Svetska automobilska federacija je danas usvojila novi sistem bodovanja u Formuli 1. Sastanak je prvi put pretsedao Zan Tod, kao novi predsednik FIA. Od sezone 2010. godine ce se primenjivati sistem bodovanja koji ce pobedniku trke donositi 25 umesto dosadasnjih 10, zatim za 2. i 3. mesto 20 i 15, i dalje redom 10,8,6,5,3,2,1. Time ce bodove osvajati prvih 10 umesto dosadasnjih 8 vozaca.
Novina je takodje zabrana dolivanja goriva u toku trke, ali ce pitstopovi biti dozvoljeni radi zamene pneumatika. Bolidi ce iz toga razloga imati u sebi veci rezervoar za gorivo zapremine od oko 250l. To ce zahtevati promene u dizajnu samoga automobila, kao sto je malo siri zadnji deo automobila, i verovatno duze medjuosovinsko rastojanje. Logicno, ocekuje se da ce tezina auta na startu trke biti veca za nekih 100kg.
Minimalna tezina bolida je povecana za 15kg. Glavni razlog ove promene je bio da se malo ublazi tezinska razlika koju su imali visi, time i tezi vozaci, kao i oni u automobilima sa KERS sisetemom. Mada je donesena zajednicka odluka da se KERS ne koristi u narednoj sezoni.
Uvedena je i promena u sirini prednjih pneumatika, kako bi se resio problem koji je nastao vracanjem slik-ova u prosloj sezoni. Kada su 2009. uvedene slik gume, prednji kraj auta je u proporciji dobio vise trakcije, i time je poremecen balans. Ovo je reseno smanjivanjem sirine prednjih tockova sa sadasnjih 270mm, na 245mm. Takodje su zabranjeni i poklopci na felnama koji su pomagali kod aerodinamike, kako bi se izbegli brojni problemi koje su prouzrokovali tokom pitstopova.
U sledecoj sezoni, kako je vec ranije najavljeno, ce ucestvovati 13 timova sa ukupno 26 vozaca.
Novina je takodje zabrana dolivanja goriva u toku trke, ali ce pitstopovi biti dozvoljeni radi zamene pneumatika. Bolidi ce iz toga razloga imati u sebi veci rezervoar za gorivo zapremine od oko 250l. To ce zahtevati promene u dizajnu samoga automobila, kao sto je malo siri zadnji deo automobila, i verovatno duze medjuosovinsko rastojanje. Logicno, ocekuje se da ce tezina auta na startu trke biti veca za nekih 100kg.
Minimalna tezina bolida je povecana za 15kg. Glavni razlog ove promene je bio da se malo ublazi tezinska razlika koju su imali visi, time i tezi vozaci, kao i oni u automobilima sa KERS sisetemom. Mada je donesena zajednicka odluka da se KERS ne koristi u narednoj sezoni.
Uvedena je i promena u sirini prednjih pneumatika, kako bi se resio problem koji je nastao vracanjem slik-ova u prosloj sezoni. Kada su 2009. uvedene slik gume, prednji kraj auta je u proporciji dobio vise trakcije, i time je poremecen balans. Ovo je reseno smanjivanjem sirine prednjih tockova sa sadasnjih 270mm, na 245mm. Takodje su zabranjeni i poklopci na felnama koji su pomagali kod aerodinamike, kako bi se izbegli brojni problemi koje su prouzrokovali tokom pitstopova.
U sledecoj sezoni, kako je vec ranije najavljeno, ce ucestvovati 13 timova sa ukupno 26 vozaca.
Comment