti, kada radi klima, jako padnu obrtaji u leru, cesto mi se i ugasi kada kocim pred raskrsnicu,... a na benzinu nema tih problema. Sve to verovatno moze da se pripise losoj instalaciji plina i losem izboru opreme jer sam video npr. Megane sa slicnim motorom koji covek vozi samo na plin a isto je venturi u pitanju - znaci, i zimi cim da upali, odmah na plin i tako stalno vozi.
    Desila mi se detonacija pre neki dan (raspalo mi se kuciste filtera za vazduh) pa sam se sad zamislio da li uopste da vozim na plin ili da ocistim benzinske brizgaljke (posto su verovatno prljave jer auto trosi jako puno benzina) i da vozim samo na benzin? Sa jedne strane, stoji usteda (koja se doduse vidi uglavnom po otvorenom putu) a sa druge problemi da ce mi mozda izgoreti neki ventil i sto auto zeza sa lerom i klimom. Naravno, pravo resenje bi verovatno bilo da se stavi sekvencijalni sistem i FlashLube, ali nazalost, nemam sredstava za ugradnju sekventa. Eventualno razmisljam o FlashLube-u i o nastavku voznje sa ovim venturijem. Da li kod nas ima da se kupi FlashLube i koja je cena toga? Nasao sam na ebay-u za oko 50-60eura kit - dozator i jedna bocica podmazivaca od 500ml.

    Izvinjavam se na ovako dugackom pitanju ali mi stvarno treba pomoc. Svaki savet dobrodosao.
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Podmazivanje nije potrebno ali ispravna instalacija i pravilno podešena smeša jeste. Kućište filtera je poprilično pa i to otežava stvar kod venturija ali mnogi takvi automobili su prešli mnogo više kilometara nego što je navedeno pa i dalje rade kako treba.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • *IvanT*
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2005
      • 3234
      • Srbija, Beograd, Kara

      #3
      Tom tipu motora nije potreban Flashlube. Što se tiče cene, slična je i kod nas i dosta je pala u odnosu na situaciju od pre 2-3 godine. Kit sa 0,5l ulja je oko 60€.

      Bitna stvar kod svakog automobila je da sistem napajnja benzinom bude ispravan i da auto na benzinu radi kako treba. Ako su ovi uslovi zadovoljeni, a gasni uređaj ugrađen ispravno, i na gasu će motor raditi normalno. Iz Novog Sada si, znaš gde da odeš ...
      http://www.lovatogas.co.rs

      Comment

      • Calimero
        CBC Član
        • 09.07.2007
        • 13
        • Novi Sad

        #4
        Uh, sad sam bas u dilemi Naime, svoj motor sam nasao na listama na sajtu:



        mada mislim da sam sigurno jos negde procitao (na nekim stranim forumima). Malo me plasi to sto su mi isto rekli i u dva ovlascena Renault servisa. E sad, na ovom hrvatskom sajtu u listi su i npr. Ford Focus-i za koje je i na ovom sajtu govoreno da je potrebno ugraditi FlashLube - prema tome, kontao sam da ova lista nije bas bezveze.
        Muci me to sto se izgaranje ventila vec desilo kod prethodnog vlasnika a ja od tada nisam skoro nista menjao na instalaciji sem sto sam menjao filter i radio stelovanje smese.
        U svakom slucaju, gde ima kod nas da se kupi FlashLube odnosno da li neko radi ugradnju i koliko to kosta (sa ugradnjom)?

        Comment

        • *IvanT*
          CBC Senator XXL
          • 30.01.2005
          • 3234
          • Srbija, Beograd, Kara

          #5
          Vidi, dobio si odgovor na pitanje koje si postavio. Kome ćeš da veruješ?


          U Lagune kao što je tvoja je ugrađivan i fabrički gasni uređaj. Na "tone" ih je uveženo iz Holandije sa gasom. Sve su prešle stotine i stotine hiljada kilometara i još uvek rade. Lista sa hrvatskog foruma nije u potpunosti tačna.
          http://www.lovatogas.co.rs

          Comment

          • ada
            CBC Senator XXL
            • 04.06.2005
            • 2375
            • Novi Sad
            • Svasta nesto

            #6
            Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
            Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
            Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
            Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

            Comment

            • Calimero
              CBC Član
              • 09.07.2007
              • 13
              • Novi Sad

              #7
              @ada
              Nisam bas siguran sta si hteo da kazes ovom svojom porukom - ne znam na sta je upuceno.

              @IvanT
              Ok, to sa Lagunama sa fabrickim plinom sam i ja cuo ali sam takodje negde pronasao da su u npr. Laguni 1.8 8v koja je ugl. isla sa fabrickim plinom sicevi ventila drugaciji tj. valjda tvrdji i prilagodjeni plinu. Takodje, znam da i poznata radionica koja radi masinsku obradu delova motora iz Novog Sada (da ne reklamiram) prodaje (pravi?) zamenske siceve ventila koji su otporniji na plin.

              Evo jos jednog foruma gde takodje ima lista i moj motor je na listi:
              http://wiki22.parsimony.net/cgi-bin/wik ... cheMotoren

              Jos jednom navodim da sam laik sto se tice poznavanja motora pa zato i postavljam ovde pitanja i uglavnom se informisem na forumima kao sto je ovaj.
              Dilema ostaje zasto je vec na ovom autu doslo do takvog kvara a kada se, ne daj Boze, opet tako nesto ponovi i ja odem u (mehanicarski) servis da mi to srede, oni ce mi reci (slicno kao i ovde): "Pa dobio si odgovor (da se to desava na tvom tipu motora). Kome ces da verujes?"

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Ono stupid znači slažem se, ne ono što si pomislio.
                Pitaš sa predubedjenjem da bi dobio odgovor koji želiš čuti. Rečeno ti je da ne treba Flash Lube, ako insistiraš stavi ga. Ali bi bilo bolje da te pare uložiš u održavanje motora.
                Ovlašćeni servisi neznaju ni mehaniku da rade a kamoli kako radi gas i zato je za svaku nedoumicu kriv gas. Isto važi i za tu renomiranu radionicu. Imao sam skoro raspravu na tu temu sa njima. Sedišta koja su stavili su izdržala 3000 km, da su bila od plastike morala su više izdržati.

                Odgovor na tvoje pitanje je sledeći, ne treba Flaš Lube na taj motor dokazano u praksi na hiljadama automobila uradjenih fabrički ili naknadno, svejedno.

                Ako imaš viška para kupi kod Stanišića ili kod Eurogasa, oba ćeš naći na netu pod tim imenom i ima ih u NS-u.

                Ende.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                Working...
                X