F1 sezona 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Riquelme
    CBC Član
    • 18.07.2008
    • 28
    • Backa Palanka

    #16
    Re: F1 sezona 2009

    Svaka cast za Buttona na voznji!Pocinje da opravdava svoj potencijal...

    Comment

    • banebg81
      CBC Veteran
      • 26.06.2008
      • 195
      • Beograd

      #17
      Re: F1 sezona 2009

      Pozdrav ljubiteljima F1.

      Ovo sve čudno miriše. Jeste, lepo vozi Baton i Barikelo ali nekako je to MNOGO LEPO

      Kakve su to izmene, tj. šta je ona baterija - nekakvo akumuliranje energije pri kočenju da bi se na pravcu moglo da dobije + 80 ks !?
      Nije ovo prvi put da se u formuli eksperimentiše samo, kuda to vodi??? Da li u opšte takvi uređaji imaju smisla? Ako sam dobro razumeo, to ova HONDA + MERCEDES (Baton - Barikelo) nema !?

      Hvala na odgovorima
      pozdrav

      Comment

      • Bane R
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2006
        • 1769
        • Beograd

        #18
        Re: F1 sezona 2009

        Evo ovako.

        Tu "bateriju" imaju svi. Glupo bi bilo da je nemaju. Ideja te baterije nisu performanse, nego globalna pomahnitalost za nekom ekologijom i šatro zagađivanjem planete od strane čoveka - gde CO2 kao igra glavnu ulogu. Podsećam, priroda (biljke, životinje, vulkani, mora) ispušta 90% CO2 u atmosferu, dok čove ispušta 10 % gde 70ak % od tih 10 ispušta industrija. Znači automobili su beznačajni u celoj priči, ali industrija ekologije je toliko jaka u svetu i toliko radnih mesta drži i toliko se milijardi obrće, da ćemo se teško protiv te sotone izboriti, a F1 očigledno nije uspela. Podsećam na izjavu nekog čoveka iz Mercedesa koji je rekao "dok 20 bolida troši gorivo i zagađuje, 200 miliona automobila je parkirano i ljudi koji ih voze gledaju F1".

        Ideja je da F1 godinama postane što ekološki prihvatljivija, a prva ideja je ova baterija. Njen princip rada, u načelu, je sličan hibridnim automobilima. S tim što kod hibridnih automobila i motor dopunjava bateriju, u F1 se ona puni samo akumuliranjem sile kočenja. Ta prikupljena snaga se iskorišćava po potrebi. Ali nije ova baterija digla Brown GP u nebesa.

        Najbitnija razlika u pravilima u F1 je u aerodinamici i gumama. Poslednjih 7-8 godina (koliko već nema slikova) gume nemaju maksimalno prijanjanje i aerodinamika u formuli je počela da igra ključnu ulogu, a ne motor, kao što neki mislie, koji je limitiranjem obrtaja poslednih par sezona postao gotovo beznačajan za performanse (ali bitno je da je pouzdan - jer da bi završio prvi, prvo moraš da završiš ).

        Što je aerodinamika (bila) toliko bitna? Pre svega zbog razlike između bogatih i siromašnih timova. Ako siromašan tim može da priušti, lupam, 100 sati u vazdušnom tunelu, a bogat tim 1000 sati, jasno je ko će biti brži. Jer, ponavljam, aerodinamika je ono što je pravilo brzinu bolidima. Pogotovo jer je trebala da nadomesti ne tako dobro prijanjanje guma (a pogotovo u onoj sezoni kada su gume trebale da traje ceo trkački vikend - o gluposti li).

        Vraćanje ćelavih guma bilo je idealno da se ukinu sve aerodinamičke egzibicije. Ako malo bolje pogledaš, formule danas imaju mnogo čistije linije, nego u prethodnih mnogo sezona, što je dovelo do toga da više nije sve u aerodinamici. Što je pružilo priliku slabijim timovima.

        Rezultat svega jeste da ponovo gume igraju bitnu ulogu - u kom smislu bitnu? Pa da će svaka promena temperature guma, staze, istrošenosti guma, vremenskih uslova generalno mnogo više uticati na ponašanje bolida. To znači da je potrebno dosta više automobilskog znanja i generalno gledano, a u nekim slučajevima i više sreće da bi se trka dobila. U načelu, ovo znači (trebalo bi) da F1 nije više robotski posao, već da način vožnje mora da se prilagođava bukvalno u svakom krugu.

        E sada, ako se pitaš odakle Brown GP. Moraš da shvatiš da taj tim možda ima verovatno najboljeg čoveka u F1 u poslednjoj deceniji. Kada je prošle godine došao u Honda tim naišao je na bolid koji su svi po malo dorađivali i koji je bio, blago rečeno, užasan. Rešio je da ga ne sređuje i većinu vremena posvetio drastično novim pravilima i novom bolidu za 2009 godinu. Ako na ovo dodaš da je Reno bi sjajan krajem 2008 sezone, da su se Mclaren i Ferrari borili do poslednih 20 metara sezone u Brazilu, jasno ti je koliko je Brown imao više vremena da spremi taj bolid.

        Jeste, bilo je problema i pitanja da li će uopšte nastupali, ali se za njih sve ispostavilo na kraju odlično. Jeste iznenađenje što oni trenutno imaju najbolju formulu, ali to nije slučajnost - to je kombinacija okolnosti i velikog znanja, kao i mnogo boljeg finansijskog okruženja prvo od strane Honde, a sada od Virgina u poređenju sa ostalima.

        PS. U vezi sa prvom trkom, zapravo, najveća priča se vodila oko difuzora ispod zadnjeg krila - pričalo su da su razlike u performansama velike... Šta će s time biti, videćemo, verovatno ćemo znati više do dolaska cirkusa u Evropu. Ali neko je reko da Brown može da obezbedi titulu već na pola sezone. Obzirom da su Mclaren, Ferrari, Reno u ćorsokaku, BMW nije sjajan, a Rossu legao kec na jedanest, to uopšte ne bi bilo iznenađenje. Čak i da se to desi, mislim da ova sezona treba da bude dosta zanimljiva, obzirom da se voze mašine mnogo pogodnije za trkanje i preticanje...

        Comment

        • Dzoni_mkv
          CBC Senator XXL
          • 29.04.2007
          • 875
          • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

          #19
          Re: F1 sezona 2009

          U vezi spornih difuzora i odakle Brown GP.

          BaneR je vec rekao da je to bolid Honde koji se razvija jos od polovine 2007 a znamo da je Ros Brown jedan od najboljih u tom poslu. U pravilima za 2009 su jasno postavljena aerodinamicka ogranicenja kako bi se sprecio da bolid iza sebe pravi "prljav"-turbulentni vazduh koji smeta onom koji te prati tako da njegov bolid nema dobro aero-prijanjanje i tesko da moze da te pretekne, a plus sto nema celu povrsinu gume da pravi grip (gume sa kanalima do ove sezone). Sada je sve to promenjeno, nema krilaca i zakrilca itd. To implicira da su sada bitniji oni delovi bolida koji ce omoguciti bolji downforce. To je pod bolida odnosno difuzori ,naravno bez suknjica sa strane bolida kako se ne bi pravio potpritisak koji lepi bolid za podlogu tzv "efekat tla" koji je u F1 zabranjen od 1983.
          E sta je problem. Brown, Wilijams i Toyota su konstruisali difuzor u merama koje su dozvoljene i ti difuzori su legalni. Medjutim, menjacka kutija, hladnjak za ulje i jedan deo KERS-a svojim oblikom cini jos jedan DODATNI difuzor koji pravi jos vise sile prijanjanja (zato ih i zovu dabl deker difuzori). Naravno to je cista genijalnost inzinjera, sve je to u redu lepo su se setili. Medjutim, nije to samo njima palo na pamet. Reno i Ferari su dosli do slicne ideje i pitali FIA da je u redu to da naprave. Dobili su odgovor da to NIJE U DUHU PRAVILA. Ova tri tima koji su vec to napravili nisu ni pitali vec samo primenili. Znaci nije zabranjeno, ali ih je FIA na neki nacin obmanula, pa je tu ispao problem. Ovo je verovatno namerno napravila ekipa metuzalema na celu F1 perverzni Max i senilni Berni, iz prostog razloga da naprave raskol u udruzenju timova (FOTA) kako bi svoje nebulozne odluke mogli nesmetano da primenjuju i da vedre i oblace.
          Naravno sada bi neko pitao, sta je tu problem neka ostali naprave taj difuzor i gotovo. E tu lezi zec. Procitajte gore sta pise, sta cini taj dodati difuzor: Menjacka kutija, hladnjaci ulja, vode, deo KERS-a. E to gospodo u svetu F1 znaci CEO ZADNJI DEO BOLIDA mora da se menja! Neko ce reci pa nek menjaju. Da ali, TESTIRANJE U TOKU SEZONE OD OVE GODINE JE ZABRANJENO i jos menjac mora da traje 4 trke. Ako nekim ludilom uspeju sve to da iskonstruisu (seci lepi tehnika), ostaje problem testiranja, aj u najboljem slucaju i da ubodu iz preve (tesko) kaznjavaju ih zbog zamene menjaca (start sa zadnjeg mesta). Znaci, ako ostane ovako kako jeste (a verovatno hoce jer je sve legalno) tek u Spaniji timovi mogu da izmene nesto, a do tade Brown ce imati gomilu bodova. Red Bull npr NE MOZE da primeni nista od tih difuzora jer je Edrijan Njui (konstruktor RBR) napravio previse uzak zadnji deo bolida (ovogodisnji bolid im je aerodinamicki jako kompleksan i inovativan-genijalan) bez mogucnosti izmene.
          Najveca zalost je sto su svi osim Brown GP jako izjednaceni, pa da su svi tako blizu, preticanja ima (videli smo mnogo preticanja na stazi gde vazi pravilo da je preticanje JAKO TESKO) pa bi bio show na stazi. Steta.
          You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #20
            Re: F1 sezona 2009

            Mala ispravka: KERS mogu da koriste svi, ako hoce, ali njegovo koristenje i stavljanje na bolid nije obavezno - pojedini ga timovi na vozilu jednog vozaca koriste, a na vozilu drugog ne, BMW je jedan od njih. Kubica je vozio bolid bez KERS-a na ovoj trci jer su u BMW-u mislili da konfiguracija staze ne odgovara KERS-u, pa resili da Kubica proba bez istog, sto se pokazalo kao dobar izbor. Na stazama sa duzim startnim pravcem ima poente koristiti ga, pogotovo pri startu.

            Dakle svi mogu da ga koriste ako hoce, ili da voze bez njega ako misle da je to bolje resenje.
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • Bane R
              CBC Senator XXL
              • 27.03.2006
              • 1769
              • Beograd

              #21
              Re: F1 sezona 2009

              Moram da istakenm izjavu Rosa Brona: "... ako oni [Ferari, Reno, Mclaren] misle da je samo difuzor u pitanju, biće malo razočarani kad ga montiraju."

              Oduševilo me koliko je čovek siguran u sebe.

              Naravno, ostali timovi se vada da sada treba vremena i para da se prilagode ovakvim difuzorima koji su ocenjeni kao dozvoljeni. Potrebno je redizajniranje celog zadnjeg kraja.

              Naravno, realnost je, kao i uvek, negde između.

              Inače, za sledeću godinu će polu-šuplji difuzori i sigurnosni delovi zadnjeg u ulozi usmeravanja vazduha (kakve imaju Bron i još dva tima) biti zabranjeni...

              Comment

              • Dzoni_mkv
                CBC Senator XXL
                • 29.04.2007
                • 875
                • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

                #22
                Re: F1 sezona 2009

                Pa nije bas Ros u pravu. Reno za dnasnju trku ima nakaradno prikaceni DD difuzor i opa, eto ih pri vrhu doduse "malo" su laksi od BGP. Mada treba cekati do Barselone kada ce svi dobiti novi aeropaket i redizajnirani zadnji deo. Red Bull samo pokazuje koliko je mocan auto, parira bez DD difuzora i to sa minimalnim brojem izvezenih krugova po treningu.
                You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

                Comment

                • neshaoct
                  Banovan
                  • 18.08.2007
                  • 1754
                  • Beograd, Rakovica

                  #23
                  Re: F1 sezona 2009

                  ...dvostruka pobeda za tim koji nema difuzore poput Brown GP...
                  Button treći...Rubens Barrichello najbrži krug u trci...
                  Svetski šampioni na mestu 9 i 10 ( Alonso i Raikkonen )

                  Comment

                  • Cherokee_NS
                    CBC Senator XXL
                    • 08.02.2009
                    • 802
                    • Novi Sad

                    #24
                    Re: F1 sezona 2009

                    Izgleda da dolazi vreme prestanka dominacije Mercedesa i Ferarija.... Do skora F1 je skroz monotono bilo, znas da ce prvo mesto uzeti neko iz Ferarija ili neko iz Mercedesa .... Postaje ova formula zanimljiva, hvala Bogu vise!
                    Mesto za vasu reklamu, za samo 100 eura mesecno!

                    Comment

                    • Wayat Erp
                      CBC Veteran
                      • 17.04.2009
                      • 121
                      • Beograd
                      • Hyundai Elantra 2.0 crdi

                      #25
                      Re: F1 sezona 2009

                      Nastavice se njihova dominacija,pogotovo Ferarija..mislim da je ovakvo stanje samo trenutno ali brzo ce se vratiti na svoje.Ipak se zna ko je tata.

                      Comment

                      • dfast
                        CBC Senator XXL
                        • 26.05.2005
                        • 1302
                        • Hoofddorp NL /Bgd

                        #26
                        Re: F1 sezona 2009

                        Originally posted by Cherokee_NS
                        Izgleda da dolazi vreme prestanka dominacije Mercedesa i Ferarija.... Do skora F1 je skroz monotono bilo, znas da ce prvo mesto uzeti neko iz Ferarija ili neko iz Mercedesa .... Postaje ova formula zanimljiva, hvala Bogu vise!
                        Verovatno si mislio na McLaren i Ferari; Mercedesovi motori se nalaze u Bron bolidima koji su uzeli dve prve trke.

                        Comment

                        • Bane R
                          CBC Senator XXL
                          • 27.03.2006
                          • 1769
                          • Beograd

                          #27
                          Re: F1 sezona 2009

                          Motori nisu igrali toliku ulogu ni u vreme nelimitiranih V10tki (to što je Čeda "plavičasti dim" Brkić se ložio BMW motore tokom prenosa F1, njegov problem)...

                          Sada apsolutno nemaju nikakvu ulogu, osim da se ne pokvare...

                          Comment

                          • Cherokee_NS
                            CBC Senator XXL
                            • 08.02.2009
                            • 802
                            • Novi Sad

                            #28
                            Re: F1 sezona 2009

                            Originally posted by dfast
                            Originally posted by Cherokee_NS
                            Izgleda da dolazi vreme prestanka dominacije Mercedesa i Ferarija.... Do skora F1 je skroz monotono bilo, znas da ce prvo mesto uzeti neko iz Ferarija ili neko iz Mercedesa .... Postaje ova formula zanimljiva, hvala Bogu vise!
                            Verovatno si mislio na McLaren i Ferari; Mercedesovi motori se nalaze u Bron bolidima koji su uzeli dve prve trke.
                            Ma, znas me znam te
                            Mesto za vasu reklamu, za samo 100 eura mesecno!

                            Comment

                            • dfast
                              CBC Senator XXL
                              • 26.05.2005
                              • 1302
                              • Hoofddorp NL /Bgd

                              #29
                              Re: F1 sezona 2009

                              Originally posted by Bane R
                              Motori nisu igrali toliku ulogu ni u vreme nelimitiranih V10tki (to što je Čeda "plavičasti dim" Brkić se ložio BMW motore tokom prenosa F1, njegov problem)...

                              Sada apsolutno nemaju nikakvu ulogu, osim da se ne pokvare...
                              Znam, pa i Force India ima iste Mercedesove motore .

                              Comment

                              • X9
                                CBC Senator XXL
                                • 28.06.2005
                                • 3179
                                • Wien-Sabac
                                • RX-8 i X-9

                                #30
                                Re: F1 sezona 2009

                                a sta je ovo sada sa Hamiltonom?chitam neke kazne slede McLaren-u,u vezi nekih lazi i audio traka(sex,lazi i video trake )...Neko je vec popio u McLaren-u otkaz zbog toga,i nesto se govorka da ce Hamilton ostati bez titule!ima li ko predstavu o chemu se radi?
                                "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                                No ROTOR no MOTOR...

                                Comment

                                Working...
                                X