Bmw 318ci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sasa13
    CBC Veteran
    • 25.09.2006
    • 136
    • Beograd

    Bmw 318ci

    Evo i ja da predstavim svog novog ljubimca

    Model 318ci...napravaljen 2002 godine, 105kw (143ks), motor N42B20 ... 2.0 16v valvetronic

    Dugo sam jurio da uzmem e46 coupe-a i po meni je to jedan on najlepsih ikad napravljenih ako izuzmemo M-a e46...







    Auto sam uzeo sa felnama 18 ali nazalost gume su u jako losem stanju tako da sam bio primoran da stavim zimski set na auto...



    evo slicica i motora koji me je prijatno iznenadio, kako potrosnjom tako i zustroscu kako na niskim tako i na visokim obrtajima...


  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Re: Bmw 318ci

    Poenta sa N42 serijom nije bila izvuci maksimum snage, vec upravo ovo o cemu ti pises, dosta zustrine i zivahnosti u celom radnom rasponu motora, uz opet vrlo skromnu potrosnju (manja verzija, N42B18, je imao najmanju specificnu potrosnju u svojoj klasi u godini kad je predstavljen). Motor u tvom kupeu razvija 200 Nm obrtnog momenta sto je preko 100 Nm po litru radne zapremine, odlican podatak za atmosferac, a jos je bitnije da je ta "vucna sila" jako lepo rasporedjena i dostupna u vrlo sirokom radnom spektru.

    Nego, neka je tebi sa srecom. Pazario si odlican i ocuvan (na prvi pogled) auto, samo obrati paznju na redovne servise jer taj motor ne trpi experimentisanja i improvizacije. Motor je dosta kompleksan i visestruko je bolje (i jeftinije) da se redovno odrzava nego (eventualno) popravljaju negativni efekti loseg odrzavanja. Obavezno prokontrolisi stanje celokupnog rashladnog sistema, narocito ekspanzione posude i creva hladnjaka, to su slabe tacke na ovim serijama i obavezno i konstantno vodi o tome racuna. Dakle, na svakih 5-6 meseci prokontrolisi sistem, pretpostavljam da od pomenutog nista nije menjano iz originalne ugradnje tako da uvek moras biti na oprezu. Na prvu sumnju u stanje istih bolje reaguj, preventiva ce te kostati daleko manje nego ono sto moze da usledi. Ako jednom promenis ekspanzionu posudu, hladnjak i creva, onda si miran narednih 100000 km. Pricam o originalnim rezervnim delovima. Sem toga, znas vec, aluminijumske viljuske su jako osetljive, narocito u kombinaciji sa velikim tockovima i niskim profilom gume. Budi oprezan kako i kuda ces da vozis te 18-ice, zamena istih je paprena. To su ti otprilike dva najvece "krizne tacke" na tom autu, sve ostalo je manje vise podnosljivo

    Uzivaj u prevozu i pamet u glavu, a nogu na pedalu kez
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • zverko
      CBC Senator XXL
      • 19.08.2005
      • 7085
      • BGD
      • Audi A4

      #3
      Re: Bmw 318ci

      evo i ja da ovim putem pozdravim kupovinu a i da te malo ohrabrim posto te over bez potrebe isprepadao. dakle, sto se motora tice, sad kad budes radio servis uradi jedno ispiranje i nemoj da zalis za ulje. uzmi Castrol EDGE 0w-40 i menjaj na 10K, glava nema da te boli. tacno je da BMW ne trpi improvizacije i budzenje i da je originalni deo najjeftinije deo ali ovaj put ima nekih stvari gde ne moras da ides u original a to je trap. da ne reklamiram sad ovde sta i kako, dao sam ti broj coveka gde da se javis za servis i tamo ce ti sve objasniti sta, kako i koliko. znaci, sto se trapa tice, remontovani delovi su u pitanju a koji su se pokazili vise nego dobri za cenu koliko kostaju. e da, zameni sve tecnosti i ulja ako je vec auto prava kupovina. znaci, kocenje , servo i antifriz.
      deutsche gemacht-gut gemacht...

      Comment

      • sasa13
        CBC Veteran
        • 25.09.2006
        • 136
        • Beograd

        #4
        Re: Bmw 318ci

        Sto se viljuski tice upoznat sam sa problematikom...za rashladni sistem nisam, mislio sam da su problematicni prvi primerci sa starim 8v motorom...sto se servisa tice obicno ga radim na 10k sa sintetikom tako da tu ne bi trebalo da bude problema posto vidim iz ove servisne knjizice da to nemci rade na 25k a i obavestenje o servisu na kolima obicno se pali na 25k...

        @Zverko
        Stavio sam mobil sintetiku, 5w-40, izbegavao sam castrol zbog raznih prica o kopijama, trap sam prekontrolisao, u perfektnom je stanju i skoro su stavljeni novi stabilizatori i silen blokovi od M-a

        Comment

        • zverko
          CBC Senator XXL
          • 19.08.2005
          • 7085
          • BGD
          • Audi A4

          #5
          Re: Bmw 318ci

          nista, tih 25k prepolovi na pola ali neka bude tu negde oko 10k zbog nase corbe i pretezno voznje po gradu. Taj Mobil sto si sipao nije full sintetika no da te ne smaram sad sa tom pricom original Castrol imas uvek od eMa u radnji. elem, u taj motor mozes slobodno i RS da sipas tj EDGE 10w-60 ili TWS. to ce jos najbolje da mu prija. Dakle, furaj sad tako i na prolece prospi to i sipaj RS.
          deutsche gemacht-gut gemacht...

          Comment

          • sasa13
            CBC Veteran
            • 25.09.2006
            • 136
            • Beograd

            #6
            Re: Bmw 318ci

            Za sada mi samo treba preporuka za plocice, uglavnom mi nude textar ili ate, posto sam video da su mi klesta, kocioni cilindar i pretpostavljam diskovi ate uzeo bi ate mada mi na vise mesta savetuju taj textar ukljucujuci i M-a ...

            Comment

            • zverko
              CBC Senator XXL
              • 19.08.2005
              • 7085
              • BGD
              • Audi A4

              #7
              Re: Bmw 318ci

              i ja savetujem textar. ate nije sto je nekad bio a i mislim da su pretvrde, ja ih trenutno vozim. znaci, textar slobodno i neces se pokajati.
              deutsche gemacht-gut gemacht...

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #8
                Re: Bmw 318ci

                I bolje sto si stavio tu gradaciju, to je prva fabricka preporuka BMW-a za taj motor. Tacno je da je onaj servisni indikator stelovan da "broji" do 25000 km do sledeceg servisa ali naravno da to nije preporucljivo cak ni za njihove uslove, kvalitet goriva, ulja, narocito u uslovima prevashodno gradske voznje... Nazalost, problem sa rashladnim sistemom je bio potencijalna opasnost kod cele serije E46 za verzije sa benzinskim motorom, ne samo za prve verzije. Zato sam ti skrenuo paznju da vodis racuna o tome, jer ti motori imaju jako nisku toleranciju na cak i minimalan gubitak rashladne tecnosti i "reaguju" momentalno. A posledice toga ne bi voleo da saznas iz licnog iskustva, veruj mi

                PS. Textar sam zamenio i ja na mom autu ali jedino sto u tom momentu nije bilo ATE-a, osim Textara sam imao u izboru i Jurid tako da je ovo bio neki nuzni kompromis. Inace, ako su u pitanju originali, uvek bih isao na ATE. Nije to bez veze bila prva ugradnja, a nije ni slucajno to sto su ti kociona klesta i diskovi isto ATE

                PS2. Ala brzo kucate, dva puta kasnim sa postom
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • zverko
                  CBC Senator XXL
                  • 19.08.2005
                  • 7085
                  • BGD
                  • Audi A4

                  #9
                  Re: Bmw 318ci

                  taj Mobil je hidrokrekovana sintetika ali ok, LL-98 API SJ. meni se ne svidja kako radi i ako kod eMa ima po extra ceni. sa RS-om nema greske, ester je u pitanju sto znaci siguran cold start i siguran gas patos. a evo sta kaze AutoData



                  sto se plocki tice, ATE nema fush ali ko sto rekoh nije kao sto je nekad bio. mislim da je textar bolji. to sto je kocioni sistem ate ne znaci nista drugo do toga da je mogo da bude ili ate ili lukas. ili, prvo ulje sa kojim auto izlazi iz fabrike je mineralno pa ne znaci da je bolje ili da treba da ostane u njemu.
                  deutsche gemacht-gut gemacht...

                  Comment

                  • overspeed
                    CBC Senator XXL
                    • 24.05.2005
                    • 2779
                    • Kosovska Mitrovica

                    #10
                    Re: Bmw 318ci

                    Ne treba, ali ne treba ni praviti nauku oko toga. Prosto, u autu treba da je ulje koje je preporucio proizvodjac. A BMW je za N42 motor preporucio kao primaran izbor gradaciju 5W, kao sekundaran izbor 0W, i sve mimo toga je experimentisanje. Znaci ponavljam to sto kaze BMW, a Autodati ne treba verovati slepo jer od verzije do verzije se moze naici na samo takve nebuloze. Na primer, za moderate (iliti umerenu, kontinentalnu) klimu ovde pise da je preporuka 15W40, a to su recimo klimatski uslovi koji odgovaraju nasem podneblju. Po tome treba poslusati Autodatu i na prolece sipati 15W40? Moze Kazem, sto se mene tice ja se pouzdam u ono sto kaze proizvodjac, a napisao sam sta je preporuka proizvodjaca, a posto je konkretno pomenut Castrol:



                    - a svakome ostaje sloboda izbora da veruje u sta hoce, pa i u Autodatu izmedju ostalog. Isto se odnosi i na plocice, prva ugradnja je ATE, u ovlastenoj servisnoj mrezi rade ATE, a ne Jurid ili Lucas koji je btw.u medjuvremenu kupila treca fabrika pa sad proizvode pod imenom TRW. Dakle, opet kazem, moj stav je da se pre svega pridrzavam fabrickih preporuka i uputstava, i ponasajuci se u skladu sa tim sa ATE-om sam imao dobra iskustva i na prethodnom i na sadasnjem autu (na njemu su pre Textara bile upravo ATE, sa kojima je auto i uvezen iz Svice). Medjutim kad sam menjao nije ih bilo pa sam morao da uzmem Textar. Ne kazem da Textar ne radi posao ali mi se ne svidja sto znaju da "cvile" na blagom kocenju, sto je jako neprijatno u gradskoj voznji, kad stajes na semaforu npr. Mislio sam da ce problem nestati dok malo "legnu", ali nije, cini mi se jos se vise cuju sa vremenom. To sa ATE-om nije bio slucaj, ni na prethodnom a ni na sadasnjem autu. Znaci ima raznih iskustava i razlicitih opcija, a ti sasa13 sam odluci sta i kako ces.
                    http://www.bmw.tv

                    Comment

                    • zverko
                      CBC Senator XXL
                      • 19.08.2005
                      • 7085
                      • BGD
                      • Audi A4

                      #11
                      Re: Bmw 318ci

                      sve to stoji sto si napisao za ulje stim sto ja mislim da je za nasu klimu 5w pretanko. ono sto sam hteo da kazem je da ovaj mobil sto je sipao nece izdrzati 25k bez ludackog dolivanja vec nakon 5000km a mozda i ranije ako ga cesce bude patosirao. ono sto je bitno je da bas zbog vanosa treba da bude kvalitetno ulje i tu nema kompormisa. Idealno je bas ovaj EGDE koji si ti postavio.

                      a sto se kocnica tice, i to stoji sto si napisao ali eto ja licno imam utisak da je ovaj put textar bolji. lukas(TRW) sam lupio jer znam da i oni prave kocione sisteme pa je tako recimo kod audija bilo ili lukas ili ate, zavisno od modela ali da ne idem sad u drugu temu. osvrnuo bih se na ovo sto si napisao o cvilenju. meni se to upravo desava za ATE plocicama e sad, to se desava zato sto plocke pri montazi nisu namazane pastom protiv cviljenja a ona se upravo nudi uz plocice u katalogu. u svakom slucaju, sta god da uzme od ta dva nece pogresiti. i jedno i drugo su renomirani proizvodjaci a koliko znam TEXTAR je takodje prva ugradnja u neke modele tipa X5 kao i GALFER. u taj model konkretno 318Ci prva ugradnja je JURID za napred a TEXTAR za pozadi, tako kaze http://bmwfans.info/parts/catalog
                      deutsche gemacht-gut gemacht...

                      Comment

                      • sasa13
                        CBC Veteran
                        • 25.09.2006
                        • 136
                        • Beograd

                        #12
                        Re: Bmw 318ci

                        Kad smo vec kod te paste kojom se premazuje poledjina plocica zna li neko gde to ima da se pazari?
                        Od sad ne stavljam plocice bez toga

                        Comment

                        • zverko
                          CBC Senator XXL
                          • 19.08.2005
                          • 7085
                          • BGD
                          • Audi A4

                          #13
                          Re: Bmw 318ci

                          Delta ili Drinjak . Part number: 81 22 9 407 103

                          "Plastilube". (Paste too prevent disc brake squeal.) Plastilube Eliminated brake squeal. Applied to ducts, piston bases, pad base Plates and possible interim plates — but not on pad surfaces.
                          deutsche gemacht-gut gemacht...

                          Comment

                          • sasa13
                            CBC Veteran
                            • 25.09.2006
                            • 136
                            • Beograd

                            #14
                            Re: Bmw 318ci

                            jel to mora u tim mali tubicama da se kupuje ili ima da se kupi negde neko veliko pakovanje?

                            p.s. dobar ti je ovaj sajt...
                            po broju sasije izbacuje

                            Region: Europe
                            Version: Left-hand drive
                            Transmission: Neutral
                            Date: '02, December

                            Comment

                            • GuybT
                              CBC Početnik
                              • 14.01.2011
                              • 4
                              • Stara Pazova

                              #15
                              Re: Bmw 318ci

                              Pozdrav svima...

                              Auto je prelep... zaista sve čestitke... ja se (ne)dvoumim da ga uzmem... i to baš ovu varijantu: 318ci, 1995cc, 143ks, motor N42B20, dupli vanos; 16v valvetronic, godište od 2002. pa na ovamo...

                              Sasa, evo posle godinu dana, da li bi mogao da nam napišeš neka iskustva i utiske? Koliko realno košta redovno održavanje ovakvog auta? Kolika mu je potrošnja? Koliko si prešao km sa njim, da li si imao nekih kvarova ili problema, da li si imao nekih većih ulaganja...?

                              Da li si zadovoljan ili bi uzimao neki drugi da sad kupuješ?

                              Još jednom, pozdrav svima i hvala unapred na odgovoru!

                              Comment

                              Working...
                              X