kako ovaj model stoji sa vanosima?
E36 M3
Collapse
X
-
@ miki: isto kao i "non-M" verzije tog motora.
Problem se ispoljava polako ali progresivno, simptomi pocinju sa "ciklusima" nemirnog rada u leru, padu obrtaja do skoro tacke gasenja pa onda vracanju na normalu na par sekundi, pa opet iz pocetka. Ovo se najlakse moglo zapaziti na hladnom motoru, tokom hladnijih perioda godine, najbolje u rano zimsko jutro
Nakon toga dolazi do pada performansi, sve primetnijeg i to u celom spektru rada motora posto dupli Vanos za razliku od single Vanosa nema dve fiksirane tacke (obrtaja) na kojima menja fazu ventila, vec ima beskonacno (kontinualno) varijabilnu fazu razvoda ventila, i na usisnoj i na izduvnoj bregastoj, tako da su simptomi primetni na bilo kojim obrtajima, u bilo kojoj brzini.
Istovremeno dolazi do poremecenog ciklusa rada recirkulacije izduvnih gasova sto samo dodatno zakuvava celu situacijuAuto onda krene da trosi vise nego inace, lambde polude jer smesa ne valja, izduvni gasovi su "cisti" kao oni iz "harmonika" GSP-a...
Stvar postaje jasna "iz aviona" kad Vanos pocne da se cuje na leru kao prolupali podizaci samo 5 puta jace, a oni koji jos uvek nisu upuceni sta se zapravo desava mogu pomisliti da se "razlabavio lanac"jer sam i takvih dijagnoza cuo
LM, problem je u tome sto je za pravilno funkcionisanje sistema neophodan pravilan (tj. visok) pritisak ulja u Vanosu, jer na osnovu toga solenoidi varijabilno upravljaju razvodom ventila. Problem sa Vanosom je u semerinzima ili dihtunzima na dve osovinice (klipa) koja se nalaze u kucistu sistema, a u svakom lezistu ove dve osovinice postoje po dva semeringa, unutrasnji i spoljasnji, jedan od neke tvrde gume a drugi od teflona. Ovi semerinzi nisu bili izradjeni dovoljno kvalitetno i nakon odredjenog vremena je dolazilo do "probijanja" ulja na njima, tako da sistem nije mogao da odrzi dovoljno visok pritisak ulja sto je bio osnovni preduslov da funkcionise pravilno.
Zamena semeringa je resavala problem, ali je losa vest da su i zamenski (BMW) semerinzi bili zapravo isti kao i oni iz prve ugradnje tako da je resenje opet bilo samo na odredjeni rok. Problem se u potpunosti resavao ugradnjom aftermarket semeringa izgradjenih od neke specijalne (ojacane) gume (zaboravih koji bese brend u pitanju) i naravno se menjao i drugi set, onaj od teflona, takodje nekim pojacanom verzijom. Postoji nekoliko firmi koje su specijalno zbog ovog problema poradile na izradi kompleta ovih semeringa bas za BMW Vanos, i mislim da jedan set za dual Vanos, u kojem se nalaze dva semeringa od pojacane gume i dva spoljasnja ojacana teflonska prstena kosta oko 50 USD, ili je bar toliko kostao pre par godina... Zamenom svih ovih semeringa problem sa Vanosom se resavao prakticno zauvek, bar sto se tice problema sa padom pritiska ulja zbog curenja na tim semerinzima.
Mozda je malo van okvira teme, ali je definitivno vredno podsecanja jer se odnosi i na ovu verziju motora. Pu pu, da ga ne ureknemo...
Comment
-
-
Comment
-
-
pitam jel postoji dual vanos obican motor? koje tu fora uopste sa tim vanosima, mislim znam sta rade, al ne kapiram nista, bmw sa vanosima bi trebao da ide bolje al ne ide, evo primer 2.5, bez vanosa i sa vanosom ima isto konja i idu isto?MUZIKANTI - Racing Team
Comment
-
-
Originally posted by 206Mislio je na cinjenicu da je i S52 verzija motora, koja je isla u M3, imala probleme sa Vanosom kao i non-M verzija tog motora, odnosno M52.
Originally posted by mickogtipitam jel postoji dual vanos obican motor? koje tu fora uopste sa tim vanosima, mislim znam sta rade, al ne kapiram nista, bmw sa vanosima bi trebao da ide bolje al ne ide, evo primer 2.5, bez vanosa i sa vanosom ima isto konja i idu isto?
Vanos-ova primarna funkcija nije da podigne snagu za xy KS, tako da ako tu trazis neki odgovor gledas na pogresnom mestu.
Njegovim dejstvom se prvenstveno poboljsavaju vozne karakteristike u srednjem rezimu, ublazava kriva obrtnog momenta, poboljsava moment i reakcija kojom motor isporucuje snagu. U principu poboljsava se elasticnost, i to je ono sto se tice performansi. Kao rezultat, usled varijabilnog razvoda ventila i boljeg menadzmenta radom motora, obara potrosnju goriva kao i emisiju stetnih gasova, sto su bili primarni razlozi zbog kojih je zapravo i uveden u proizvodnju. Samo po sebi sistem na papiru zvuci kao odlicno resenje, samo sto su single Vanos pa i dual Vanos M52 verzije mucile muku sa teflonskim semerinzima na kojima je probijalo ulje i sistem zbog pada pristiska ulja nije radio kako treba. Ovo je bio duze vremena problem koji je ispravljen kako treba tek kod M54 motora upotrebom kvalitetnijih materijala za izradu semeringa. Za ono sto je bio hronican problem na tim motorima i mucio vlasnike godinama bili su kriva 4 hebena prstena precnika oko 1cm, dva gumena i dva teflonska. Ovo je donelo jako negativnog publiciteteta BMW-u i ne znam sto im je toliko trebalo da im dodje is doopeta u glavu pa da isprave problem, koji je tako sitan i lako resiv da nema kud dalje. Zivi dokaz da ponekad treba jako malo da se izgubi obraz
Inace, naravno da Vanos nije limitiran samo na S motore, odnosno M modele. Dakle, bilo ga je i kod "obicnih" motora i cak je prvi put i predstavljen upravo na verziji motora koji nije isao u neki M model nego u "obican" 520i
Originally posted by mickogtipa nemam pojma... mislim da im je oznaka ista M50B25 I6, bez vanosa od 91 do 92, sa vanosom (jednim) 92-95, e sad jedino ako 2.8 ima dva vanosa?
1989. M50 motor, bez Vanosa
1992. M50TU, single Vanos
1994. M52 motor, single Vanos
1998. M52TU, dual Vanos (vec predstavljen u S52B32 verziji na Evo M3-ojci)
2001. M54 motor, dual Vanos.
Nadam se da je sad jasnije
Comment
-
Comment