FitjA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • itza
    CBC Senator XXL
    • 28.12.2004
    • 658
    • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
    • -

    FitjA

    eto i mene .. )
    ako bilo ko zna bilo shta ima neku ideju ili neshto o budzhenju fitja .. voleo bih da chujem svaku ideju i komentar unapred hvala ..

    a evo i kratkog opisa
    motor : Fiat 127 905 cc (za sada stock samo uradjena generalna)
    Kochnice : Diskovi napred , gl kochioni od Yuga (ugradnja u toku)
    Enterijer : Instrument tabla od lade specijal sa sva 3 mala satitja , CD , Bass box (ugradnja u toku)
    Limarija : trenutno se stavlja Nov patos (koji sam nashao u radnji za divno chudo sa sve fabrichkom deklaracijom iz 84 god ) , ojachanje shasije sa donje strane kocka od cevi 30x20 mm koja povezuje nosache gibnja i nosache zadnjih viljushki , ojachanje samih zadnjih viljushki

    U planu : homokinetichki zglobovi umesto prirubnica ,
    kompletna obrada motora , radilice , menjach , nosati klipovi , mozhda 2grli karburator
    Reparacija prednjeg spojlera , sajtne , shirenje prednjih rubova , novi poklopac motora sa repom (hand made) , verovatno farbanje posle svega toga
    i na kraju obrada enterijera .. jer su za sada satovi samo ubudzheni da rade .. ali ne izgledaju nikako .. no o tom po tom .. da ne smaram vishe ..

    unapred hvala na predlozima , kritikama pohvalama i savetima ...
    a sad evo i slikitza .. nadam se da se vide ..
    dodushe starih da vas ne chudi shto je fitjina ins. tabla ... za sad nazhalost nemam novijih slika .. ali bitje i toga ..


    "Brano sine , vozi POLAKO..."
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Cao i dobrodosao

    Vidi, pocni da razmisljas ovom logikom:

    Moj auto ce biti kao Porsche. Motor nazad , tezina nazad.

    Sta mislis gde ti trebaju kocnice koje su izdrzljivije?

    Napred si lagan i dalje i nemas poteskoca sa blokiranjem prednjih tockova , nikad nisi ni imao

    Razmisli, sa sam tek svatio o cemu se radi , sorry !!!
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • itza
      CBC Senator XXL
      • 28.12.2004
      • 658
      • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
      • -

      #3
      shto se tiche odnosa tezhine si u pravu znachi jedino reshenje da ga nateram da bolje kochi je da stavim diskove i pozadi ... hmmm shto tje onda pa zahtevati i tretji kochioni cilindar ... grrr

      a shto se tiche blokiranja .. blokirali su mi prednji i dalje blokiraju .. znam po grejanju jer kada se vratim sa posla i parkiram auto ispred zgrade prednje felne su za malo pa usijane .. bukvalno osetish kako izbija jara odatle .. a ako je kisha i pushe se
      do dushe ja retko kada vozim ispod 100 jer se auto putem vratjam sa posla od plavog mosta sve do studenjaka ..

      pazi ovako sad .. za pozadi mi trebaju diskovi neki boga pitaj sa chega ... znachi zadnja vicha , ruchna ?? koji bi to disk mogao da bude ..
      mada mi je lik iz kraja rekao da ima tako neshto bash za fitju i da je voljan da mi to montira .. samo se sad plashim da yugov cilindar opet ne bude mali za 4 diska ... pa da kupujem 3 cilindar po redu .. poludetju ..
      "Brano sine , vozi POLAKO..."

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Zdnji disk i celjusti od audija i( 100 cc npr 85>>> ) ili SAAB 900 ili 9000.

        Verujem da ima jos.

        Da li mozes da mi das podatle promera kocionih cilindara originalno na Fici sa dobosima?

        U pitanju je proporcija a ne zapremine.
        Pretpostavka stoji, daj mi podatke, pa cu da vidim da li je mozda moguce koristiti originalni Ficin glavni kocioni ukoliko idu diskovi i pozadi, ili samo pozadi
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • itza
          CBC Senator XXL
          • 28.12.2004
          • 658
          • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
          • -

          #5
          ne znam da li mislish na promer samog glavno kochionog ili na promer malih cilindara unutar dobosha ..

          mali cilindri unutar dobosha ima 4 komada (jedan u svakom doboshu) koji imaju po 2 klipitja od recimo 10 mm


          a originalni fitjin gl kochioni koji sam ja kupio nov je pa ne znam tachno ali recimo promera isto 10 -15 mm unutrashni prechnik cilindra .. ovaj novi jugitjev je duzhi za 2-3 cmm i deblji recimo da je unutrashnji promer 15-20 mm i shto je bitnije ima mnogo deblje cevi za dovod ulja iz kantice nego ovaj fitjin

          kandzha koja mi je prvobitno bila napred je od fitjinog kombija i promer cilindra u njoj je veoma chudan koliko se setjam 30 mm dok je zadnja kandzha za fiat 132 promera 32mm (jer sam ja prvobitno mislio da su to te iste kandzhe)
          promer cilindra unutar ovih novih kandzhi koje su mi sada na autu napred 35 ili 40 mm nisam siguran i zbog toga sam imao problema sa gumicama ... jer na onaj mali cilindar nishta ne pashe .. ali mi je on pravio najmanje problema pa sam ja pretpostavio da je zbog zapremine i zato kupio ovaj drugi glavni kochioni

          a za ove diskove tju da se raspitam ....
          znachi ti mislish da je u pitanju proporcija shto bi znachilo da ako ostavim ovaj gl kochioni koji je sad na kolima i stavim diskove i pozadi to bi trebalo da reshi problem ?
          "Brano sine , vozi POLAKO..."

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Cao !

            Ne nemislim.

            Znam da su 2 klipa po tocku koji su aktivni u konstrukciji dobosa.

            Racunaj: Ako je klip 10mm=1cm precnika onda mi je povrsina :

            (1/2)*(1/2)*3,14=0,785 cm2 puta 2 = 1,57 cm po tocku.

            Ako je aktivni hod klipa 3mm=0,3cm onda je aktivana zapremina :

            1,57*0,3=0,47ccm po zadnjem tocku.

            Ako je na prednjem tocku aktivna zapremina 0,6ccm onda je:

            Proporcija>>

            Prednji : Zadnji = 1 : X Gde je jedinica nova mera zapremine za novi prednji cilindar.

            0,6: 0,47 = 1 : X

            odatle (0,47*1) / 0,6= 0,783333333

            Dakle ako je novi prednji 1 onda je novi zadnji 0,783333333 ccm

            Sad bi bilo pozeljno imati u obzir da jedan klip namenjen za diskove po pravilu trazi 1 mm hoda +1 mm za uvijanje u pakningu.
            Dakle racunaj sa 2 mm hoda za nove kocione celjusti za diskove i prema tome trazis celjusti sa odgovarajucim promerom klipa.

            Gledaj da ostanes sto blize zapreminskom delu originala.

            //
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • itza
              CBC Senator XXL
              • 28.12.2004
              • 658
              • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
              • -

              #7
              hmm .. ajde sad da vidim da li sam te ukapirao kako treba .. rech je o zapremini ulja koju glavni kochioni treba da izbaci da bi sva 4 tochka kochila ..
              dakle u originalnoj postavci sa 4 dobosha fitjin gl kochioni po ovim prorachinima izbacuje 4x0.47 ccm a to je 1.88 ccm ulja da bi sva 4 tochka prikochila .. odnos zadnje prednje kochnice se postizhe time shto do prednjih dobosha ide PO jedna cev a do zadnjih ide jedna koje se pozadi deli na dve pa je zbog toga i duzhine samih cevi pritisak do tamo oslabio za neki procenat i prednji tochkovi uvek blokiraju pre zadnjih .. po toj logici ...
              no elem da se vratimo na zapreminu ... znachi ukupno taj cilindar izbacuje ~1.88 ccm ulja

              a sad ako je promer prednjih cilindara u kandzhi koje ja sad imam na njemu 35mm i treba im 2 mm hoda to mu dodje
              1.75*1.75*3.14=9.62 *2 = 19.23 cm*0.2 cm hoda = 3.85 ccm samo za prednje + 2*0.47 = 0.94 za zadnje
              shto dodje ukupno 4.79 ccm ulja da bi svi tochkovi prikochili

              4.79 prema 1.88 to je 2.5 puta vishe
              zapremine ulja mi treba da bih prikochio
              shto objashnjava zashto ja skoro da nemam pedalu kada upalim auto tj. kada krenem da vozim a zashto se ona podigne kasnije to je pitanje
              kada bih imao tehnichki presek kochionog cilindra mogao bih mozhda da reshim tu dilemu ?
              tj pitanje je da li ulje iz kochionih cevi mozhe da se vrati kroz cilindar u dolazne cevi tj u bochicu za dolivanje kada pedala nije pritisnuta ?
              ako je to mogutje onda znam u chemu je problem .. a ako nije onda je ipak problem u kochionom cilindru ...
              "Brano sine , vozi POLAKO..."

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #8
                Jedan savet.

                Postavi paralelno 2 ficina cilindra , povezi ih paralelno (glavne kocione mislim.

                Kad je pedala dole, nema vracanja ulja.

                Prednja i zdnja kola su razdvojena sa 2 klipa jedan pred drugim u cilindru.

                Uzmi jednostavno epruvetu i vidi koliko koje izbacuje, ako nemas drugog resenja za merenje zapremina .
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Originally posted by ica
                  pazi ovako sad .. za pozadi mi trebaju diskovi neki boga pitaj sa chega ... znachi zadnja vicha , ruchna ?? koji bi to disk mogao da bude ..
                  mada mi je lik iz kraja rekao da ima tako neshto bash za fitju i da je voljan da mi to montira .. samo se sad plashim da yugov cilindar opet ne bude mali za 4 diska ... pa da kupujem 3 cilindar po redu .. poludetju ..
                  Nekad u davna vremna se to radilo sa diskovima od Fiata 850, sport je ima sva 4 diska i to je pasovalo komplet. Da li sad to može da se nadje nemam pojma
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    se pozadi deli na dve pa je zbog toga i duzhine samih cevi pritisak do tamo oslabio
                    stop. pritisak se ne smanjuje zbog duzine cevi ili razdvajanja. pritisak je konstantan u celom toku jer je hidraulicni sistem zatvoren.

                    mala dopuna, da ne bude zabune
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      U sustini su 2 klipa u pitanju u glavnom cilindru. Dakle 2 kociona kola. Prednje i zadnje.

                      Na prednjem kolu je izvodba paralelna jer je tako lakse da se odradi na samom cilindru jer odma iz njega se ide levo i desno.

                      Na zadnjem kolu je nepotrebno vuci duplu liniju , na takvom sistemu, vec se razdvaja pozadi.

                      Znaci ista stvar za samu kolicinu ulja koje dohvata cilindre.

                      Jedina razlika je da je u zadnjoj cevi dok je samo jedna , brzina kretanja fluida (dakle protocna zapremnina duplo veca , kad se razdvoji pada na normalu.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • itza
                        CBC Senator XXL
                        • 28.12.2004
                        • 658
                        • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
                        • -

                        #12
                        dora .. shto se tiche fiata 850 to je veoma teshko da tju natji ...

                        brick .. mislim da ako je jedna cev dugachka 50 metara a druga 5 istog prechnika i ispunjene istim fluidom .. da bi na kraju obe cevi dobio isti pritisak trebatje ti duzhi klip u duzhoj cevi a kratji klip u kratjoj cevi zbog same kolichine fluida koji trpi odredjeno suzbijanje .. e sad kolika je to nijansa na kolima to je sigurno zanemarujutje shto bi znachilo da si ovaj put u pravu ... ali ... opet ..

                        nego nisam najbolje ukapirao ako mi je neko uopshte odgovorio na pitanje ...

                        znachi da li kochiona technost mozhe da se vrati iz kljeshta u botzhicu KROZ cilindar kada je pedala kochnice NE pritisnuta shto bi znachilo GORE ?

                        ako MOZHE odgovor na moju dilemu je da mi plochice u samim kljeshtima blokiraju ... a onda znam i zashto

                        a ako NE MOZHE onda je odgovor taj shto treba 2.5 puta vishe ulja da izadje i fitjinog gl kochionog cilindra nego shto je to predvidjeno ... shto smo utvrdili ja i boost kroz rachunitze u predhodnim postovima ...

                        ili mnogo prostije a li na ulaznim cevima u kochioni cilindar (cevi koje se spajaju sa bochitzom u koju se sipa technost) ima nepovratni ventil ?
                        "Brano sine , vozi POLAKO..."

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          znachi da li kochiona technost mozhe da se vrati iz kljeshta u botzhicu KROZ cilindar kada je pedala kochnice NE pritisnuta shto bi znachilo GORE ?


                          =================================================

                          MOZE i MORA

                          =================================================

                          ako MOZHE odgovor na moju dilemu je da mi plochice u samim kljeshtima blokiraju ... a onda znam i zashto

                          a ako NE MOZHE onda je odgovor taj shto treba 2.5 puta vishe ulja da izadje i fitjinog gl kochionog cilindra nego shto je to predvidjeno ... shto smo utvrdili ja i boost kroz rachunitze u predhodnim postovima ...

                          ===============================================

                          Ovo i dalje stoji kao tacno....
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • itza
                            CBC Senator XXL
                            • 28.12.2004
                            • 658
                            • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
                            • -

                            #14
                            hmm .. ako si suguran da mozhe i mora .. shto je i meni bilo logichno ..
                            onda je moj problem reshen .. jer kada sam prvobitno stavljao diskove imao sam te male kombija fitjinog .. a oni takodje imaju i uzani nosach kandzhe u koji ne mozhe da stane po debljini normalna plochica za keca ili juga vetj mora da se ujede pola mesa da bi tu upalo .. a nema ni onij limenih distancera koji idu izmedju plochice i nozacha kandzhe ... shto znachi da je onda 100 % to problem i da zato plochica ne sheta vetj kada je jednom pritisnem ona ostane u tom polozhaju iako se klip vrati ... tj popusti pritisak ... a to shto mi je u pochetku mekana pedala objashnjava 2.5 puta vishe ulja ... ali se ona kasnije popne na normalu posle logichno 3 tjeg kochenja

                            hmm hvala svima .. ta dilema je reshena .. ovih dana idem u garazhu kod limara da budzhim i javljam shta sam uradio
                            "Brano sine , vozi POLAKO..."

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Originally posted by ica
                              dora .. shto se tiche fiata 850 to je veoma teshko da tju natji ...
                              znachi da li kochiona technost mozhe da se vrati iz kljeshta u botzhicu KROZ cilindar kada je pedala kochnice NE pritisnuta shto bi znachilo GORE ?

                              ako MOZHE odgovor na moju dilemu je da mi plochice u samim kljeshtima blokiraju ... a onda znam i zashto
                              850 je izumreo ali možda ima neki na selu...

                              Kočnica blokira iz nekoliko razloga, najčešći je da pukne zaštitna gumica pa prašina uprlja klip koji ne može da se vrati nazad. Mogu i pločice da se blokiraju pa iako se klip vrati nazad one i dalje drže. Što se ulja tiče, ako se ne vraća onda može i gumeno crevo da zeza. Vremenom ga ulje izjede i napravi se unutra kao balon koji sprečava ulje da se vrati u rezervoar. Ovo možeš proveriti tako da zakočiš auto pa kad pustiš kočnicu odvrneš luftirač, u tom trenutku ne sme biti pritiska, to jest ulje ne sme da prska nego samo da se sliva. Stara gumena creva često prave ovakve probleme.
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X