Michelin's seven Formula One teams apologised on Monday for a boycott that turned the US Grand Prix into a six-car farce, insisting safety was paramount.
"The Michelin teams deeply regret the position that they have been put in today and would like to apologise to all the spectators, TV viewers, Formula One fans and sponsors for not being able to take part," they said in a joint statement.
The seven teams who use the French company's tyres did not race due to concerns over safety after crashes in practice, leaving the race open to champions Ferrari, Jordan and Minardi who were on Bridgestone tyres.
"All the teams are confident in Michelin and trust their advice as we know they are competent and responsible and their written instruction to us not to race unless changes to the circuit were made was accepted," they said.
The teams said final data from Michelin on Monday morning made clear the company could not guarantee the drivers' safety.
Nine of the 10 teams asked for an additional chicane to be put in.
"Unfortunately all proposals were rejected by the FIA (the sport's ruling body)," they said. "Safety is always the first concern of any team and the FIA. Regrettably the teams were obliged to follow Michelin's requirements not to race.
"We are totally aware that the USA is an important market for Formula One and there is an obligation for Formula One to promote itself in a positive and professional manner.
"It is sad that we couldn't showcase Formula One in the manner we would have liked today."
Source: Reuters
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Ameri "monumentalno razočarani" F1 utrkom 20.06.2005.
Čelni ljudi staze Indianapolis Motor Speedway nisu imali pojma što se događa u sporu između FIA-e i Michelina tijekom vikenda. Njih, naime, nitko nije kontaktirao i izvijestio o raspravi koja se vodila između Michelina, FIA-e i momčadi uključenih u ovogodišnju Veliku nagradu SAD-a. Nakon nesreće Ralfa Schumachera na slobodnim treninzima u petak šefovi američke staze znali su tek ono što su načuli kroz razne glasine. Tako je, primjerice, pitanje postavljanja šikane na zavoju br. 13. ostalo samo u rukama FIA-e, koja nije niti provjerila može li se šikana postaviti ili ne.
Predsjednik IMS-a, Joie Chitwood, je: "Monumentalno razočaran događanjima na utrci. Izvršni direktor staze Tony George i ja osjećali smo se jednako izdanima kao i naši gledatelji. O pitanju postavljanja šikane doznali smo tek kada je 'utrka' započela, prije toga nitko nas nije pitao za mišljenje ili savjet".
O budućnosti utrke za VN SAD-a na stazi u Indianapolisu Amerikanci zasad ne žele iznositi preuranjene zaključke, no posve je sigurno kako će promjene u organizaciji i načinu pristupa čitavom projektu biti drastične. Za početak očekuju i traže više kontrole i informacija nad događanjima na stazi na čijem se čelu nalaze.
Postoji mogućnost pokretanja brojnih tužbi i zahtjeva za odštetom, a posve je izgledno kako će se pojaviti i inicijative za povrat novca od ulaznica gledateljima. U svakom slučaju bit će zanimljivo, pa zapravo i nemamo razloga za žalost i jad. Naime, Formula 1 postaje kontroverzna, a ako to ne znaju izvesti na vozački ili sportski način, zasigurno znaju ovako.
Michelinove momčadi na saslušanje u FIA-u 20.06.2005.
Momčadi koje su odustale od nastupa na utrci za VN SAD-a pozvane su na saslušanje u sjedište FIA-e. Saslušanje povodom odustajanja sedam momčadi, čiji su bolidi obuveni u Michelinovu obuću, od nastupa na utrci za VN SAD-a, održat će se 29. lipnja.
Momčadi su navodno optužene za ponašanje suprotno pozitivnim interesima natjecanja i sporta Formule 1, premda su, sukladno pravilima, odradile svoj krug, na što ih obvezuju ugovori, i nakon toga se povukle u boksove.
Ovo je saslušanje vjerojatno tek nekakav pokušaj demonstracije autoriteta, no teško je očekivati kako će Michelinovim ekipama biti izrečene nekakve kazne. Prave posljedice događanja na utrci za VN SAD tek trebaju nastupiti, a svakako će biti dalekosežnije od pukog i vrlo čestog postupka saslušanja pred FIA-inom "inkvizicijom".
Sa jedne strane, mislim da su preostali timovi trebali da jednoglasno se pobune Fia-inoj odluci o zabrani menjanja pneumatika i da demonstrativno odustanu od trke, ali sa druge strane ko je kriv Michelinu zbog greske. Pa i bolidi sa Bridgestone pneumaticima su u neku ruku osteceni zbog kvaliteta.
Mogli su da se pobune zbog zabrane menjanja pneumatika pre pocetka sezone, ali tada je Michelin (zapravo sve do poslednje trke) imao odlicne gume, mnogo bolje od Bridgestone-ovih, pa im je bilo sve ok. Sada kada je Michelin napravio ogromnu gresku, e, hajde sada da malo menjamo pravila. To nije lepo, a ni sportski. Gde su bili kada je Bridgestone imao lose gume?
When Henry Ford saw an Alfa go by he used to lift his hat in salute, so should BMW owners!!!
Trazili su da se uspori staza postavljanjem sikane u 13. krivinu, ali je odbijeno. Znaci da su sporije vozili mogli su bezbedno da zavrse trku, zar ne? Oni su se pozdravili sa bodovima i odustali od trke. Mogli su da ispostiji navijace i da sporije prolaze kroz 13. krivinu, kao kad bi tu bila sikana.
Ishod bi bio slican (mozda bi tad mogli da smetaju farrariju), a posetioci bi bili zadovoljni (zadovoljniji).
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Ma smejurija... Danas je zasedala FIA, svi timovi ce biti kazhnjeni - neki mozhda i suspendovani. Najveca fora je u tome shto ce odluku doneti u Septembru, znachi sachekace (mozhda) da neko od timova osigura titulu, pa da podele packe, chitaj da se takmichenje privede kraju.
Shalu na stranu, najvecu kaznu ce (po mojoj proceni) popiti od gnevnih Amera.
Comment