Miretov auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #76
    Veliki deo problema koji se javljaju kod razlike u performansama kod "istih" Jugica nastajao je ( i dalje nastaje ) pri livenju, pogotovo usisnih grana. Naime, kalupi za livenje trebalo bi da se ciste posle, sta ja znam, 100 odlivenih u****, jer posle svakog livenja na kalupu ostaju komadici i naslage od prethodne izlivene grane, pa je samim tim sledeca grana manjeg unutrasnjeg precnika i sa mnogo vise neravnina, rupa, nepravilnosti, sta ga ja vec znam...Naravno, posle npr. 100 u**** ovo nakupljanje materijala je u nekim dozvoljenim granicama, gde to nema nekog preteranog uticaja na performanse. Ali ne ocistiti ovaj kalup posle 500 grana vec dovodi do primetnih razlika. Znam da nasi trkaci imaju problema da nadju usisnu granu "sa pocetka" ciklusa (jer Mali N ne sme da dira usisne grane vec voze 100% standard), jer takve grane obicno daju vise snage. E sad, problem jesto lokalni majstori i radnici Zastave ovo znaju, pa onda maznu ovakve grane iz fabrike cim se naprave, pa ih posle valjaju ko suvo zlato Verovatno isto vazi i za glave motora...

    Ima jos jedna stvar za koju znam, koja se ne tice motora direktno ali dobro pokazuje kakvo je stanje i odnos prema poslu u Zastavi...Naime skoljke juga ili su strasno dobre ili su kante koje zardjaju posle 3 godine. Zasto? Generalno zastita i sama skoljka je prilicno dobra. Ali...U fabrici se skoljka potapa u nekakav rastvor za zastitu, pa onda u bazen za spiranje viska ovih hemikalija. E sad, hemikalije u bazenu za spiranje viska ove prethodne zastitne hemikalije bi trebalo da se prazni i ponovo puni posle, recimo, 50 skoljki. Ali se to radi posle 5 puta vise skoljki... Nema se para za cescu zamenu Tako da ako vam uleti skoljka odradjena neposredno po zameni ovih hemikalija, OK. Ako vam uleti ona obradjena neposredno PRE zamene...onda ste u maleru

    Siguran sam da ovakvih primera ima jos dosta u celoj proceduri izrade...
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #77
      fice 750le ljudi abartovali 120ks tj izvukli 400% iz motora koji je izashao iz zastave... zashto onda to isto ne bi moglo i sa jugom koji je u startu duplo jachi i veci motor....
      mozda zato sto je Fica pojam kvaliteta u izradi za Juga.

      rechima jedno inzenjera koji je tamo radio , kaze da motor za juga 55 se deshavalo da sidje sa trake , sa 45 konja ali isto tako i sa 65ks to jest sve je zavisilo od bozije volje i koliko se koji majstor potrudio odnosno nije zato vi kad stavite dva Yugena iz fabrike na crtu moze da se desi da ce jedan odleprshati a drugi dogegati do cilja.
      eto zato, toliki skart nije odlika fabrike vec slucajnog prolaznika koji se eto zatekao...

      nazalost, ta prica samo potvrdjuje koliko je duboko posrtanje i zasto sa tako losom osnovom ni motor u autu ne moze da pokaze bolje rezultate.

      inace, koliko znam, ako je motor deklarisan na recimo 55 konja onda SVAKI primerak koji napusti fabriku MORA da ima najmanje tih 55 konja a moze da ima i nesto vise.
      odnosno pravilo je da uvek svi motori imaju vise konja od deklarisanog minimuma osim nesto sitno skarta koji tek dostize zahtevani minimum KS.

      tako rade ozbiljne fabrike.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      Working...
      X