CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    100E ali da GARANTUJETE da je taj kvar koji se dijagnosticira zaista i bude uzrok, ili pare nazad
    da, to se podrazumeva kod profesionalca, tj stru?njaka koji stoji imenom iza svoga rada.
    ujedno je i nalaženje uzroka nejve?i nivo majstorstva.
    relativno lako je popravljati nešto i zameniti kada neko ukaže prstom uradi to i to.
    ne samo kod automobila, generalno.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      Sta bi bilo kada bi nas sve zajedno naterali da placamo radnicima iz Elektrodistribucije kada dodju da nam ocitavaju brojace
      ovde kod nas se to extra pla?a, van cene potrošene energije.
      paušal svakog meseca.
      godišnje je, da ne zagledam sada ra?une, oko 18 evra cena toga.
      ili okvirno oko 400 kWh realne energije.

      nemamo izbora, a uskoro ?e to ?itanje poskupeti ovde nekoliko puta po novom tarifnom planu.
      opravdano ili ne, drugo pitanje.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        Ali mi pricamo da covek dodje i kaze uradite mi dijagnostiku (pretpostavka aparatom za to
        mislim da je tu poreklo nerazumevanja obi?nog ?oveka koji udje u servis.
        ne postoji aparat za dijagnostiku auta, to još nije izmišljeno i ne?e još zadugo vremena.

        aparat je zapravo ?ovek, njegovo znanje, predznanje teorijski i prakti?no, ?itav niz veština koje je stekao minulim radom.

        sama mašina, robot nije potroša? i?ega osim nešto malo struje.

        ?ovek košta, tj njegov rad.
        pretpostavka da je ?ovek višak u procesu dijagnostike dovodi u zabludu neobaveštenog vlasnika auta, u sumnju da ga se pokušava preveslati žednog preko vode.

        ali, interesantno je da bi taj isti vlasnik sasvim druga?ije reagovao kada bi se došlo na njegov teren, da on uradi neku dijagnostiku ne?ega za šta koristi isto neki kompjuter (recimo da je medicina, ili gradjevina kao oblast).

        da li bi i tada o?ekivao da on sada besplatno koristi svoj mozak pošto "dijagnostiku" nacrta kompjuter a kompjuter je prakti?no besplatan, troši samo struju za rad.

        itd....
        percepcija je još uvek kod obi?nog sveta da na?i uzrok problema je jednostavna stvar, samo zaviriš u kompjuter i tu sve piše i ?ak štaviše je i nacrtano.
        a svako ko je prošao kroz praksu u bilo kom zanatu zna koliko varijabli u realnosti postoji koje niti jedan kompjuter ni približno ne može da obradi kao ?ovek sa iskustvom i znanjem.

        kako kažu, u rukama Mandu?i?a Vuka ...

        iz mog iskustva alatka nije najvažniji deo procesa dijagnoze, ma kako skupa bez interpretacije uzro?no posledi?nih veza, tj znanja.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #34
          Hocu da kazem da je guranje kabla u OBD steker i gledanje u kompjuter smesno da bi se naplatilo 50Eura
          da, ali mi pri?amo o dijagnostici kvara.
          to je mnogo više znanja, mnogo više veštine i truda kojie je potrebno kao akumulirani preduslov za uspeh.

          samo guranje kabla može da bude besplatno. to baš mnogo i ne pomažeu iole komplikovanijem slu?aju.

          recimo na drugi na?in posmatrano, gledanje u kompjuter je kao upotreba šporeta.
          ru?ak se ne?e skuvati a da bude ukusan od proste manipulacije mašinom.
          potrebno je mnogo više, ljudske kreativnosti odnosno znanja za upotrebu mašine na na?in da postoje rezultati.


          kod nas se pogrešno gledanje u kompjuter smatra vrhunskim dometom pojma dijagnoza ne?ega.
          a kompjuter i dalje ne ukazuje na uzrok kvara, samo na posledice.
          dovoljno je da je loš kontakt senzora i kompjuter ?e prijaviti da senzor ne radi.
          a senzor zapravo radi, i ispravan je.

          onda taj neko nestru?an zameni senzor, kvar je i dalje tu po kompjuteru.

          i kao uradjena dijagnoza, mislim da je previše površnosti u toj logici..
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            #35
            Nenade, neznam koliko je rijec o nerazumijevanju, a koliko o suprotnim stavovima / pogledima.
            Ovdje se vrlo rijetko trazi da samo ocitas greske, takav servis se moze dobiti besplatno. Trgovacki lanci koji prodaju dijelove rade takav posao besplatno u svrhu prodaje dijelova. Parkiras pored radnje, momak izadje van, prikljuci aparat, upuca podatak u PC i kaze: imate gresku P0300, MULTIPLE CILYNDER MISFIRE, treba vam komplet svjecica, kablova, kapa i razvodna ruka. Kaze kompjuter da je tako pa kupis i zamijenis.
            Nakon toga se lampica upali opet i zakljucis da moras kod pravog mehanicara koji mora otkriti pravi uzrok. Da napomenem da takav pristup masovno koristi siromasnija kategorija ljudi. Dodju cesto kod mene s tim obrascima, cesto puta s dva do tri nova sensora i jos kojesta i opet corak.
            Ako netko zeli puko citanje gresaka, no problem, moze i 20e, no cim zapitaju koji bi mogao biti uzrok toj gresci sat pocne kucati, moje znanje je daleko skuplje od od masine. S trece strane, zasto bih uopce gubio vrijeme na musteriju koja nemoze priustiti popravak, nisam socijalna sluzba, placam porez iz kojeg se izdvaja za socijalu. Takve slucajeve prepustam susjednoj garazi cija je poslovna politika da prezivi, kupi koricu kruha i nista vise.
            Kad dodjes kod mene mozes ocekivati odredjenu uslugu i platiti odredjenu cijenu. Ako ne valja ides dalje, a ja trazim i nastojim privuci musteriju kojoj odgovara moj still rada.

            Eon takodjer govori o sirotinji koja koristi dijelove s otpada. Ako biznis mora ostavariti X iznos prihoda godisnje i zeli servisirati aute sirotinje po snizenij cijeni, onda Eonu moraju racunati povecanu cijenu. Dali Eon zeli subvencionirati tudji problem, dali bi to bila fer praksa?

            Dali se sada bolje razumijemo? Citanje gresaka je samo pocetni korak u analizi problematike i nebi trebao biti prodavan pod dijagnostiku. Ocitavanje greske se moze raditi, no interpretacija tipa imate P0300, treba vam set kablova i svjecica je neodgovorna, na taj je nacin i doslo do ovog stanja. Ako ti se ne svidja primjer s P0300, pogledaj P0171.

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #36
              @Eon
              To što neko vozi skup krš (mislim skup kad je bio nov) ne zna?i da majstor treba da ga kreditira ako je on pametan da kupi skup krš koji ne može održavati.
              Uvek se nadje neko koem se to baš tako isplati, komšijin mali, onaj što ne pla?a porez ili knjgovodju ili dokoni penzioner pa mu je sasvim dosta to što uzme za popravak...
              Ovde se radi o tome da li je jeftinije platiti 5X20 evra u razmaku od mesec dana i ne uraditi ništa ili platiti jednom koliko treba evra i završiti posao.

              Sli?an posao radim skoro svaki dan. U mom poslu ima mnogo "penzionera" i skoro svakodnevno neko dodje posle tog penzinera da se požali kako auto ne radi. Mnogi kažu da su u više navrata pokušali da poprave kod raznih ili istog majstora a neki (ve?ina je kupila auto pre 10 dana i ne zna ko jeuradio i pored nalepnice koja dre?i).
              No nebitno.
              U ve?ini slu?ajeva po simptomima ili ?im dignem haubu znam šta treba raditi i mogu garantovati da ?e to posle raditi kako treba. Do sada sam svima objašnjavao šta je problem i kako se rešava. 10 posto je dolazilo da se problem reši a ostatak je to rešavao na drugom mestu.
              Prestao sam sa tom praksom i sad kažem to košta toliko i toliko i može da se popravi, kad pitaju šta je, ne?u da kažem. Sad sam još omraženiji majstor ali se ne tangiram.
              Pitanje je sada, da li platiti ?itanje kodova kao dijagnostiku i zameniti nepotrebno par stvari, i?i par puta kod majstora, gubiti vreme i živce i na kraju kad ništane pomogne uzeti ve?i ?eki? i oti?i kod pravog majstora koji je bio preskup iz prve.
              Da li takvi majstori postoje ili samo glume takve majstore pa deru neopravdano, pitanje je za neku drugu temu, recimo ona sa crnom i belom listom servisa.

              Otkad se ugradjuje plin u ovoj držvavi to jest u ve?oj meri, zamenjeno je na stotine lambda sondi bespotrebno jer je majstor dijagnosti?ar o?itao kod za neispravnu lambda sondu. Svaki plinadžija sa 3 vijuge ?e znati da je sonda 99% ispravna a da je plin kriv za tu grešku. Sonda košta kako koja ali nisu jeftine.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • Nenad
                CBC Senator XXL
                • 06.01.2005
                • 1364
                • BBgd/Mow

                #37
                VV,

                imamo gomilu primera ovde na forumu kada ljudi dodju u servis tamo im ocitaju (procitaju) gresku i naplate 50Evra ili neznamnijakoliko.
                Moj stav je da je dijagnostika kompjuterom pocetna faza i treba da kosta primereno sili truda/rada/znanja ulozenog u nju. Sve posle toga kosta drugacije.
                Kod VAG vozila (pretpostavljam i kod drugih) postoji program (ELSA) koji tumaci kodove tj. daje sve moguce varijante kvara i resenje za te kvarove.
                Takodje postoji odvojen program koji ima listu netipicnih kvarova i resenje za njih, ovaj program se stalno popunjuje jer je svaki servis u obavezi da prijavljuje sve netipicne kvarove i od toga se pravi baza poodataka koju koriste svi serviseri VAG.
                Sve ovo posle kompjuterne dijagnostike je drgugacija tarifa.
                Da se razumemo, ja sam prvi koj ce da dobro plati za dobar servis ali sam i prvi koji ce biti protiv da se naplacuje SAMO kompjuterna dijagnostika(nazovimo je i konstatacija postojanja problema putem kompjutera) 50 ili vise Evra.
                Boost or bust...

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  #38
                  Kako pristupate situaciji kad musterija prijavljuje neki simptom a lampica nije upaljena. Ponekd komp. biljezi gresku i ne pali lampicu.

                  Kako u situaciji kad nema nikakvih gresaka. Jednostran i pakiran pristup
                  ima svoje negativne strane.

                  VW ima svoj pristup, ako radi za VW i njihove musterije OK. Razumijemo se.

                  Comment

                  • Nenad
                    CBC Senator XXL
                    • 06.01.2005
                    • 1364
                    • BBgd/Mow

                    #39
                    Ja mislim da si sam pomenuo koriscenje dijagnostickog aparata i cene od 50 ili manje Evra u prvom postu. Svi moji odgovori/komentari se ticu upotrebe dijagnostickog aparata o kome je bila rec u prvom postu.

                    Ako je klijent dosao sa njemu nepoznatim problemom i lampica nije upaljena svejdno ce ga u servisu prikopcati na dijagnostiku.
                    Posle toga se situacija razvija,
                    1)kompjuter pokazao gresku, klijentu receno i naplaceno 50 ili manje Evra (u ovoj varijanti ja sam pristalica mnogo jeftinije cene)
                    2)kompjuter pokazao gresku,klijentu receno sta je ocitano i na osnovu dodatnog proveravanja utvrdjen tacan uzrok pojavljivanja greske, klijentu se kaze sta je i naplati se 50 ili manje Evra (u ovoj varijanti sam pristalica 50 ili cak vise Evra)
                    3)kompjuter nije nista pokazao ali majstor svejedno analizira i proverava i nalazi uzrok problema, govori klijentu i naplacuje 50 ili manje Evra (u ovoj varijanti sam cak i za 100Evra, u zavisnosti od kompleksnosti nalazhenja izvora problema)

                    Slucaj iz zhivota- kola odjednom stala na semaforu, verglanje do besvesti i posle nekog vremena se pale. auto normalno ide i odjednom se gasi ponoso, sve ispocetka - i tako do servisa.
                    Na servisu ga pale bez problema i prikljucuju na kompjuter-navodno nista nema. e sad da li ovde treba platiti 50Evro, ja mislim da ne.
                    Kola odlaze ali ponovno staju
                    Posle 2dnevnog pregledanja svega na parkingu i ponovnog gasenja motora i ponovnog paljenja iskace greska "mrtav ECU".
                    Posle karceg kopanja po ECU, nalazi se slomljena nogica od EEPROM-a koji je bio ne zalemljen nego u prelazniku (dongle). Verovatni uzrok voznja po jako losim putevima i konstantno truckanje dovelo do oslabljenja kontakta i povrede chipa. A koliko ovde platiti, koliko kazu jer svejedno je jeftinije nego novi ECU.

                    Ja pozdravljam tvoju poslovnu filozofiju da das klijentu best service i to se placa. Znaci nikad neces samo ocitati greske nego uraditi pravu analizu i postaviti dijagnozu.
                    Boost or bust...

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #40
                      1)kompjuter pokazao gresku, klijentu receno i naplaceno 50 ili manje Evra (u ovoj varijanti ja sam pristalica mnogo jeftinije cene)
                      zar se samo to negde posebno napla?uje po toj ceni ?

                      U svakom servisu...po razlicitim cenama naravno. Nedavno se neko na forumu zalio na Porsche Srbija i odnos tipa "bile dve povremene greske,izbrisali smo ih i sada ce biti sve u redu.Molicu XXevro".
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Valent Vudriga
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 2778
                        • USA

                        #41
                        Nenad:Ja mislim da si sam pomenuo koriscenje dijagnostickog aparata i cene od 50 ili manje Evra u prvom postu. Svi moji odgovori/komentari se ticu upotrebe dijagnostickog aparata o kome je bila rec u prvom postu.
                        Mislim da si krivo protumacio. Ideja je bila da se pojam dijagnostike razdvoji od citanja gresaka i kao opcija je predlozeno da se radi totalni multidisciplinarni pristup koji ce otkriti srz problema kao i nacine manifestacije. Mislim da je koristeno dovoljno ilustracija.

                        Ja sam naveo neku okvirnu cijenu od 50-60 E, za kompletnu analizu problematike u odnosu na puko citanje gresaka. Mozda ce trzisna situacija korigirati bilo koju cijenu na gore ili dole, vec prema podrucju. Moj post je samo mali test razmisljanja i stavova o toj problematici.
                        Brick se vrlo dobro nadovezao, a i neki ostali.

                        Bilo bi dobro da smo culi vise od onih koji misle suprotno, da se cuju obadvije strane, neki su glasali NE, no bez obrazlozenja.

                        Comment

                        • Valent Vudriga
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 2778
                          • USA

                          #42
                          Brick:. Nedavno se neko na forumu zalio na Porsche Srbija i odnos tipa "bile dve povremene greske,izbrisali smo ih i sada ce biti sve u redu.Molicu XXevro".
                          Prosli tjedan je dovezen Jeep koji se gasio u voznji. Povremeno, u razmacima od 7-10 dana. Prikopcao opremu i vozio tri dana dok se nije pojavio simptom i oprema zabiljezila gresku. Dio zamjenjen, problem rijesen permanentno na zadovoljstvo musterije.
                          Garaza mora zagristi u problem, biti aktivna u lovu na problem. Kad musterija vidi aktivnost lakse se nose sa financijskim dijelom. Tada 40E ili 60E postaje manje vazno.

                          Indolentnost tipa izbrisali povremene greske ne sluzi na cast industrije.

                          Comment

                          • zoranbg
                            CBC Senator XXL
                            • 23.03.2005
                            • 4098
                            • Rooster's Hill , Beog
                            • Grande Punto 1.2

                            #43
                            problem je u poverenju i nepoverenjeu...jednostavno veliki novac je u pitanju,da bi "vam"(majstorima,dijagnosticarima) generalno verovao " na rec".. , slabo ima "Vernika" ako razume te sta hocu da vam kazem.
                            staje resenje?da je automobil vise ili manje,non-stop pod nekim vidom garancije...,znaci ja kupim auto NNN koji je presao 200 000 km, vi meni kao servis kazete da prihvatate njegovo odrzavanje i popravke SVIH kvarova koj nisu izazvani intezivnim nemarom,sudarom i sl.
                            i to kosta 1000 evra godisnje ,, i to je OK. jer ja znam da je VAMA u interesu da sto manje popravljate i menjate na tom autu...mislim da danasnji automobili polako ulaze u oblast takvih "masina" ( kao sto je avion,Rcunarski centralni racunar, LIFT naprimer ... itd.
                            Mislim da je savremeni auto usao u fazu kada treba imati apsolutnu garanciju do nekih 200 000 km minimalno...a koga ga posle vozi i sa njim "skuplja kartone" ," main stream" auto industrije netreba da interesuje.
                            (a mislim da ih kupac polovnog njihovog auta vec odavno neinteresuje)
                            @Valent .. po tvojoj logici(ako me razumes sta ocu da kazem) .. svaki servis moze da popravi svaki kvar... jednostavno vremene koliko im treba majstora koliko ima treba,delova isto.... pa zadrze auto 7 dana i BAM .. ako nista drugo ceo nov motor u nutra i RACUN na 3000 evra.
                            i ti nemozes da se bunis..Auto radi!!!...na sta da se zalis?...ali mozda je mogao da se poravi za 100 evra..sta sad???
                            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                            Comment

                            • Valent Vudriga
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 2778
                              • USA

                              #44
                              Zoranbgroblem je u poverenju i nepoverenjeu...jednostavno veliki novac je u pitanju,da bi "vam"(majstorima,dijagnosticarima) generalno verovao " na rec".. , slabo ima "Vernika" ako razume te sta hocu da vam kazem.
                              Nepovjerenje se razvija na osnovu loseg iskustva isto kao i povjerenje na osnovu dobrog iskustva. Kad bi servisi nudili kompletan i kompetentan dijagnosticki servis i popravak uz fer trzisnu cijenu i pristojnu garanciju, nebi bilo razloga nepovjerenju.
                              Zoranbg:staje resenje?da je automobil vise ili manje,non-stop pod nekim vidom garancije...,
                              Vec postoji takav sistem, zove se leasing. Hunday nudi garanciju od branika do branika na 5 godina, te 10 na motor i transmisiju.
                              Uz adekvatnu cijenu, ja bih pristao i na takav sistem. Statisticki se dodje do srednje cifre, doda se sigurnosna margina i nema problema. No vjerujem da bi i tu bilo zalbi po bilo kojem pitanju. Ja ti platio a jos uvijek skripi, ili ne radi bas najmirnije, ili .............................

                              Comment

                              • gorky
                                CBC Senator XXL
                                • 08.06.2007
                                • 860
                                • Vojvodina,Kikinda

                                #45
                                sve se svodi na isto,zaboravite u ovoj temi dijagnostički aparat i tako zvano kačenje,to je po meni ništa.tvrdim da mi je više para zaradio 13 vilasto-okasti nego 2 kompjutera i lap top zajedno.dijagnostički uređaj je mašina koja je neophodna serviseru (a još više mušterijama jer u našem narodu postoji strahopoštovanje prema svoj tehnici),što bolji uređaj bolji si majstor.jedna dobra dizalica košta koliko i dijag. uređaj, pa koliko onda treba naplatiti recimo vađenje motora.ja pregledam auto i to ne košta ništa i kažem popravka kvara iznosi toliko i toliko.nikome ne kažem šta je problem dok ga ne rešim kome se ne svidi-ima majstora na svakom ćošku.ponekad izgubim 15 min na rešavanje problema a sećam se i neprospavanih noći,ali i kad izgubim 2 dana ja sam bogatiji za jedno novo iskustvo što je mnogo vrednije od recimo 15-ak eura za popravku.najbitnija stvar je garancija jer kad ljudi vide da se negde rešavaju problemi sigurno trajno i kvalitetno onda znaju da je bolje platiti na mostu da ne plate na ćupriji

                                Comment

                                Working...
                                X