Gašin Saab 95 3,0 TiD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Gaša-
    CBC Početnik
    • 19.09.2008
    • 9
    • Beograd

    Gašin Saab 95 3,0 TiD

    Ćao svima!

    Evo, još jedan SAAB manijak vam se pridružio, s tim što sam ja to bio i pre nego što sam kupio ovog mog pre dve nedelje...

    Elem, 3.0 TiD, isti kao Željonijev (samo bez čipa ), uvoz iz Italije - proizveden Oktobra 2001., znači model za 2002. Ja sam se bio zalepio za taj konkretan motor još odavno, čitajući svašta po internetu i auto me definitivno nije razočarao. Znam za čuveni odnos SAAB-ovaca prema dizelima , ali ovo je ipak nešto posebno...

    Nego, pošto nisam dobio knjižicu uz njega, a znam da postoji dosta potencijalnih problema sa tim motorom ako se ne pazi, mnogo bi mi značio kakav info u vezi sa servisom i održavanjem, a Željonija bih zamolio da mi ustupi i knjižicu da je iskopiram, pošto sam na netu našao samo za benzince.

    P.S. Posebno važno: Voleo bih da uporedim VIN i broj motora sa nekim, da vidim da l' je to motor koji je inicijalno bio ugrađen u njega (čuo sam da su zbog, negde na početku pomenutih, pregrevanja cilindara bili masovno zamenjivani motori u garanciji).
  • Zeljoni
    CBC Senator
    • 04.05.2007
    • 200
    • Beograd, Vračar

    #2
    Re: Vazno za 3.0 TiD

    Originally posted by Zeljoni
    Originally posted by Zeljoni
    Za sve koji imaju 3.0 TiD vazno je da odrade sledece stvari:

    1. Da provere da li uradjen update meracha ulja u karteru. SaaB je sluzbeno obavestio sve servise da shipka mora da se zameni jer je u karteru ostaje chak oko litra ulja u radnom rezimu (u principu se sipa umesto 6.5 litara 7.5 litara ulja.
    2. Mora se strogo voditi racuna da rashladna technost bude na normali (nikako ne prepunjavati rashladni sistem)
    3. Saab preporuchuje stavljanje plastichnog difuzora (ili ti spojlera) za usmeravanje vazduha do motora radi boljeg hladjenja.

    Posle ovog update-a vozite brzo, ali naravno i sigurno

    Pozdrav Zeljko
    Još jedna dopuna:
    Prednji katalazitor može napolje - stvara enormno veliku temperaturu koja greje aluminijumski blok te i zbog tog razloga je dolazilo do zaribavnja klipova u cilindrima. Moj će vala napolje...
    Pozdrav Gasi i ovo je ono sto se preporucuje. Sto se tice sipke uporedicemo je sa mojom i onda ces znati da li je uradjen update . Sto se tice dizela a hebiga vec su se navikli na mene znaci opusteno. Uskoro ce da bude vise dizela nego njiovih neispravnih benzosa Jos malo pa STDCS
    Sto se tice knjizice pa neeznam, jel znas francuski meni cerka nece da prevede pa cu ti pokloniti. Ma skinuo sam sa neta u pdfu.

    pozz

    p.s. Ako si citao neke postove, onda znas da za mene ima samo jedan servis

    Comment

    • -Gaša-
      CBC Početnik
      • 19.09.2008
      • 9
      • Beograd

      #3
      Pročitao sam sve tvoje postove kao da su lektira! Strašan je osećaj kad misliš da nema nikoga da te uputi, redak je to motor, tako da mi ovo mnogo znači . Pa ću i francuski da naučim ako treba, hehe. Šalim se, bitne su mi samo one krucijalne stvari (tip i količina ulja koje se koristi, odnos antifriz-voda, intervali promene određenih komponenti i tako to). A iz svega što si ovde napisao sam zaključio da je izbor majstora u ovom slučaju krajnje jednostavan i svakako ću se voditi tvojim iskustvom... Voleo bih da mi urade punu dijagnostiku pa da se malo presaberem šta sve treba raditi. Ovaj auto planiram duuuugo da vozim, pa ću shodno tome i da ulažem (malo po malo )!

      Hvala unapred!

      Comment

      • Goran
        Moderator
        • 06.10.2004
        • 535
        • Vrbas

        #4
        Gaso dobrodosao, imas temu u kojoj bi trbalo da kazes koju o sebi

        A sto se tice lektire, evo pogled u drugu dimenziju

        index.php?f=43
        Originally posted by Dora
        Banovao me Goran
        Ako ne mozes da im objasnis, zbuni ih!

        Comment

        • Zeljoni
          CBC Senator
          • 04.05.2007
          • 200
          • Beograd, Vračar

          #5
          Originally posted by Gaša
          Pročitao sam sve tvoje postove kao da su lektira! Strašan je osećaj kad misliš da nema nikoga da te uputi, redak je to motor, tako da mi ovo mnogo znači . Pa ću i francuski da naučim ako treba, hehe. Šalim se, bitne su mi samo one krucijalne stvari (tip i količina ulja koje se koristi, odnos antifriz-voda, intervali promene određenih komponenti i tako to). A iz svega što si ovde napisao sam zaključio da je izbor majstora u ovom slučaju krajnje jednostavan i svakako ću se voditi tvojim iskustvom... Voleo bih da mi urade punu dijagnostiku pa da se malo presaberem šta sve treba raditi. Ovaj auto planiram duuuugo da vozim, pa ću shodno tome i da ulažem (malo po malo )!

          Hvala unapred!
          Vodim te kad oces da vidis sta su ljudovi
          Sto se tice ulja polusintetika, red je da promenis sve filtere i ostalo, Ulje menjaj na oko 8000 km. umesto 6,5 sipas 7,2-7,5.

          ajd predstavi se i ostalim clanovima Cannona, nek bre znaju da nas ima jos

          Comment

          • -Gaša-
            CBC Početnik
            • 19.09.2008
            • 9
            • Beograd

            #6
            Pa ja sam do sad bio u pogrešnoj dimenziji !

            Željoni, čim se malo finansijski oporavim od kupovine idemo tamo da ga majstori prouče sa svih strana i da se odrade zamene filtera i ulja (a možda i kaiša ). Baš me interesuje u kakvom mi je stanju EGR, auto se za sada odlično ponaša - ali to ne mora ništa da znači...

            Moj otac je pre dve godine kupio 2001. 9-3 2.2 TiD i posle mesec dana mu se upalio CEL - ispostavilo se da se EGR zapušio... Mislim da je rešio problem u AutoSab-u tako što su mu zaglavili nešto u ventilu da se ne bi ni koristio?!

            Kakogod, ja trenutno nemam takvih problema, jedino mi se nakon svakog checking-a javi poruka da nema tečnosti za brisače (iako je ima), ali da li je beznačajnost toga uopšte potrebno naglašavati ?

            Comment

            • -Gaša-
              CBC Početnik
              • 19.09.2008
              • 9
              • Beograd

              #7
              Željoni, skupio sam nešto para pa bih mogao od ponedeljka na servis (ulje, filteri, kaiš i španeri)... Ako si raspoložen i imaš vremena možeš da me odvedeš, u suprotnom daj instrukcije pa odoh sam!

              Comment

              • kd23se4
                CBC Član
                • 06.03.2008
                • 34
                • Beograd

                #8
                Posto visim dosta na nemackim Saab forumima za 9-5 3.0TiD nisam cuo mnogo lepog.
                Jedan momak je na Motortalk forumu stavio post. Na foru ajde da vidimo koliko nas ima. Znaci trazio je da se jave vlasnici 9-5 3.0TiD i kazu sledece:
                1. Da li je 1. motor i koliko je izdrzao (ako je zamenjen)
                2. Da li je sa motorom menjanana i pumpa
                3. Da li je uvazena garancija ili bilo ucesca u troskovim od Saab-a (Kulanz)

                Rezultat je bio porazavajuci od 20 i nesto ljudi mislim da je 16 imalo nov motor. Cak je neki momak rekao da se vlasnici 3.0TiD pozdravljaju medjusobno tako sto dignu broj prstiju koji odgovara broju zamenjenih motora.
                Kao najcesci kvar pominjano je izbijanje hilzne na motoru

                Vidim samo da svi hvale miran rad motora.

                Inace sam prezadovoljni vlasnik 9-3 2.2TiD, koji jes da na leru radi ko traktorce, ali je fenomenalan motor/auto u voznji.

                Pozdrav,

                Comment

                • -Gaša-
                  CBC Početnik
                  • 19.09.2008
                  • 9
                  • Beograd

                  #9
                  Evo, ja se malopre vratih sa servisa, baš sam se lepo ispričao s majstorima - prave su ljudine i znaju svoj posao odlično!

                  Nego, što se 3.0 TiD tiče, izgleda da je u pitanju lutrija, sve ili ništa. Kad motor radi - radi perfektno u svakom pogledu, ali ako otkaže, možeš da sedneš i plačeš. Doduše, mislim da ima tu još jedan faktor koji je spominjao BOOST, a to je režim vožnje. Mnogi su kupovali ovaj auto jer su hteli ekonomični dizel, a da pritom mogu da se prže. I saab je napravio grešku što je to dozvolio, tako da imaš utisak da voziš aero, a zapravo forsiraš dizelku i skraćuješ joj radni vek. Najviše su crkavali između 90.000 i 130.000 i kažu da ko to preživi posle retko ima problema (povećaju se zazori i sve legne na svoje mesto). Moj se ponaša (bukvalno) kao nov, ali ja uvek imam na umu da vozim dizel i nadam se da će me poslužiti bar još toliko .

                  Comment

                  • kd23se4
                    CBC Član
                    • 06.03.2008
                    • 34
                    • Beograd

                    #10
                    Bas mi je drago da te sluzi ozloglaseni 3.0TiD!

                    Pazi 2.2TiD je ugradjivan u Saab9-3/Vectru sa 125KS i Omegu i 9-5 sa 120KS i znam da su bez izuzetka prelaze lepe kilometraze, fakticki jos nikom sa foruma nije otisao motor, a rekorder(zasad) je svaba kome je 9-3 sa 2.2 presao 650.000km!!!

                    Moguce da si u pravu za gazenje, ali to danas treba da moze svaki motor. Motor koji je u Renou (neki su pominjali), koliko ja znam, nije Saab-ov. Saab ima drugaciju (autodata) sekvencu paljenja koja mu daje miran rad, dok je Reno isti kao onaj u Vectri i Signumu 3.0V6, a i razlikuju za koji kubikcic. Signum 3.0dti sam vozio i lepo cupa, ali sa tim motorima nema nekih problema, koliko vidim po forumima.

                    To je neki projekat izmedju Saab-a i Isuzu-a koji je ambiciozno zamisljen, ali u realizaciji(proizvodnji) su negde omanuli.

                    U svakom slucaju drago mi je za tebe da ima izuzetaka. Uzivaj i nek te tvoj naftni maserati dugo sluzi.

                    Comment

                    • -Gaša-
                      CBC Početnik
                      • 19.09.2008
                      • 9
                      • Beograd

                      #11
                      Re: Gašin 3,0 TiD

                      E nećete verovati! Moram da prodam aždaju...

                      Dobih posao u Grčkoj u međuvremenu i sav srećan otperjah sa sve BG tablama, ali avaj... Po grčkom zakonu stranac može neometano voziti auto na strane table maksimum 6 meseci nakon čega mora uvesti vozilo (iznos carine je fiksan i iznosi približno 5.000 evra). Oslobođen od carine možeš biti ako uspeš da overiš 22 dokumenta u 5 ministarstava + ako ti je auto u posedu bio minimum 6 meseci pre preseljenja u Grčku (meni 3 meseca ).

                      Da ne dužim svoju tužnu priču, prodajem ljubimca pred istek tog perioda (negde u aprilu), pa ako ima zainteresovanih nek se na vreme jave za detalje. Lično, bolji auto u životu nisam vozio! Čim skupim pare, kupujem isti takav u Grčkoj!!!

                      P.S. Od Beograda do Atine 5,7 l/100km, doduše nisam išao preko 150km/h, ali opet!

                      Comment

                      • *Egon*
                        CBC Senator XXL
                        • 31.12.2004
                        • 1232
                        • Beograd, Dorcol, N 44

                        #12
                        Re: Gašin 3,0 TiD

                        Pa vozi ga 3 meseca u Grckoj i stecices pravo uvoza.
                        Garaza
                        1996 SAAB 900 NG Cabrio

                        Comment

                        • -Gaša-
                          CBC Početnik
                          • 19.09.2008
                          • 9
                          • Beograd

                          #13
                          Re: Gašin 3,0 TiD

                          E da to ide tako... Auto bi morao biti najmanje 6 meseci u mom posedu PRE PRESELJENJA u Grčku, a to je trenutak dobijanja boravišne dozvole. Ja sam u tom trenutku auto imao tek 3 meseca i na taj način izgubio pravo oslobođenja carine. Već sam konsultovao avokata u Beogradu i u Atini i potvrdili su mi ovo: Carinski organi će porediti datum dobijanja boravišne dozvole i datum na kupoprodajnom ugovoru, tako da nemam šanse. A baš da dajem 5.000 evra ne bih. Da zlo bude veće, u Grčkoj su auta skuplja oko 30%, baš zbog te glupave carine (zbog koje Grčka, uzgred budi rečeno, plaća kaznu Evropskoj Uniji jer su im ovi naredili da je snize). Isti kao moj, samo benzinac, je tamo 15.000 evra minimum.

                          Comment

                          • -Gaša-
                            CBC Početnik
                            • 19.09.2008
                            • 9
                            • Beograd

                            #14
                            Re: Gašin 3,0 TiD

                            Pardon, SAAB i Volvo su skuplji 30%, ostala vozila su istih ako ne i nižih cena, evo sad gledam (http://www.tpauto.gr)! Što znači da je sve regularno s obzirom da su kod nas ove dve marke, a posebno SAAB, potcenjeni...

                            Comment

                            • StudentBGD
                              CBC Senator XXL
                              • 18.12.2007
                              • 1027
                              • Beograd

                              #15
                              Re: Gašin Saab 95 3,0 TiD

                              U Grckoj su sva vozila skuplja gledano na EU. Vecina vozi slabije motore zbog enormnih registracija i osiguranja. Najvaznije, sa prebivalistem u Atini ne mozes da registrujes dizela osim ako ne registrujes auto na firmu. Nesto sam cuo da treba ovo da se menja, ali ne znam dokle je stiglo po tom pitanju
                              Tek prosle godine su poceli da ugradjuju gasne uredjaje ali slaba im vajda kada su u septembru imali 4 pumpe sa gasom na teritoriji CELE Grcke Cisto da znas sta da ocekujes.
                              Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem

                              Comment

                              Working...
                              X