Hyundai Elantra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dzukela
    CBC Član
    • 26.07.2006
    • 70
    • Beograd

    Hyundai Elantra

    eto, moj prvi nov - ali baš nov.
    prvi put u životu, neću da umerem da nov nisam kupio.
    a ako ga ne kupim sada, sigurno neću kad decu na fakultet u inostranstvo šaljem.
    verovatno prva i jedina prilika, mada, ko zna šta život nosi.
    zašto baš ovaj auto? pa izabrao sam ga jer je jedini ispunio sve neophodne uslove:

    1. do 15k€ (za dlaku, 15.7k total)
    2. 130 - 150 ks (128ks)
    3. 5 ili više god garancije
    4. limuzina
    5. švaba ili žuti, uz prednost švabama

    ne samo da je sve neophodno ispunio, već je u mnogo čemu i iznad mojih očekivanja.
    potpuno sam razočaran ponudama švaba, precenili su se, tj. možda oni i nisu, ali ovi naši koji ih valjaju sigurno jesu.
    bez 20k ne možeš krštenog švabu naći.
    a najveće neprijatno iznenađenje je po meni bila škoda, do skoro pristupačan auto, odvalili su cene.

    u principu, vrlo brzo nakon zivkanja svih dilera, shvatio sam da nemam nikakvu dilemu, jedino elantra potpuno ispunjava sve što tražim.
    tu kreće pitanje motora, ukratko, svi govore dizel, a moja matematička kalkulacija kaže - tng.
    imate detaljnije o tome na mojoj prethodnoj tng vs dizel temi.
    i izaberem benzinac atmosferac 1.6 128ks
    tng ugrađuje neki paneag po ugovoru sa hyundai da bi se zadržala garancija.

    i eto, 100 km za sada, nije neka kilometraža, ali ja sam je*eno prezadovoljan.
    kako ide, kako se vozi, kakav je manuelni menjač, paket opreme …
    ako treba da biram nešto što bih voleo da je drugačije, verovatno jedina stvar bi bila: žao mi je što nemam start dugme.
    svakako udobniji lepši i atraktivniji auto nego oktavija (1.6 dizel) koju firma gde radim uzima za službena, a firmu, sa svim (nama nedostižnim) lojaliti popustima košta 17k€, i to prošle godina pre 2019 poskupljenja.


    e da, možda obraćam pažnju što je imam, ali ne sećam se da sam ih viđao do decembra.
    prvi put sam je video, i zapala mi za oko kada je pored mene jedna bila jedno jutro na parkingu.
    ovih dana, mislim da ih baš dosta ima.
    ne prođe vožnja od 10 min da jednu ne vidim.
    dobro je to, valjda, zbog rezervnih delova na otpadu


    slike
    Click image for larger version

Name:	01.jpg
Views:	1
Size:	89.6 KB
ID:	885077Click image for larger version

Name:	02.jpg
Views:	1
Size:	108.5 KB
ID:	885078Click image for larger version

Name:	03.jpg
Views:	1
Size:	93.5 KB
ID:	885079Click image for larger version

Name:	04.jpg
Views:	1
Size:	116.7 KB
ID:	885080Click image for larger version

Name:	05.jpg
Views:	1
Size:	127.3 KB
ID:	885081Click image for larger version

Name:	06.jpg
Views:	1
Size:	123.9 KB
ID:	885082Click image for larger version

Name:	07.jpg
Views:	1
Size:	131.6 KB
ID:	885083Click image for larger version

Name:	08.jpg
Views:	1
Size:	79.2 KB
ID:	885084Click image for larger version

Name:	09.jpg
Views:	1
Size:	46.1 KB
ID:	885085Click image for larger version

Name:	10.jpg
Views:	1
Size:	63.7 KB
ID:	885086


    pitajte ako vas nešto interesuje
  • dzukela
    CBC Član
    • 26.07.2006
    • 70
    • Beograd

    #2
    slike 2

    Click image for larger version

Name:	11.jpg
Views:	1
Size:	68.1 KB
ID:	882357Click image for larger version

Name:	12.jpg
Views:	1
Size:	83.0 KB
ID:	882358Click image for larger version

Name:	13.jpg
Views:	1
Size:	95.7 KB
ID:	882359Click image for larger version

Name:	14.jpg
Views:	1
Size:	89.7 KB
ID:	882360Click image for larger version

Name:	15.jpg
Views:	1
Size:	82.4 KB
ID:	882361Click image for larger version

Name:	16.jpg
Views:	1
Size:	86.9 KB
ID:	882362Click image for larger version

Name:	17.jpg
Views:	1
Size:	102.6 KB
ID:	882363Click image for larger version

Name:	18.jpg
Views:	1
Size:	104.7 KB
ID:	882364Click image for larger version

Name:	18.jpg
Views:	1
Size:	104.7 KB
ID:	882364Click image for larger version

Name:	19.jpg
Views:	1
Size:	106.5 KB
ID:	882365

    Comment

    • dzukela
      CBC Član
      • 26.07.2006
      • 70
      • Beograd

      #3
      slike 3

      Click image for larger version

Name:	21.jpg
Views:	1
Size:	70.9 KB
ID:	882366Click image for larger version

Name:	22.jpg
Views:	1
Size:	93.1 KB
ID:	882367Click image for larger version

Name:	23.jpg
Views:	1
Size:	83.7 KB
ID:	882368Click image for larger version

Name:	24.jpg
Views:	1
Size:	115.7 KB
ID:	882369Click image for larger version

Name:	25.jpg
Views:	1
Size:	75.9 KB
ID:	882370Click image for larger version

Name:	26.jpg
Views:	1
Size:	100.3 KB
ID:	882371Click image for larger version

Name:	27.jpg
Views:	1
Size:	71.9 KB
ID:	882372Click image for larger version

Name:	28.jpg
Views:	1
Size:	85.1 KB
ID:	882373Click image for larger version

Name:	29.jpg
Views:	1
Size:	37.7 KB
ID:	882374

      Comment

      • comi 1342
        Moderator
        • 28.09.2005
        • 1126
        • NS
        • Giulietta ,PUG 106,

        #4
        Čestitke !
        Kako leđa po najboljim putevima u Evropi ?
        Kad se dokopaš autobahna u ovoj zemlji sa najviše istih po glavi stanovnika, kako potrošnja na 130 po GPS-u, i koliko mu treba od 130 do 150 km/h ?
        Zvučna izolacija na istoj brzini ?
        "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
        "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

        Comment

        • sErGiO
          Moderator
          • 30.01.2007
          • 2769
          • Neko selo pored Beogr
          • Alfa Romeo 156SW

          #5
          Jako lep auto. Ne znam kakav je osecaj u voznji ali ti ces nam to reci U svakom slucaju nek ti je sa srecom auto i da te dobro sluzi.

          Comment

          • dzukela
            CBC Član
            • 26.07.2006
            • 70
            • Beograd

            #6
            sedišta, rano je reći, treba mi sat vremena vožnje u kontinuitetu, deluje ok, ali čim nema podešavanje lumbalnog dela, to nije odlično sedište.


            još uvek nemam mišljenje o zvučnoj izolaciji, evo malopre sam po prvi put vozio 130, super silent. i mene zanima kako je na 150.
            takođe ne znam šta ti znači po GPS-u, verovatno misliš na do da kazaljka pokazuje 5km/h više nego što jeste.
            ako je to, jednostavno ću ti reći kako je na 155 km/h


            pokušavam, i jedva se suzdržavam u tome da ispoštujem ono što su mu rekli:
            - od 2.000 do 3.500 rpm idealno, 4.000 apsolutni max
            - do 120 km/h
            prvih hiljadu km.
            a prvih 1.000 km je potrošnja "znatno" veća (tako rekoše), prvo, nije razrađen motor, em što mi je, kako rekoše, tng u nekom learning modu. nakon 1000km moram da odem do paneag da ga fino podese.
            eto znači, potrošnju ignorišem još 900 km,


            svakako ću napisati update na 1100 km.


            ali menjač, još uvek ne mogu prestati da se oduševljavam. kao vw/audi menjači u kolima sa uzdužno postavljenim motorom. a nije uzdužno postavljen motor. ne znam kako su to uspeli. i to takav na 100km, bruka. bolji od oktavija menjača.


            e da, audio, 6 zvučnika, jako fin. na 30 od 40 podeoka još uvek ne dolazi do raspada, a čak mi retrovizor počinje vibrirati, ja to prvi put vidim. tačnije, video sam to i pre sa onim posebno ugrađenim vuferima u gepeku, ali ne i sa default sistemom relativno jeftinih kola.


            i kao šlag na tortu, (pre)puno nekih sitnih fintica koje do sada nisam video, ni jedna ništa specijalno, nešto što ti može faliti, ali sve zajedno u kompletu - extra filing. ko zna koliko još ima da ih otkrijem, a svaka mi izvlači osmeh na lice.


            eto, pitajte bilo šta, ali za 130+ ili potrošnju, još se mora sačekati.

            Comment

            • sErGiO
              Moderator
              • 30.01.2007
              • 2769
              • Neko selo pored Beogr
              • Alfa Romeo 156SW

              #7
              Sedista uopste ne moraju imati podesavanje lumbalnog dela da bi bila dobra.

              Comment

              • stevak
                CBC Senator XXL
                • 31.05.2009
                • 1215
                • Zemun
                • Saab 9000 cs 2.0T

                #8
                Čestitam i sećno ti bilo!
                ex SAABotražitelj

                Comment

                • dzukela
                  CBC Član
                  • 26.07.2006
                  • 70
                  • Beograd

                  #9
                  Originally posted by stevak View Post
                  Čestitam i sećno ti bilo!
                  hvala

                  Originally posted by sErGiO View Post
                  Sedista uopste ne moraju imati podesavanje lumbalnog dela da bi bila dobra.
                  ja još nisam otišao do grčke a da se nisam "ispravljao" pola sata sa sedištima bez lumbalnog podešavanja.
                  moja leđa su takva.
                  inače, ova sedišta jesu ok, nemam zamerku, ali pravi test je u avgustu.



                  inače, posle 300 km, potrošnja je opala za 0.8l, a i veće brzine su sada na otprilike 200rpm manjim obrtajima, nisam zapisivao, odokativno.
                  jedva čekam 1000 km i fino štelovanje plina.
                  iznosim potrošnju kad se to završi.
                  prosto mi dođe da za vikend zapucam do niša i nazad...


                  još nešto zanimljivo, ja nisam video motor koji se brže zagreva.
                  regularne jutarnje putanje kojima prolazim, znam kako koja kola su u kojim trenucima bila na 90c, ali ova su za 30% brža od do sada najbržih. ne znam na koliko je ovaj tng podešen da prebaci, ali to su 2 skretanja u blizini, i već vidim da je prebacio.
                  inače, na hladan motor drži ler gas na 1400rpm, polako spušta do recimo 1100rpm, i tek kada se kazaljka odlepi sa 50c, obori na ispod 1000.
                  dal je to dobro ili loše, ne znam, ali znam da nikad brže u kolima nisam dobijao grejanje
                  e da, nervira me pozicija one leve centralne rešetke za air, čak i kad usmeri skroz desno, i dalje ovlaš prelazi preko desne ruke na volanu. jest da obično ne držim desnu ruku na volanu, ali... to me za sada od svega najviše nervira.
                  Last edited by dzukela; 27.03.2019, 00:15.

                  Comment

                  • sErGiO
                    Moderator
                    • 30.01.2007
                    • 2769
                    • Neko selo pored Beogr
                    • Alfa Romeo 156SW

                    #10
                    Originally posted by dzukela View Post
                    ja još nisam otišao do grčke a da se nisam "ispravljao" pola sata sa sedištima bez lumbalnog podešavanja.
                    moja leđa su takva.
                    inače, ova sedišta jesu ok, nemam zamerku, ali pravi test je u avgustu.
                    Ja dok sam imao auto sa sedištima koja se podešavaju u lumbalnom delu nameštao sam ih 5 puta od kuće do posla Kad god kupim Alfu, namestim prvi put sedište i ne diram više nikad. To je pravo sedište

                    Comment

                    • sErGiO
                      Moderator
                      • 30.01.2007
                      • 2769
                      • Neko selo pored Beogr
                      • Alfa Romeo 156SW

                      #11
                      Evo jednog testa sa baš benzinskim motorom. Doduše u pitanju je restilizovni model ali u suštini je to isti auto:

                      Comment

                      • dzukela
                        CBC Član
                        • 26.07.2006
                        • 70
                        • Beograd

                        #12
                        da li novinari dobijaju 1000 km+ automobile na test?
                        meni je trenutno 6.2l na 120km/h
                        jedva čekam tih 5.5l

                        ali baš mi je drago što sam uzeo ovaj 2016-2018 model, proizveden 09.2018.
                        mnogo, ali mnogo mi je lepši, pogotovo od napred.
                        oni trouglovi napred su mi užasni.

                        a vidim i da je
                        - 2019 model skuplji za 1.100 €, isti paket
                        - 2018 model rasprodat dizel


                        užas kako svi dižu 2019 modele za 1.000€ minimum
                        kako narod da kupuje nova kola...

                        Comment

                        • dzukela
                          CBC Član
                          • 26.07.2006
                          • 70
                          • Beograd

                          #13
                          evo, detaljnije posle 1200 km.

                          motor:
                          tih, baš tih. par puta što sam podizao haubu, ljudi su bili iznenađeni koliko je tih.

                          još jedanput, iznenađen sam koliko se brzo ugreje. na ovim jutarnjim temperaturama od 7-12 stepeni što su bile u proteklih 20-ak dana (sem zadnja 3 dana), max minut grejanja u leru, samo da obori sa 1400rpm na recimo 1100, minut (12c) - dva (7c) vožnje, i tng kick in - 30 stepeni. minut kasnije, diže kazaljku sa (početnih) 50 stepeni. pokazao sam to jednom ortaku, kaže da je video nešto slično na ford ecoboost motorima.

                          što se tiče snage, to je thumbs down. ne deluje u vožnji kao 127 ks motor. jednostavno, ne postoji kick sem u drugoj. da, 127 ks je na 6000rpm ili nešto slično, ali ko još vozi na tim obrtajim konstantno. nije da ne možeš obaviti neko tesnije preticanje, ali ide sa pripremom, sekund/dva pre preticanja zalepiš papučicu da nabije rpm, i onda krećeš, druga ili treća. nije da mi je to dealbreaker, nije da ga ne bih uzeo ponovo sa ovim saznanjem, ali nadao sam se da će biti agilniji.

                          klima se ne oseti, ni na motoru, ni na potrošnji.

                          ubrzanje u šestoj, pogotovo ako sam prebacio ranije iz pete, recimo umesto sa 4000 rpm na 3000 rpm, je prilično loše, ono 2km po sekundi maximum, ako i toliko. ono da doteraš od 110 do 150 ima da se načekaš. dešava mi se da se vratim u petu, pogotovo ako vidim da pozadi stiže neki "nervozniji", da je razvučem do min 4000 rpm, i onda da se vratim u šestu. tad se još i nekako odaziva u šestoj.

                          e da, njegovi "saveti" kada da šaltam brzine su tragični, mada, i na ostaim kolima isto viđam. ko prati te instrukcije, nije mi jasno...

                          takođe, iznenađen sam i težinom automobila, 1290 kg po hyundai papirima koje su nosili u sup (u saobraćajnoj - 1360 ?!?!?), na to uopšte nisam obraćao pažnju pre kupovine, bio sam ubeđen da je barem 100 kg lakši. da, vrata ne "šoboću", imaš onaj tup i dubok zvuk kada zatvaraš vrata, deca jedva otvore/zatvore vrata, to je lepo, ali sigurno da je ta dodatna težina ukrotila konje. znači, mixed feeling, motor - down, težina i robusnost - up.


                          menjač:
                          sem toga da jako lepo ulazi u brzine, ono, iz prve nežno povučeš dole/levo, u drugoj je, samo ga blago gurneš gore, on izleti ispod treće, još jedan blag potez gore, pa dole, odradio si treću i četvrtu, isto i za petu šestu, jedva malčice desno treba da ga gurneš. obično se na novim kolima učim neko vreme na menjač, onde je to bilo instant privikavanje.
                          smooth as butter.
                          podsetio me na passat menjač sa uzdužno postavljenim motorom. ali za razliku od njega, 5-stepeni, gde sam imao problema da držim 50km/h, ili gušim motor u višoj brzini, a vrtim ga ludački u nižoj, ovde su sve brzine nekako "blizu", ne znam koji je stručan izraz. bukvalno mogu svaku brzinu od 20 do 100 da držim non stop u rasponu od 1000 obrtaja. iz druge se može najnormalnije krenuti dokle god se kola iole kotrljaju. idealan je za gradsku vožnju, mada lično mislim da je šesta mogla da krene malo kasnije, da budu malo niži obrtaji na 130. thumbs up svakako u kompletu na menjač.

                          buka u kabini:
                          na 120 dead silent. na 140 poslednja brzina da je meni odgovarajuće, a alergičan sam na buku. ne čuje se motor, već strujanje vazduha. e da, neko je pitao, 140 je 133 po gps-u.

                          potrošnja:
                          e stigosmo do najinteresantnijeg dela.
                          ovako, ne znam kakva je potrošnja na bezolovnom, ali 99% na tng je: od 6l do 9.2l
                          6l između 120-130 (jeste čak i malo niže na 110, ali ko toliko vozi na autoputu, sem kad je polu gužva)
                          9.2l worst case scenario, petak u 16:30 autoput potez od Merkur/okov/emeceta do autokomande, jedva nekad ubaciš u drugu.
                          prosek mi je na kompjuteru 7.5 - 8.0, vikendom ga podignem na 8, radnim danima zbog posla/autoput, 7.5
                          ja sam - p r e z a d o v o lj a n.
                          kako ga vozim 140 na autoputu, kad mogu, naravno, zbog potrošnje, buke, potrošnje pneumatika, kontrole prosečne brzine na segmentima autoputa, to me dođe nekih 6.5 * 77 = 500 din. apsolutno fenomenalno.
                          double thumbs up

                          sve ostalo, zadovoljavajuće/prolazno u najgorem slučaju. audio system je odličan, sedišta - lepe (polu)kadice sa bočnim ojačanjima, najduža vožnja u kontinuitetu, oko 90 min, 125km, bgd - okolina gornjeg milanovca, bez psiho/fizičkih tegoba u putu. možda najgora stvar, vožnja pre 2 dana po (prvoj) kiši, senzori za unutrašnju maglu/vlažnost vazduha, konstantno mi je gasio recycle vazduha, i uključivao spoljni. kako već nekoliko godina (možda i 10 god) vozim isključivo sa recycle (u bgd vožnji) vazduha, prilično me je izluđivao jer sam celo veče osećao u kabini smrad dizelaša ispred mene. e ta kiša, senzori za auto podešavanje brzine brisača bi mogli da budu agilniji, nekoliko puta sam poželeo da prebacim u manuelni mod, mada je bila noć, a tada mi treba brže nego danju.

                          i iako mi nije to bitno, prošli su dani loženja, sad su dani - uštede goriva, ali primećujem da svi zagledaju kola.
                          kako sam stavio folije, a često uletim negde na par minuta i ostavim decu u kolima, svaki treći/četvrti dan u proseku, kad se vratim, kažu mi da je neko "hteo da ukrade auto", tj. prilaze i gledaju.
                          stvarno izgledaju vanserijski za te pare. prosto ne mogu da se načudim šta su uradili na ovom novom elantrom, oni trouglovi ...

                          još nešto, predivna ponuda kineske manufakture na AliExpress. 200€ u 14 porudžbina mi je na putu, baš ima svašta da se bira.
                          sigurno ću i za 7 godina, kad ode garancija, a ko zna, možda i pre, poručiti za 300€ android box umesto trenutnog radio/cd/Bluetooth. ima i 4G sim, wifi hotspot, mogu staviti moj omiljeni HERE map, rade kontrole sa volana, kamera, tpms… 10 puta bolje nego onaj uštrojeni i spor android što nude u najskupljem paketu.
                          Last edited by dzukela; 14.04.2019, 01:45.

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Tih 50 kila razlike je TNG, to se dodaje na tehničkom pregledu. Što se tiče težine danas su i manji automobili preko 1200 kila, jednostavno mnogo motorića i sličnih špecija koje zabavu znače...
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • hirurg83
                              CBC Senator XXL
                              • 26.02.2014
                              • 398
                              • Banjaluka
                              • VW Jetta

                              #15
                              Cestitam. Fin auto. Od 1.6 motora ne treba ni da ocekujes vise.

                              Poslato sa STF-L09 uz pomoć Tapatoka

                              Comment

                              Working...
                              X