1.8 TS Vs. 1.9 JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lala
    CBC Početnik
    • 03.09.2008
    • 2
    • Novi Sad

    1.8 TS Vs. 1.9 JTD

    Dobar dan, ja sam novi ovde i već ću da vam dosađujem!

    Uhvatio me taj Alfa virus izgleda pa ću da pazarim uskoro jednu 156-cu. E sad, pročešljao sam forum i internet, raspitao se al svako svoju priču.

    Dvoumim se između varijante sa 1.8 TS i 1.9 JTD motorom, to je jedino što me koleba.

    Na papiru, stvari su jasne ali ja bih da čujem pošto se radi i kupovini polovnog auta, praktična upotreba tj sve od kvaliteta goriva i jednog i drugog ovde kod nas pa do održavanja i dugotrajnosti.
    Kako kaže Wikipedia "Spark plugs" imaju rok trajanja kod novog motora do 100.000Km a JTD opet je zahtevniji za vozača. Radije bih Sportwagon a to je u TS varijanti i teže naći a da ne pričam kako već imam iza sebe sprženu po koju TD turbinu, tako da mi dizel nekako ne leži.

    Šta su vaši saveti, ali ne tipa "ja imam ovo i ovo mora da je dobro jer ja ne grešim"? Koliko ima smisla uzimati TS polovan sa pređenih oko 100.000km ako je servisiranje motora prvo što ću da uradim i koliko uopšte košta zamena tih "Spark plugs"? I kakva je situacija sa 156 TS 1.8 SW godište recimo 2002/03/04? Novi dizajn "Giorgetto Giugiaro" je vezan samo za godište proizvodnje ili recimo 2003 ima i starih i novih modela a isto su godište?

    Hvala & pozdrav. =]
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2
    Spark su svecice i cena im je oko 100e ali zato traju tih 100k km. Verovatno si predhodne dizele vozio kao da su benzinci tj. konstantno u visokim obrtajima pa su zbog toga riknjavali. Veliki servis motora mora da se uradi kad se kupuje polovan auto i kostace te 500-600e. Na ostala pitanja ce ti odgovoriti vlasnici 156-ca

    p.s Extra ti je avatar
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • stefan123
      CBC Senator
      • 30.06.2007
      • 272
      • Podgorica

      #3
      Sta da ti kazem, to su dva svijeta, iako i JTD ide dobro...TS je nesto drugo...

      1.8 ce ti trositi (bar je kod mene tako) od 7.5-8L na otvorenom, do 14-15L u gradu...sad, ta potrosnja na otvorenom ce nekad poci i do 9-10L ako je "stiskas" ili ako je guzva itd....takodje i u gradu ce nekad biti 11-12L....
      Sto se tice odrzavanja....poznat je varijator koji "crkava" i onda se cuje kao dizel iako ne remeti performanse niti steti...ostalo je manje vise ista stvar...

      JTD...dobar motor naravno, nista od zvuka, nema tog pravog AR feelinga ali imas ekonomicnije auto....~6L na otvorenom i ~8L u gradu....
      www.oltretutto-arcg.com - Alfa Romeo Klub Crna Gora
      Alfa Romeo is not simply a car, it's a way of life.

      Comment

      • starac vujadin
        CBC Senator XXL
        • 27.08.2005
        • 2617
        • Stari grad

        #4
        Lalo, avatar ti je prva liga - nadam se da ga nisi slucajno stavio. I da cuvas dostojanstvo imena Touring, velika je to odgovornost...

        TS motor ide 100000km bez problema sa normalnim i redovnim odrzavanjem. Kupi najbolji primerak na koji naidjes, a Alfe su prave kada su benzinci, pa ako si ljubitelj imaj to na umu.

        Giugiaro restyling je krenuo od 2003, a moze da se naleti i na staru karoseriju 2003.

        SW benzinac je zahvalno kupiti u Italiji jer su tamo preko 90% SW dizelasi.

        Comment

        • Lala
          CBC Početnik
          • 03.09.2008
          • 2
          • Novi Sad

          #5
          Uh, sad sam video da je ovo na pogrešnom mestu, trebalo bi tamo u 'planiram kupovinu'. Nisam video, sorry. :-)

          Hvala na brzim odgovorima!
          Naravno da sam znao da je 'spark plug' svećica samo se nisam setio na vreme

          Ali ovo nisam razumeo:
          Originally posted by starac vujadin
          SW benzinac je zahvalno kupiti u Italiji jer su tamo preko 90% SW dizelasi.
          Znači li to da tih preostalih 10% svi žele da se reše??
          Čuo sam da su Italijani prilično surovi prema autima, ne štede ih, i da je bolji pazar polovne Alfe i Sloveniji npr? Tačno?

          I još jedno pitanje, neću više danas :-)
          Onih 'do 15l' potrošnje u gradu je baš baš dosta. Znam da je jeres ali šta mislite o kombinaciji gas uz benzin na TS motoru? Ipak mislim da bih i benzin i zvuk i sportwagon a da ne troši kao Ferrari :-)

          Avatar je tu da podseća zbog čega smo ovde, Touring je nešto čemu se stremi Fine reakcije. Može još.

          Comment

          • ZEPELINBG
            CBC Veteran
            • 06.04.2008
            • 133
            • BEOGRAD

            #6
            evo i par informacija..pošto sam bio vlasnik 1.8 ts sa plinom..a sadašnja je bez!! Sa dobrim plinskim uređajem nećeš osetiti razliku( najjeftiniji da valja ti je oko 750 e sa atestom),ali sam ja stavio bocu na mesto točka,,u gepeku mi je bio rez.točak,pa je sve to malo izgledalo ne baš toliko korisno,i shodno potrošnji gasa od oko 15-16 l po gradu...svaki drugi dan sam bio na pumpi...a za gas su u velikoj većini slučajeva gužve!! Inače..prostom matematikom sam došao do računice od nekih 3-3.5 eura uštede na 100 km..jer moj auto trošu u gradu oko 11---a otvoreno 7.5-8...a uspeo sam uz konstantnu vožnju 80-110..uz parče auto puta od 30 km i brzinama oko 160 da dođem do 6.7 lit!! Što se tiće dizela..i napolju ih kupuju ljudi koji dosta prelaze...tako da je prvo pitanje..prava kilometraža..!! i ipak...Alfa je auto za benzin...ili...shodno našoj situaciji..gas
            SOMETIMES IS GOOD TO BE BAD

            Comment

            • starac vujadin
              CBC Senator XXL
              • 27.08.2005
              • 2617
              • Stari grad

              #7
              Kada sam rekao da je 90% dizelasi, onda sam mislio da se benzinci karavani ne cene.

              Comment

              • igorkrnic
                CBC Senator XXL
                • 02.12.2007
                • 572
                • Kikinda

                #8
                Ja kao bivsi vlasnik 1.8ts a sadasnji vlasnik 1.9jtd mogu da kazem da po mom ukusu, bolja je varijanta 1.9jtd + chip kao sto ja imam, jer ide znatno bolje u nekim normalnim uslovima, ne za trke i razvlacenja, malo trosi, e sad ovaj komentar za zvuk ne kapiram, bas jtd ima extra zvuk, bre kad sam gascinu pa krene turbina da fijuce plus isto neko rezanje sasvim druga prica od ostalih dizelasa,
                al bar nemas svecice, lambda sondu, varijator i tako te drangulije od po 150 eur koje tspark ima

                Comment

                • ZEPELINBG
                  CBC Veteran
                  • 06.04.2008
                  • 133
                  • BEOGRAD

                  #9
                  Igore,slažem se sa tobom..donekle..ali zavisi i od primerka i od toga kako se vozi..dizel ne trpi velike obrtaje..to znaš i sam (bar ne duže vreme)..i svi delovi kod TS-a što si nabrojao se menjaju na većem broju km..ne tako često!! Dizel..po meni..samo sa proverenom km..i servisnom istorijom..i po mogućstvu poznavanjem vozača ...i uz normalnu vožnju je ok..ali pun gas...trećom...recimo uzbrdo..pun auto...zahteva i hlađenje turbine..ko je spreman da smiri nogu i gleda u obrtaje..ok..isplativiji je i u svakom slučaju je ok izbor!!
                  A realno..isto god..TS je oko 1000 E jeftiniji (mislim ako su u istom stanju)..oko 750 plin..100 sveće...80 varijator..80 protokomer i eto razlike...miran je bar 60 k km..i 100 km ga košta isto..ako ne i manje od JTD ...i može da ga vrti non-stop na 5000...i jače
                  SOMETIMES IS GOOD TO BE BAD

                  Comment

                  • IgorBGD
                    CBC Član
                    • 01.04.2007
                    • 74
                    • Novi Beograd

                    #10
                    Ja sada vozim tu gore spomenutu Alfu na plin, pa da se nadovezem na temu - razlika u snazi izmedju benzina i plina se stvarno ne primecuje, naravno ako je u pitanju kvalitetno ugradjen sekvent... Na Alfu drugi i ne moze

                    Sto se tice potrosnje, nikako da lepo proverim, ali koliko primetih - za 2000din predjem oko 240km, sto mu dodje tih nekih 15l plina na 100km.
                    Nekad manje, nekad vise, naravno zavisi od stila voznje.

                    Uzimanje Alfe 156 sa predjenih 100 000km se isplati ukoliko planiras odmah i da ulozis u sve sto je potrebno da je dovedes u zeljeno stanje.
                    Dodushe, kao i kad uzimas svaki drugi auto sa tom kilometrazom.

                    Ja bih recimo isao ponovo na TS varijantu, ali izbor je samo tvoj! Vidim da Igor bas uziva u njegovoj novoj JTD, pa posto je bio vlasnik TS masine mislim da je merodavan da proceni... Samo, bojim se da je utisak baziran i na razlici u ukupnom "dozivljaju" oba automobila, a ne samo verziji motora

                    Comment

                    • igorkrnic
                      CBC Senator XXL
                      • 02.12.2007
                      • 572
                      • Kikinda

                      #11
                      Ljudi da se razumemo Nemojte samo shvatiti da ja pljujem vasa auta, daleko od togam samo pisem moje utiske prelaska na 1.9jtd + chip sa 1.8ts

                      Ja sam imao 1.8TS savrseno ispravan, nov motor koji ide kako treba 1.8ts da ide. Kao prvo mene je smorili da ga ganjam po obrtajima da bi lepo povukao a i puno trosi onda (potrosnje koje ste vi naveli su korektne i tacne), kod dizela ja ne idem nikad preko 3000 a mislim ni ja nisam imao pojma kako cipovan izel ide 2000-3000 a dalje da ne pricam nego jednostavno ne koristim to tako da kapiram da ce mi ovo trajati ajao...

                      E sad sto se tice punog auta i ukljucenom klimom.
                      Meni je zena iz makedonije i svake godine idemo tamo na izlete po planinama.
                      Znaci prosle godine smo bili sa 1.8 i ja kad napunim auto moram da iskljucim klimu da bih mogao da ubrzavam po uzbrdicama na oko 2500-3000 a nisam hteo da mucim motor sa 3500-5000, tu i moze da ide, al trosi 20l

                      Ove godine sa ovim autom isti slucaj, kakvo gasenje klime, isao sam iza audi 2.0tdi 2007 god, zenin ujak ga uzeo prosle god novog, nisma presao nikad 3000, i sve se kucam u njega, znaci ne mogu da verujem, jbg ko nije probao ne zna o cemu pricam

                      Zujanje i trkanje - 1.8ts + chip mada bolje 2.0
                      Normalna voznja - 1.9jtd + chip
                      Mada potrosnja 1.9jtd u gradu se poprilicno blizi 8l/100km
                      Normala po gradu u Kikindi 5.75l, otvoreno do 110km/h - 4.5l/100 km

                      To je iz mog iskustva jbg, ja nikad vise necu uzeti benzin alfu sledeca je ili 1.9jtdm+chip ili 2.4jtdm + chip

                      Comment

                      • stefan123
                        CBC Senator
                        • 30.06.2007
                        • 272
                        • Podgorica

                        #12
                        Onda je tvoj 1.8 bio neispravan...taj motor sasvim lijepo ide i u nize obrtaje a kad oces da iiiiides...onda jbg...nema i jare i pare...

                        poredjenje zvuka je hha kakav god bio dizel, nikad nece imati zvuk ni prblizan benzincu...
                        www.oltretutto-arcg.com - Alfa Romeo Klub Crna Gora
                        Alfa Romeo is not simply a car, it's a way of life.

                        Comment

                        • Ognjen
                          CBC Senator XXL
                          • 21.02.2008
                          • 438
                          • Novi Beograd
                          • -

                          #13
                          Kod Alfe mislim da važi pravilo, što jači motor to bolja Alfa.
                          Pre sam vozio Golfa4 i nikad mi nije bilo manjka snage, iako je bio TDI 90ks.
                          Sada sa Alfom ne prođe nikad 5 dana, a da me neki klinja na semaforu ne startuje. Koliko god pokušavao da ostanem miran, pojurim zbog Alfe i njene reputacije. E tada dolazi do izražaja ta razlika od 10-tak KS.

                          Ide 1.9JTD+chip stvarno kao blesava, a malo troši. Ali zvuk Alfe benzin i dizel nema veze, dizel pišti dok benzin reži i ujeda.

                          Recimo ja da sada uzimam Alfu ozbiljno bi razmislio o 2.0TS. Ide bolje i od 1.8TS i od 1.9JTD+chip i nije skupa registracija. A zamisli tek kad staviš chip.

                          Jedini problem benzinca je potrošnja (za razlike u održavanju ne znam). Plin ne volim.

                          Comment

                          • IgorBGD
                            CBC Član
                            • 01.04.2007
                            • 74
                            • Novi Beograd

                            #14
                            Danas sam se bas dosta vozio, pa cu ovo pisati pod malim utiskom. Uzivao sam po gradu, malo potezao ko je bio raspolozen, i sve u svemu dan je bio ekstra.

                            Moja 1.8TS stvarno lepo ide, imam je nekih mesec dana i ekstra sam zadovoljan, ali evo, moram da priznam da polako pocinje da mi se radja pomisao o prelasku na neku malo vece snage

                            2.0 definitivno nije dovoljno jaca, tako da se odgovor sam namece

                            Na prolece, na prolece...

                            Comment

                            • vulebg
                              CBC Član
                              • 11.08.2008
                              • 64
                              • Beograd

                              #15
                              Znaci uzimas GTA na prolece ?
                              Vozio sam Elantru, a sad vozim Stila, koji sam ja shmeker majko moja mila.

                              Comment

                              Working...
                              X