Igore, jes' da je off, ali moram ovo malo da pojasnim
Originally posted by brick
za E tablice (sve su crne, i A i E i M i P u Srbiji) moze ta procedura, i vrlo cesto je primenjivana tokom 90tih.
za A tablice ne vazi, jer strana ambasada nije uvezla auto, nije osnovno sredstvo po domacem akonodavstvu koje uzgred i ne vazi uopste za ambasade. auto na A tablice je sve vreme bio u inostranstvu, cak se na njega ne odnosi ni domace prekrsajno pravo, tako da auto sa A tablicama ( vlasnik) ne mora da placa kazne za pakriranje, kazne za prekoracenje brzine su takodje nenaplative... isto je i za M tablice dok za P tablice je isto sto i za E tablice.
tako je uvek bilo, zato i pitam da li i kada su izvrsene izmene, i gde se to moze proveriti (zakon, uredba, sl. glasnik) .
Vazilo je uvek i za A, i E i M i P.
A=Vozila u vlasnistvu diplomatsko konzularnih predstavnistava, medjunarodnih organizacija i njihovog osoblja koje ima diplomatski status.
M= vozila ciji su vlasnici stranci zaposleni u diplomatsko konzularnim predstavnistvima, misijama i medjunaridnim organizacijama, a nemaju diplomatski status.
P= vozila u vlasnistvu stranih kultrunih predstavnistava, stalnih stranih dopisnika i stranaca sluzbenika u njima.
E= vozila u vlasnistvu stranih trgovinskih, saobracajnih i drugih predstavnistava i stranaca stalnih sluzbenika u njima.
Konkretni primeri: moj drug je jos 1988 kupio MB s klase od Ambasade Kine. Posle bombardovanja Grci su prodali jedno 15-ak auta, sve sa tablama A i M. Pred dve nedelje je bila licitacija u Ambasadi SAD gde je bilo 10-ak auta sa tablama A i to od 1980 do 2002.g.
Prekrsajno i krivicno moze biti odgovoran samo vozac, a auto sa A tablom moze da vozi i sluzbenik Ambasade koji nema diplomatski status, sluzbenik koji je nas drzavljanin itd. Druga je prica ako je pocinilac prekrsaja ili krivicnog dela (vazi i za saobracaj) stranac koji ima diplomatski ili konzularni status. U zavisnosti od statusa je i stepen "neodgovornosti" na ucinjene stvari.
Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.
Iz ovoga se lepo vidi da vozila koja provedu u SiCG preko tri godine, mogu da se otudje domacim licima, bez placanja carine i poreza.
iz onoga sto si naveo se ne vidi, ali nema veze vazno je da si pomenuo konkretan clan carinskog zakona.
vidim da je poenta da Ambasada uveze auto, i tek onda moze da se pusti u promet ka domacim licima, znaci ti kupujes auto bez tablica, kao novi koji se prvi put uvozi i prvi put registruje u zemlji pa mu je (formalno) starost kao novog vozila, odnosno 2005. godiste.
ona porethodna istorija se dogodila u inostranstvu...
Od uvodjenja ogranicenja starosti vozila (6, a sada 3 god max) isti propis vazi i za njih, samo sto mogu biti oslobodjeni placanja carine i PDV, tj. vozilo je pod carinskim nadzorom. Tak nakon 3 godine koriscenja auta u SCG, moze se vrsiti prodaja ka domacim pravnim i fizickim licima uz placanje svih dazbina.
Znaci, morao bi da uteras auto na diplomatu ili Ambasadu, da ga 3 godine vozis na drugo ime, pa tek onda bi stekao pravo da ga prebacujes na sebe.
U konkretnom slucaju SAAB je stigao u BGD 2002 ili ranije, pa je bilo moguce napraviti ovu kombinaciju.
Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.
Prema odredbama clana 27. stav 3 Carinskog zakona, lica iz clana 22. stav 1. tacka 2,3 i 4, clana 23. stav 1, clana 24. stav 3, clana 25. stav 1 tacka 3 i 4 Carinskog zakona, koji robu za koju nije placena carina i druge uvozne dazbine otudje, daju drugom na upotrebu ili upotrebe u druge svrhe, a ne u svrhe zbog kojih su oslobodjeni od placanja carine i drugih uvoznih dazbina pre isteka od 3 godine od dana uvoza, duzni su da predhodno plate carinu i druge uvozne dazbine.
Clan 23.
Oslobodjeni su od placanja carine
1) Diplomatsko osoblje stranih stranih diplomatskih predstavnistava u SiCG i clanovi njihovih porodica - na predmete namenjene licnoj upotrebi.
2)Konzularno osoblje.... (isto tekst dalje)
Znaci oslobadjanje od carine i ostalih dazbina se odnosi samo na diplomatsko i konzularno osoblje ( ne vazi za E, P) neznam za M
Ovaj nas SAAB je vozio vojni atase, ali je imao tablicu A.
Comment