Bandit 1 Reloaded

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DejanV
    CBC Senator XXL
    • 19.07.2005
    • 682
    • Beograd

    Bandit 1 Reloaded

    I dodje dan ...







    Da potsetim, u originalnoj, rahmetli verziji, bejase to bio jedan pandurski plav Yugo, koje je od pocetnih 55 KS iz 1.1 karbovskog motora, u koracima evoluirao do 1.3 motora sa 85 KS na tockovima po Egonovom dinamometru, kompletnim RP Labs ubrizgavanjem, itd. Na samom kraju je dobio 1.6 motor, sa kojim je ziveo oko 45 minuta, kada se obreo u jarku. Razlog je kasnije pronadjen u kao satro SKF (a u stvari turskoj kopiji) lageru koji se bez ikakve prethodne najave naprosto blokirao, u mestu apsolutno zaustavio zadnji tocak iza vozaca, okrenuo auto po osi i zavrsio u jarku. To je bilo krajem septembra prosle godine.

    Danas sam ga dovezao iz radionice kuci. Strogo bez ikakvih tablica, cak i bez RP tablica, jer i one mogu da se dobiju samo uz fabricki atest automobila, koji ja naravno nemam, jer je ovaj novi Bandit 1 pravljen doslovno od gole karoserije nadalje. Sklapan deo po deo.

    Bezuslovno najvecu zaslugu za to ima Nikola Radenkovic (NickRP), a odmah iza njega je Uros Piperski (motor) i Aleksandar Kostic "Beka", prijatelj i auto mehanicar.

    Sta i kako je radjeno zauzima 8 stranica Word fajla, pa koga zanima, neka trazi na PP, predugo za forum. Poenta je u kraju. Izmereni (putem ugradjenih sondi) podatci su:

    Motor FIAT 176X...., 1.581 ccm
    Snaga NA TOCKOVIMA 120,4 KS pri 6.720 o/min
    Obrtni moment pod istim uslovima 140,6 Nm pri 5.210 o/min.
    Kompresioni odnos nominalno 10,5:1
    Napajanje motora putem Marelli/RP Labs EFI sistema
    Usisna grana Bing (Nemacka), leptiri 4x36 mm
    Izduvna grana Cobra 4-2-1
    Izduvne cevi 42 mm neto precnik, izduvni lonac moj projekat
    Gume 4 x Pirelli P6000 185/55 R 14
    Felne Alfa Romeo Speedline (1982. godina, cucale u nekom magacinu)
    Diskovi samoventilirajuci napred precnik 257 mm, plocice Pagid plave
    Diskovi pozadi ce biti 227 mm puni, plocice TRW-Lucas
    Digitalna kontrola temperature motora
    Rucni preklopnik za ventilator motora (bypass ECU)
    itd.

    Karoserija - Zastava sport prema FIA Grupi 4 (ojacana, dupli limovi, itd), dodatno ojacavana, jos nedostaje prednja upornica, itd.

    Svi podatci ce biti naknadno provereni kod Egona na dinamometru. Cisto iz principa, iako je praksa pokazala izuzetan stepen slaganja nasih i Egonovih merenja.

    Sada me ceka atestiranje i registracija, sto u principu nije problem, sin je to vec sve odradio na njegovom Yugu, Bandit 2, problem je jedino vreme koga uporno nemam.

    A kada se to zavrsi, i kada zamenim serijski menjac vec spremnim menjacem koji me ceka kod Niketica u Aleksandrovcu i kada dodradim jos podosta toga (sitnice, ali opet traze vereme), potrazicu malo po gradu Sri-ja. Imao bih nesto da mu kazem u vezi Honde ...
    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?
  • zvrle
    CBC Senator XXL
    • 01.11.2005
    • 961
    • Beograd, Batajnica
    • Golf 4

    #2
    neka te sluzi lepo i dugoooooo km.
    Za masinu respect.
    Felne mi se bas svidjaju
    “Scientists dream about doing great things. Engineers do them.”

    Comment

    • starac vujadin
      CBC Senator XXL
      • 27.08.2005
      • 2617
      • Stari grad

      #3
      Lepo je sto si imao snage, volje...i novca da krenes ispocetka i zavrsis na visem nivou nego pre. Sigurno ce biti vise srece nego prosli put. Uzivaj u svom malom GT-u.

      Comment

      • 24v
        CBC Senator XXL
        • 11.12.2004
        • 479
        • Beograd, Karaburma

        #4
        Re: Bandit 1 Reloaded

        Originally posted by DejanV
        Na samom kraju je dobio 1.6 motor, sa kojim je ziveo oko 45 minuta, kada se obreo u jarku. Razlog je kasnije pronadjen u kao satro SKF (a u stvari turskoj kopiji) lageru koji se bez ikakve prethodne najave naprosto blokirao, u mestu apsolutno zaustavio zadnji tocak iza vozaca, okrenuo auto po osi i zavrsio u jarku. To je bilo krajem septembra prosle godine.
        Ja sam prosao pored mesta udesa i video sam bas bas dugacke tragove kocenja (ZNACI 2 TRAGA da ne bude zabune) koji su se pruzali sve do jarka u koji je auto upao!

        Znaci totalna pocetnichka greska (drzi kocnicu sve dok ne stanes), i nije mi jasno kako se to vama desilo posle rally skole sportske voznje? Pa zar vas tamo nisu ucili da se u vecini slucajeva kada se auto zanese treba drzati GAS a ne KOCNICU? Pogotovo sto se to sve izdesavalo na krivini (nazovimo je tako i ako meni izgleda kao pravina) i putu koji je mnooogo sirok i ima mesta za bilo koji manevar.

        Tako da ta vasa prica sa lezajem ne pije vodu jer lezaj iz cista mira nece da zablokira tocak bez predhodne najave hujanjem. Taj lezaj se pokvario posle tumbanja u jarku!

        E da imam vase zadnje levo bocno staklo da vam dam jer su na njemu nalepnice od alarma iste kao i na desnom pa se mozemo cuti da ga preuzmete i postavite na auto da bude simetrican
        I Drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way!

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          #5
          Sa zeljmo da ti traje koliko budes hteo... Svaka cast u zelji i volji da ostvaris projekat!
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • DejanV
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2005
            • 682
            • Beograd

            #6
            Re: Bandit 1 Reloaded

            Originally posted by 24v
            Ja sam prosao pored mesta udesa i video sam bas bas dugacke tragove kocenja (ZNACI 2 TRAGA da ne bude zabune) koji su se pruzali sve do jarka u koji je auto upao!
            Zanimljivo. Na mokroj podlozi? I kazes pruzali su se? Jos zanimljivije! Ja sam znaci poceo da gazim kocnicu vec na ulasku u S krivinu?

            Znaci totalna pocetnichka greska (drzi kocnicu sve dok ne stanes), i nije mi jasno kako se to vama desilo posle rally skole sportske voznje? Pa zar vas tamo nisu ucili da se u vecini slucajeva kada se auto zanese treba drzati GAS a ne KOCNICU? Pogotovo sto se to sve izdesavalo na krivini (nazovimo je tako i ako meni izgleda kao pravina) i putu koji je mnooogo sirok i ima mesta za bilo koji manevar.
            Ajde? Ne znam o kome drumu ti pricas, ali to izgleda nije bio drum na kome sam se ja nalazio. Pri cemu je nas u autu bilo dvojica, sin i ja, evo i on procita ovo, a sta je rekao, da ne ponavljam.

            Tako da ta vasa prica sa lezajem ne pije vodu jer lezaj iz cista mira nece da zablokira tocak bez predhodne najave hujanjem. Taj lezaj se pokvario posle tumbanja u jarku!
            Ti to pouzdano znas? Iz licnog iskustva, na osnovu sopstvene ekspertize, je'l'? Ako ja nisam osetio da nesto nije u redu, a nisam i to sam jasno rekao, bilo je drugih koji jesu, iako nisu znali da navedu tacno sta; na primer, Nikola Radenkovic, koji mi je rekao da prilikom mapiranja nije smeo da ga odvuce iznad 200 km/h jer "negde, nesto pozadi nije kako treba". Evo Nikole na ovom forumu, pa neka kaze da li je bilo tako ili ne.

            E da imam vase zadnje levo bocno staklo da vam dam jer su na njemu nalepnice od alarma iste kao i na desnom pa se mozemo cuti da ga preuzmete i postavite na auto da bude simetrican
            Mislis ono sto se raspalo u paramparcad, posto ono prvo, celo, trenutno sedi na svom mestu u Yugu? Ti si znaci sakupio sve parcice i zalepio ga u celinu? Sa sve nalepnicom?

            Svaka cast na majstori!

            Vidi, sitne provokacije sitnih dusa me ne zanimaju i necu da gubim vreme na njih, zato ti dodeljujem nagradu "Ignore".

            @Ostali
            Hvala najlepse na lepim zeljama, iskreno se nadam da ce se ostvariti. Inace, koliko je bilo moguce, auto je skapan sa idejom da posluzi duze vremena, jer ne znam ko bi radio ovako nesto da ga voza par meseci, pa da ga onda prodaje? Naprotiv, moja zelja jeste bila da ga imam dugi niz godina. Zato sam ugradio, primera radi, sedista od Peugeot 206, a ne kadice.

            On jeste takav kakav je, ali u mojim godinama, covek vise nije nesto posebno naklonjen maltretiranju vozila, ludackim trkama i tome slicno; vise uzivam u spoznaji da mogu ako hocu, i to mi je najcesce sasvim dovoljno, mada ne kazem, ima situacija kada se bez milosti pedala gasa slozi do poda. Mnogo je vise pravljen za licno uzivanje nego za neko izivljavanje.
            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

            Comment

            • BRABUS
              CBC Senator XXL
              • 15.10.2004
              • 2399
              • London

              #7
              Matori, svaka cast za entuzijazam i upornost

              Uzivaj samo

              Comment

              • mirdza
                CBC Senator XXL
                • 14.03.2005
                • 2437
                • Katowice (PL) / Banja Luka
                • AGP / W126

                #8
                Ako, ako, pogano skroz! Da ti bude dobar GTI-, GSI-, VTI-, a ako Bog da i M-killer
                Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                Comment

                • DejanV
                  CBC Senator XXL
                  • 19.07.2005
                  • 682
                  • Beograd

                  #9
                  @Mirdza
                  Interesantna ideja. Ako pod "M-killer" smatras ovog ovde naseg M Power-a, jer bi to znacilo da se prakticno Uros Piperski trka sam sa sobom. Mislim, znam da je Uros sposoban, ali bas toliko ...

                  Naime, koliko se secam, M i Uros su zajedno nesto cackali oko motora bese samo jedan vikend, ili tako nekako. Malo ko od vas ovde zna onako dobro kao sto ja to znam sta i kako Uros sve moze kada se skoncentrise. U tom smislu, poredjenje bas i ne bi bilo fer jer je moj motor radio ipak malo mnogo duze od jednog vikenda, ali je OK u smislu da su taj motor radili M i Uros zajedno, a moj Uros mehaniku a Nikola elektroniku, dakle u oba slucaja tim od dvojice.

                  No, bilo kako bilo, prica je prica, a dela su dela. Meni jos ostaju dva kljucna posla na tom autu koji zesce uticu na performanse. Prvi je zamena menjaca, sto i nije neki problem. Drugi deo je ugradnja medjusuda za napajanje motora pozadi, sto jeste veliki problem. Trenutno, auto hrani standardna Bosch 453 453 potpljena pumpa u rezervoaru za Yugo EFI (nije 32 nego 42 litra i ima tu pumpu). Nikola mi kaze da je ta pumpa dobra za oko 100 KS, uz uobicajenu rezervu od oko 20%. Dakle, ja trenutno EFEKTIVNO raspolazem sa spicem snage od oko 120 KS u najboljem slucaju.

                  Ja vec imam jednu strava ozbiljnu pumpu za Audi V8 motore do 500 KS (nominalni protok je, ako se dobro secam, nekih 370 l/h), ALI, kao i vecina savremenih pumpi, ona podrazumeva da ce biti polozena otprilike na nivou dna rezervoara. To izvesti na Yugu jednostavno nije moguce, pa ce se primeniti Urosevo resenje - napravice se medjusud, zapremine 3-5 litara, koji ce puniti serijska pumpa u rezervoaru, koji ce se nalaziti u gepeku i iz koga ce Audi pumpa puniti motor. Nije idealno, ali ne vidim drugo, bolje resenje.

                  Tek tada cu imati na raspolaganju svu snagu koju motor moze da razvije.

                  Zaboravih da spomenem u popisu delova i to da je bregasta belgijskih korena, CatCams (288 stepeni, lift u TDC 3,5 mm, maksimalno podizanje ventila 10,68 mm).
                  Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                  Comment

                  • just win
                    CBC Veteran
                    • 18.04.2005
                    • 127
                    • N.BGD

                    #10
                    Mislis ono sto se raspalo u paramparcad, posto ono prvo, celo, trenutno sedi na svom mestu u Yugu? Ti si znaci sakupio sve parcice i zalepio ga u celinu? Sa sve nalepnicom?

                    Svaka cast na majstori!
                    Bas to,samo sto se nije raspalo,celo je sa sve nalepnicama.Opet zesla majstorcino volana
                    ALL EYEZ ON ME!!!

                    Comment

                    • DejanV
                      CBC Senator XXL
                      • 19.07.2005
                      • 682
                      • Beograd

                      #11
                      @just win
                      Jos jedan koji sve zna iako nije bio prisutan. Ima vas, kum, pa ti ...

                      Da mi je samo znati od kuda ispade ona neljudska kolicina stakla na sve strane, a soferka ostade cela, zadnje staklo ostade celo, oba suvozacka ostadose cela?
                      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                      Comment

                      • just win
                        CBC Veteran
                        • 18.04.2005
                        • 127
                        • N.BGD

                        #12
                        Mozda su ti pukle naocare od silnog volanisanja ,cuo sam da je bilo napeto
                        ALL EYEZ ON ME!!!

                        Comment

                        • DejanV
                          CBC Senator XXL
                          • 19.07.2005
                          • 682
                          • Beograd

                          #13
                          @Just win
                          Ma nisu, Aco, ja nisam imao posla oko zamene karburatora svakog vikenda kao ti, znas ono, jedan za grad, drugi za trke.

                          Moj mali pije oko 10 litara u gradu ako ga normalno vozim, a za razliku od tebe, ja na raspolaganju UVEK imam sve sto u tom trenutku motor moze da isporuci, nema "eh, da mi je onaj drugi ..."

                          Najzad, ako je verovati Milosu Trovacu, koji je rekao pred vise osoba da ne veruje da je tvoj imao "i celih 90 KS" na tockovima u bilo kojoj verziji, jer nije bio stigao ni do pola projekta kada si ga ti kupio, ovaj ima izmerenih 120 KS na tockovima.

                          Kada se jednom budes provozao u necijem Yugu ili Kecu sa takvom snagom, skinuces i ti mrak, nista ne brini. Shvatices da je onaj tvoj bio jedan sladak autic koje je objektivno isao dobro - i nista vise od toga. Moj ide recimo vrlo dobro - i to je to. A ako ikada sednes u Yugo koji iz 1.6 vadi oko (procena) 160+ KS (na tockovima), saznaces kako ide Yugo koji ide za "odlicno". Istina, to je 100% vozilo za trke, to se ne moze ni registrovati za ulicu, ali opet, utisak je nesto posebno. I ima tu osobinu da takve kao sto si ti malo prizemlji.

                          Uzgred, sta ti vozis sada?
                          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                          Comment

                          • civi
                            CBC Senator XXL
                            • 26.07.2005
                            • 1492
                            • Pozarevac

                            #14
                            Sve pohvale za auto, mene licno interesuje par stvari, sta je radjeno sa ogibljenjem ?napred nazad? amortizeri?
                            Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                            - Kako to misliš, kočim?

                            Comment

                            • 24v
                              CBC Senator XXL
                              • 11.12.2004
                              • 479
                              • Beograd, Karaburma

                              #15
                              ma daaaaaaa

                              Ma da sigurno sam skupljao staklice po jarku, lepio staklo I cuvao ga do dana danasnjeg... Nego Dejane da vam kazem nesto, lepo spakujte stvari I lepo otidjite na vas preoteti yugo fun club I tamo uzivajte u banovanju I kurchenju pred onom decom sto skupljaju svaki dinar da bi bar nesto nabacili na auto. A vi kao smeker budzite svoj auto najbolje od svih gde ramena za yuga kostaju kao u bajci. ovde nije mesto za lecenje svojih kompleksa.

                              Od celog automobila samo motor mocno izgleda I za to svaka cast Radenkovicu I Piperskom a sto se tice vizuelnog izgleda yuga nisam video nesto ruznije nego sto je npr onaj sivi prag na kolima. Kakav bre fazon kao na Maseratiju...Yugo ne moze da bude Maserati I nemojte porediti takav auto sa yugom.

                              I kao treca stvar...nemojte me nazivati lazovom jer vecina ljudi na ovom forumu zna da nisam ni lazov ni klinac niti da bi izmisljao takve stvari. Staklo je kod mene I ako vam treba da cu vam ga jer je celo, neosteceno I pripada vama. A to ako vas je sramota sto ste sleteli sa puta na tako glup nacin, nemojte da se nervirate jer za sve postoji prvi put...I jos da vam kazem da me ne mesate sa drugim ljudima I da me pravite kumom sa nekim ako ne znate ko je I sta mi dodje. Ja ne zelim da ljudi misle da lazem I da izmisljam kao vi sto ce se uskoro cuti I videti!!!
                              I Drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way!

                              Comment

                              Working...
                              X