CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    #46
    Originally posted by Valent Vudriga
    Mislim da si krivo protumacio. Ideja je bila da se pojam dijagnostike razdvoji od citanja gresaka i kao opcija je predlozeno da se radi totalni multidisciplinarni pristup koji ce otkriti srz problema kao i nacine manifestacije. Mislim da je koristeno dovoljno ilustracija.

    Ja sam naveo neku okvirnu cijenu od 50-60 E, za kompletnu analizu problematike u odnosu na puko citanje gresaka.
    Onda se slazem u potpunosti sa tobom, sto sam i naveo u tackama 2 i 3 mog prethodnog posta.
    Boost or bust...

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #47
      .ja pregledam auto i to ne košta ništa i kažem popravka kvara iznosi toliko i toliko.nikome ne kažem šta je problem dok ga ne rešim kome se ne svidi-ima majstora na svakom ?ošku.ponekad izgubim 15 min na rešavanje problema a se?am se i neprospavanih no?i,ali i kad izgubim 2 dana ja sam bogatiji za jedno novo iskustvo što je mnogo vrednije od recimo 15-ak eura za popravku.najbitnija stvar je garancija jer kad ljudi vide da se negde rešavaju problemi sigurno trajno i kvalitetno onda znaju da je bolje platiti na mostu da ne plate na ?upriji
      upravo tako i u mom poslu.

      klijenti sami dolaze po pomo?, kvalitet rada je najbolja preporuka i reklama koja se daleko ?uje.
      dalje nego što se može zamisliti.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #48
        gorky:
        sve se svodi na isto,zaboravite u ovoj temi dijagnostički aparat i tako zvano kačenje,to je po meni ništa.
        Malo pretjerujes. Elektronika ima sve vecu ulogu i neizbjezan je dio. Vise ni bateriju nemozes zamijeniti bez specijalnih procedura. Mislim na novije aute. Zamjena raznih sensora ne znaci i gotov posao. Po zavrsteku je potrebna provjera i potvrda funkcionalnosti cijelog sistema.
        gorky:
        tvrdim da mi je više para zaradio 13 vilasto-okasti nego 2 kompjutera i lap top zajedno.dijagnostički uređaj je mašina koja je neophodna serviseru (a još više mušterijama jer u našem narodu postoji strahopoštovanje prema svoj tehnici),što bolji uređaj bolji si majstor.jedna dobra dizalica košta koliko i dijag. uređaj,
        To je pitanje tvoje orijentacije, sredine, trzista, tvojih potreba itd. Nemas opremu itd. Potraznja i cijene male. Zasto bi se uopce bavio time.
        Usporedjujes cijenu dizalice i dijahnostickog uredjaja. Govoris u jednini.

        Da malo rasclanimo.

        Prije svega, dijagnosticki uredjaj, ili computer scanner koji nesto vrijedi ce biti minimalno koliko i tri dizalice, ili cetiri. Bmw i Benz scanneri su na nivou 15.000-25.000. Sto vise, Osim toga, kad se govori o dijagnostici, treba preci na mnozinu. UREDJAJI. Rekosmo da je dijagnostika multidisciplinarna, treba daleko vise opreme od jednog 300E generickog scannera. Dali je i to jedan od razloga sto se drzis 13 kljuca?
        gorky:
        pa koliko onda treba naplatiti recimo vađenje motora.
        Zavisi koliko jeftino zelis ili moras raditi. Mozda zavisi od ulozenih sredstava. Koliko tebe kosta da zamijenis jedan motor? Koliko ti ulazes u tu operacijui i koliko trebas ostvariti na ulog.
        gorky:
        ja pregledam auto i to ne košta ništa i kažem popravka kvara iznosi toliko i toliko.nikome ne kažem šta je problem dok ga ne rešim kome se ne svidi-ima majstora na svakom ćošku.
        Linija lakseg otpora. Tvoj ulog u dijagnosticku opremu, literaturu i obrazovanje je koliko???? Pomucis se dobro, nadjes problem i kazes musteriji XXX eura za taj problem. Musterija kaze previse, hvala i dovidjenja. Koliko ono noci rece da si proveo na toj dijagnostici????
        gorky:
        ponekad izgubim 15 min na rešavanje problema a sećam se i neprospavanih noći,ali i kad izgubim 2 dana ja sam bogatiji za jedno novo iskustvo što je mnogo vrednije od recimo 15-ak eura za popravku.
        Cilj organiziranog pristupa bi bio skracivanje noci uz vecu zaradu, ulaganje u znanje i opremu, a ponajprije osvjescavanje o cijeloj problematici. Svi koji se zele baviti dijagnostikom ili uvide jednog dana da je to neminovni dio njihove aktivnosti, morat ce se suprotstaviti pritisku musterija za nekakvim polovicnim servisom uz polovicnu cijenu. Vecina koja trazi takav servis ima selektivnu memoriju.

        Kad se posao uradi kvalitetno i skupo, brundaju oko cijene.Kad se uradi polovicno i jeftino onda brundaju oko kvalitete. Koje brundanje se tebi vise svidja?
        gorky:
        najbitnija stvar je garancija jer kad ljudi vide da se negde rešavaju problemi sigurno trajno i kvalitetno onda znaju da je bolje platiti na mostu da ne plate na ćupriji
        Garancija je vazna, no samo je jedan dio mozaika.

        Comment

        • gorky
          CBC Senator XXL
          • 08.06.2007
          • 860
          • Vojvodina,Kikinda

          #49
          valente odgovoriću ti vrlo rado,samo za koji dan,cim dođem sebi. 8 sati nakon tvog posta meni se rodila mala rumena ćerkica,molim te da razumeš da mi u glavi još zvuče zvuci tamburaša i plač tog prelepog bića,osećam se predivno tako da nisam u stanju da se skoncentrišem

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            #50
            Sad znamo da si imao sex bar jedan puta.

            Cestitke i sve najbolje u buducnosti.

            Comment

            • atg
              CBC Član
              • 04.04.2007
              • 35
              • Beograd, Blok 45, N44.79524° - E20.37527°

              #51
              Originally posted by sw.brick
              U svakom servisu...po razlicitim cenama naravno. Nedavno se neko na forumu zalio na Porsche Srbija i odnos tipa "bile dve povremene greske,izbrisali smo ih i sada ce biti sve u redu.Molicu XXevro".
              Ja bi dao i 200 eur za dijagnostiku, ali nemam kome Od zvanicnog, do nezvanicnog, preporucenog i "nadri" dijagnosticara zam pukao bar toliko da bi od svakog dobio razlicitu dijagnozu a i dalje ne znam sta da radim.

              Ono sto je zalosno u celoj prici je da 90% servisa dijagnostikom smatra iscitavanje gresaka. Ako nagovestite da znate tu gresku, onda ce po automatizmu lupiti prvi sledeci uzrok koji padne na pamet. Najgore u celoj prici je da su svi toliko nadmeni i puni sebe da ne zele ni da cuju detalje opisa greske, vec na pola te prekinu i "znaju" sta je.

              Nemam problem da mi dijagnostiku naplate po 35 eur 1/h, i da im treba dva sata (porsche). Ali imam problem da dobijem tri nazvrljane recenice koje se svode na gresku koju mi je besplatno iscitao nadri majstor za 10 sekundi.

              Ono sto je tuzno je da po stranim forumima, entuzijasti mnogo bolje razumeju i dijagnostikuju greske. I po njihovim servisima se svasta dogadja, ali je situacija obrnuta. Kod njih se govori "nemoj da ides tu", a kod nas se govori "idi samo tu". Znaci kod nas su svi losi osim izuzetaka, a tamo su svi dobri osim izuzetaka.

              Puno srece svim saborcima u bitci za kvalitetnu dijagnostiku!
              Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous !
              2008 C4 Grand Picasso, 1.6 HDI Comfort 110KS

              Comment

              • Valent Vudriga
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 2778
                • USA

                #52
                atg:Ono sto je zalosno u celoj prici je da 90% servisa dijagnostikom smatra iscitavanje gresaka. Ako nagovestite da znate tu gresku, onda ce po automatizmu lupiti prvi sledeci uzrok koji padne na pa staranmet. Najgore u celoj prici je da su svi toliko nadmeni i puni sebe da ne zele ni da cuju detalje opisa greske, vec na pola te prekinu i "znaju" sta je.
                Vjerujem da se radi o obrambenom mehanizmu, namjernom ili podsvjesnom. Sindrom "neobranog grozdja". Iz dosadasnjih komunikacija
                poznato je da se radi o velikom nedostatku tehnickih informacija, znanja, alata, prilike za obrazovanje, financijskih motiva itd.

                Serviseri ce morati uloziti u svoje znanje i opremu, i pruziti uslugu na odredjenom nivou a musterije ce morati podrzati isto financijski.

                Comment

                • gorky
                  CBC Senator XXL
                  • 08.06.2007
                  • 860
                  • Vojvodina,Kikinda

                  #53
                  vraćam se na temu posle par kvalitetno neprospavanih noći.valente nabio si mi komplekse kao u startu jedno 30 cigli eura pa da radimo kao prvo u ovom našem poslu niko nema sve od opreme i alata niti će ikad imati.ja se čitav svoj život bavim samo automobilima, to je moja ljubav, da ih ne radim profesionalno bavio bih se iz hobija. takođe čitav svoj život ulažem u alate i opremu.kao klinac se nisam igrao igračkama već alatima, ceo svoj džeparac sam trošio na alate.od male radionice koju sam uz pomoć svojih drugova izidao kao srednjoškolac stigao sam do servisa o 200-tinjak kvadrata.pre par godina sam bio do jednog kolege za kojeg sam mislio da ima sve,a on počeo da mi kuka kako nema ni pola od onog što mu treba, inače ima 60+ godina.da bi se imalo približno sve od opreme treba se kao prvo opredeliti se za marku vozila,tada je lakše obezbediti i logistiku rezervnih delova.meni je teško u malom mestu da se specijalizujem za jednu marku. u stvari možda i nije tako teško ali kako kada se moji drugovi u kafani opklade "da to što nemože niko da reši-rešiće njihov života"(žuveni lik iz majstorske radionice;prim.aut).iako čitav svoj život učim ponekad se uplašim koliko još ne znam.i ovaj forum za pametnog je jedan vid učenja kroz kvalitetnu diskusiju i razmenu iskustava.inače što se tiče 13 vilasto-okastog,jedna alfa je uvežena neispravna prošla je 5-6 servisa čuvenih po alfama pri tom je promenula 3 vlasnika,dijagnoza je bila "crko kompjuter" (ko bi drugi ),problem je bila masa koju je rešio moj 13 vilasto-okasti,zato mi ga ne dirajte kada se obavežem da ću nešto rešiti to ću sigurno i učiniti,pa makar i pomoću trikova isto tako sam jako svestan koliko ne znam,ali znam da nije sramota pitati nego je sramota ukrasti.zato se nemojte iznenaditi ako već koliko sutra zamolim za nečije mišljenje ili pomoć.samo oni koji se bave dijagnostikom znaju koliko je to zahtevan,kompleksan i zanimljiv posao.moje kolege znaju da ni pola tone opreme ne pomažu kod žice u prekidu ili lošeg lema.dijagnostika treba da se plati po učinku a ne po nagađanju,isto tako treba da se zna ko šta radi,ja sigurno neću uzeti lamborgini diabolo da radim kad ga nisam ni video zglavno.isto bi me bilo sramota da nekome uzmem recimo 200 evra kojih je on možda odvojio od usta svoje dece,za moje nagađanje.za uspešno rešen problem dosta je i 50 al da je svaki dan ,šala mala

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #54
                    čitav svoj život ulažem u alate i opremu.kao klinac se nisam igrao igračkama već alatima, ceo svoj džeparac sam trošio na alate.
                    Tvoja upornost je za pohvalu. Ovaj puta dzeparac nece biti dovoljan.
                    pre par godina sam bio do jednog kolege za kojeg sam mislio da ima sve,a on počeo da mi kuka kako nema ni pola od onog što mu treba,
                    Servisi automobila su uvijek u toj poziciji, automobilska industrija mijenja tehnologiju previse brzo i servisi moraju stizati koliko bolje mogu. Jedan od razloga nedostatka opreme je, vec smo rekli, premala cijena servisa.
                    meni je teško u malom mestu da se specijalizujem za jednu marku.
                    Mozda se mozes specijalizirati za tri marke.
                    .inače što se tiče 13 vilasto-okastog,jedna alfa je uvežena neispravna prošla je 5-6 servisa čuvenih po alfama pri tom je promenula 3 vlasnika,dijagnoza je bila "crko kompjuter" (ko bi drugi ),problem je bila masa koju je rešio moj 13 vilasto-okasti,zato mi ga ne dirajte
                    13-icom si dotegnuo masu. Na koji nacin si dijagnosticirao losu masu?
                    isto tako sam jako svestan koliko ne znam,ali znam da nije sramota pitati nego je sramota ukrasti.
                    Stalno aludiras na kradju u sprezi s auto servisom, zasto? Kad ti dodje musterija i kazes 200E za odredjeni servis, musterija ima izbor da odbije servis. Dajes do znanja da zelis raditi posten posao, zasto nebi bio i posteno placen. Taj KTS i nije bas jeftin, a pored njega ti trebaju i .................................................. ............................

                    Comment

                    • gorky
                      CBC Senator XXL
                      • 08.06.2007
                      • 860
                      • Vojvodina,Kikinda

                      #55
                      da valente vrlo ispravno razmišljanje,mogu da se opredelim za 3 marke,razmisliću o tome.kako sam rešio problem loše mase?pa u suštini rešili su ga oni koji su pokušavali pre mene.kada su mi dovukli auto ja sam sedeo na terasi svog servisa i slušao šta mi pričaju.dakle znam da prethodni serviseri imaju solidnu opremu,da su isprobali i "ovo i ono",isto tako sam čuo da je vozilo pre kvara doživelo lakši udes,pa je zatim prilično dugo stajalo na carini,to je bila ključna reč ustao sam i pregledao vrlo pažljivo sve spojeve sve kontakte i problem je bio rešen.btw popravka je naplaćena 50 eura na šta je čovek rekao "au majstore za 15 min 50 eura,da to nije malo mnogo",moj odgovor je bio "i psihijatar da vas je slušao pola sata naplatio bi vam 50 eura,ali ne bi rešio problem na alfi".inače čovek je i dan danas moja mušterija i od onda me u šali zove doktore.ne aludiram na krađu u sprezi sa servisom već sam rekao da nije sramota pitati već je sramota ukrasti,to je narodna izreka.mislim da nije problem naplatiti 200 eura za rešen problem to smatram poštenim poslom ali je i 5 eura puno za nagađanje.majstori vrlo pogrešno razmišljaju kada misle kupio sam dobru opremu sad ne moram da razmišljam,samo priključim opremu i ona mi sve reši.to ih često navede na pogrešan put.uvek se setim jednog starog majstora koji nam je govorio"ne nervira me to što ste loše uradili posao,već što niste razmišlali".danas znam koliko ima istine u tome,jer kad razmišljaš teško da ćeš loše uraditi posao.izvini nisam te razumeo šta si hteo reći "taj KTS i nije baš jeftin,apored njega ti treba i .............................."

                      Comment

                      • Valent Vudriga
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 2778
                        • USA

                        #56
                        tako sam čuo da je vozilo pre kvara doživelo lakši udes,pa je zatim prilično dugo stajalo na carini,to je bila ključna reč
                        zatim prilično dugo stajalo na carini,to je bila ključna reč ustao sam i pregledao vrlo pažljivo sve spojeve sve kontakte i problem je bio rešen.
                        ,
                        Hipoteza je napravljena na osnovu odredjene informacije, napravljena je fizicka provjera spoja na bloku, transmisiji ili sasiji i vijak dotegnut.
                        Sto bi napravio da nisi imao tu pocetnu informaciju, a isto tako da je problem s masom negdje gdje nije vidljiv golim okom?
                        majstori vrlo pogrešno razmišljaju kada misle kupio sam dobru opremu sad ne moram da razmišljam,samo priključim opremu i ona mi sve reši.to ih često navede na pogrešan put
                        Posjedovanje alata samo po sebi ne omogucava i efikasnu upotrebu, no ne znaci da nije potrebno. Postoje slucajevi u kojima je tvoja 13-ica nemocna.
                        .izvini nisam te razumeo šta si hteo reći "taj KTS i nije baš jeftin,apored njega ti treba i .............................."
                        Prije ili kasnije, razumijet ces.

                        Comment

                        • gille
                          CBC Senator XXL
                          • 24.09.2006
                          • 593
                          • Belgrado

                          #57
                          Sori, mali off, ali ako možeš Valente postavi neki auto tamo u kvizu...

                          Comment

                          • gorky
                            CBC Senator XXL
                            • 08.06.2007
                            • 860
                            • Vojvodina,Kikinda

                            #58
                            naravno da postoje slučajevi gde je 13-ica nemoćna,ona je bila samo paradigma.kako bih rešio problem da masa nije bila vidljiva?pa verovatno bih krenuo od osnovnih uslova za rad motora,a onda ovaj posao već dozvoljava dovoljno kreativnosti,tu je iskustvo presudno.naravno ja opet napominjem da ne bude zabune bez alata nema ni zanata.mislim da ne pomisliš kako ja zagovaram popravke pomoću štapa i kanapa.oprema je takođe nezaobilazan faktor.kad nabaviš neku novu spravu onda možeš učenicima da pričaš "a znaš kako smo nekad radili".u principu veoma je važno dobro,ali dobro znati kako motor radi a tada je mnogo lakše,kockice u glavi se mnogo brže slažu

                            Comment

                            • Valent Vudriga
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 2778
                              • USA

                              #59
                              Gorky, stap i kanap imaju svoje mjesto. Ako su koristeni strucno i primjereno, no problem.
                              Valent:Sto bi napravio da nisi imao tu pocetnu informaciju, a isto tako da je problem s masom negdje gdje nije vidljiv golim okom?
                              Moze li konkretan odgovor?
                              Ja tebe dobro razumijem, problem je u tome sto se ti moras osloboditi svojih "lanaca" da bi mogao dalje.


                              Gille, kvizovi traze jako puno vremena za skupljanje podataka prenosenje na kompjuter, a zatim formulacija na kvizu i vodjenje samog kviza. Vama s te strane to izgleda jednostavno, no u stvarnosti predstavlja ozbiljan i dugotrajan rad. Zalim, nema kvizova u skoroj buducnosti, to cuvamo za profesionalni mechanics only forum.

                              Comment

                              • gorky
                                CBC Senator XXL
                                • 08.06.2007
                                • 860
                                • Vojvodina,Kikinda

                                #60
                                znam valente da me razumeš,konkretno da ti odgovorim kvar bih teško našao da masa nije bila vidljiva,verovatno bi bilo ono "tri dana jahanja",unimer u šake pa redom,vođen prvo logikom pa posle iskustvom pa onda i intuicijom što da ne.znam samo da bih ga našao,jer imam sreću da radim ono što volim a to znači "leptirići u stomaku" svaki put kad auto upali.zato imam volje i strpljenja u neograničenim količinama,kad ponestane zna se kafa,sok,cigara pa ponovo...

                                Comment

                                Working...
                                X