Hyundai Elantra 1.6 benzin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dukili
    CBC Veteran
    • 29.08.2005
    • 104
    • pancevo

    Hyundai Elantra 1.6 benzin

    evo da se i ja malo ponovim i pohvalim:

    pre skoro tri nedelje sam postao vlasnik jos jednog automobila: hyundai elantre.

    auto je 2005. godiste, motor 1.6 benzin, presao 30.000km, u standardnoj opremi sa klimom, podizacima, ABS-om... kupio sam ga od prvog vlasnika, sa urednom knjizicom, svim racunima, 4 nove gume itd itd...

    detaljniji prikaz automobila sledi....
    "Sta god da ti se danas dogodi, ma kako ruzno ili bez veze, mnogo je bolje nego
    da ti se ne dogadja nista, jer ce zivot biti zanimljiviji." - A.P.
  • dukili
    CBC Veteran
    • 29.08.2005
    • 104
    • pancevo

    #2
    Pred vama je review sa slikama mog novog crvenog ljubimca...

    Hyundai Elantra, model koji je od 2000. godine naslednik stidljivo prodavane Lantre, dobro je pokazao kojim putem ide ovaj proizvodjac. U prilog ovome govori
    i naslednik Elantre - i30, koga ne treba posebno da vam spominjem

    Spisak opreme kojom razpolaze ova Elantra je kratak, ali meni sasvim dovoljan: hidraulicni servo, prednji podizaci prozora, ABS, 2 air bag-a, manuelni
    klima uredjaj, centralna brava i alarm.

    Po karoseriji i u klasi pozicionirana u rangu Astre, Bore, Cordobe, Maree; Elantra ne nudi preterano dopadljiv dizajn.
    Od napred je istice grba na haubi i hromiran okvir grila hladnjaka, kao i zatamnjeni outline farova; utisak kvare retrovizori koji nisu u boji karoserije.
    Sa zadnje strane je situacija malo bolja, zanimljiva su i jos uvek moderna stop svetla u Elantrinoj restajling verziji (nakon 2004. godine),
    dok je prva Elantra bila prilicno neinspirativna i po tom pitanju. Sa strane se primecuje blago zakosena, klinasta karoserija, koja je sasvim korektno
    odmerena u smislu proporcija velicine haube, putnickog dela i gepeka.

    Kada sa 105kg opteretim sediste vozaca i pogledam oko sebe, ne vidi se Bog-zna-sta interesantno. Nema puno prekidaca na tabli: recirkulacija vazduha,
    grejac zadnjeg stakla, klima, potenciometri za regulaciju ventilacije i taster za ukljucivanje sva cetiri (z)migavca. Raspored je normalan-za normalnu upotrebu,
    sve je na svom mestu i lako dostupno u toku voznje. Dole pored menjaca, nalazi se i taster za regulisanje visine farova. Ako uporedim sa automobilima koje sam
    imao ili duze vozio (Astra g, Vektra b, Getz, A150), kvalitet plastike i tapacirunga mogu oceniti kao solidan. Za sada nema cudnih shumova, niti krckanja,
    cvrchanja, pucketanja iz bilo kog dela kabine. Imam zamrku na spoj izmedju plastike na vratima (gde se nalaze prekidaci podizaca prozora i rucica za otvaranje
    vrata) i ostalog tapacirunga na vratima. Tu se javljaju cudni shumovi dok mi je koleno naslonjeno, a prelazim preko neke neravnine. Pozabavicu se tim problemom kad
    mi vreme dozvoli, ali je ta pojava retka i ne utice na udobnost voznje. S obzirom da sam Getzom prosao 90.000km, kvalitet plastike je slican, a ni na njemu nema
    vecih problema, mislim da sam sa Elantrom miran po tom pitanju. Kvalitet prekidaca, rucica i dugmica je dobar, imaju definisan hod i deluju kvalitetno.

    Zvucna izolacija mi se cini slabija nego sto bi trebala da bude. Svaka voznja preko 130 km/h postaje bucna; najvise se cuje vetar, dok je motor i dalje dosta
    diskretan. Tek oko 160 km/h se cuje i ljuta mashina, koja u duetu sa vetrom pravi takvu (ne)definisanu i konstantu galamu da je neminovno pojacavanje muzike
    preko granice tolerancije za moje stare ushi. Po gradu, autoputem do spomenutih 130 km/h, kao i regionalnim putevima, Elantra je mirna, tiha, a vozaca i putnike
    pusta da se koncentrisu na voznju i uzivaju u predelima kroz koje prolaze.

    Kad sam kod izolacije, spomenucu i ogibljenje. Direktno cu ga uporediti sa vozilima koje sam duze vozio - ovaj auto je udobniji od sva cetiri gore pomenuta.
    Getz poskakuje pri svim brzinama, A150 leluja pri vecim od 120 km/h, astra je bila Sport verzija, lezala je dobro ali izbijala bubrege, a Vektra je buchna i gruba,
    ali pri vecim brzinama stabilna. Prelasci preko manjih i srednjih neravnina, shina, kao i rupa je propracen tihim bubnjanjem pneumatika i nicim vise! Odlicno!
    Nisam se trudio da auto nabodem u neki krater ili nateram na brdo, tako da ne mogu reci sta se tada desava, ali sa mojim nacinom i paznjom tokom voznje,
    ovaj automobil je zaista udoban i miran. Pri vecim brzinama, 150+ km/h, auto se ponasa mirno, nemam osecaj da leluja po putu, ne moram korigovati volanom i slicno.

    Instrument tabla je izuzetno pregledna. Dva krupna cajgera, bazdarena velikim i citljivim fontom, u svakom trenutku se moze ocitati trazeni podatak.
    Kad se upali svetlo, brojevi i skale svetle plavom bojom, a kazaljke crvenom. Jedina stvar koja kvari utisak je info displej u sredini, koji je klasicno
    zeleno-zuckaste boje i maksimalno opstruira ceo izgled table. Veliki propust u dizajnerskom smislu! Kad sam ga spomenuo, na njemu se uvek moze ocitati
    ukupna kilometraza i, u zavisnosti od rezima koji se izabere - prosecna potrosnja, kilometraza od poslednjeg reseta i procenjena kilometraza do praznjenja
    rezervoara.

    Udobrnost vozacevog sedista je dobra, sediste je blago profilisano, mene lepo drzi u krivinama. Pomera se samo po duzini, dok je volan moguce pomerati samo po
    visini. Znaci, Elantra nije preterano raspolozena za ugadjanje vozacu, ali sam se uspeo udobno smestiti sa svojih 188cm visine. Posto ne volim da sedim "zavaljen"
    dok vozim, mogu da kazem da mesta za glavu ima sasvim dovoljno. Slicna situacija je i na zadnjoj klupi. Kad sednem iza vozacevog mesta, imam sasvim dovoljno
    mesta i za noge i za glavu, a Boga mi i po shirini. Sama zadnja klupa malo pada ka gepeku, pa je osecaj zavaljenosti dosta izrazen. Daska do zadnjeg stakla je
    mala i nedostupna zbog naslona za glavu, pa je prilicno neupotrebljiva.

    Klima uredjaj je manuelni, ali ima automatsku funkciju. Naime, kod automobila koje sam do sada vozio, kad se bira pravac ventilacije, dugme pomera poluge u utrobi
    instrument table koje usmeravaju vazduh. Ovde nije tako, vec se dugmetom bira pozicija, a elektro motori pomeraju lopatice usmerivacha vazduha. Nadam se da sam
    dobro objasnio Rashladjivanje kabine je korektno, kako u gradu tako i na otvorenom.

    Gepek se otvara iz kabine, ruchicom, ili kljucem. Ne postoji taster/dugme/rucica na gepeku i to je jos jedan veliki propust proizvodjaca. Solidnih je dimenzija,
    unutra komotno staju 2 zimska pneumatika, krovni nosaci i jos nekoliko torbi srednje velicine (to sam vozikao dve nedelje). U podu se nalazi rezervni tocak punih
    dimenzija sa dizalicom.

    Kad smo kod pneumatika, oni su dimenzija 185/65/15. Na autu imam cetiri nove Michelin energy saver, a dve zimske su ... zaboravio sam cije, ali isto nove.

    Motor je benzinski, 1.6, 105 ks. Ne znam fabricki podatak 0-100, ali mi se cini da je oko 11-12 sekundi. Auto je u prvoj i drugoj brzini prilicno agilan i pri
    niskim obrtajima, cak i sa ukljucenom klimom. Treca je lenja do 2500 obrtaja, nakon toga i ona pocinje da vuce lepo. Cetvrtom se moze zustro voziti tek preko 3500
    obrtaja, dok petu brzinu ne vredi da spominjem u kontekstu ubrzanja; iako vrlo brzo moze da dohvati 160 km/h. Po osecaju, motoru (a i putnicima) najvise
    prijaju brzine do 130 km/h, kada je i potrosnja u razumnim okvirima. Po mojim merenjima preko bord-kompjutera (resetovanjem prosecne potrosnje i konstantnom
    voznjom zadatom brzinom), ona se krece ovako:

    u 4. stepenu:
    70 km/h, sa klimom 6.3-6.5

    u 5. stepenu:
    80 km/h, sa klimom 5.5
    100 km/h, bez klime 6.5
    130 km/h, bez klime 7.2-7.3, sa klimom 7.9-8
    140 km/h, sa klimom 8.4-8.5
    160 km/h, sa klimom 9.8-10

    Vazna stvar prilikom izbora modela je bila i ta, sto je ovo motor sa klasicnim multipoint ubrizgavanjem, bez varijabilnog otvaranja ventila i slicnih hi-tech
    smicalica, sto mi ostavlja slobodan put za ugradnju proverene BRC sequent gasne instalacije. Ugradnja je zakazana za 7. jul, tako da ce biti i dopune ovog
    review-a.

    Menjac je prosecan u svakom smislu. Ne mogu ga pohvaliti kratkim hodom rucice, ali je kraci nego kod A150. Ne mogu reci da je izuzetno precizan, ali je bolji od
    vektrinog. Ponekad je u prvi stepen malo teze, tj. "gumastije" ubaciti, dok se svi ostali stepeni nalaze bez problema. Elasticnost mogu opisati da je trecim
    stepenom prenosa moguce voziti vec od oko 1500 obrtaja, naravno na ravnom putu, bez naglih ubrzanja, ali i to dovoljno govori. Na regionalnim putevima gde je
    ogranicenje 60 km/h, komotno vozim 60-70 km/h u cetvrtom stepenu prenosa, na nekih 2000-2200 obrtaja, a nemam osecaj da se motor gushi.

    Na kraju bih naveo i nekoliko stvari koje mi se ne dopadaju kod ovog primerka, iako znam da postoje i bolje opremljeni. Ipak, ne mogu a da ne spomenem... zarad
    objektivnosti, koliko je to moguce biti. Naime, radio-antena nije ugradjena u telo vozila, vec se izvlaci iz karoserije, rucno. Sledece, postoji samo jedno
    svetlo u kabini i to na sredini neba. Najvecu zamerku upucujem centralnoj bravi, koju je nemoguce napraviti da bude daljinska! Neverovatno! U dva servisa su mi
    rekli da samo Elantra i jos par modela drugih proizvodjaca koriste brave sa sajlama, a ne polugama i da je ugradnja daljinske centralne brave nemoguca!

    Cesto se kaze "za prosecnog vozaca je taj-i-taj auto...", ali se ne bih slozio sam tim pridevom. Ispravnije je reci "ne zahtevnom vozacu" ili "vozacu prosecnih
    zahteva". Ovo vazi u mom slucaju. Ne ocekujem od automobila vrhunske performanse, niti savrsen osecaj u voznji, a pogotovu ne status koji neki brend ili
    model automobila donosi svom vlasniku. Po meni, najvaznije je da je automobil solidan po pitanju bezbednosti, da je ispod proseka po pitanju kvarova, da je
    odrzavanje povoljno i da je umeren u potrosnji. Sa Getzom sam bio prezadovoljan, po svim ovim pitanjima, od Elantre ne ocekujem nista manje. Mislim da sam ovim
    automobilom dobio sve od meni znacajnih stvari, a sledecih nekoliko godina ce pokazati koliko sam u pravu.

















    "Sta god da ti se danas dogodi, ma kako ruzno ili bez veze, mnogo je bolje nego
    da ti se ne dogadja nista, jer ce zivot biti zanimljiviji." - A.P.

    Comment

    • prolupator
      CBC Senator XXL
      • 02.09.2005
      • 3968
      • Zemun

      #3
      Do yaya auto !!! I vrh opis ...
      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

      prolupator.mojblog.rs

      Comment

      • dukili
        CBC Veteran
        • 29.08.2005
        • 104
        • pancevo

        #4
        hvala i hvala bivsi kolega
        "Sta god da ti se danas dogodi, ma kako ruzno ili bez veze, mnogo je bolje nego
        da ti se ne dogadja nista, jer ce zivot biti zanimljiviji." - A.P.

        Comment

        • prolupator
          CBC Senator XXL
          • 02.09.2005
          • 3968
          • Zemun

          #5
          Meni je taj auto zapao za oko kad se pojavio .. Identican je mojoj bivsoj Nubiri po dimenzijama, opremi ... samo su neki detalji u pitanju. Automobili kao da su preslikani sto se karakteristika tice ...

          Da ti njoj zviznes dobar sekvent, najveci bojler koji mozes da uguras izmedju zadnjih koseva i da pevas od srece

          Moze da se vozi prilicno ekonomicno ako ne divljas a i nije za divljanje ..
          Ima dovoljno snage da teras zadovoljavajuce i pun auto, ali nikako nije trkac ....
          Auto se stabilan, malo povlaci preko nosa, ne naginje se previse u krivinama, sedista su zadovoljavajuca.
          OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

          prolupator.mojblog.rs

          Comment

          • dukili
            CBC Veteran
            • 29.08.2005
            • 104
            • pancevo

            #6
            sequent obavezno, imam poprilicno iskustva u voznji na gas. ugradnja je zakazana za 7.jul, sto ce reci za par dana... onda ce biti jos malo fotki i novi utisci...
            "Sta god da ti se danas dogodi, ma kako ruzno ili bez veze, mnogo je bolje nego
            da ti se ne dogadja nista, jer ce zivot biti zanimljiviji." - A.P.

            Comment

            • vladimir
              CBC Član
              • 21.11.2007
              • 74
              • Kovačica

              #7
              Svaka čast na izboru kola i na opisu istih.
              Ej haj baš nas briga, vozamo se na taljiga.

              Comment

              • Ivica_nis
                CBC Početnik
                • 18.09.2008
                • 1
                • Nis

                #8
                Originally posted by dukili
                sequent obavezno, imam poprilicno iskustva u voznji na gas. ugradnja je zakazana za 7.jul, sto ce reci za par dana... onda ce biti jos malo fotki i novi utisci...

                Pozdrav Dukili, svaka cast za opis ali mislim da je kranje vreme da se pohvalis ugradjenim plinom,i kakva su ti iskustva?

                Sta mislis o Elantri sa dizel motorom?
                Kakva je situacija sa rezervnim delovima?

                Puno hvala, cujemo se

                Comment

                • dukili
                  CBC Veteran
                  • 29.08.2005
                  • 104
                  • pancevo

                  #9
                  proslo je neko vreme od poslednjeg javljanja. elantra je vec uveliko na plinu i u medjuvremenu presla 13.000 km... uskoro sledi dopuna rivjua, sa ponekom slichicom, naravno...
                  "Sta god da ti se danas dogodi, ma kako ruzno ili bez veze, mnogo je bolje nego
                  da ti se ne dogadja nista, jer ce zivot biti zanimljiviji." - A.P.

                  Comment

                  • neskafa
                    CBC Početnik
                    • 12.06.2008
                    • 9
                    • PA

                    #10
                    Originally posted by dukili
                    Hyundai Elantra...
                    Po karoseriji i u klasi pozicionirana u rangu Astre, Bore, Cordobe, Maree; Elantra ne nudi preterano dopadljiv dizajn.
                    Cordoba nije u toj klasi.

                    Inace, auto mi se dopada. Imam ponudu da kupim Elantru 2.0 dizel pa me interesuje situacija sa delovima , majstorima... Kakva su iskustva?

                    P.S. daleko bilo, nista ne prizivam

                    Comment

                    • dukili
                      CBC Veteran
                      • 29.08.2005
                      • 104
                      • pancevo

                      #11
                      dobro, a koji seat je u klasi elantre?

                      za sada nemam problema sa delovima, jer mi ne trebaju, samo redovno odzavanje...
                      "Sta god da ti se danas dogodi, ma kako ruzno ili bez veze, mnogo je bolje nego
                      da ti se ne dogadja nista, jer ce zivot biti zanimljiviji." - A.P.

                      Comment

                      • neskafa
                        CBC Početnik
                        • 12.06.2008
                        • 9
                        • PA

                        #12
                        Seat ima mali izbor modela, ali tu bi bili León /Toledo.

                        Cordoba je na platformi VW Polo (Cordoba = Polo Clasic), dakle dosta manja od Astre, Maree, Bore.

                        Comment

                        Working...
                        X