Plinski CUT-OFF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pajper
    CBC Početnik
    • 18.01.2007
    • 9
    • Nis

    Plinski CUT-OFF

    Video sam na netu nesto vezano za ovaj sklop i navode da se sa takvim sklopom smanjuje potrosnja za 10% da se povecava faktor motornog kocenja ...Takav sklop zahteva dodatnu elektroniku ukljucenje iznad 1500obr/min... zainteresovao me je jedan ovakav sklop pa me intersuje da li je sve bas tako ,gde se moze nabaviti ventil za plinski cut-off kako se to podesava... unapred hvala pozdrav Gagi.
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Gde si video TO na netu?
    Daj link.
    Nisam jos cuo na ovom forumu da je neko ugradjivao cut-off na venturi sistem. Ideja mozda nije losa sto zavisi koliko je brda i dolina tamo gde se najcesce vozi. To da je smanjenje potrosnje bas celih 10% je pitanje ali je ideja dobra.
    Ne mogu da zamislim kako to radi a bez trzanja.
    Ako bi stavio samo da se prekida na zatvorenom leptiru ne bi radio motor na leru.
    Takodje ne verujem da postoji poseban ventil za to vec se prekida najverovanije ventil gde se nalazi filter tecne faze.
    Da ne bi neko slucajno pobrkao kasnjenje koje se podesava na emulatoru dizni. To nije isto. Tamo se podesava deley izmedju upotrebe benzina i gasa a ovde bi trebalo da se iskljuci gas ili je pametnjakovic napravio takvu spravicu da se u tom momentu (kad se koci motorom) prebaci na benzin a na benzinu vec postoji benzinski cut-off tako da je to, to ustvari.
    Ovo sve ovako iz prve ruke bez nekog dubljeg razmisljanja. Cisto kao ideja kako bi mehanizam eventualno mogao da radi.
    Vidim nick pa se pitam da li to mozda nije ideja za upotrebu na motoru koji leti (avion, motorni zmaj, motorna jedrilica).
    Ako si letac sigurno znas da nema letenja sa podhladjenim motorom!!!!
    Letenje i nautika nisu nacin da se stedi gorivo osim ako nisu ciste jedrilice.

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Vrlo je prosto, većina lambda kontrol motorića ima tu opciju. Koristi položaj TPS i broj obrtaja da bi znao kad da se zatvori i kad ponovo da se otvori. neki se zatvaraju skroz baš pravi cut off a neki skoro skroz.

      Pošto se radi o starom venturi sistemu nisam pristalica uključivanja te opcije jer može doći do problema kod naglog dodavanja gasa posle kočenja motorom.

      Sekvencijalni sistemi nemaju taj problem.
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #4
        Eto. Jevtino resenje, pa ako detonira, detonira, prilikom dodavanja gasa.
        Jedini SIGURAN nacin da se vozi sa siromasnim smesom makar i za trenutak je da dizna bude sto blize usisnom ventilu a toga kod venturija nema cak i ako bi se idealno kratko ugradio sto znatno smanjuje rizik ali ga ne eliminise posebno sto se ide na to da se ne vrsi modifikacija kucista filtra vazduha i uopste se gleda da se ne vrsi modifikacija vec minimalna adaptacija postojeceg.
        Majstori obicno samo ugradjuju gasnu instalaciju a mnogi jos uvek i to rade lose.
        Sta ocekivati tek onda kad se namerno ide na to da se povecava rizik od detonacija?
        Mozda nesto u privatnoj reziji ali se to ne isplati osim kroz ugradnju sekvencijalnog sistema koji je u svemu superiorniji od venturija.

        Comment

        • pajper
          CBC Početnik
          • 18.01.2007
          • 9
          • Nis

          #5
          Ako nadjem adresu postavicu je ovde inace radi se o sistemu koji poseduje ventil iza isparivaca a ispred mesaca na njemu postoji zavrtanj kojim se steluje minimalni protok a spulnom ventila upravlja elektronika koja reaguje kad je vracen sauh i kad noga nije na paucici gasa a broj obrtaja manji od 1500 mislio sam da tako nesto postoji kao klasicna stvar?(ovaj se sistem moze ugraditi na bilo koji plinski model) inace mene interesuje za ugradnju na klasican karburatorski Lovato uredjaj.

          Comment

          • RANK
            CBC Senator XXL
            • 28.02.2007
            • 1635
            • Beograd
            • FIAT MAREA WEEKEND 1

            #6
            da ne bude zabune, fuel cut-off je aktivan kad je leptir gasa zatvoren, a broj obrtaja veci od npr 1500
            "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

            Comment

            • nijebitno
              CBC Senator XXL
              • 14.03.2006
              • 629
              • Modrica

              #7
              Ne znam gdje si to vidjeo i koliko kosta ali za MALO para mozes da kupis lamda kontrol sistem i ubijes vise muva jednim udarcem. Naravno ako tvoj auto ima lamda sondu.
              Difference between man and boys is the price of their toys

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Pošto nemam link da pogledam šta je u pitanju, pretpostavljam da je video elektroventil sa slavinom koji služi da se zatvori kad je auto ugašen da ne bi iz isparivača dolazio gas koji je preostao.

                Za tako nešto na karburator treba dodati i TPS ili na neki drugi način rešiti na koliko obrtaja će se ventil uključiti i isključiti.

                Skuplja dara nego mara.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • pajper
                  CBC Početnik
                  • 18.01.2007
                  • 9
                  • Nis

                  #9
                  Evo linka: http://www.sper.hr/id54.htm

                  Comment

                  • *IvanT*
                    CBC Senator XXL
                    • 30.01.2005
                    • 3234
                    • Srbija, Beograd, Kara

                    #10
                    Na čemu sve ljudi hoće da zarade novac, no dobro...

                    Cutoff funkcija može da bude korisna kod novijih tipova motora koji imaju ugrađen venturi sistem, kako bi se sačuvao katalizator prvenstveno, ali ti motori u startu nemaju ugrađen odgovarajući uređaj. Potrošnja se neće smanjiti 10% , možda 0,1%, a rizik od detonacije se povećava višestruko, pogotovo u trenutku kada je cutoff aktivan, a pupučica gasa se naglo prtisne.
                    http://www.lovatogas.co.rs

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Ovo sam odgovorio na private pošto je lepo pitao da li da stavi link ili ne...

                      Pogledao sam i pročitao, ako te zanima možeš to staviti u onu temu da čuješ komentare. Po meni je prevara, jeftino je ali ne koristi. Plin na karburatorskim sistemima radi identično, isto je glupav. Na benzinu nema cut offa jer gas čini sam sistem kad se zaklopi leptir nema u****vanja vazduha a time nema ni u****vanja goriva pa bilo ono benzin ili plin svejedno.

                      Možda nešto mrvicu više nego što je bez toga ali daleko od te cifre koju navode. Plus montaža mikroprekidača koja nije uvek baš pristupačna.
                      Možeš i ovaj odgovor objaviti
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • Raptor
                        CBC Član
                        • 11.09.2006
                        • 97
                        • LAS PALMAS (Jagodina)

                        #12
                        Ja sam rešio da napravim uređaj. Ostalo mi još da nabavim jedan deo (LM2917) i gotovo. Delovi za skalameriju u radio klubu koštaju oko 600 din . Cut off ventil imam, pa ću za neki dan da iznesem utiske.
                        .
                        http://tabane-city.myminicity.com/
                        .
                        .
                        .
                        .
                        http://tabane-city.myminicity.com/

                        Comment

                        • Chokky
                          CBC Član
                          • 26.03.2005
                          • 49
                          • Beograd

                          #13
                          Na nekim starim Golfovima i Jettama 2, ima jedan mali automat koji se nalazi na tabli sa osiguracima i relejima i koji bas radi to sto je opisano - obara leptir ispod polozaja za ler na obrtajima iznad 1200, sto znaci da se tada ne u****va benzin i time se koci motorom, a kad broj padne ispod tih 1200 ponovo vraca leptir u ler polozaj. Ne znam napamet koji je broj tog, ali mogu da pogledam pa da vas ovde informisem. Otvarao sam ga i u njemu ima neka prosta elektronika. Ima 4 nogice na koje dolaze masa, +12V (sa kontakt brave), impulsi sa bobine a izlaz se kaci na jedan elektroventil na karburatoru.
                          Two beers or not two beers...
                          Shakesbeer.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            a isti sistem kao taj na VW imaju i klasicne Lade, samo se kod njih upravlja preko membrane koja zatvara dotok goriva na ler diznu kada se koci motorom.

                            sistem je prost i efikasan.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • BARTONE
                              CBC Senator XXL
                              • 25.09.2006
                              • 398
                              • Bor

                              #15
                              Originally posted by Chokky
                              Na nekim starim Golfovima i Jettama 2, ima jedan mali automat koji se nalazi na tabli sa osiguracima i relejima i koji bas radi to sto je opisano - obara leptir ispod polozaja za ler na obrtajima iznad 1200, sto znaci da se tada ne u****va benzin i time se koci motorom, a kad broj padne ispod tih 1200 ponovo vraca leptir u ler polozaj.
                              ako sam dobro razumeo to bi znacilo da na tim golfovima i jetama takav sistem dejstvuje preko leptira i prakticno ga zatvori skroz?

                              cut-off ima i florida
                              kod nje to dejstvuje preko el. dizne lera
                              tako da i od nje moze da se iskoristi elektronika
                              podeseno je da reaguje iznad 1700-1800o
                              elektronika je smestena na pozarnom zidu iznad letve volana

                              ja sam kod mene na citroenu(obican venturi) ugradio prekidac preko koga se napaja el.ventil na isparivacu tako da na svakoj nizbrdici iskljucujem
                              o nekoj velikoj ustedi nema govora ali je kocenje motorom na takav nacin efikasnije

                              Comment

                              Working...
                              X