I dodje dan ...



Da potsetim, u originalnoj, rahmetli verziji, bejase to bio jedan pandurski plav Yugo, koje je od pocetnih 55 KS iz 1.1 karbovskog motora, u koracima evoluirao do 1.3 motora sa 85 KS na tockovima po Egonovom dinamometru, kompletnim RP Labs ubrizgavanjem, itd. Na samom kraju je dobio 1.6 motor, sa kojim je ziveo oko 45 minuta, kada se obreo u jarku. Razlog je kasnije pronadjen u kao satro SKF (a u stvari turskoj kopiji) lageru koji se bez ikakve prethodne najave naprosto blokirao, u mestu apsolutno zaustavio zadnji tocak iza vozaca, okrenuo auto po osi i zavrsio u jarku. To je bilo krajem septembra prosle godine.
Danas sam ga dovezao iz radionice kuci. Strogo bez ikakvih tablica, cak i bez RP tablica, jer i one mogu da se dobiju samo uz fabricki atest automobila, koji ja naravno nemam, jer je ovaj novi Bandit 1 pravljen doslovno od gole karoserije nadalje. Sklapan deo po deo.
Bezuslovno najvecu zaslugu za to ima Nikola Radenkovic (NickRP), a odmah iza njega je Uros Piperski (motor) i Aleksandar Kostic "Beka", prijatelj i auto mehanicar.
Sta i kako je radjeno zauzima 8 stranica Word fajla, pa koga zanima, neka trazi na PP, predugo za forum. Poenta je u kraju. Izmereni (putem ugradjenih sondi) podatci su:
Motor FIAT 176X...., 1.581 ccm
Snaga NA TOCKOVIMA 120,4 KS pri 6.720 o/min
Obrtni moment pod istim uslovima 140,6 Nm pri 5.210 o/min.
Kompresioni odnos nominalno 10,5:1
Napajanje motora putem Marelli/RP Labs EFI sistema
Usisna grana Bing (Nemacka), leptiri 4x36 mm
Izduvna grana Cobra 4-2-1
Izduvne cevi 42 mm neto precnik, izduvni lonac moj projekat
Gume 4 x Pirelli P6000 185/55 R 14
Felne Alfa Romeo Speedline (1982. godina, cucale u nekom magacinu)
Diskovi samoventilirajuci napred precnik 257 mm, plocice Pagid plave
Diskovi pozadi ce biti 227 mm puni, plocice TRW-Lucas
Digitalna kontrola temperature motora
Rucni preklopnik za ventilator motora (bypass ECU)
itd.
Karoserija - Zastava sport prema FIA Grupi 4 (ojacana, dupli limovi, itd), dodatno ojacavana, jos nedostaje prednja upornica, itd.
Svi podatci ce biti naknadno provereni kod Egona na dinamometru. Cisto iz principa, iako je praksa pokazala izuzetan stepen slaganja nasih i Egonovih merenja.
Sada me ceka atestiranje i registracija, sto u principu nije problem, sin je to vec sve odradio na njegovom Yugu, Bandit 2, problem je jedino vreme koga uporno nemam.
A kada se to zavrsi, i kada zamenim serijski menjac vec spremnim menjacem koji me ceka kod Niketica u Aleksandrovcu i kada dodradim jos podosta toga (sitnice, ali opet traze vereme), potrazicu malo po gradu Sri-ja. Imao bih nesto da mu kazem u vezi Honde ...



Da potsetim, u originalnoj, rahmetli verziji, bejase to bio jedan pandurski plav Yugo, koje je od pocetnih 55 KS iz 1.1 karbovskog motora, u koracima evoluirao do 1.3 motora sa 85 KS na tockovima po Egonovom dinamometru, kompletnim RP Labs ubrizgavanjem, itd. Na samom kraju je dobio 1.6 motor, sa kojim je ziveo oko 45 minuta, kada se obreo u jarku. Razlog je kasnije pronadjen u kao satro SKF (a u stvari turskoj kopiji) lageru koji se bez ikakve prethodne najave naprosto blokirao, u mestu apsolutno zaustavio zadnji tocak iza vozaca, okrenuo auto po osi i zavrsio u jarku. To je bilo krajem septembra prosle godine.
Danas sam ga dovezao iz radionice kuci. Strogo bez ikakvih tablica, cak i bez RP tablica, jer i one mogu da se dobiju samo uz fabricki atest automobila, koji ja naravno nemam, jer je ovaj novi Bandit 1 pravljen doslovno od gole karoserije nadalje. Sklapan deo po deo.
Bezuslovno najvecu zaslugu za to ima Nikola Radenkovic (NickRP), a odmah iza njega je Uros Piperski (motor) i Aleksandar Kostic "Beka", prijatelj i auto mehanicar.
Sta i kako je radjeno zauzima 8 stranica Word fajla, pa koga zanima, neka trazi na PP, predugo za forum. Poenta je u kraju. Izmereni (putem ugradjenih sondi) podatci su:
Motor FIAT 176X...., 1.581 ccm
Snaga NA TOCKOVIMA 120,4 KS pri 6.720 o/min
Obrtni moment pod istim uslovima 140,6 Nm pri 5.210 o/min.
Kompresioni odnos nominalno 10,5:1
Napajanje motora putem Marelli/RP Labs EFI sistema
Usisna grana Bing (Nemacka), leptiri 4x36 mm
Izduvna grana Cobra 4-2-1
Izduvne cevi 42 mm neto precnik, izduvni lonac moj projekat
Gume 4 x Pirelli P6000 185/55 R 14
Felne Alfa Romeo Speedline (1982. godina, cucale u nekom magacinu)
Diskovi samoventilirajuci napred precnik 257 mm, plocice Pagid plave
Diskovi pozadi ce biti 227 mm puni, plocice TRW-Lucas
Digitalna kontrola temperature motora
Rucni preklopnik za ventilator motora (bypass ECU)
itd.
Karoserija - Zastava sport prema FIA Grupi 4 (ojacana, dupli limovi, itd), dodatno ojacavana, jos nedostaje prednja upornica, itd.
Svi podatci ce biti naknadno provereni kod Egona na dinamometru. Cisto iz principa, iako je praksa pokazala izuzetan stepen slaganja nasih i Egonovih merenja.
Sada me ceka atestiranje i registracija, sto u principu nije problem, sin je to vec sve odradio na njegovom Yugu, Bandit 2, problem je jedino vreme koga uporno nemam.
A kada se to zavrsi, i kada zamenim serijski menjac vec spremnim menjacem koji me ceka kod Niketica u Aleksandrovcu i kada dodradim jos podosta toga (sitnice, ali opet traze vereme), potrazicu malo po gradu Sri-ja. Imao bih nesto da mu kazem u vezi Honde ...

Comment