Evo malo i mene... Član sam kluba, dolazio sam (i dolaziću) na skupove, a eto do sada nikako da se predstavim, uvek sam čekao bolji trenutak. 
Mazdicu sam pazario pre nekih 10 meseci u pomalo potrošenom stanju silom prilika, bio mi je hitno potreban kakav takav jeftin a ispravan auto.
Od tada kreće sređivanje malo po malo, a konačni element estetike je nastupio prethodnog vikenda, i sada mogu da se eksponiram.
Evo i male priče o sređivanju:
Remontovana glava motora, pošlo se od pretpostavke da troši ulje zbog famoznih gumica. Ispostavilo se da su gumice totalno sprežene, da su vođice ventila ćao (svih 16), da su tri ventila iskrivljena i da je radilica naprsla na jednom mestu. Sve sređeno, glava ispeglana, auto posle toga poleteo! (ipak auto nije prestao tada da troši ulje, čitaj dalje)
Sređen prednji i zadnji trap. Zadnji je bio skroz zaribao, silen blokovi se razglavili, zamenjene neke uporne spone i još pojma nemam šta, znam da me koštalo sačuvaj bože, na prednjem trapu kugla, manžetne i balans štangla (ovo poslednje je teže od operacije na srcu).
Ugradio sam plin, a nakon onog sređivanja motora terao sam ga 160 na autoputu na ovo niskobudžetno gorivo.
Kupio alu-felne, naravno kao i svaki drugi auto, izgled se značajno promenio.
Nedavno zamenio napred diskove (treslo pri kočenju, bili potrošeni i iskrivljeni), pločice, nazad paknove, podmazao i razradio oba prednja klješta, centrirao oba trapa (zadnji jeo gume kao ja burek za doručak).
Kada je reč o potrošnji ulja, sve je išlo po zlu dok sam po savetu mog bivšeg majstora sipao "bilo koje mineralno". Tako sam sipao razna domaća najjeftinija, uvek 15w40, ne znajući u početku ama baš ništa o tome. Mrtvog Galaxa je auto znao da potroši i oko 1l na 1000 km, što me je smaralo jer nisam znao šta da mu radim kad sam već dao grdne pare da se otvori motor. Kada sam se dosta posvetio proučavanju te teme, rešio sam da sipam Svetu Optimu Longlife 20w60. Auto više ne troši ni kap! Živela Optima, mrtvi Galax, onu vodu ni u gepeku više neću da transportujem ako ikada bude trebalo.
Na kraju, kao što sam na početku rekao, rešio sam da ga sredim i estetski. Naime, bio je sav matirao, od crvena boja je postala bljak boja, čukali me na parkingu, čukao ja branike dok mi prednji na kraju nije i otpao, farovi mi visili itd, maskica između farova bila ispucala. Da nije bilo alufelni koje su ga malo vadile, izgledao bi kao najgori leš.
Odvezem ja lepo auto kod jednog limara u G. Milanovcu, kupim novi spojlerski branik, kupim prednju masku sa maglenkama, čovek mi sve lepo sklopi, ofarba i montira oba branika, sredi i zavari obe sajtne, sredi sve što sam se iščukao, ofarba mi sve izbledele crne delove (retrovizori, metlice brisača, nosača antene i tu maskicu što sam kupio, sajtne). Na kraju ga ispolira, i dobijemo čudo!





Mazdicu sam pazario pre nekih 10 meseci u pomalo potrošenom stanju silom prilika, bio mi je hitno potreban kakav takav jeftin a ispravan auto.
Od tada kreće sređivanje malo po malo, a konačni element estetike je nastupio prethodnog vikenda, i sada mogu da se eksponiram.

Evo i male priče o sređivanju:
Remontovana glava motora, pošlo se od pretpostavke da troši ulje zbog famoznih gumica. Ispostavilo se da su gumice totalno sprežene, da su vođice ventila ćao (svih 16), da su tri ventila iskrivljena i da je radilica naprsla na jednom mestu. Sve sređeno, glava ispeglana, auto posle toga poleteo! (ipak auto nije prestao tada da troši ulje, čitaj dalje)
Sređen prednji i zadnji trap. Zadnji je bio skroz zaribao, silen blokovi se razglavili, zamenjene neke uporne spone i još pojma nemam šta, znam da me koštalo sačuvaj bože, na prednjem trapu kugla, manžetne i balans štangla (ovo poslednje je teže od operacije na srcu).
Ugradio sam plin, a nakon onog sređivanja motora terao sam ga 160 na autoputu na ovo niskobudžetno gorivo.
Kupio alu-felne, naravno kao i svaki drugi auto, izgled se značajno promenio.

Nedavno zamenio napred diskove (treslo pri kočenju, bili potrošeni i iskrivljeni), pločice, nazad paknove, podmazao i razradio oba prednja klješta, centrirao oba trapa (zadnji jeo gume kao ja burek za doručak).
Kada je reč o potrošnji ulja, sve je išlo po zlu dok sam po savetu mog bivšeg majstora sipao "bilo koje mineralno". Tako sam sipao razna domaća najjeftinija, uvek 15w40, ne znajući u početku ama baš ništa o tome. Mrtvog Galaxa je auto znao da potroši i oko 1l na 1000 km, što me je smaralo jer nisam znao šta da mu radim kad sam već dao grdne pare da se otvori motor. Kada sam se dosta posvetio proučavanju te teme, rešio sam da sipam Svetu Optimu Longlife 20w60. Auto više ne troši ni kap! Živela Optima, mrtvi Galax, onu vodu ni u gepeku više neću da transportujem ako ikada bude trebalo.

Na kraju, kao što sam na početku rekao, rešio sam da ga sredim i estetski. Naime, bio je sav matirao, od crvena boja je postala bljak boja, čukali me na parkingu, čukao ja branike dok mi prednji na kraju nije i otpao, farovi mi visili itd, maskica između farova bila ispucala. Da nije bilo alufelni koje su ga malo vadile, izgledao bi kao najgori leš.
Odvezem ja lepo auto kod jednog limara u G. Milanovcu, kupim novi spojlerski branik, kupim prednju masku sa maglenkama, čovek mi sve lepo sklopi, ofarba i montira oba branika, sredi i zavari obe sajtne, sredi sve što sam se iščukao, ofarba mi sve izbledele crne delove (retrovizori, metlice brisača, nosača antene i tu maskicu što sam kupio, sajtne). Na kraju ga ispolira, i dobijemo čudo!





Comment