ha,pa i strategija je deo dijagnostike
osetio sam se na momenat kao kuče kojem su bacili kosku na kanapu.mene su učili da masu merim omski,šta je tu pogrešno?ja prihvatam uvek i savet i kritiku,nisam od onih koji će po svaku cenu se držati jednog stanovišta.pojasni malo to merenje napona,ipak sam ja samo automehaničar sa periferije varošice u banatu
CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
amper metrom meriš masu (serijskom vezom u napajanju).
voltmetrom druga opcija-
nas zanima aktivni tok struje, merenjem pada napona izmedju našeg sumnjivog kontakta na ECU i poznate mase odmah se zna i stanje pri realnom optere?enju u radu tog elektri?nog kola.
Valent, valja li logika ?volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Meri se napon izmedju mase i mase?
Comment
-
-
Nemas pojma koliko.ha,pa i strategija je deo dijagnostike
Ne znaci da se trebas podcijeniti. Sad pored mehanicara moras postati i elektricar varosice u Banatu, pocni uciti.ipak sam ja samo automehaničar sa periferije varošice u banatu
Postoji bolji nacin, pocni uciti.mene su učili da masu merim omski,šta je tu pogrešno?
Comment
-
-
Izvinjavam se sto se "neuk" ukljucujem u raspravu, ali mi se cini da ste malo izgubili nit
Ovde se razvija prica koja ide u pravcu Dr. House-a.
Generalno covek koji dodje u servis, dolazi da resi problem (ima doduse, kako Dora tvrdi nekih 5%, koji dodju i zbog neceg drugog
). Mene ne zanima kako ce majstor resiti problem, ali me pre svega zanima da li zna da ga resi. Naravno za to treba i da se plati. Da li to treba da kosta 40, 50 ili 100 e, drugo je pitanje. Ja sam gradj. inz. pa kad mi dodje covek ciji je "problem" to sto mu treba projekat kuce, sta ja treba da radim? Da mu projektujem zid po zid, dok ne resi problem?
Slicnu diskusuju sam imao i sa IvanomT na temu gasa.
Dakle stvar je u znanju i poverenju.
I izvinjavam se jos jednom sto prekida diskusuju o merenju otpora.
Comment
-
-
Eto dva odgovora, jedan u jednostavnoj formi, jedan u kompleksnijoj.
Malo su me preduhitrili ova dvojica, htio sam ovo ostaviti gorkom za domaci zadatak, on se mora nauciti "pecati".
Sve u svemu, dobro smo povezali ovaj prakticni dio u opcu temu o dijagnostici. U nedostatku znanja o jednostavnoj proceduri testiranja i sitne stvari postaju velika enigma.
Gorky, struja zapravo tece od negativnog teminala baterije prema pozitivnom, dobra masa je kriticna za ispravan tok struje. Danas se cijelo upravljanje autom bazira na struji, tko se hoce baviti dijagnostikom mora poznavati struju. Zasto?
Zato jer je dijagnostika daleko vise od citanja gresaka.
Comment
-
-
Nit nije izgubljena, tema je samo ponesto prosirena i ilustrirana tehnickim detaljima. Lakse je shavatiti neke stvari.stopa:ali mi se cini da ste malo izgubili nit
Tocno, treba ti kompetentna usluga uz fer cijenu i garanciju.stopa:Mene ne zanima kako ce majstor resiti problem,
stopa:Ja sam gradj. inz. pa kad mi dodje covek ciji je "problem" to sto mu treba projekat kuce, sta ja treba da radim? Da mu projektujem zid po zid, dok ne resi problem?
Znanjem se stjece povjerenje. Serviseri se moraju dici na taj nivo, musterije moraju platiti adekvatnu cijenu.stopa
akle stvar je u znanju i poverenju.
Nemas se sto ispricavati, svi kontruktivni prilozi su dobrodosli.
Comment
-
-
Dali bi platili 50E ili 60E kad bi znali da ce problem biti otkriven prvi put?
glasao sam za NE a napisacu i svoje misljenje:
Sta je aparat za dijagnostiku do jednog "obicnog alata za rad" koji ce majstoru pomoci da lakse pronadje kvar i isti otkloni naime posto se ne razumem u mehaniku navescu obrazlozenje mog misljenja iz svog posla.
U ovoj nasoj zemlji postoji dosta "strucnjaka" i sve ih je vise ali da bi se doslo do musterija(stranaka) mi kojima je to cilj (zivimo od toga) moramo iste privlaciti sebi a kako drugacije nego kvalitetnom i brzom uslugom!
Ja se bavim (ko zna shvatice) i da bih unapredio(ubrzao) svoj posao moram da kupim razne masine koje ce mi u tome pomoci npr. masina za masinsko gletovanje kosta 5500? i zirafa za smirglanje zidova 1200? sto je znaci 6700? posao mi je unapredjen brze se radi vise posla obavi ali u principu to je gletovanje isto kao i kad radimo gletericom i spahtlom(samo je brze). Dali onda i ja trebam da stavim cenu od 100? za unosenje masine u kucu?
Toliko primera;masina za masinsko malterisanje,laserska vaservaga i raznih masina koje meni olaksavaju posao a ni malo nisu jeftine.
Ali sve te masine nisu bitne ako musterija(stranka) posle obavljenog posla ne bude zadovoljna ne preporuci te drugom ili u ovom slucaju se ne vrati vise u servis.
Tako da se opet vracam na moje NE to je samo sredstvo za rad kao i sredstva koje sam ja nabrojao i koje je dzaba posedovati ako neko nije za rodjen za taj posao.
Nadam se da nisam mnogo smorio shvatam da je ovo auto forum pa se gleda samo sa te strane ali ja na te stvari pokusavam da gledam kao neko ko poseduje Auto,prostor za zivot,stomak za hranom,telo za garderobu itd. Za sve to trebaju pare a ljudi nisu bas tolike ovce.
pozdrav
Comment
-
-
Bane, pobrko si loncice.
Ovde se radi o lecenju balkanskog sindroma vezanog za dijagnostiku.
Uzima se isto kao primer sa doktorima.
Kod jednog odes da ti da dijagbozu a on te usmeri dalje kod drugog da te leci. Tako ide redovno kad su u pitanju specijalne greske.
Kad lecite sebe placate u celom lancu gde vas sutaju sa noge na nogu od jednog do drugog i to je prihvatljivo???
Naravno ako dolazi kod mene da mu JA otklanjam gresku da cu i upotrebu mog alata i znanja i rada naplatiti , stim nesto manje na dijagnostiku greske , ali ako ja treba da utvrdim gresku da bi neko drugi radio, naravno da ce da plati svaki utroseni minut.
Iz kojeg razloga bi ja mojim znanjem i alatom servirao drugome posao i to besplatno?
U tome je poenta.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Gradjevinske usporebe?????
Bane ti si svoje unosenje opreme ukalkulirao u cijenu unapred. Svaki posao ima svoje specificnosti.
Recimo da na nekoj zgradi curi voda i da moras pronaci gdje, kako, zasto itd.
Posaljes ekipu od tri radnika kojima treba cijeli dan da pronadju gdje kako i zasto. Zatim tvoj inzinjer napravi proracun, zatim sekretarica upakira sve papire i posaljete vlasniku zgrade koji kaze preskupo. Kako bi biznis pokrio takve gubitke.
Mozda ovo takodjer nije najbolji primjer, nisam gradjevinac.
Ako je realno potrebno tri sata da se dijagnosticira neki problem i samo 15 minuta da se nesto zamijeni ili popravi dali bi serviser trebao naplatiti samo 15 min? Mozda, no u tom slucaju norma sat servisa ce morati biti
100 ili 200 eura za bilo koji servis, cak i za zamjenu kocnica ili guma.
Comment
-
-
ajde da direktoru napisem kad si vec pomenuo doktore pre izvesnog vremena sa imao nekih problema(negde sam to vec podelio sa ljudima na forumu) i mnogo para dao na razne aparate za dijagnostiku da bi mi na kraju jedna od vrhunskih doktorki(ako treba ime naci cu) rekla shvatite to desilo se pa se desilo?
pitanje upuceno njoj tada a evo i tebi "napravim ti spusteni plafon i on ti padne na glavu" trebam li ja reci isto sto i ona meni?
2Valent
uporedio sam gradjevinu kao deo koji razumem a shvatio sam da je pitanje bilo dali treba dijagnostiku naplatiti vise nego sto se naplacuje.
Mozda i treba ali negde u nekoj drugoj zemlji gde ce neko ko to radi odgovarati za posao koji je izveo. Svaki deo automobila koji se vidi na dijagnostici pokazuje neke trenutne vrednosti i po njima se moze konstatovati dali i koliko ce taj deo raditi ili nece.
Nemoj te me pogresno shvatiti ja nisam imao negativnih iskustava oko toga ali kao sto si napisao na pocetku teme toga evidentno ima kod nas.
Dali kod nas jos uvek nema kulture poslovanja ili ne na sta sam ja hteo da ukazem u svom predhodnom postu.
Ali proci ce jos puno vremena do ovde zazivi nesto tako kao sto je vrednovanje rada.
Comment
-
-
Nije bas tako jednostavno kako zamisljas.Svaki deo automobila koji se vidi na dijagnostici pokazuje neke trenutne vrednosti i po njima se moze konstatovati dali i koliko ce taj deo raditi ili nece.
Nisam protivan gradjevinskim usporedbama ukoliko nisu tipa lubenice i krumpiri. Ja sam pokusao tematizirati specificnosti autoservisne profesije, njezin najkontroverzniji segment, dijagnostiku.
Ako se pazljivo cita, vidjet ce se da moj nastup nije jednostran, da su svi zastupljeni. Pro et contra princip.[/b]
Comment
-
-
Ja koliko vidim iz pocetka teme, naveli ste temu u kojoj je izvesni "fandjo" iz podgorice decku gledao sa dijagnostikom
pa opet nije nista znao...
sta reci za takvog majstora koji ima tehniku ali nema znanje.. moze on i sto puta da kaci na kompjuter i naplacuje isto ali problem nije resio niti dao dobru dijagnostiku
ja taj kompjuter gledam kao "banana" ili "T" kljuc... mozes i sa obicnim da odsrafis sraf na nepristupacnom mestu ali ce ti brze ici ako imas pravi alat.. a on kosta...
nekome i dzaba alata i svega ako on to ne zna da koristi... a zna da dobro naplati kacenje auta na komp...
po meni, posten majstor to ne naplacuje, to mu je jednostavno osnovno sredstvo rada i kraj.
Comment
-
-
Napisano u prvom postu ove teme.Valent Vudriga:Mene zanima vase misljenje o cijeni dijagnosticke usluge. Sto bi bila fer cijena za profi dijagnostiku koja ne trazi bespotrebno mijenjanje dijelova?
Zatim je opetovano pisano da se ne radi o neproduktivnom i povrsnom pristupu bez pozitivnih rezultata. Procitaj ponovo i obrati paznju na detalje. Ja nisam predlozio da se nastavi trenutacna praksa nekih servisera uz povecanu cijenu, vec da serviseri podignu svoje usluge na visi nivo te da budu adekvatno placeni. Jedno bez drugog ne ide.
Comment
-

Comment