E36 M3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • X9
    CBC Senator XXL
    • 28.06.2005
    • 3179
    • Wien-Sabac
    • RX-8 i X-9

    #76
    kako ovaj model stoji sa vanosima?
    "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

    No ROTOR no MOTOR...

    Comment

    • mickogti
      CBC Član
      • 02.10.2008
      • 83
      • Beograd, Mirijevo

      #77
      pa koliko ja znam (a sto se tice bmw-a znam bas malo) trebao bi da bude sa dva vanosa...
      MUZIKANTI - Racing Team

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #78
        @ miki: isto kao i "non-M" verzije tog motora.

        Problem se ispoljava polako ali progresivno, simptomi pocinju sa "ciklusima" nemirnog rada u leru, padu obrtaja do skoro tacke gasenja pa onda vracanju na normalu na par sekundi, pa opet iz pocetka. Ovo se najlakse moglo zapaziti na hladnom motoru, tokom hladnijih perioda godine, najbolje u rano zimsko jutro
        Nakon toga dolazi do pada performansi, sve primetnijeg i to u celom spektru rada motora posto dupli Vanos za razliku od single Vanosa nema dve fiksirane tacke (obrtaja) na kojima menja fazu ventila, vec ima beskonacno (kontinualno) varijabilnu fazu razvoda ventila, i na usisnoj i na izduvnoj bregastoj, tako da su simptomi primetni na bilo kojim obrtajima, u bilo kojoj brzini.
        Istovremeno dolazi do poremecenog ciklusa rada recirkulacije izduvnih gasova sto samo dodatno zakuvava celu situaciju Auto onda krene da trosi vise nego inace, lambde polude jer smesa ne valja, izduvni gasovi su "cisti" kao oni iz "harmonika" GSP-a...
        Stvar postaje jasna "iz aviona" kad Vanos pocne da se cuje na leru kao prolupali podizaci samo 5 puta jace, a oni koji jos uvek nisu upuceni sta se zapravo desava mogu pomisliti da se "razlabavio lanac" jer sam i takvih dijagnoza cuo
        LM, problem je u tome sto je za pravilno funkcionisanje sistema neophodan pravilan (tj. visok) pritisak ulja u Vanosu, jer na osnovu toga solenoidi varijabilno upravljaju razvodom ventila. Problem sa Vanosom je u semerinzima ili dihtunzima na dve osovinice (klipa) koja se nalaze u kucistu sistema, a u svakom lezistu ove dve osovinice postoje po dva semeringa, unutrasnji i spoljasnji, jedan od neke tvrde gume a drugi od teflona. Ovi semerinzi nisu bili izradjeni dovoljno kvalitetno i nakon odredjenog vremena je dolazilo do "probijanja" ulja na njima, tako da sistem nije mogao da odrzi dovoljno visok pritisak ulja sto je bio osnovni preduslov da funkcionise pravilno.
        Zamena semeringa je resavala problem, ali je losa vest da su i zamenski (BMW) semerinzi bili zapravo isti kao i oni iz prve ugradnje tako da je resenje opet bilo samo na odredjeni rok. Problem se u potpunosti resavao ugradnjom aftermarket semeringa izgradjenih od neke specijalne (ojacane) gume (zaboravih koji bese brend u pitanju) i naravno se menjao i drugi set, onaj od teflona, takodje nekim pojacanom verzijom. Postoji nekoliko firmi koje su specijalno zbog ovog problema poradile na izradi kompleta ovih semeringa bas za BMW Vanos, i mislim da jedan set za dual Vanos, u kojem se nalaze dva semeringa od pojacane gume i dva spoljasnja ojacana teflonska prstena kosta oko 50 USD, ili je bar toliko kostao pre par godina... Zamenom svih ovih semeringa problem sa Vanosom se resavao prakticno zauvek, bar sto se tice problema sa padom pritiska ulja zbog curenja na tim semerinzima.

        Mozda je malo van okvira teme, ali je definitivno vredno podsecanja jer se odnosi i na ovu verziju motora. Pu pu, da ga ne ureknemo...
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • GTI 16V
          CBC Senator
          • 04.02.2005
          • 236
          • Beograd

          #79
          Originally posted by stefan148
          a evo ja ga i fotkao malo



          Polirana BBS felna...

          Obozavam ovaj model...

          Uzgred,svaka cast za auto !!!

          Comment

          • mickogti
            CBC Član
            • 02.10.2008
            • 83
            • Beograd, Mirijevo

            #80
            ima "non-M" verzija 3.2 motora!? i dva vanosa na "non-M"-u? a jadan ja nemam ni jedan... i srecan sam zbog toga
            MUZIKANTI - Racing Team

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #81
              Pa bas i nema...M52 motor kao osnova za sve BMW stare sestake je baza za S52 iz M3, samo je motor iz M-a jedina varijanta tog sestaka od 3200ccm, non-M verzije imaju najvise 2.8l.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • mickogti
                CBC Član
                • 02.10.2008
                • 83
                • Beograd, Mirijevo

                #82
                pa ja onda bas i nisam skapirao ovaj post gore (overspeed-ov)... al nema veze, da ne off-ujemo vishe...
                MUZIKANTI - Racing Team

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #83
                  Mislio je na cinjenicu da je i S52 verzija motora, koja je isla u M3, imala probleme sa Vanosom kao i non-M verzija tog motora, odnosno M52.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • mickogti
                    CBC Član
                    • 02.10.2008
                    • 83
                    • Beograd, Mirijevo

                    #84
                    aha... ok... a dual vanos na obicnim motorima?
                    MUZIKANTI - Racing Team

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #85
                      Sta s njim?
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • mickogti
                        CBC Član
                        • 02.10.2008
                        • 83
                        • Beograd, Mirijevo

                        #86
                        pitam jel postoji dual vanos obican motor? koje tu fora uopste sa tim vanosima, mislim znam sta rade, al ne kapiram nista, bmw sa vanosima bi trebao da ide bolje al ne ide, evo primer 2.5, bez vanosa i sa vanosom ima isto konja i idu isto?
                        MUZIKANTI - Racing Team

                        Comment

                        • V-Tec
                          CBC Senator XXL
                          • 30.06.2006
                          • 1615
                          • Beograd
                          • '89 Civic d16a6

                          #87
                          Sa vanosom bih trebalo da bude manja potrosnja...
                          shuto-expressway.com

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #88
                            Ima li kakva oznaka tih motora sa i bez vanosa sa identicnom snagom?
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • mickogti
                              CBC Član
                              • 02.10.2008
                              • 83
                              • Beograd, Mirijevo

                              #89
                              pa nemam pojma... mislim da im je oznaka ista M50B25 I6, bez vanosa od 91 do 92, sa vanosom (jednim) 92-95, e sad jedino ako 2.8 ima dva vanosa?
                              MUZIKANTI - Racing Team

                              Comment

                              • overspeed
                                CBC Senator XXL
                                • 24.05.2005
                                • 2779
                                • Kosovska Mitrovica

                                #90
                                Originally posted by 206
                                Mislio je na cinjenicu da je i S52 verzija motora, koja je isla u M3, imala probleme sa Vanosom kao i non-M verzija tog motora, odnosno M52.
                                Upravo tako.

                                Originally posted by mickogti
                                pitam jel postoji dual vanos obican motor? koje tu fora uopste sa tim vanosima, mislim znam sta rade, al ne kapiram nista, bmw sa vanosima bi trebao da ide bolje al ne ide, evo primer 2.5, bez vanosa i sa vanosom ima isto konja i idu isto?
                                ...ali zato Vanos verzija nominalno trosi oko 6 % manje goriva i ima nesta malo vise obrtnog momenta, ciji maksimum isporucuje ne na 4700 rpm nego na 4200 rpm

                                Vanos-ova primarna funkcija nije da podigne snagu za xy KS, tako da ako tu trazis neki odgovor gledas na pogresnom mestu.

                                Njegovim dejstvom se prvenstveno poboljsavaju vozne karakteristike u srednjem rezimu, ublazava kriva obrtnog momenta, poboljsava moment i reakcija kojom motor isporucuje snagu. U principu poboljsava se elasticnost, i to je ono sto se tice performansi. Kao rezultat, usled varijabilnog razvoda ventila i boljeg menadzmenta radom motora, obara potrosnju goriva kao i emisiju stetnih gasova, sto su bili primarni razlozi zbog kojih je zapravo i uveden u proizvodnju. Samo po sebi sistem na papiru zvuci kao odlicno resenje, samo sto su single Vanos pa i dual Vanos M52 verzije mucile muku sa teflonskim semerinzima na kojima je probijalo ulje i sistem zbog pada pristiska ulja nije radio kako treba. Ovo je bio duze vremena problem koji je ispravljen kako treba tek kod M54 motora upotrebom kvalitetnijih materijala za izradu semeringa. Za ono sto je bio hronican problem na tim motorima i mucio vlasnike godinama bili su kriva 4 hebena prstena precnika oko 1cm, dva gumena i dva teflonska. Ovo je donelo jako negativnog publiciteteta BMW-u i ne znam sto im je toliko trebalo da im dodje is doopeta u glavu pa da isprave problem, koji je tako sitan i lako resiv da nema kud dalje. Zivi dokaz da ponekad treba jako malo da se izgubi obraz

                                Inace, naravno da Vanos nije limitiran samo na S motore, odnosno M modele. Dakle, bilo ga je i kod "obicnih" motora i cak je prvi put i predstavljen upravo na verziji motora koji nije isao u neki M model nego u "obican" 520i

                                Originally posted by mickogti
                                pa nemam pojma... mislim da im je oznaka ista M50B25 I6, bez vanosa od 91 do 92, sa vanosom (jednim) 92-95, e sad jedino ako 2.8 ima dva vanosa?
                                Vanos se ne odnosi na neke posebne kubikaze, uvodjen je u kompletnu "gamu", onako kako je vremenom dolazilo do novih generacija motora:

                                1989. M50 motor, bez Vanosa
                                1992. M50TU, single Vanos
                                1994. M52 motor, single Vanos
                                1998. M52TU, dual Vanos (vec predstavljen u S52B32 verziji na Evo M3-ojci)
                                2001. M54 motor, dual Vanos.

                                Nadam se da je sad jasnije
                                http://www.bmw.tv

                                Comment

                                Working...
                                X