Posle dosadnih i ubedljivih pobeda Audija u prethodnim godinama, najzad se malo zakuvalo u najjacoj klasi u Le Mansu. Ove godine cemo gledati duel Audija R10 i Peugeot 908, dva dizel "cudovista".


Oba imaju 12-cilindrase od 5,5 litara. Audi razvija oko 650ks i oko 1100Nm obrtnog momenta. Iako je auto izlepljen nalepnicama TDI u pitanju je common rail sistem ubrizgavanja. Ugao medju cilindrima je 90 stepeni. Tokom trke uobicajeni radni opseg motora krece se od 3000-5000o/min.
Peugeot ima najmanje 700KS i 1200Nm. Ugao medju cilindrima je 100 stepeni.

Dva konkurenta se pripremaju na razlicitim stranama sveta. Audi, ne tako ubedljivo kao ranije (zbog novih pravila) nastupa u Americi gde sve vise gubi od malog i hitrog Porsche-a RS Spyder.

Peugeot ubedljivo pobedjuje u Evropi, ali to ne mora nista da znaci jer je 24h Le Mans-a posebna trka. Veliki i jedini sudar dva rivala u ovoj godini bice upravo tamo.

Strucnjaci smatraju da ce biti interesantno na kvalifikacijama i u prvom delu trke, ali da ce Audi odneti pobedu. Razlog lezi u tome sto Audijevi motori izdrzavaju bez problema i 30-satne testove, dok Peugeot ima probleme sa kvacilom na duzim testovima i jos ni jednom motor nije uspeo da izdrzi test 24h neprekidnog rada.
Na pravcima se ocekuje da Peugeot bude znatno brzi zbog jaceg motora i bolje aerodinamike, dok se u krivinama, zahvaljujuci izvanrednoj Audijevoj sasiji, ocekuje prednost vozaca nemacke firme.
U Audiju su krajnje ozbiljno shvatili pretnju iz Peugeot-a i nastupice sa jos jednim vozilom.
Ostaje jos malo vremena do ovogodisnjeg Le Mansa i uskoro cemo dobiri odgovor na pitanje iz naslova
Sledece godine cekamo i treceg konkrenta koji ce pokusati sa manjom tezinom da pobedi dvojicu dizelasa.

Porsche ove godine ne dolazi jer RS Spyder nije zadovoljio na testovima izdrzljivosti, a u Porsche-u to rade temeljno...


Oba imaju 12-cilindrase od 5,5 litara. Audi razvija oko 650ks i oko 1100Nm obrtnog momenta. Iako je auto izlepljen nalepnicama TDI u pitanju je common rail sistem ubrizgavanja. Ugao medju cilindrima je 90 stepeni. Tokom trke uobicajeni radni opseg motora krece se od 3000-5000o/min.
Peugeot ima najmanje 700KS i 1200Nm. Ugao medju cilindrima je 100 stepeni.

Dva konkurenta se pripremaju na razlicitim stranama sveta. Audi, ne tako ubedljivo kao ranije (zbog novih pravila) nastupa u Americi gde sve vise gubi od malog i hitrog Porsche-a RS Spyder.

Peugeot ubedljivo pobedjuje u Evropi, ali to ne mora nista da znaci jer je 24h Le Mans-a posebna trka. Veliki i jedini sudar dva rivala u ovoj godini bice upravo tamo.

Strucnjaci smatraju da ce biti interesantno na kvalifikacijama i u prvom delu trke, ali da ce Audi odneti pobedu. Razlog lezi u tome sto Audijevi motori izdrzavaju bez problema i 30-satne testove, dok Peugeot ima probleme sa kvacilom na duzim testovima i jos ni jednom motor nije uspeo da izdrzi test 24h neprekidnog rada.
Na pravcima se ocekuje da Peugeot bude znatno brzi zbog jaceg motora i bolje aerodinamike, dok se u krivinama, zahvaljujuci izvanrednoj Audijevoj sasiji, ocekuje prednost vozaca nemacke firme.
U Audiju su krajnje ozbiljno shvatili pretnju iz Peugeot-a i nastupice sa jos jednim vozilom.
Ostaje jos malo vremena do ovogodisnjeg Le Mansa i uskoro cemo dobiri odgovor na pitanje iz naslova
Sledece godine cekamo i treceg konkrenta koji ce pokusati sa manjom tezinom da pobedi dvojicu dizelasa.

Porsche ove godine ne dolazi jer RS Spyder nije zadovoljio na testovima izdrzljivosti, a u Porsche-u to rade temeljno...
Comment