Evo i ja da predstavim svoj trotinet. Auto je kupljen prošle godine, stajao je neko vreme a onda sam se bacio na sređivanje. Igrom slučaja je od drugog auta prešao u prvi, što je malo izmenilo pravac projekta..
Dakle, prvo zatečeno stanje:
Godište prema Tojotinom programu treba da bude 1985, a prva registracija automobila je 1987. Auto prešao 146 hiljada kilometara.
Pošto se ne razumem u limariju a ona mi je bila najbitnija, zvao sam komšiju limara koga smatram za vrsnog stručnjaka da mi potvrdi da je auto zdrav i da se može limarski srediti, mehanika je za mene trivijalna, to se da doterati u red.. Pregledom je utvrđeno da je auto odozdo zdrav k'o dren, vezni limovi i krila ok. Malo truo u najavi oko rubova i sajtni, zadnja i vozačeva vrata krenula ozbiljnije da trule. Motor tandrče od 3 do 5100 obrtaja, vidim raspali se limovi oko izduvne grane, ali se nešto moralo pre odraditi. Proveren u kompjuteru, povremeno teran u Tojota Turing, kilometraže se prema datumima svraćanja u servis poklapaju sa trenutnim stanjem na kilometar satu. Saznajem da je kod njih svraćala još jedna Tojota kao moja, isto prefarbana iz crvene u sivu, kao i jedna sedan crvena koju smo nedavno pronašli u Krnjači
.
Otišao u 'Turing' na kompletan pregled.. Ljudi nisu provalili da mi ne radi ručna kočnica, a imali su i još propusta, o tome kasnije:
Uzeto novo i zamenjeno u prvoj turi:
- akumulator
- zupčasti kaiš
- španer
- filteri i ulje
- antifriz
- 4 gume (na autu su sve četiri bile razlilčite)
- kompletan set kvačila sa servo cilindrom
- brisači
- ulje zadnjeg diferencijala koji je zujao - ispostavilo se da ga nije ni bilo
Utvrđeno je da je hladnjak sa nekog krša (ni dan danas ne znam sa kog automobila), ali funkcioniše. Sija i lampica 'check engine'.
Motor je kompletno predihtovan (zamenjeni svi semerinzi i predihtovani deklovi glave i karter, ali je auspuh i dalje tandrkao. Zadnji lonac je bio u raspadu pa sam odšetao do Bate u Novi Sad. Bata je zamenio sve od izduvne grane do kraja i ispostavilo se da je srednji lonac u autu bio zadnji od Z101. Zvuk je sada bio mnogo bolji, a i auto je prodisao i lepše išao preko 5100 obrtaja.
Ponovo odlazim u Turing da pogledaju ručnu i oni mi traže 2x250 evra za nova kočiona klješta. Pitam ih kakav je nivo ulja u motoru pošto sam već prešao 1k km, kažu oni nemamo pojma, šipka za merenje nivoa nije originalna. Ja se onda lepo upitam zašto sam im dao auto da ga kompletno pregledaju, kad tako jednu tupavu stvar nisu proverili. Kako su onda znali koliko da doliju kad su menjali ulje pre nekog vremena? Posle sam im rekao da sam novinar i da znam većinu njihovih direktora pa su postali ažurniji. Naručio novu šipku za merenje ulja i dihtung izduvne grane. Na auto privremeno namontiran otvoreni zadnji diferencijal nađen na otpadu.
Otišao u prodavnicu tražeći zadnja klješta i oni me poslali kod majstor Raška koji radi 'te matore Tojote'. Ispostavilo se da je Raško radio u Interspidu i zna dosta toga oko auta. Kupio sam komplet novih diskova i pločica za auto, i umesto da menjam klješta, Raško ih je razradio za ukupno 20 evra!! U "Turingu" nisu ni primetili da mi je i PK kaiš raspadnut. Zamenjeno. Zamenjen i kompletan uložak glavnog kočionog cilindra kao i kočiona tečnost.
Majstor na svoju ruku meri kompresiju (iako su to već radili u Turingu i rekli da je na fabričkom nivou), i odmah potom me zove telefonom. Auto u sebi ima BOSNA svećice za Jugo, oni su tamo to videli i nikako nisu reagovali.. Kupljen NGK.


Ispostavilo se da su klješta morala još jednom da se razrade, i da su prednje pločice takođe bile neadekvatne (kupio sam novi set od M-a, a majstor je stare vratio prodavcu i refundirao novac). Zamenjena i hidraulična creva pozadi.
U ovo vreme već je bio naručen TOMEI Technical Trax 2-way LSD diferencijal. Zašto baš 2-way? Zato što sam već vozio automobil sa ovakvim 'šperom' i oduševio se. Zbog posla isprobam većinu novih automobila koji se pojave na našem tržištu, ali nisam nigde osetio nešto ovako intuitivno i zanimljivo za vožnju po krivinama. A Technical Traxx je bio vrhunski proizvod koga koriste mnogi drift i grip vozači po za mene prihvatljivoj ceni. Preko oglasa na Kenonu nalazim felne od čoveka (izvinjavam se, zaboravio sam ime) koji je Banetu(r) prodao VTI-ja.
Krećem na prvi duži put sa autom (do Ljubljane) i radim malo italijanskog tjuninga
. Pre kretanja menjam šofer šajbnu koja je imala pukotinu.. Evo slike u Sloveniji.

Po povratku, farovi bivaju sve slabiji i slabiji. Kontam da nešto ne valja ali nekako stižem do BG-a. Ostavljam auto kod majstora koji je tada zamenio regler koji se kod ovog auta nalazi negde iza kontrolne table. Ovo biva sređeno zajedno sa levom kuglom koja je bila sa CRX-a pa je malo nakaradno bila namontirana. Felne su plaćene 80€, 40€ je bilo plastificiranje, balansiranje i farbanje, a zatim sam posle peripetija sa majstorom koga mi je Kanarinac preporučio (nije on čovek kriv, majstor je smarač), ipak otišao kod Danka da odradim distancere i brezone. Posao je bio profesionalno odrađen i ostalo je samo da kupim gume i sve to namontiram ('stare' su završile kod Cvrleta, zajedno sa mojim čeličnim felnama koje po dogovoru treba da mi vrati za zimsku sezonu
). Izbor je pao na Yokohama C-Drive 195/50-15, i potom se spremam kod majstora da konačno namontira diferencijal!!


Ali pre toga.. Izduvna grana! Naoružan fotografijama i dimenzijama OBX izduvne grane za AE odlazim kod Bate i ostavljam mu auto na jedan dan.

Bata je majstorski odradio posao, auto je bio grom, ali je morao da skine razvodnu ruku i pri vraćanju ju je greškom razupčio za jedan zub.
Rešio sam se konačno svakog tandrkanja raspadnutog lima oko stare izduvne i konačno mogao da uživam u zvuku motora
. Sada je na red došlo ubacivanje diferencijala i postavljanje felni.
Kompletna cena diferencijala sa lagerima koji su bili svisnuli unutar starog kućišta se zaokružila na 900€. Pri skidanju diferencijala, majstor skida i rezervoar i čisti ga, pritom otkrivajući da se prilikom jedne od mojih 'malo' agresivnijih vožnji plovak otkačio i da moram da nabavim drugi rezervoar. Na kraju stavljam polovan (nov nema). Zamenjeni i svi filteri goriva. Dizne skinute i očišćene.


Dakle ovako auto izgleda i danas, ne računajući malo prefarban vrh levog krila koje mi je neki kmet sa kamionom ogulio tako što je jednostavno skrenuo preko mene nasred raskrsnice. Dao mi je celih 20€ za odštetu i vizitku od njegovog burazera da mi on to sredi.. Aha.
Finalno, majstor mi vraća paljenje na normalu i odlazim do Novog Sada u Delta D po KN filter. Uz pomoć Cvrle-inžinjering adaptera filter leže savršeno. Auto (logično) ide najbolje dosad. Zamenjeni kablovi za svećice.
Stari hladnjak polako umire i montiram novi ali zadržavam termodavač i električni ventilator. Majstor pomera paljenje za dva stepena i auto preko 3000 ide kao zmaj, ali dotle pomalo 'štuca'.
Pre nekoliko dana sam ostavio auto da radi dok sam jurio psa koji je izašao iz dvorišta.. Vraćam se do auta i provaljujem da motor kuva. Cajger na skali je prešao crveno polje i otišao u pritisak ulja
.
Ispostavilo se da je problem bio u kontaktu elektromotora, prodrmao žice i sve je proradilo. Upalio motor i auto radi najnormalnije. Sutradan dolio još litru tečnosti koja je iscurela priliko nesrećnog kuvanja i od onda je sve normalno, prošao sam 300km po najgoroj vrućini.
Još u planu -
puna generalna motora
lakša prednja sedišta koja malo bolje drže u krivinama
kompletna limarija
Dakle, prvo zatečeno stanje:
Godište prema Tojotinom programu treba da bude 1985, a prva registracija automobila je 1987. Auto prešao 146 hiljada kilometara.
Pošto se ne razumem u limariju a ona mi je bila najbitnija, zvao sam komšiju limara koga smatram za vrsnog stručnjaka da mi potvrdi da je auto zdrav i da se može limarski srediti, mehanika je za mene trivijalna, to se da doterati u red.. Pregledom je utvrđeno da je auto odozdo zdrav k'o dren, vezni limovi i krila ok. Malo truo u najavi oko rubova i sajtni, zadnja i vozačeva vrata krenula ozbiljnije da trule. Motor tandrče od 3 do 5100 obrtaja, vidim raspali se limovi oko izduvne grane, ali se nešto moralo pre odraditi. Proveren u kompjuteru, povremeno teran u Tojota Turing, kilometraže se prema datumima svraćanja u servis poklapaju sa trenutnim stanjem na kilometar satu. Saznajem da je kod njih svraćala još jedna Tojota kao moja, isto prefarbana iz crvene u sivu, kao i jedna sedan crvena koju smo nedavno pronašli u Krnjači

Otišao u 'Turing' na kompletan pregled.. Ljudi nisu provalili da mi ne radi ručna kočnica, a imali su i još propusta, o tome kasnije:
Uzeto novo i zamenjeno u prvoj turi:
- akumulator
- zupčasti kaiš
- španer
- filteri i ulje
- antifriz
- 4 gume (na autu su sve četiri bile razlilčite)
- kompletan set kvačila sa servo cilindrom
- brisači
- ulje zadnjeg diferencijala koji je zujao - ispostavilo se da ga nije ni bilo
Utvrđeno je da je hladnjak sa nekog krša (ni dan danas ne znam sa kog automobila), ali funkcioniše. Sija i lampica 'check engine'.
Motor je kompletno predihtovan (zamenjeni svi semerinzi i predihtovani deklovi glave i karter, ali je auspuh i dalje tandrkao. Zadnji lonac je bio u raspadu pa sam odšetao do Bate u Novi Sad. Bata je zamenio sve od izduvne grane do kraja i ispostavilo se da je srednji lonac u autu bio zadnji od Z101. Zvuk je sada bio mnogo bolji, a i auto je prodisao i lepše išao preko 5100 obrtaja.
Ponovo odlazim u Turing da pogledaju ručnu i oni mi traže 2x250 evra za nova kočiona klješta. Pitam ih kakav je nivo ulja u motoru pošto sam već prešao 1k km, kažu oni nemamo pojma, šipka za merenje nivoa nije originalna. Ja se onda lepo upitam zašto sam im dao auto da ga kompletno pregledaju, kad tako jednu tupavu stvar nisu proverili. Kako su onda znali koliko da doliju kad su menjali ulje pre nekog vremena? Posle sam im rekao da sam novinar i da znam većinu njihovih direktora pa su postali ažurniji. Naručio novu šipku za merenje ulja i dihtung izduvne grane. Na auto privremeno namontiran otvoreni zadnji diferencijal nađen na otpadu.
Otišao u prodavnicu tražeći zadnja klješta i oni me poslali kod majstor Raška koji radi 'te matore Tojote'. Ispostavilo se da je Raško radio u Interspidu i zna dosta toga oko auta. Kupio sam komplet novih diskova i pločica za auto, i umesto da menjam klješta, Raško ih je razradio za ukupno 20 evra!! U "Turingu" nisu ni primetili da mi je i PK kaiš raspadnut. Zamenjeno. Zamenjen i kompletan uložak glavnog kočionog cilindra kao i kočiona tečnost.
Majstor na svoju ruku meri kompresiju (iako su to već radili u Turingu i rekli da je na fabričkom nivou), i odmah potom me zove telefonom. Auto u sebi ima BOSNA svećice za Jugo, oni su tamo to videli i nikako nisu reagovali.. Kupljen NGK.


Ispostavilo se da su klješta morala još jednom da se razrade, i da su prednje pločice takođe bile neadekvatne (kupio sam novi set od M-a, a majstor je stare vratio prodavcu i refundirao novac). Zamenjena i hidraulična creva pozadi.
U ovo vreme već je bio naručen TOMEI Technical Trax 2-way LSD diferencijal. Zašto baš 2-way? Zato što sam već vozio automobil sa ovakvim 'šperom' i oduševio se. Zbog posla isprobam većinu novih automobila koji se pojave na našem tržištu, ali nisam nigde osetio nešto ovako intuitivno i zanimljivo za vožnju po krivinama. A Technical Traxx je bio vrhunski proizvod koga koriste mnogi drift i grip vozači po za mene prihvatljivoj ceni. Preko oglasa na Kenonu nalazim felne od čoveka (izvinjavam se, zaboravio sam ime) koji je Banetu(r) prodao VTI-ja.
Krećem na prvi duži put sa autom (do Ljubljane) i radim malo italijanskog tjuninga


Po povratku, farovi bivaju sve slabiji i slabiji. Kontam da nešto ne valja ali nekako stižem do BG-a. Ostavljam auto kod majstora koji je tada zamenio regler koji se kod ovog auta nalazi negde iza kontrolne table. Ovo biva sređeno zajedno sa levom kuglom koja je bila sa CRX-a pa je malo nakaradno bila namontirana. Felne su plaćene 80€, 40€ je bilo plastificiranje, balansiranje i farbanje, a zatim sam posle peripetija sa majstorom koga mi je Kanarinac preporučio (nije on čovek kriv, majstor je smarač), ipak otišao kod Danka da odradim distancere i brezone. Posao je bio profesionalno odrađen i ostalo je samo da kupim gume i sve to namontiram ('stare' su završile kod Cvrleta, zajedno sa mojim čeličnim felnama koje po dogovoru treba da mi vrati za zimsku sezonu




Ali pre toga.. Izduvna grana! Naoružan fotografijama i dimenzijama OBX izduvne grane za AE odlazim kod Bate i ostavljam mu auto na jedan dan.

Bata je majstorski odradio posao, auto je bio grom, ali je morao da skine razvodnu ruku i pri vraćanju ju je greškom razupčio za jedan zub.
Rešio sam se konačno svakog tandrkanja raspadnutog lima oko stare izduvne i konačno mogao da uživam u zvuku motora




Dakle ovako auto izgleda i danas, ne računajući malo prefarban vrh levog krila koje mi je neki kmet sa kamionom ogulio tako što je jednostavno skrenuo preko mene nasred raskrsnice. Dao mi je celih 20€ za odštetu i vizitku od njegovog burazera da mi on to sredi.. Aha.
Finalno, majstor mi vraća paljenje na normalu i odlazim do Novog Sada u Delta D po KN filter. Uz pomoć Cvrle-inžinjering adaptera filter leže savršeno. Auto (logično) ide najbolje dosad. Zamenjeni kablovi za svećice.
Stari hladnjak polako umire i montiram novi ali zadržavam termodavač i električni ventilator. Majstor pomera paljenje za dva stepena i auto preko 3000 ide kao zmaj, ali dotle pomalo 'štuca'.
Pre nekoliko dana sam ostavio auto da radi dok sam jurio psa koji je izašao iz dvorišta.. Vraćam se do auta i provaljujem da motor kuva. Cajger na skali je prešao crveno polje i otišao u pritisak ulja

Ispostavilo se da je problem bio u kontaktu elektromotora, prodrmao žice i sve je proradilo. Upalio motor i auto radi najnormalnije. Sutradan dolio još litru tečnosti koja je iscurela priliko nesrećnog kuvanja i od onda je sve normalno, prošao sam 300km po najgoroj vrućini.
Još u planu -
puna generalna motora
lakša prednja sedišta koja malo bolje drže u krivinama
kompletna limarija
Comment