Povremeni problem koji ne mogu da provalim

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zloca
    CBC Senator XXL
    • 21.12.2005
    • 510
    • Novi Sad
    • Astra bertone turbo

    Povremeni problem koji ne mogu da provalim

    Postavio sam temu u ovom delu jer imam utisak da je vezano za plin. Ovaj problem mi se desavao pre npr. pola godine, pa jedno vreme nije, pa je ovih dana ponovo poceo da se javlja.
    Sta se desava? Upalim normalno na benzin, prebaci se na plin, vozim po gradu, stanem npr. do prodavnice, ugasim auto, i kad ga upalim, on prebaci na plin i drzi ler oko 2500 o/min. Ako ga ja sad nista ne diram posle nekih 10-15 min voznje (nema pravila, neki put vise, neki put manje) sam se vrati u normalu i sve radi normalno. Ako bih u voznji dok mu je jaci ler probao da prebacim na benzin ponasao bi se kao da nema goriva, znaci auto usporava i gasi se i ugasio bi se ako ga ne vratim na plin, kad ga vratim i dalje je visoki ler. E sad, druga zanimljiva stvar - kad ne bih probao tako da vozim, nego ga ugasim i ako hocu ponovo da upalim nema pojma! Verglace 3-4 sec, upalice se tek koliko da se okrece na 300-400 o/min i ugasi se. Neki efekat kao ono, sigurno ste negde videli, kad neko ugasi auto a on jos nekoliko sec sam radi, nece da se ugasi. Tako nesto. Probao sam i ono drzim dugme za prebacivanje na plin, dam kontakt da bi palio direktno na plin, isto se ponasa. Jedini nacin da u ovom slucaju upalim auto je da skinem onaj prekidac plin/benzin i da u konektoru spojim zicicom drugu i cetvrtu rupu u gornjem redu. Onda hoce da upali posle 2-3 sec verglanja na plin, radi na 2500 o/min, i pono prica sa pocetka u toku voznje sam se normalizuje. E zbog ovoga ja sumnjam da ima veze sa plinom.
    Ovaj mi je problem zeznut jer se javi npr jednom u 3-4 dana, i to zadnjih par nedelja, a pre toga mesecima nisam imao taj problem, i kad se to desi ja krenem u servis, on se do servisa normalizuje i ne mozemo da provalimo sta se desava. Obicno se desi kad je topao motor i to kad negde ga ugasim na par minuta. Mada ima i izuzetaka. Evo bas veceras sam ga upalio hladnog i odmah je skocio na 2500 o/min i presao sam 30 km on nije spustio obrtaje.
    Raspisao sam se, ali pokusavam da docaram problem. Auto je renault 19 1.8 16v, `92. godiste, uredjaj je Landi, model LE 98.
    Svaka pomoc je dobrodosla.
    MESTO ZA VASU REKLAMU!

    Za samo 1000 din mesecno! :-)
  • rrapaic
    CBC Senator
    • 13.02.2008
    • 225
    • Beograd
    • Fiat Stilo 1.9 JTD

    #2
    Proveri creva za topao i hladan vazduh, kao i kako se ponasa klapna za vazduh, ispod filtera.
    Kako ja kapiram, za par minuta koliko ostavis auto ugasen, klapna pocne da se vraca u polozaj za topao vazduh. Sta se dalje desava kad upalis ponovo, stvarno ne znam, moraces da provalis sam.
    Visok ler znaci da trenutno motor ima premalo vazduha. Da nije nesto upalo u crevo za vazduh, pa cas pravi problem/zagusenje, cas ne?

    Rajko
    Fiat Stilo 1.9 JTD

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Visok ler znači da ima više obrtaja, više obrtaja znači da je ušlo više vazduha, više vazduha znači da je ušlo i više gasa jer ne bi bilo više obrtaja na ništa (perpetum mobile ne postoji)...
      Kako onda ima manjak vazduha?
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • rrapaic
        CBC Senator
        • 13.02.2008
        • 225
        • Beograd
        • Fiat Stilo 1.9 JTD

        #4
        Manjak vazduha u odnosu na trenutnu kolicinu plina; to sam mislio. Slicno kao kad zaklopis delimicno rukom otvor za vazduh.
        Pa to sam od vas ovde naucio (a bogami i primenio, radi bez greske).

        Rajko
        Fiat Stilo 1.9 JTD

        Comment

        • Zloca
          CBC Senator XXL
          • 21.12.2005
          • 510
          • Novi Sad
          • Astra bertone turbo

          #5
          Nisam bio tu za vikend, pa evo da kazem i ja koju. Bio sam u subotu u gas servisu, pricao sa vlasnikom i dogovorio da svratim danas-sutra jer mu nisu radili majstori u subotu. Na osnovu mog opisa, to sto nece da upali se desava zato sto pomesa benzin i gas, i posto je video da imam onaj prekidac sa jednom pozicijom (pritisnes-benzin, pritisnes opet-na 2000 obrtaja prebaci na plin) misli da je 90% do prekidaca i predlaze da stavimo (po njemu bolji) prekidac sa tri polozaja: samo benz, samo gas, i na 2000 obrtaja da prebacuje na gas.
          Pocecemo od toga.
          MESTO ZA VASU REKLAMU!

          Za samo 1000 din mesecno! :-)

          Comment

          • Zloca
            CBC Senator XXL
            • 21.12.2005
            • 510
            • Novi Sad
            • Astra bertone turbo

            #6
            @rrapaic

            Nije mi bas jasno koja je klapna ispod filtera u pitanju, nisam neki strucnjak, ja nemam karburator, ne znam ni da li ima neka klapna ispod filtera.
            MESTO ZA VASU REKLAMU!

            Za samo 1000 din mesecno! :-)

            Comment

            • rrapaic
              CBC Senator
              • 13.02.2008
              • 225
              • Beograd
              • Fiat Stilo 1.9 JTD

              #7
              Originally posted by Zloca
              @rrapaic

              Nije mi bas jasno koja je klapna ispod filtera u pitanju, nisam neki strucnjak, ja nemam karburator, ne znam ni da li ima neka klapna ispod filtera.
              Da li je i kod tebe kuciste filtera jedan lonac od plastike?
              Ako jeste, skines poklopac (4 krupna srafa), zatim izvadis filter (kod mene je varijanta "ZA KAIS"; to su me pitali kad sam kupovao: za lanac ili za kais).
              Dakle, skines filter, skroz na dnu lonca (u rupi) videces klapnu k'o poluotvoreno oko. Ta klapna prebacuje dotok na hladan/topao vazduh, odnosno otvara/zatvara levi/desni krak dovoda.

              Rajko
              Fiat Stilo 1.9 JTD

              Comment

              • Zloca
                CBC Senator XXL
                • 21.12.2005
                • 510
                • Novi Sad
                • Astra bertone turbo

                #8
                I kod mene je plasticni lonac
                I imam i jedan u rezervi tako da cu prvo na njemu da pogledam.

                Nije mi samo jasno, imao sam pre pecurku, tako da je ceo taj lonac bio izbacen, nije pravilo nikakav problem.
                MESTO ZA VASU REKLAMU!

                Za samo 1000 din mesecno! :-)

                Comment

                • Zloca
                  CBC Senator XXL
                  • 21.12.2005
                  • 510
                  • Novi Sad
                  • Astra bertone turbo

                  #9
                  Tja, bio sam u gas servisu, ali nisam bas nesto uradio. Cekao sam da zavrse ugradnju plina u neki yugo kabriolet, i taman su zavrsavali kada sam ja priupitao: - A jel` moze krov da se spakuje od te boce? E te izraze lica je trebalo videti! Naravno, krov nije mogao da legne lepo, pa su morali da menjaju bocu pa sam ja izvisio. Doduse, gazda me je saslusao, malo smo isprobavali i on je dosao do zakljucka da ipak ne veruje da je do prekidaca, cak ni do plina, jer on ustvari nece na benzinu da upali, dok na plinu uvek pali. Tako da cu za pocetak uraditi dijagnostiku pa cemo videti dalje.
                  Ne znam ni da li ova tema vise treba da bude u autogasu?
                  MESTO ZA VASU REKLAMU!

                  Za samo 1000 din mesecno! :-)

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #10
                    Jos da si nam rekao sta je "izbacila" dijagnostika znali bi smo i mi.

                    Comment

                    • Zloca
                      CBC Senator XXL
                      • 21.12.2005
                      • 510
                      • Novi Sad
                      • Astra bertone turbo

                      #11
                      Jos nisam bio na "dijagnozi", dok ja zavrsim posao, servis se zatvori. Kad budem odradio, bicete blagovremeno obavesteni.
                      MESTO ZA VASU REKLAMU!

                      Za samo 1000 din mesecno! :-)

                      Comment

                      • Zloca
                        CBC Senator XXL
                        • 21.12.2005
                        • 510
                        • Novi Sad
                        • Astra bertone turbo

                        #12
                        E, nemam pojma! Sad uopste nece da radi na benzinu, a na plinu ili ga drzi na 2000-2500 obrtaja ili uopste ne drzi ler, tj. cim pustim gas on se ugasi.
                        Pumpa za gorivo je nova, filter i za gorivo i za vazduh takodje novi. Ovo sto rrapaic prica za klapnu ja nisam nasao, vadio sam filter, skidao kompletno kuciste filtera, kao i ono veliko rebrasto crevo. Nema klapne, nema hladan/topao vazduh, znaci na dnu kucista ima samo rupa na koju ide rebrasto crevo, to srevo ide direktno u usis, sad u usisu ima leptir koji se otvara dodavanjem gasa. Na pocetku rebrastog creva ulazi jedno manje crevo, cenim da je to iberlauf, a na kraju creva ima jedan otvor za manje crevo, ali je to crevo skinuto pri ugradnji plina jer je smetalo, pa mi je tu zvrjao otvor koji sam ja svojevremeno zatvorio jer sto ce mi otvor u crevu posle filtera? Mozda mi to pravi probleme?
                        Uglavnom, posto mi sad pravi problem benzin, prvo cu ocistim dizne, pa da isproveravam kablove i svecice pa cu da vidim dalje dokle cu da doguram.
                        MESTO ZA VASU REKLAMU!

                        Za samo 1000 din mesecno! :-)

                        Comment

                        • Type_R
                          CBC Senator XXL
                          • 26.05.2007
                          • 900
                          • Valjevo

                          #13
                          Pretpostavljem da ce ti svi reci isto "za plin je bitan samo jedan uslov, a to je potpuno ispravan auto u radu na benzin"

                          Znaci za sada batali plin i dovedi auto u potpuno ispravno stanje na benzin,

                          Koliko sam video kod drugara (ima isti motor ali u cliu) taj usis je prilicno komplikovan za venturi plin, pocev od mesaca pa preko neke dve "pozajmice" za step motor i valjda neki "kompenzator"........
                          3SG(T)E EXPERT

                          MAN service

                          Comment

                          • Zloca
                            CBC Senator XXL
                            • 21.12.2005
                            • 510
                            • Novi Sad
                            • Astra bertone turbo

                            #14
                            E pa resio sam problem, auto mi je vaskrsao za vikend!
                            U subotu odem u alfa/fiat/lancia servis koji drzi moj dobar prijatelj sa namerom da resim problem. I razmisljam, pumpa za gorivo je nova, filter nov, pali na plinu, znaci nije struja, `ajde da ocistimo za pocetak dizne. Uvali on meni alat da skidam dizne, ja skinuo, stavili u onaj Launch uredjaj za ultrazvucno ciscenje, uradi testiranje i zakljuci da dizne nisu lose i da nije do njih. Znaci, verovatno signal koji nalaze dizni da se otvori ne dolazi do iste. Spakujem ja magistralu i dizne, i rek`o hajde dok ne vratim crevo od goriva da izmerimo pritisak koji izbacuje pumpa, jeste nova ali ko bi ga znao. Kad ono nista! Ne radi pumpa
                            Izmerimo i vidimo da uopste struja ne dolazi do pumpe. Ja sam toliko ubedio sebe da je pumpa nova i ispravna da uopste nisam obratio paznju na nju.
                            E to je vec bio posao za elektricara pa sam otisao kod jednog, on sprema prase da obrne na raznju pa ne radi, odem u renault servis gde inace odrzavam auto, oni farbaju pod u radionici pa ni oni ne rade, i na kraju se setim da je onaj lik sa pocetka price koji drzi gas servis odlican elektricar, pa odem kod njega pod izgovorom da podesim plin, i usput mu nabacim da mi radi pumpa. On baci pogled u komp koji su releji za pumpu (ima ih dva) kad jedan imao losiji kontakt, i kad ga malo cacnu proradi pumpa! Sve se stabilizovalo, sve mirno radi, i benzin i plin na 1000 obrtaja. Ja ga castim i odem nasmejan!
                            Sve ovo vreme problem je bio u losem kontaktu releja za pumpu za benzin!
                            A najgore u celoj prici je sto sam ja pre 10-tak dana vadio gomilu delova iz motornog prostora (kad sam pisao za kuciste za filter i creva) i sve one kontakte i kablove cistio kontakt sprejem, cistio masu, odmascivao, smirglao, samo nisam tu kutiju sa relejima dirao jer mi nije palo na pamet. I ovo potvrdjuje moju tvrdnju da je 80% kvarova vezano za neku glupost izazvanu sitnijim elekt. kvarom, tipa los kontakt, nema masu i sl.
                            Zato preporucujem s`vremena na vreme kompletno ciscenje zica, zicica, kontakata, pinova i slicnih stvarcica.
                            Jedino mi jedna stvar ostala nejasna: zasto je plin povecao obrtaje kada pumpa ne radi a normalizovao kad je pumpa proradila. To se desavalo i ranije dok su bili samo simptomi, kada nije hteo na benzin (ne radi pumpa) poveca na plinu obrtaje na 2500, kada pumpa proradi smanji na 1000. Sami ste rekli da verovatno vuce fals vazduh pa poveca obrtaje ali izgleda nije to. Pumpa je povezana da radi dok radi na plin. Mozda tu treba traziti odgovor?
                            MESTO ZA VASU REKLAMU!

                            Za samo 1000 din mesecno! :-)

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              imao si krupan kvar, i dobro je da si na kraju pronašao uzrok.

                              veoma retko se pravi elektro sistem tako da jedan relej pogoni samo i jedino pumpu goriva. ti bi bilo razbacivanje materijalom preko svake mere...

                              vrlo je moguće da taj relej osim pumpe pogoni i sijaset drugih električnih uredjaja kao što su ler gas motor npr.

                              iz električne sheme ćeš najlakše doći do tačnih podataka.

                              kod sistema ubrizgavanja goriva, električni sistem je mozak sistema i veoma važno da se održava u ispravnom stanju.
                              tvoje iskustvo još jednom pokazuje da je proces dijagnostike veoma poželjna procedura pri potrazi za poreklom kvara.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X