Vozom preko "Krova sveta" do Tibeta (Ksining-Lasa 1956 km).
Americki i svajcarski strucnjaci su zakljucili da je apsolutno nemoguce izgraditi ovu prugu imajuci u vidu nepristupacne i previsoke planine (i preko 5.000 m.iznad nivoa mora!) sa razredjenim vazduhom, vecim delom trase veciti led i temperature ispod -45 C, nepredvidivo vreme, 550 km mocvara i nestabilnog terena, velike pescane oluje u pustinjama ,opasno UV zracenje ...
Pa ipak, 2006. godine prvi voz iz centralne Kine usao je u Lasu (uz velike proteste tzv Zapada zbog navodne kolonizacije Tibeta, koji je inace i u 13. veku bio deo Kine).
Putovanje je veoma udobno, a najveci deo u izradi kompozicija po sistemu kao u avionu-dala je kanadska kompanija "Bombardier".
Pruga prolazi na prosecnoj visini od 4.500 m, najvisa tacka je na oko 5.100 m. Izgradjeno je na stotine tunela kroz planine i veciti led, a najvisi tunel je na 5.000 m, zatim bezbroj mostova, od kojih je graditeljsko cudo onaj preko mocvarnog terena, dug oko 12 km. (slike 21 i 34).
Na mnogim deonicama radnici su radili pod maskama i sa bocama kiseonika, koje su punjene na 17 "stanica".
Eto jos jednog kineskog cuda, i sad su neki u Srbiji zabrinuti da li ce Kinezi uspesno sagraditi zemunski most preko Dunava!
Americki i svajcarski strucnjaci su zakljucili da je apsolutno nemoguce izgraditi ovu prugu imajuci u vidu nepristupacne i previsoke planine (i preko 5.000 m.iznad nivoa mora!) sa razredjenim vazduhom, vecim delom trase veciti led i temperature ispod -45 C, nepredvidivo vreme, 550 km mocvara i nestabilnog terena, velike pescane oluje u pustinjama ,opasno UV zracenje ...
Pa ipak, 2006. godine prvi voz iz centralne Kine usao je u Lasu (uz velike proteste tzv Zapada zbog navodne kolonizacije Tibeta, koji je inace i u 13. veku bio deo Kine).
Putovanje je veoma udobno, a najveci deo u izradi kompozicija po sistemu kao u avionu-dala je kanadska kompanija "Bombardier".
Pruga prolazi na prosecnoj visini od 4.500 m, najvisa tacka je na oko 5.100 m. Izgradjeno je na stotine tunela kroz planine i veciti led, a najvisi tunel je na 5.000 m, zatim bezbroj mostova, od kojih je graditeljsko cudo onaj preko mocvarnog terena, dug oko 12 km. (slike 21 i 34).
Na mnogim deonicama radnici su radili pod maskama i sa bocama kiseonika, koje su punjene na 17 "stanica".
Eto jos jednog kineskog cuda, i sad su neki u Srbiji zabrinuti da li ce Kinezi uspesno sagraditi zemunski most preko Dunava!
Comment