Švajcarski vozač Klej Regaconi poginuo je u petak u saobraćajnoj nesreći u blizini Parme. Veliki šarmer, veseljak i omiljeni drugar među pilotima najbržih automobila na svetu. Nije bio tipican, egocentricni tip kakvih je pun cirkus F1. Ipak, ostace u secanju mnogo vise nego neki svetski prvaci.
Regaconi je rođen 1939. godine u Švajcarskoj, a član Ferarija postao je 1970. godine. U italijanskoj ekipi ostao je do 1976. Najuspešnija sezona Kleja Regaconija bila je 1974, kada je osvojio vicesampionsku titulu u šampionatu. Takodje je uspesno vozio za Vilijams i doneo im prvu pobedu u istoriji.
Karijeru je završio posle teškog udesa na trci za Gran pri zapada SAD u Long Biču 1980. godine u bolidu Inzajn.
Na toj trci Regaconi je doživeo ozbiljno oštećenje kičme, koje ga je trajno vezalo za invalidska kolica. Do nesrece je doslao tako sto se polomila pedala kocnice. Priblizavajuci se ostrom zavoju sa preko 200km/h, Regaconi je imao dva izbora - da udari u bolid Brabhama Rikarda Zuninja, spase sebe, ali i povredi vozaca druge ekipe ili da udari u drugu stranu betonske ograde... Regaconi je odlucio da uradi ovo drugo... Bio je svestan dok su ga vadili iz bolida, cak i davao uputstva redarima kako da seku bolid da bi ga izvadili, ne znajuci da vise nikada nece prohodati.
Regaconi je i posle povrede koja ga je paralizovala nastavio da se takmiči – vozio je reli Pariz – Dakar, istovremeno pomažući u razvoju tehnologije za vozače-paraplegičare. Ferrari je specijalno za njega napravio model Daytona za rucnim komandama.
Regaconi je rođen 1939. godine u Švajcarskoj, a član Ferarija postao je 1970. godine. U italijanskoj ekipi ostao je do 1976. Najuspešnija sezona Kleja Regaconija bila je 1974, kada je osvojio vicesampionsku titulu u šampionatu. Takodje je uspesno vozio za Vilijams i doneo im prvu pobedu u istoriji.
Karijeru je završio posle teškog udesa na trci za Gran pri zapada SAD u Long Biču 1980. godine u bolidu Inzajn.
Na toj trci Regaconi je doživeo ozbiljno oštećenje kičme, koje ga je trajno vezalo za invalidska kolica. Do nesrece je doslao tako sto se polomila pedala kocnice. Priblizavajuci se ostrom zavoju sa preko 200km/h, Regaconi je imao dva izbora - da udari u bolid Brabhama Rikarda Zuninja, spase sebe, ali i povredi vozaca druge ekipe ili da udari u drugu stranu betonske ograde... Regaconi je odlucio da uradi ovo drugo... Bio je svestan dok su ga vadili iz bolida, cak i davao uputstva redarima kako da seku bolid da bi ga izvadili, ne znajuci da vise nikada nece prohodati.
Regaconi je i posle povrede koja ga je paralizovala nastavio da se takmiči – vozio je reli Pariz – Dakar, istovremeno pomažući u razvoju tehnologije za vozače-paraplegičare. Ferrari je specijalno za njega napravio model Daytona za rucnim komandama.
Comment