Ovo je kutak za sve vlasnike, vozace ili samo ljubitelje bavarskog proizvodjaca vozila, BMW.
Kratka istorija:
BMW je zvanično nastao 1916. godine kada je Gustav Oto, sin pronalazača četverotaktnog motora sa unutrašnjim sagorevanjem, udružio svoju avio-kompaniju sa firmom RappMotorenwerke.
Proizvodi nastali iz ove saradnje nisu pokazali dovoljnu pouzdanost, pa je novonastali proizvođač počeo da sklapa licencirane V12 avionske motore za Austro-Daimler, koji je kasnije postao Daimler-Benz.
Preimenovanje kompanije izvršeno je 21. jula 1917. u Bayerische Motoren Werke. Tada je dizajniran i legedarni logo koji predstavlja avionski propeler u bojama bavarske zastave.
U vreme kada je posao najbolje krenuo, Nemačka je izgubila rat, nakon čega je domaćim fabrikama bilo zabranjeno da se bave avio-industrijom. Ovo je bio težak udarac za BMW, ali proizvodnja je uskoro preorijentisana na motore za kamione.
Takođe, isporučivani su i agregati za motocikle marke Victoria, što je dovelo do odluke da i sam BMW pokuša da razvije svog dvotočkaša. Posle samo par nedelja prvi prototip je ugledao svetlost dana. Model R32 sa 500 ccm radne zapremine bio je prvo vozilo sa ledendarnim plavo-belim logom. Ovaj motocikl se uspešno koristio u trkama širom sveta, a njegovi naslednici su oborili i nekoliko brzinskih rekorda.
Nakon što je 1924. godine skinuta zabrana, proizvodnja se vratila u sektor vazduhoplovstva i počela da ostvaruje odlične rezultate. Uz pomoć ostvarenog profita preuzeta je kompanija Eisensch, nakon čega je počela proizvodnja modela Dixi, koji je u stvari bio licencirani britanski Austin Seven.
Kada je 1931. istekla ova licenca, BMW je dizajnirao svoj prvi automobil pod nazivom 3/20. Naredne godine je lansiran redni šestocilindrični motor za model 303. Ovo vozilo je prvo ponelo prepoznatljivu masku hladnjaka u obliku bubrega.
Kompanija je nastavila da raste i od malog Dixija sa 759 ccm stigla do velikih sedana sa 1.9-litarskim motorima napajanim gorivom uz pomoć više karburatora. Do Drugog svetskog rata je predstavljeno nekoliko vrlo uspešnih modela, ali posle kapitulacije Nemačke proizvodnja punim tempom je nastavljena tek 1952. godine.
Uprkos mnogim odličnim automobilima i dobroj prodaji, BMW je zapao u krizu što pokazuju veliki gubici od 6 miliona maraka samo 1956. godine. Tri godine kasnije Mercedes je pokušao da otkupi ovu kompaniju, ali sprečio ga je jedan od većinskih investitora koji je uložio značajna sredstva i preuzeo potpunu kontrolu. Kriza je prevaziđena preorijentisanjem na proizvodnju malih automobila, a nakon oporavka počela je produkcija pravih sportskih modela.
Uprkos dugogodišnjem učestvovanju na raznim takmičenjima BMW je tek 1980. godine ušao u Formulu 1, da bi je već 1987. napustio. Povratak je usledio 2000. godine sa ekipom Williams, što se po ostvarenim rezultatima pokazalo kao odličan potez.
Danas je BMW snažna kompanija sa više od 15 fabrika u celom svetu u kojima proizvodnja konstantno raste uprkos teškoj situaciji na tržištu. Automobili sa maskom hladnjaka u obliku bubrega i plavo belim znakom na haubi postali su statusni simbol i sinonim sportskih luksuza širom planete.
Kratka istorija:
BMW je zvanično nastao 1916. godine kada je Gustav Oto, sin pronalazača četverotaktnog motora sa unutrašnjim sagorevanjem, udružio svoju avio-kompaniju sa firmom RappMotorenwerke.
Proizvodi nastali iz ove saradnje nisu pokazali dovoljnu pouzdanost, pa je novonastali proizvođač počeo da sklapa licencirane V12 avionske motore za Austro-Daimler, koji je kasnije postao Daimler-Benz.
Preimenovanje kompanije izvršeno je 21. jula 1917. u Bayerische Motoren Werke. Tada je dizajniran i legedarni logo koji predstavlja avionski propeler u bojama bavarske zastave.
U vreme kada je posao najbolje krenuo, Nemačka je izgubila rat, nakon čega je domaćim fabrikama bilo zabranjeno da se bave avio-industrijom. Ovo je bio težak udarac za BMW, ali proizvodnja je uskoro preorijentisana na motore za kamione.
Takođe, isporučivani su i agregati za motocikle marke Victoria, što je dovelo do odluke da i sam BMW pokuša da razvije svog dvotočkaša. Posle samo par nedelja prvi prototip je ugledao svetlost dana. Model R32 sa 500 ccm radne zapremine bio je prvo vozilo sa ledendarnim plavo-belim logom. Ovaj motocikl se uspešno koristio u trkama širom sveta, a njegovi naslednici su oborili i nekoliko brzinskih rekorda.
Nakon što je 1924. godine skinuta zabrana, proizvodnja se vratila u sektor vazduhoplovstva i počela da ostvaruje odlične rezultate. Uz pomoć ostvarenog profita preuzeta je kompanija Eisensch, nakon čega je počela proizvodnja modela Dixi, koji je u stvari bio licencirani britanski Austin Seven.
Kada je 1931. istekla ova licenca, BMW je dizajnirao svoj prvi automobil pod nazivom 3/20. Naredne godine je lansiran redni šestocilindrični motor za model 303. Ovo vozilo je prvo ponelo prepoznatljivu masku hladnjaka u obliku bubrega.
Kompanija je nastavila da raste i od malog Dixija sa 759 ccm stigla do velikih sedana sa 1.9-litarskim motorima napajanim gorivom uz pomoć više karburatora. Do Drugog svetskog rata je predstavljeno nekoliko vrlo uspešnih modela, ali posle kapitulacije Nemačke proizvodnja punim tempom je nastavljena tek 1952. godine.
Uprkos mnogim odličnim automobilima i dobroj prodaji, BMW je zapao u krizu što pokazuju veliki gubici od 6 miliona maraka samo 1956. godine. Tri godine kasnije Mercedes je pokušao da otkupi ovu kompaniju, ali sprečio ga je jedan od većinskih investitora koji je uložio značajna sredstva i preuzeo potpunu kontrolu. Kriza je prevaziđena preorijentisanjem na proizvodnju malih automobila, a nakon oporavka počela je produkcija pravih sportskih modela.
Uprkos dugogodišnjem učestvovanju na raznim takmičenjima BMW je tek 1980. godine ušao u Formulu 1, da bi je već 1987. napustio. Povratak je usledio 2000. godine sa ekipom Williams, što se po ostvarenim rezultatima pokazalo kao odličan potez.
Danas je BMW snažna kompanija sa više od 15 fabrika u celom svetu u kojima proizvodnja konstantno raste uprkos teškoj situaciji na tržištu. Automobili sa maskom hladnjaka u obliku bubrega i plavo belim znakom na haubi postali su statusni simbol i sinonim sportskih luksuza širom planete.
Comment