Problem sa step motorom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • batke
    CBC Član
    • 06.05.2008
    • 42
    • bileća

    Problem sa step motorom

    Oko 2 godine nisam vozio na plin.Sistem lovato U2 ugrađen u servisu u Italiji vozilo Renault Laguna 1.8.Imao sam problema sa trzanjem i onda sam zamijenio komplet sve membrane i dihtunge na plinskom sistemu.Međutim vozilo nije htjelo uopšte na plin kao da nema plina.Opet sam skidao sve dijelove i vidim dobro je namješteno.Danas skinem ovaj dio što dolazi prije karburatora(njega uopšte nisam skidao) valjda se zove step motor jer u uputstvu što imam piše ATTUATORE DI FLUSSO da vidim da nema šta tamo isprljano.Unutra vidim postoji neki klip koji je bio izvučen tj.u donjem položaju i ulazi skroz u metalni dio.Taj klip vratim u gornji položaj i ponovo sve spakujem kada ono upali iz prve na plin.Radio je na plinu oko 10 minuta i ugasi se i više nije htio.Ponovo skinem step motor vratim klip opet u gornji položaj ,auto upali na plin radi kratko i ugasi se .Da li ko zna funkciju ovoga dijela i kako da otklonim kvar?
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Skini opet i naprskaj bogato carb cleanerom ili slicnim rastvaracem neka odstoji malo i obrisi tu masnocu lepo da bude potpuno cisto. Pokusaj da vidis da nije jos uvek zaglavljen pa ponovi postupak. Kad si siguran da se klip krece bez blokiranja podmazi MALO recimo sa WD40 ili nekim lakim neutralnim uljem.
    Skoro da je normalno da taj ventil kad-tad mehanicki zablokira. Treba se preventivno kontrolisati recimo na 30-40k jer nije neki tezak posao oko njega.
    Sve u svemu slicna stvar kao sa IAC ventilom sto se odrzavanja tice.
    Ne brini. Radice to jos dugo kao sat samo da ga sredis i redovno odrzavas.
    Takodje menjaj redovno filter tecne faze gasa i ispustaj ulje iz isparivaca.
    Postupak je objasnjen vise puta na ovom forumu.

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Taj klip se upravlja signalom sa lambda sonde. Sumnjam da je neispravan, pre će biti da nešto drugo en radi.
      Taj sistem su i Italijani zaboravili kako izgleda.

      Ili zameni sistem ili stavi običnu slavinu umesto tog motora, našteluj i teraj dalje.
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • batke
        CBC Član
        • 06.05.2008
        • 42
        • bileća

        #4
        Danas sam skinuo ponovo step motor ,očistio sam ga mada nije bio zaprljan vratio na mesto i provozao 20-tak km i nema problema.E sada me zanima njegova funkcija tj.da li on ima uticaja na potrošnju šta bi se desilo ako ga izbacim i umjesto njega stavim običnu cijev, da li će sistem raditi ili da kupim novi ,ne znam koliko mu se kreće cijena.Mada mi je u njemu sumnjiva plastika u koju se zavrće onaj navoj od klipa kao da se izlizala?

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Ne mozes umesto njega staviti obicnu cev nego obicnu slavinu (ventil) koji doteras na "optimalni" protok i vozis tako.
          Potrosnja? Malo veca sa obicnom slavinom i malo sporiji odziv motora na dodavanje gasa.
          Cena motonog ventila? Ne znam da li ima da se kupi samo on ali je citav set sto znaci sa upravljanjem od 40 pa do 100-nak eura.
          Sta znam, motorni ventil bi mogao da "vredi" 20-30 eura ako ne i manje.
          Raspitaj se u lokalu ali kupi kod nekog majstora obicni ventil jer sa tim u takvom stanju NIKAD neces biti siguran da nece negde na putu da se zaglavi posto se pojela ta plastika.
          Verovatno da obican ventil kosta nesto smesno malo i ima ga ima svuda i svaki majstor a i ne kvari se posto se jednom u zivotu podesi tako da moze i neki prastari da se koristi.
          Nacin podesavanja obicnog ventila je objasnjen ovde na foruimu vise puta, pa potrazi. Nista posebno, sve u svemu.

          Comment

          • lakilucano
            CBC Senator XXL
            • 31.08.2007
            • 421
            • Bezanijska kosa

            #6
            Koje godiste je laguna, jel to 1.8 8v?
            bolje sto godina živeti kao bogataš ,nego sedam dana kao siromah.
            Ne predaj se nikad,osim kad moraš.

            Comment

            • batke
              CBC Član
              • 06.05.2008
              • 42
              • bileća

              #7
              Laguna, 95.god.69KW.A što se tiče slavine ne znam ali iza step motora a prije karburatora nalazi se lovato plastična slavina na kojoj štelujem protok pa i potrošnju,E sada da li treba i tu ugrađivati ne znam ima li svrhe ako već ova ima?Vi se ipak više razumijete a ja volim da pitam

              Comment

              • deki-ascona
                Bio nam je drug! RIP
                • 10.04.2007
                • 2118
                • NI , Trosharina

                #8
                @dranix

                Jel step motor samo prima podatke sa ECU ili nesto i salje?
                Originally posted by Valent Vudriga
                ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                Comment

                • nijebitno
                  CBC Senator XXL
                  • 14.03.2006
                  • 629
                  • Modrica

                  #9
                  Ne salje, step motor je samo izvrsni uredjaj. To mu je i najznacajnija prednost odnosno mana, kako se uzme. Znaci poziciono je regulisan bez davaca polozaja sto je dobro jer je jeftino, ali moze biti i problem jer kontroler u stvari nikada ne moze bas znati da li zadati polozaj postignut. To je naravno bitno kod nekih bitnijih stvari od ler gasa ili doziranja LPG-a. Bas su mi dobre ove recenicne konstrukcije
                  Difference between man and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • deki-ascona
                    Bio nam je drug! RIP
                    • 10.04.2007
                    • 2118
                    • NI , Trosharina

                    #10
                    Super su ti konstrukcije
                    Ajde molim te iskonstruisi mi jos jedan odgovor:

                    Step motor radi u nekim brzim ciklusima, cik-cak, napred-nazad, kako god.
                    1. da li uopste step motor radi kad se pritisne pedala gasa? Ako ne radi, onda je zatvoren, a otvara se kad dignemo nogu sa pedale.
                    2. Kako moze jedna slavinica da "zna" kad da se otvori, a kad da se zatvori?
                    Originally posted by Valent Vudriga
                    ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                    Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #11
                      O, pa to nije normalno da postoji na istom crevu za gas i slavina i motorni ventil mada ne smeta ali se to ne radi u principu. Stavlja se ili jedno ili drugo.
                      Nista. Onda skini step pa stavi obicnu cev privremeno umesto njega. Podesi i vozi se dok ne nadjes novi step ventil.
                      Jos kako se zna da li je izvrsena funkcija step motora odn. ventila koga isti pokrece samo sto je to POSREDNO preko podatka lambda sonde.
                      Ipak je to zatvorena petlja (loop) koja bi trebalo da radi sinhrono ili se bar tezi tome. Ima tu i drugih nekih mogucnosti kod savrsenijih sistema gde se prepoznaje polozaj leptira sto je bitan faktor jer mi svojom voljom menjamo taj veoma vazan (najvazniji) parametar. Lambda sonda bi trebala da KORIGUJE nasu volju tj. da li smo u tom trenutku naglo patosirali gas ili smo ga oduzeli ili ne mrdamo nogom uopste.
                      Sve je to sasvim lepo smisljeno jedino sto reduktor (isparivac) venturi sistema odnosno gas na njegovom izlazu NIJE pod pritiskom pa od trenutka kad smo dali gas i otvorio se step ventil prakticno odmah do trenutka kad motor povuce membranu pa dok dodje gas da sagori prodje neko vreme a postoji i neki put kroz crevo od bar pola metra.
                      Toga svega kod sekvencijalnog nema a i logika oko upravljanja gorivom je savrsenija sa vise vaznih faktora cije funkcije pokrivaju iznenadne promene rezima voznje kao i kod benzina.
                      Treba imati u vidu da jos uvek i dan danas mnogi automobili koji se redovno voze NEMAJU ni sami sofisticirane sisteme za ubrizgavanje goriva. Ta praksa polako nestaje vremenom ali se jos uvek kotrlja zaista svasta.
                      Ako uzmemo jedan klasicni karburator za poredjenje lambda kontrola je vasionski brod za njega. Nije ni svaki karburator Mikuni ili slicni komplikovani sistemi za koje i nismo ni svesni koliko su konstruktori bili genijalci.
                      Kad bi oni silni motocikli iz bogate istorije isli onako da neko nije izmislio nesto veoma pametno.
                      Teoretski bi svaka lambda kontrola mogla sasvim uspesno (uz modifikacije) da upravlja svakim benzinskim monopoint sistemom.

                      Comment

                      • nijebitno
                        CBC Senator XXL
                        • 14.03.2006
                        • 629
                        • Modrica

                        #12
                        Pa kad termos boca zna kada zima a kada ljeto sto ne bi mogao znati i step motor

                        Ovo sto sada pricam vazi za obrtne step motore kakvi se koriste u novijim lambda kontrol sistemima.

                        Dakle postoji neki kompjuter koji ocitava prije svega signal sa lambda sonde i na osnovu podataka da li je smjesa bogata ili siromasna naredjuje step motoru da napravi odredjeni broj koraka i na koju stranu. Na taj nacin odvrce ili zavrce slavinu. Naravno svaki moderniji sistem prati i polozaj pedale gasa ( podrazumijeva se da vec postoji senzor na motoru koji inace koristi ECU od auta ) kako bi na nagli pritisak papucice gasa jos malo odvrnuli slavinu. Ima jos nekih finesa koje ne pozajem ali to je sustina.

                        Sto se tice linearnih motora tj. tih sa klipom ne znam kako rade ali mi padaju na pamet dva nacina.

                        1) Opruga gura klip na jednu stranu, a elektromagnet ga vuce na drugu stranu. Mijenjanjem jacine struje kroz elektromagnet dobijemo razlicite polozaje klipa koji nisu bas precizno definisani ali to ovdje nije ni narocito bitno. Dovoljno je da imamo mogucnost da ako je smjesa siromasna malo odvrcemo a kada je bogata privrcemo, bole nas uvo gdje tacno klip nalazi.

                        2) Moguce je relizovati i linearni step motor, sto se svodi na prvi slucaj.
                        Difference between man and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • nijebitno
                          CBC Senator XXL
                          • 14.03.2006
                          • 629
                          • Modrica

                          #13
                          Malo ponljenog gradiva ne skodi

                          Postoje i neki LC sistemi gdje se stavlja i step motor i slavina, ne znam da li je to ovdje slucaj. Mada su obicno u istom kucistu i motor i slavina.
                          Difference between man and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #14
                            Uh Deki...
                            Nista nisi razumeo. Ne pazis na casuuuuu... cccc
                            Obicna mehanicka slavina ogranicava maksimum i to je sve.
                            Ler gas tj. minimum se podesava na samom isparivacu-reduktoru.
                            Motor je taj koji uzima tj. povlaci gas prema sebi "koliko mu treba" ali to moze biti premalo ili previse ako ne bi bilo te slavine.
                            Recimo ovako.
                            Podesio si slavinu da joj maksimum bude na krstarecoj brzini znaci oko 3000 obrtaja.
                            Ako postepeno dizes obrtaje motor postepeno vuce sve vise i vise gasa i to je ok.
                            Ako bi hteo da vozis na vise od 3000 onda ces voziti sa siromasnom smesom sto se ne bi smelo cak i ako motor jos uvek ubrzava.
                            Ako bi hteo da NAGLO podignes obrtaje slavina to sprecava pa se to desava kilavo (sporo). Step motor u tom slucaju otvara SKROZ protok.
                            Ako je slavina malo pritegnuta vise nego za 3000 onda se moze desiti da ukoliko ima opterecenja ili naglo dodas gas dodje do stanja siromasne smese a auto nije u zaletu jos i onda zbog toga dodje do detonacije jer detonacije izaziva siromasna smesa. U zaletu ako se to desava polako ni na 5-6000 nece doci do detonacija iako smesa i tada ustvari jeste siromasna.
                            Obicna slavina je KOMPROMIS koji sasvim dobro funkcionise a ona dinamicka sa motorom prati volju vozaca. Motor je zivahniji, malo manje trosi ili ni to cak, malo manji rizik od detonacija prilikom naglog ubrzavanja, cuva katalizator, cuva izduvne ventile i to bi otprilike bilo sve vazno.
                            Ako recimo neko vozi auto pod visokim obrtajima onda i podesi slavinu tako. Isto ako je auto (motor) specifican po necemu. Niko nije rekao da je obavezno bas na 3000 ali je to negde tu da ne bi trosio previse bez potrebe a da ne bude ni previse siromasna smesa. U svakom slucaju BOLJE je staviti na malo bogatiju nego na mnogo siromasnu.
                            Stanje siromasne smese se CUJE kao poseban zvuk motora. Naravno, to nije onaj zvuk kliktanja. Ko obrati paznju tacno ce cuti u voznji gde je ta granica a moze se uvek malo korigovati ako je nisko u obrtajima i vise nema potrebe da se to dira.
                            Covek je vozio na benzin jer mu ne radi gas kako treba pa je steta koju je sebi napravio daleko veca nego da je jednostavno vozio sa obicnom slavinom. Ne mora da znaci da je obicna slavina losa stvar. Uglavnom SVE zavisi od nacina voznje i od namene vozila. Ne racunaj da ce tenk u gradu trositi malo a posebno ako se startuje odsecno i zustro. Za otvoreni put obicna dobro (optimalno) podesena slavina nije nikakva posebna mana.

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              Klip ventila se povlaci gore-dole pomocu puzza slicno kao sto step motor povlaci glave u recimo diskette drive-u.
                              Znaci da ga i povlaci i gura tako da nema nista drugo (opruga) sto "vraca" u neki polozaj.
                              Svi polozaji su zadati softverski a zna se na koliko koraka je klip u kom polozaju tako da to nije problem.
                              Za podesavanje postoji okvirno uputstvo a ostalo su majstorske finese koje zavise od automobila i zelje tj. navika vozaca. Postoje i sistemi koji "uce" tj. takva opcija kod nekih (Lovato).

                              Comment

                              Working...
                              X