Krenem ja tako da tražim novi auto i već posle 2 nedelje odlepim. Ne toliko što su svi automobili koje sam gledao bili krševi, već zato što su me njihovi vlasnici bezrezervno pokušavali da naprave budalom (i to sa najneverovatnijim pričama koje nisam imao prilike ni u vojsci da čujem). Moja prva želja je bila da "pazarim" Hondu, međutim pošto su one deficitarna roba u Srbiji, a vlasnici malobrojnih su digli cene pod oblake, reših da proširim kriterijume i na Toyotu i Mazdu. Obzirom da mi je prethodni auto bio Toyota Celica 2.0 gti izbor je bio još suženiji jer je sve ispod bar 1,6 litara odmah bilo odbačeno.
Kako to obično biva na Mazdu sam "natrčao" slučajno, preko servisera koji mi je ranije održavao jednu drugu Mazdu, te odmah po dojavi otrčah u Novi Sad kako ne bih dozvolio da auto "ode u oglase".
Do danas se nisam pokajao (ako izuzmemo par zamerki na račun prethodnog servisa, ali o tome u nekoj drugoj temi).
Inače "suvi podaci" kažu sledeće:
Model se proizv.: feb 2001 - avg 2003
motor: 4 cilindra u liniji, 16 ventila, dohc
zapremina: 1991 cm3
kompresija 9,7:1
max. snaga: 96 kW (130 pk) pri 6000 rpm
max. o. moment: 171 Nm pri 4500 rpm
max. brzina: 203 km/h
ubrzanje 0-100: 9,7 s
potrošnja u gradu: 11,2 l/100km
potrošnja na putu: 6,9 l/100km
kombinovana potr:8,5 l/100km
dimenzije: 4,26 x 1,70 x 1,42 m
međuosovinsko: 2,61 m
vešanje: napred McPherson, pozadi multilink
dimenzije guma: 195/50 R16 (fabrička) s tim što je na mom vozilu sada, ipak preterana, 225/45 ZR16.
To je ujedno i prva stvar koju ću na kolima da menjam (kompletni točkovi). Prelazim ili na fabričku dimenziju ili na 205/50 R16, a stare točkove ću prodati u kompletu.
Ponašanje u vožnji (ovog puta samo kratko):
Tih, miran, stabilan. Auto je odlično izolovan i uživanje je voziti se u njemu i na dužem putu. Vešanje lepo amortizuje čak i neravnine na našim putevima, što realno nisam očekivao sa profilom gume 45. Sa druge strane performanse u krivini nisu žrtvovane pa auto u krivini odlično "leži". Sam agregat je prijatan i čini mi se više prilagođen svakodnevnoj vožnji, pre nego trkanju. Ovo se ogleda u (namerno napravljenom) progresivnom razvoju dodavanja gasa tako da, slično nemačkim automobilima, prva trećina pritiska na papučicu gasa (ne mešajte sa turom) ne daje neki rapidan odziv, te da bi auto "poterali" malo brže, neophodan je odlučniji pritisak. Ovo svakako doprinosi "udobnosti" vožnje za svakodnevne korisnike, ali ja lično više volim direktniju komandu gasa (ili sam se na to navikao u prethodnim vozilima).
Prostora ima više nego dovoljno. Sam obilk karoserije koji je nešto između karavana i hečbeka, iako čudan u startu, pokazuje svoje prednosti kada se u kolima boravi. Naime svi putnici imaju sasvim dovoljno mesta u svim predelima, a gepek je na solidnih 356 l (koji se mogu povećati obaranjem sedišta ili trpanjem stvari preko visine police).
E ja bih sad ovako mogao još dugo, ali posao zove, pa vam ostavljam par slika do sledećeg javljanja.
Kako to obično biva na Mazdu sam "natrčao" slučajno, preko servisera koji mi je ranije održavao jednu drugu Mazdu, te odmah po dojavi otrčah u Novi Sad kako ne bih dozvolio da auto "ode u oglase".
Do danas se nisam pokajao (ako izuzmemo par zamerki na račun prethodnog servisa, ali o tome u nekoj drugoj temi).
Inače "suvi podaci" kažu sledeće:
Model se proizv.: feb 2001 - avg 2003
motor: 4 cilindra u liniji, 16 ventila, dohc
zapremina: 1991 cm3
kompresija 9,7:1
max. snaga: 96 kW (130 pk) pri 6000 rpm
max. o. moment: 171 Nm pri 4500 rpm
max. brzina: 203 km/h
ubrzanje 0-100: 9,7 s
potrošnja u gradu: 11,2 l/100km
potrošnja na putu: 6,9 l/100km
kombinovana potr:8,5 l/100km
dimenzije: 4,26 x 1,70 x 1,42 m
međuosovinsko: 2,61 m
vešanje: napred McPherson, pozadi multilink
dimenzije guma: 195/50 R16 (fabrička) s tim što je na mom vozilu sada, ipak preterana, 225/45 ZR16.
To je ujedno i prva stvar koju ću na kolima da menjam (kompletni točkovi). Prelazim ili na fabričku dimenziju ili na 205/50 R16, a stare točkove ću prodati u kompletu.
Ponašanje u vožnji (ovog puta samo kratko):
Tih, miran, stabilan. Auto je odlično izolovan i uživanje je voziti se u njemu i na dužem putu. Vešanje lepo amortizuje čak i neravnine na našim putevima, što realno nisam očekivao sa profilom gume 45. Sa druge strane performanse u krivini nisu žrtvovane pa auto u krivini odlično "leži". Sam agregat je prijatan i čini mi se više prilagođen svakodnevnoj vožnji, pre nego trkanju. Ovo se ogleda u (namerno napravljenom) progresivnom razvoju dodavanja gasa tako da, slično nemačkim automobilima, prva trećina pritiska na papučicu gasa (ne mešajte sa turom) ne daje neki rapidan odziv, te da bi auto "poterali" malo brže, neophodan je odlučniji pritisak. Ovo svakako doprinosi "udobnosti" vožnje za svakodnevne korisnike, ali ja lično više volim direktniju komandu gasa (ili sam se na to navikao u prethodnim vozilima).
Prostora ima više nego dovoljno. Sam obilk karoserije koji je nešto između karavana i hečbeka, iako čudan u startu, pokazuje svoje prednosti kada se u kolima boravi. Naime svi putnici imaju sasvim dovoljno mesta u svim predelima, a gepek je na solidnih 356 l (koji se mogu povećati obaranjem sedišta ili trpanjem stvari preko visine police).
E ja bih sad ovako mogao još dugo, ali posao zove, pa vam ostavljam par slika do sledećeg javljanja.







Comment