Hyundai Elantra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dzukela
    CBC Član
    • 26.07.2006
    • 70
    • Beograd

    #16
    imao sam tu sreću, ili možda, nesreću, da sam se par godina vozio sa ortakom u Suzuki swift gt.
    na kraju ga je slupao, jedva živ ostao, hvala bogu da tad nisam bio u njima, sigurno bih bio mrtav.

    ali mi se nekako utkalo u gene da ako 1.3 ide ko nevreme, šta 1.6, 1.8, 2.0 rade...

    Suzuki swift gti je "krivac" što mnogo očekujem od svakog 1.6+ benzinca, i taj osećaj ću verovatno u grob poneti

    Comment

    • sErGiO
      Moderator
      • 30.01.2007
      • 2769
      • Neko selo pored Beogr
      • Alfa Romeo 156SW

      #17
      Ako je Swift bio 8v onda je bolje potezao iz nizih obrtaja ali svakako atmo motori traze obrtaje. Moze i taj 1.6 da bude agilan ako umes da ga vozis na odgovarajuci nacin. Trebao si mozda neki turbo motor da uzmes ako zelis agilnost, odnosno vise obrtnog momenta.

      Comment

      • dzukela
        CBC Član
        • 26.07.2006
        • 70
        • Beograd

        #18
        ne ne, da se razumemo, sada sam u godinama kada između 2 izbora: agilnost + turbo + konji VS potrošnja + održavanja, uvek biram ovo drugo. želim pare u džepu, a ne adrenalin.

        samo sam spomenuo kako se taj swift trajno uticao na to kako posmatram kubikažu motora.

        Comment

        • hirurg83
          CBC Senator XXL
          • 26.02.2014
          • 398
          • Banjaluka
          • VW Jetta

          #19
          Ja imam 2.0 vuce se ko prebijen al posle 4000 obrtaja osjeca se ostrina benzin voli turu.

          Poslato sa STF-L09 uz pomoć Tapatoka

          Comment

          • comi 1342
            Moderator
            • 28.09.2005
            • 1126
            • NS
            • Giulietta ,PUG 106,

            #20
            Lepa zapažanja, rekao bih da ti je tema kvalitetnija od većine "novinaskih" testova na koje se nailazi po našim novinama - sajtovima.
            Teško bi mi bilo voziti takav auto, naročito preticati po lokalnim putevima, ne znam da li postoji rezerva snage kad pogrešiš u proceni. Voleo bih da neko tako realno opiše i vožnju sa malim turbo benzincima.
            Nisi ništa napisao o tvrdoći vešanja, na autoputu me ni ne zanima, nego po ovim našim oranjima ?
            Alfisti bi napisali " a znaš kako moja giulietta ubrza u 6-oj od 140 do 200+...leti ", ali ja sam to probao samo 2x i ne smatram sebe alfistom. Niti favorizujem proizvođače gvozdenih sokoćala...
            "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
            "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

            Comment

            • dzukela
              CBC Član
              • 26.07.2006
              • 70
              • Beograd

              #21
              ne bih ga uzimao za agilna preticanja.
              u gradu može, kad i u drugoj/trećoj, ali u četvrtoj moraš da se "pripremaš" za preticanja sa papučicom (do poda) na sekund pre preticanja da izletiš sa velikim rpm.
              ne bih bio srećan da to moram često raditi.
              jednostavno, motor je naštelovan za sledeće dve krakteristike: štedljivost/tišinu

              vešanje je na "pola puta", znam i za tvrđe, i za mekše.
              mislim da su mu točkovi dosta dugo "iznad asfalta" posle rupe/izbočine za moj ukus.
              kad ulazim po (baš) lošem putu u jače krivine sa jačom brzinom, imam osećaj kao da izleće u stranu.
              kad je ok put, mogu i sa 90 u one uključenje/isključenje 90stepeni petlje bg-zg/ns-ča bez bežanja: sa puta/iz sedišta

              kad sam već "ovde", da napišem neke mane:
              - audio se instant uključuje sa istom volume kako je bio kad je ugašen vađenjem ključa, na kontakt. mnoga jeftinija kola imaju posetepen fade in, bez da te stresira.
              - nema dovoljno različitih mesta za odlaganje sitnica: kaseta "za rukavice" + "odmaranje ruke" - fali mi: džep kod poluge za haubu + druga kaseta ili ona mala pregrada u sedištu.
              - ne postoje u gepeku u ćoškovima kukice na koje bih stavio onu elastičnu mrežicu da drži stvari, čak verujem da ću ih "zavariti"
              - mislim da je radio prijem lošiji nego u ostalim kolima, verujem da verzija sa androidom koja ima peraje gore verovatno bolja, ovde je radio antena u zadnjem staklu, tako piše, ali je ne vidim.
              - motor ne obara na ~700 rpm sve dok NE STANEŠ. da, dok: ne staneš. dok se kotrlja 1km/h, drži ~1000 rpm. sa ili bez klime.
              - dve sekunde da prikaže rikverc kameru na display kada ubaciš u rikverc. zašto ne instant, šta je tu toliki problem ?!
              - zašto jedan od 2 cigarete power nije - non stop. viđao sam to po kolima, i stvarno mi treba jedan non stop da punim bateriju od drona sat vremena na terenu. da držim kontakt sat vremena? nisam još imao priliku, ali znam da ću se uskoro iznervisati za nešto što sam savršeno imao do sada: ostavim bateriju drona, odem, vratim se za sat vremena i vozim. ako neko ima neki savet?

              i pohvala:
              po meni, neviđeno dugo ide na inerciju, reper mi je znak 500m do aerodroma. znam sa kojom brinom sam tu uvek (sem kad je gužva), i koliko kočim dole ispod autoputa. e ovde kočim više nego sa ostalim, računajući i 2018 oktaviju, koja je po meni isto/slično aerodinamična. u gradu, zamalo se u prvih 200 km nisam lupao na inerciju, pošto sam uvek očekivao da će sam stati do kola. šta je fora, da li gume, da li mast od mangulice na osovinama, nemam pojma.

              i još nešto, previše sam se oslanjao na proktometar za potrošnju tng. nakon zadnja 2 puna, dižem gore pomenutu potrošnju (za pola litara) na: 6.5 - 10, isti uslovi opisani gore.
              i dalje odlično, ali da se neko ne navuče na stvarno male (i nemoguće) vrednosti napisane gore.

              Comment

              • comi 1342
                Moderator
                • 28.09.2005
                • 1126
                • NS
                • Giulietta ,PUG 106,

                #22
                Ima multilink vešanje pozadi ? Onda je baš čudno da točak visi, meni su auta sa multilinkom uzor za dobro prijanjanje, na ovom sad unapređeni multilink II, zadnji kraj kao zalepljen. Nikad nisam imao noviji auto koji ne prekida 12V na upaljač utičnicama, ne znam koji nema automatiku protiv pražnjenja akumulatora. Mislim da na OBD konektoru ne prekida 12V, možda odande da izvučeš, ili možda ima na Aliexpresu. Možda "vako nešta" https://www.aliexpress.com/item/AUTOOL-BT-30-Maintaining-Auto-Car-Computer-ECU-MEMORY-Saver-Battery-Tool-OBD2-SAFE-Replace-Car/32792561902.html?spm=2114.search0104.3.140.4a9c66f 60emkcv&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_7_ 10065_10068_319_10059_10884_317_10887_10696_321_32 2_10084_453_10083_454_10103_10618_10307_537_536,se archweb201603_51,ppcSwitch_0&algo_expid=15b3bb5a-c702-434f-a365-258348303410-19&algo_pvid=15b3bb5a-c702-434f-a365-258348303410&transAbTest=ae803_5

                A i htedoh da pitam kako si merio potrošnju...
                Moram se prijaviti da provozam C5 Aircross, ti novi amortizeri bi trebali biti melem za naše oranice.
                Zaboravio sam kako se ova komplikovana adresa pretvori u link...izem ti moderatora
                "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                Comment

                • dzukela
                  CBC Član
                  • 26.07.2006
                  • 70
                  • Beograd

                  #23
                  pa ne znam kakvo vešanje imam, ali imam taj osećaj da mi telo malo trzne u stranu suprotnu od namotanog volana ako jače uđem u krivinu i naletim na "bump".
                  sa druge strane, danas sam se baš isekao, ali sam bio srećan kako sam prošao i kako su se kola ponašala. i to baš posle gornjeg posta o "ležanju".
                  iz pravca čačka uključenje na autoput ka bg, sigurno je svako video ko je prošao tuda danas, poispadale (valjda) cigle (nešto mrvljeno crveno) uz levu stranu puta baš na krivni. uvek tuda jače ulazim, 90 sigurno, i horor kad sam primetio, nije bilo vremena da kočim, sa G sila me opasno baca na tu levu stranu. prošao sam levim točkovima preko toga, ono, "milion" sitnih lupkanja u sekundi, ali su me desni točkovi održali na putu bez problema. a već sam video kako izlećem.
                  ma i ja sitničarim, i kukam na sve sitnice, ali danas sam baš zahvalan i kolima i onom gore što je sve prošlo odlično.

                  fabija ne gasi 12v, na ženin auto sam punio. kolega sa pasatom, kome sam poklonio stari dash cam (btw, svi kojima treba odlična dash cam neka uzmu 70mai pro za 50€) mi kaže da mu kamera non stop snima i da mora da čupa usb kabl.
                  a i iskreno, kad imaš 2, i treba jedan da bude non stop powered on, na meni je odgovornost za akumulator.
                  zanimljivo ovo za OBD što si dao, možda ću da idem na to, mada sam do malopre bio ubeđen da odsečem cigarete adapter sa punjača, montoram štipaljke na kabl, i da idem direktno na kleme, sve da se pune baterije u prostoru motora sa spuštenom haubom, naravno, prvo da je motor ugašen sat vremena minimum.

                  potrošnju sam merio sa dva odlaska na pumpu i sipanjem tng za minimalac. reset trip, kad capne tng, pogledam trip km / avg speed
                  - autoputem za loznicu, ali nisam izašao na šabac/ruma, već produžio na sledeću, tu i malo posle autoputa sam imao 6.5, a avg speed (na autoputu) 135 km/h
                  - bgd only, ali nisam video autoputa, čak sam na medak (napred nazad) išao kroz centar (koji je to pakao majko moja), tu sam imao avg speed 26 km/h i 8.9l, ali kako sam ubacivao u treću, nije worst case scenario, te sam dodao još 1.1 za teoretski najgoru moguću potrošnu opisanu gore


                  ajd još jedno pitanje, kad već ovde ima znalaca, ima li da se nađe ili ovde u prodavnicama, ili na AliE, pravi sinusni ac/dc inverter. 200w max, ne treba mi više. ali da ima pravu sinusoidu, ne onaj "čoper" gde sinusoida izgleda kao piramida, ili još gore kao 3 kocke sa 2 u podnožju.
                  do 100€ max, to je ono što me kolje, čak i ako nađem neki na AliE koji kao nosi oznaku pure sine wave, u ocenama uvek pročitaš da - nije.
                  Last edited by dzukela; 23.04.2019, 00:22.

                  Comment

                  • stevak
                    CBC Senator XXL
                    • 31.05.2009
                    • 1215
                    • Zemun
                    • Saab 9000 cs 2.0T

                    #24
                    Originally posted by dzukela View Post
                    svi kojima treba odlična dash cam neka uzmu 70mai pro za 50€.
                    Dobro bi bilo da podrobnije opišeš iskustvo sa predloženom kamerom, bilo ovde ili u posebnoj temi, jer verujem da će to biti mnogo bolje od onog što može da se pročita na netu kao i da li je ima kod nas za te novce.
                    ex SAABotražitelj

                    Comment

                    • comi 1342
                      Moderator
                      • 28.09.2005
                      • 1126
                      • NS
                      • Giulietta ,PUG 106,

                      #25
                      Gde ima za 50, ni u Kini nije toliko, a još poštarina, carina, porez ?
                      "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                      "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                      Comment

                      • dzukela
                        CBC Član
                        • 26.07.2006
                        • 70
                        • Beograd

                        #26

                        Comment

                        • goransa
                          CBC Član
                          • 03.05.2019
                          • 10
                          • Sarajevo
                          • Hyundai Santa Fe CM

                          #27
                          Sve čestitke za izbor vozila i ja mjerkam jednu ali mi žao da se odvojim od Santa Fe-a.
                          Moja iskustva sa Hyundai vozilima su stvarno samo za pohvalu.
                          Santa Fe 2.2 110kW 4x4 GLS, Smart Forfour w454 1.5 82kW

                          Comment

                          • dzukela
                            CBC Član
                            • 26.07.2006
                            • 70
                            • Beograd

                            #28
                            4500 km
                            volan počeo da škripi.
                            identično kao i pre mnogo godina kad sam na pasatu ostao bez servo ulja.
                            zakažem termin, kažem proverite servo ulje, škripi volan.
                            dođem po kola, kažu: vreteno je oštećeno, možete slobodno voziti, 15 dana, zamena u garantnom roku.

                            iako ovo zvuči negativno, meni je skroz ok.
                            da je sreće da sve (sa motorom) ode u prvih 7 godina.
                            termin su ispoštovali u minut kad su rekli da će biti gotovo.
                            možda nekome pomogne kad kupuje elantru, a škripi volan.

                            inače, bilo je simpatično pogledati snimak sa DC dok je bio u servisu.
                            kako mehaničar vozi testni krug (nije odvaljivao kola), i kako se posle ona dvojica raspravljaju: jel čuješ? ne čujem. ja čujem. nema ništa. i onda zovu trećeg koji kaže, ja čujem, diži haubu.
                            šteta što su izvadili ključ, voleo bih da vidim šta su tad pričali


                            inače, potvrđujem sve ono što sam gore pričao.
                            kola se lepo voze, i lepo leže.
                            pogotovo sa ovim kišama, nije trznuo u stranu ni jedan put.
                            ostaje ta mala žal za kojim konjem više, jer su kola teška, 1458 kg samnom u kolima, ali to sam unapred znao/pretpostavljao.
                            u gradu/autoput je ok, mada na magistralama kad krenu ona brza preticanja šlepera, tu kažem: da mi je više konja.

                            Comment

                            • sErGiO
                              Moderator
                              • 30.01.2007
                              • 2769
                              • Neko selo pored Beogr
                              • Alfa Romeo 156SW

                              #29
                              Ne bih se slozio da je dobro da bilo sta crkne na autu posle samo 4500 km. Narocito ne deo upravljackog sistema. Nebi smelo nista da riknjava bar 2-3 godine po meni ali dobro, zato je tu garantni rok pa nek resavaju o svom trosku. U svakom slucaju nadam se da nece vise nista da riknjava.

                              Comment

                              • dzukela
                                CBC Član
                                • 26.07.2006
                                • 70
                                • Beograd

                                #30
                                nije dobro da rikne, naravno, ali sve što treba da rikne neka rikne u prvih 5 god.
                                na kraju, za deset godina, ceniću ovaj auto po tome šta je riknulo drugih 5 godina, a pogotovo zadnje 3.
                                prvih 5 me ne interesuju.

                                ali to za prve 2, 3 godine, ta nadanja, zaboravi.
                                kao što rekoh, firma koja kupi godišnje ~80 automobila, od 10k € do 50k €.
                                znam da pola posete prve godine servis.
                                čak procentualno najmanje one mučene 1.0 fabie.
                                direktorski land rover ima "privatan parking" u servisu koliko je tamo, od starta.
                                Last edited by dzukela; 24.06.2019, 18:15.

                                Comment

                                Working...
                                X