MAZDA 323 FastBreak 2.0 Sportive

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sekula
    CBC Član
    • 03.07.2007
    • 67
    • Beograd

    MAZDA 323 FastBreak 2.0 Sportive

    Krenem ja tako da tražim novi auto i već posle 2 nedelje odlepim. Ne toliko što su svi automobili koje sam gledao bili krševi, već zato što su me njihovi vlasnici bezrezervno pokušavali da naprave budalom (i to sa najneverovatnijim pričama koje nisam imao prilike ni u vojsci da čujem). Moja prva želja je bila da "pazarim" Hondu, međutim pošto su one deficitarna roba u Srbiji, a vlasnici malobrojnih su digli cene pod oblake, reših da proširim kriterijume i na Toyotu i Mazdu. Obzirom da mi je prethodni auto bio Toyota Celica 2.0 gti izbor je bio još suženiji jer je sve ispod bar 1,6 litara odmah bilo odbačeno.
    Kako to obično biva na Mazdu sam "natrčao" slučajno, preko servisera koji mi je ranije održavao jednu drugu Mazdu, te odmah po dojavi otrčah u Novi Sad kako ne bih dozvolio da auto "ode u oglase".
    Do danas se nisam pokajao (ako izuzmemo par zamerki na račun prethodnog servisa, ali o tome u nekoj drugoj temi).

    Inače "suvi podaci" kažu sledeće:
    Model se proizv.: feb 2001 - avg 2003
    motor: 4 cilindra u liniji, 16 ventila, dohc
    zapremina: 1991 cm3
    kompresija 9,7:1
    max. snaga: 96 kW (130 pk) pri 6000 rpm
    max. o. moment: 171 Nm pri 4500 rpm

    max. brzina: 203 km/h
    ubrzanje 0-100: 9,7 s
    potrošnja u gradu: 11,2 l/100km
    potrošnja na putu: 6,9 l/100km
    kombinovana potr:8,5 l/100km

    dimenzije: 4,26 x 1,70 x 1,42 m
    međuosovinsko: 2,61 m
    vešanje: napred McPherson, pozadi multilink
    dimenzije guma: 195/50 R16 (fabrička) s tim što je na mom vozilu sada, ipak preterana, 225/45 ZR16.

    To je ujedno i prva stvar koju ću na kolima da menjam (kompletni točkovi). Prelazim ili na fabričku dimenziju ili na 205/50 R16, a stare točkove ću prodati u kompletu.

    Ponašanje u vožnji (ovog puta samo kratko):
    Tih, miran, stabilan. Auto je odlično izolovan i uživanje je voziti se u njemu i na dužem putu. Vešanje lepo amortizuje čak i neravnine na našim putevima, što realno nisam očekivao sa profilom gume 45. Sa druge strane performanse u krivini nisu žrtvovane pa auto u krivini odlično "leži". Sam agregat je prijatan i čini mi se više prilagođen svakodnevnoj vožnji, pre nego trkanju. Ovo se ogleda u (namerno napravljenom) progresivnom razvoju dodavanja gasa tako da, slično nemačkim automobilima, prva trećina pritiska na papučicu gasa (ne mešajte sa turom) ne daje neki rapidan odziv, te da bi auto "poterali" malo brže, neophodan je odlučniji pritisak. Ovo svakako doprinosi "udobnosti" vožnje za svakodnevne korisnike, ali ja lično više volim direktniju komandu gasa (ili sam se na to navikao u prethodnim vozilima).
    Prostora ima više nego dovoljno. Sam obilk karoserije koji je nešto između karavana i hečbeka, iako čudan u startu, pokazuje svoje prednosti kada se u kolima boravi. Naime svi putnici imaju sasvim dovoljno mesta u svim predelima, a gepek je na solidnih 356 l (koji se mogu povećati obaranjem sedišta ili trpanjem stvari preko visine police).

    E ja bih sad ovako mogao još dugo, ali posao zove, pa vam ostavljam par slika do sledećeg javljanja.

    Automobili ubrzavaju do 100 km/h za manje od 10 s. Sve ostalo su prevozna sredstva.
  • JNC
    CBC Senator XXL
    • 19.12.2006
    • 1332
    • Beograd

    #2
    Dobrodosao, lepa Mazda, pazario si pravu masinu , vidim ima maglenke, predpostavljam da imas jos opreme, klima i te stvari su u Mazdi maltene standard. Izgleda bas ocuvano, a i boja mi se svidja .

    Comment

    • -Vedran-
      CBC Senator XXL
      • 03.10.2004
      • 3255
      • Beograd

      #3
      Nek te lepo sluzi, a hoce sigurno!
      Sto se tice honde, u pravu si...retke su i skupe su ako su u odlicnom stanju..

      POzz
      Power of dreams !!!

      Comment

      • Vocko
        CBC Senator XXL
        • 25.04.2005
        • 4556
        • nBGd

        #4
        VAU!!!!!!

        Ovo sam nagovarao oca da uzme svojevremeno, ali je on u penzos varijanti uzeo dizela

        Doduse pati za tim prednjim branikom, jer joj odlicno stoji!

        Odlican i jako lep auto sa izuzetnim voznim karakteristikama.

        Voleo bih da vidim mazdicu uzivo, kako bih mogao da je usporedim sa mojom.

        Comment

        • RedboX
          CBC Senator XXL
          • 28.11.2006
          • 1537
          • Novi Beograd

          #5
          Mocno rodjace, mocno ako ti dosadi motor ajde da se menjamo ja cu ti dati nesto mirnije

          nice color unusualy, dosta bre monotonih kombinacija.Izgleda da je svetska industrija auto boja u krizi
          I don't care if there are no user serviceable parts inside... I'm going in...

          Comment

          • SALE
            CBC Senator XXL
            • 04.01.2005
            • 841
            • Banovo Brdo

            #6
            Prelep auto, samo mu felne menjaj sto pre. Nigde ne pominjes Hondu sa koje ne silazis
            p.s. kad cemo na neku voznjicu

            Comment

            • sekula
              CBC Član
              • 03.07.2007
              • 67
              • Beograd

              #7
              Ćao Sale,

              Ja ko velim ovo je auto forum, pa da se ne ložim sa CB-om bez veze.

              Vožnja čim stane kiša. Verovao ili ne baš sam popodne hteo da te cimnem kad ono kiša. Bio sam juče kod Kockice i uštelovao mi je viljušku pa sad nešto i možeš da osetiš u vožnji.

              Inače na Mazdi uskoro menjam kompletne točkove. Ovi joj definitivno ne čuče. Znaš nekog ko hoće da kupi ove?

              Može CB test u petak. Kažu lepo vreme.
              Automobili ubrzavaju do 100 km/h za manje od 10 s. Sve ostalo su prevozna sredstva.

              Comment

              • bakara
                CBC Senator XXL
                • 29.01.2005
                • 977
                • nBGd

                #8
                Originally posted by sekula
                Ina?e na Mazdi uskoro menjam kompletne to?kove. Ovi joj definitivno ne ?u?e. Znaš nekog ko ho?e da kupi ove?
                Mozda ja nadjem nekoga...daj reci koje su dimenzije i cenu
                pozdrav

                Comment

                • SALE
                  CBC Senator XXL
                  • 04.01.2005
                  • 841
                  • Banovo Brdo

                  #9
                  Moze naravno samo me cimni posto nemam tvoj broj.
                  Imas ovde na forumu oglase pa ponudi felne.

                  Comment

                  • starac vujadin
                    CBC Senator XXL
                    • 27.08.2005
                    • 2617
                    • Stari grad

                    #10
                    Pametan izbor, kupio si jako dobar auto. Zbog svog specificnog dizajna i koncepcije neinteresantan za lopove, a mnogi ce ga potceniti na putu (i gadno se opeci...).

                    Jedino sto bih menjao je ono isto sto si vec rekao da ces promeniti

                    Comment

                    • sekula
                      CBC Član
                      • 03.07.2007
                      • 67
                      • Beograd

                      #11
                      @Bakara dimenzije guma su 225/45 ZR16, ali moram da skinem točak da bi video i širinu felne (iako pretpostavljam da je 7,5x16). Doduše, sad kad me Sale već podsetio, postaviću sve detalje u sekciju oglasa sa nekom fotografijom. Što se cene tiče ni ja nemam pojma. Moram da vidim kako se kreću na tržištu. Imaš ideju?

                      @Starac Vujadin. Mudri starče, pametno zboriš. Ipak, da budemo realni ova Mazdica nije trkač tako da ne verujem da će se baš mnogo "peći" oko mene po putu. Naime, mazda je kompletnim setapom na ovom modelu prednost dala komforu i svakodnevnoj upotrebi tako da auto nema onu dozu agresivnosti koja je karakteristična za prava sportska vozila.
                      Primera radi, pre 323F sam vozio Celicu 2.0 gti. Ista zapremina, ista kilaža, isti prednji pogon, jedino je Toyota imala 26 KS više (156) i deklarisano ubrzanje bolje za 1,3 s. Međutim subjektivan osećaj za volanom daje potpuno drugačiji trip. Dok me je Celica stalno palila da dodajem gas do kraja a ja se obično hvatao za CD sa nekim teškim distorzijama, Mazda je nekako više za Jazz i vožnju koju bi Ameri nazvali "smooth" (dakle ne spora ali jednostavno "bez cimanja").
                      E sad, da ne dobijete pogrešnu sliku i 323F ide do 100 ispod 10s (fabrički podatak) i kad me iznervira bolid ispred dovoljan je lagani pokret skočnog zgloba desne noge
                      Takođe, ležanje u krivini je više nego korektno, što se donekle može pripisati i dimenziji guma.
                      Automobili ubrzavaju do 100 km/h za manje od 10 s. Sve ostalo su prevozna sredstva.

                      Comment

                      • Vocko
                        CBC Senator XXL
                        • 25.04.2005
                        • 4556
                        • nBGd

                        #12
                        Cini mi se da je fabricka dimenzija guma 205/50/16, mada po tire calculatoru tvoja dimenzija dodje na isti velicinu kao i fabricka.

                        Celica je pravljena kao "trkacki" auto, BJ generacija Mazdi je pravljena vise kao all-round car, za razliku od BA koja izgleda ko da ju je Pinafarina dizajnirao (a jeste ), ali koju su "ubili" sa slabijim motorima, jer je tada Ford preuzeo dobar deo vlasnistva, pa su onda morali da obuzdaju Mazdu kako bi Ford ima jace motore i bolju prodaju.
                        Doduse ova kao moja ima V6 agregat od 144ks, a u nju lako moze da se bubne KL-ZE od svojih 200ks (ko rece Xedos9 i mikimazda? )
                        A u ove 1.8, kao moja, se swap-uje je BP-T iz 323 GT-R, samo sto to kosta boga i oca, jer je taj auto jako redak (2400kom u celom svetu napravljeno), mada ko zeli i ima para moze ga naci.

                        Recimo kao tvoja (BJ) 2.0 se nije prodavala u HR, kako ne bi bila konkurentna Ford-u, vec je najjaci model bio 1.8/115ks, a u Svajcarskoj je bilo 2.0 modela, ali bez GT opreme, pa su izgledale kao od mog oca, bakare i Redbox-a.

                        I da, sigurno ce te pre Celica sa svojim izgledemo exterijera i interijera terati da je vozis u crvenom od Mazde, ali je Mazda daleko od potcenjivanja.
                        Sve Mazde, generalno, imaju izuzetno dobro lezanje, 323F i Celica nisu u istoj klasi, pa ih je malo iluzorno porediti, ali naspram automobila u svojoj klasi, Mazda, je medju najboljim sa svojim voznim karakteristikama.

                        Comment

                        • sekula
                          CBC Član
                          • 03.07.2007
                          • 67
                          • Beograd

                          #13
                          @Voćko pričamo o istoj stvari na drugačiji način.

                          Cela ideja onoga što sam napisao je upravo da su ta dva automobila drugačija, što si i ti primetio ("BJ generacija Mazdi je pravljena vise kao all-round car").
                          To ne znači da je bolja ili lošija od Celice, već pravljena za potpuno drugačiju namenu.
                          Da mislim da ne valja na bilo koji način sigurno je ne bih kupio na kraju krajeva.

                          E a pošto je Vujadin pomenuo "prašenje" drugih vozača, ja sam samo skrenuo pažnju da (po meni) 323F BJ ima neku drugu namenu.
                          Ili drugačije rečeno, iako relano može i da ispraši ponekog entuzijastu, mislim da bi za njenim volanom pre bio u fazonu "ma šta koji ..." nego "sad ću da mu pokažem" (ili to mene godine stižu ).
                          Uostalom probaj je na prvom sledećem skupu pa proceni i sam.

                          Drago mi je da pominješ, uglavnom nepoznati 323 GTR (jel beše imao oko 200 ks sa Turbom?). Ružan a ujeda. Inače serija je mala jer je rađena samo zbog homologacije za reli.

                          Inače da je Ford "vratio" Mazdu u razvoju stoji. Zanimljivo je da se to najviše ogledalo u prvim serijama 6 i 3 (veliki broj zajedničkih komponenti). Ima sada nekih signala da će se i to menjati te da će Mazda dobiti veću autonomiju u okviru grupe, ali to ćemo tek videti.

                          Fabrička dimenzija za moj auto je 195/50 R16 tako da se teorijski ove na kolima uklapaju (+1%). Međutim zbog veće širine i verovatno pogrešnog ofseta malo kače pozadi kad neko sedi na zadnjoj klupi. A sledeća dimenzija koju ću staviti jeste 205/50 R16
                          Automobili ubrzavaju do 100 km/h za manje od 10 s. Sve ostalo su prevozna sredstva.

                          Comment

                          • RedboX
                            CBC Senator XXL
                            • 28.11.2006
                            • 1537
                            • Novi Beograd

                            #14
                            Ako tebe godine stizu evo meni se vraca mladost pa da j da uradimo swap motora dok nisi uspavao svoj totalno
                            Ko o cemu baba o ustipcima , pa tako i ja.

                            @Vocko ko bre nema GT opremu? GT je od Gumeni Tockovi
                            I don't care if there are no user serviceable parts inside... I'm going in...

                            Comment

                            • sekula
                              CBC Član
                              • 03.07.2007
                              • 67
                              • Beograd

                              #15
                              stvarno bre, redbox ko o čemu baba o uštipcima.

                              Pa što bre nisi kupio jači motor od 1400 cc (pa da onda probamo koliko su koga stigle godine )?
                              Ovako nije zanimljivo (osim ako i ja pristanem na taj swap).
                              Automobili ubrzavaju do 100 km/h za manje od 10 s. Sve ostalo su prevozna sredstva.

                              Comment

                              Working...
                              X